חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נהר ויער האמזונס: המדריך המלא למטיילים באמזונאס

נהר ויער האמזונס: המדריך המלא למטייליםנהר האמזונס נחשב לנהר הגדול ביותר בעולם, והוא נבחר, ביחד עם היער המקיף אותו, לאחד משבעת פלאי עולם הטבע ב-2011, מה שהופך אותו לאתר חובה עבור מטיילים – לכן היה מתבקש שיהיה לנו באתר מאמר על נהר ויער האמזונס: המדריך המלא למטיילים באמזונאס.

הנהר משתרע על פני 9 מדינות ביבשת דרום אמריקה – למעשה, נהר האמזונס עצמו עובר רק במדינות פרו, ברזיל וקולומביה – אך מהנהר הראשי של האמזונס יוצאים עוד אלפי נהרות בעלי שמות שונים במדינות אקוודור, בוליביה, גויאנה, גויאנה הצרפתית, ונצואלה וסורינאם.

הנהר נקרא כך, לפי האגדה, בעקבות אינדיאנים שפגשו האנשים הראשונים שהגיעו לכאן, שהזכירו להם משום מה מראה של אמזונות, הנשים הלוחמות מהמיתולוגיה היוונית – ומכאן שמו.

שם הנהר בספרדית הוא Rio Amazonas בעוד באנגלית הוא נקרא Amazon River, כמו אתר הקניות הפופולרי אמאזון.

מלבד הנהר, האמזונאס הוא גם שמו של יער הגשם הטרופי הגדול בעולם, שזיכה אותו בכינוי "הריאות של העולם" – מדובר באזור טרופי עצום ביבשת אמריקה הדרומית אשר משתרע על כל המדינות שהזכרנו למעלה – ברזיל (60 אחוז משטח המדינה זה יער האמזונס), קולומביה, פרו, אקוודור, בוליביה, ונצואלה, גיאנה, סורינאם וגיאנה הצרפתית.

היער נקרא כמובן על שם נהר האמזונס הזורם בו, וביקור בנהר כולל בתוכו תמיד גם ביקור ביער שמקיף אותו, וצפייה בבעלי החיים המגוונים החיים בו, כון יגואר, עצלנים, קרפדות, תוכים, טוקנים, פרפרי מורפו כחול, אנקונדות, עכבישים וטרנטולות, דולפין האמזונס ועוד, נחשבים לאטרקציה האהובה כאן.

ביער מתגוררים וחיים שבטי אינדיאנים שונים אשר בנו לעצמם בקתות והם מתקיימים בזכות ציד חיות ובשנים האחרונות גם מתיירות – מאמינים שיש עוד המון שבטים באמזונס שעדין לא גילו אותם – רק תתארו לעצמכם כמה היער הזה עצום וכמה עוד לא חקרו את כולו!

אז מה מצפה לכם בטיול לאמזונס?

ביקור באמזונס נחשב לאטרקציה פופולרית עבור כל המטיילים ביבשת דרום אמריקה, ולמרות כל סרטי האימה שהתרחשו בו כמו "אנקונדה", החיות המפחידות שגרות בו (יגוארים, פיראנות ועוד), הג'ונג'ל והנהר הם מקומות ידידותיים למדי עבור מטיילים.

על האמזונס קיים ענף תיירות ונרחב וכמעט מכל עיר מרכזית היושבת על הנהר, יש עשרות חברות טיולים אשר מציעות מבחר סיורים בנהר וביער – החל מטיול יום ועד חבילת טיולים של 3 ימים עם לינה בלודג' באמצע הג'ונג'ל, חוויה עוצמתית שאין כמותה.

כמובן שגם למפונקים מביניכם יש סיבה לבקר כאן בזכות קרוזי התיירות בדרום אמריקה שעוברים כאן.

כמובן, אל תפתחו ציפיות להגיע וישר לראות יגוארים ואנקונדות – אל דאגה, הם נמצאים במקומות פראיים עמוק בתוך הג'ונג'ל הענקי ונדיר לראות אותם.

בין האטרקציות כאן ניתן למנות שחייה עם דולפין האמזונס (דולפינים ורודים יפהפיים וידידותיים – חוויה מרהיבה לשחות באמזונס לצד החיות המדהימים האלו בטבע הפתוח), דייג פיראנות (ולאחר מכן אכילתן…), יציאה לג'ונג'לים, צפייה בציפורים מיוחדות, חשיפה לעולם הצומח העשיר והמדהים של הג'ונג'ל, שייט בנהר, יציאה לילית בחיפוש אחר טרנטולות, פגישה עם שבט אינדיאני, שינה בלודג' באמצע היער (דמיינו לעצמכם לקום לשירת הציפורים, הצרצרים, הצפרדעים, הקופים ו… הבנתם את הרעיון), צפייה בחיות שונות כמו טוקן, נחשים, עצלנים ועוד ועוד.

הביקור בג'ונג'ל הענקי הוא מאוד ידידותי, כל עוד כמובן אתם לא נכנסים לבד ללא הדרכה ולא נכנסים יותר מדי עמוק – בקלות אפשר ללכת לאיבוד (זוכרים את הספר "בחזרה מטואיצ'י" של יוסי גינסברג הישראלי שהלך כאן לאיבוד? אז זה) , וגם סיכונים, סכנות כמו בורות וביצות, מפגש עם חיות מסוכנות בלב הג'ונג'ל ומחלות (כמו מלריה) לא חסר כאן – לכן אנחנו ממליצים לנקוט באמצעי זהירות ולהתכונן בהתאם, ללכת על בטוח ולא לצאת לבד ולהרגיש אינדיאנה ג'ונס – אלא להזמין סיור מאורגן עם מדריך מומחה שמכיר את המקום, כי הג'ונג'ל יכול להיות מקום מאוד לא בטוח בלשון המעטה.

אז איך מטיילים באמזונס?

כדי לצאת לטיולים ביער ובנהר האמזונס, עליכם להגיע לעיר המשמשת בתור שער יציאה לג'ונג'ל. בגלל שהיער והנהר כאלו גדולים ועצומים, יש עשרות ערים ביבשת, מתויירים יותר ומתויירים פחות, אליהם ניתן להגיע ולצאת משם לטיול של פעם בחיים בריאות של העולם.

מה שנהוג לעשות הוא פשוט להגיע לאחת מהערים האלו, להשתכן בתוכן ומשם לקנות חבילת טיולים לנהר וליער (המומלץ הוא לפחות 3-4 ימים בג'ונג'ל, כולל שהייה בלודג' ביער ואוכל כמובן).

ערים בדרום אמריקה מהם ניתן לבקר באמאזונס:

שימו לב – אם ברצונכם לטייל בנהר האמזונס הראשי והמקורי, הערים המומלצות ביותר לטיולים הם איקיטוס בפרו, לטיסיה בקולומביה, מנאוס, טבטינגה, טפה, איטקואטיארה, פרינטינס, אובידוס, סנטרם ואלמירים בברזיל.

שאר הערים המצוינות בהמשך המדריך, אלו ערים ויעדים הנמצאים על אגן האמזונס, ולא על הנהר המקורי עצמו – כלומר הם יושבים על יער האמאזונס או על נהרות היוצאים מנהר האמזונס המקורי והראשי.

לא משנה באיזה יעד תבחרו, דאגנו לסקר עבורכם את כל האפשרויות ונקודות היציאה המוכרות והאהובות ביותר עבור מטיילים ביער ובנהר האמזונס:

ברזיל:

מנאוס Manaus

מנאוס היא בירת מדינת אמזונאס בברזיל, ונחשבת למדינה הגדולה ביותר בתוך ברזיל. העיר נחשבת לאחת הערים המועדפות והתיירותיות בתור ליציאה לאמזונס – היא יושבת על נהר הריו נגרו אך היא קרובה מאוד לנהר האמאזונאס.

כאשר אתם יוצאים לטיול בנהר, שימו לב איך המים בריו נגרו מתחלפים במקום מסוים לצבעים של נהר האמאזונס – מראה מדהים ויפה.

בנוסף לטיול ביער ובנהר האמזונס, מחכה לכם לא מעט אטרקציות ואתרים בעיר, שהיא אחת מהערים היפות והאהובות עבור מטיילים בברזיל.

סנטרם Santarém

עיר במדינת פארה שבברזיל, בסמוך לנהר טפז'וס שנמצא ממש קרוב לנהר האמזונס. היא נחשבת לעיר החמשית בגודלה שיושבת על הנהר אחרי מנאוס, בלם, איקיטוס ומקאפה.

בנוסף, יש בה עוד אתרים ואטרקציות לתיירים כמו העיירה אלטר דו שאו בעלת חוף נהר מדהים שמזכיר חוף ים, היער הלאומי טפס'וס, עיירות קרובות נוספות בהם תמצאו מפלים וציורי סלע קדומים ועוד.

מקאפה Macapá

בירת מדינת אמאפה בברזיל. מלבד היציאה לאמזונס, נחמד להעביר כאן יום בעיר – יש כאן מצודה עתיקה בה מוזיאון נחמד על ההיסטוריה של העיר.

בלם Belem

עיר הבירה של מדינת פארה בברזיל. נחשבת לאחת הערים המפורסמות בברזיל לצאת אליהם לאמזונס, לצד מנאוס. שמה של העיר, בתרגום חופשי לעברית, הוא "בית לחם".

אם חיפשתם עיר בברזיל ששוכנת מרחק קצר מנהר האמזונס המקורי ופחות תיירותית ממנאוס – זה המקום. כמו כן, העיר עצמה גם שווה ביקור. ראוי לציין שזו גם העיר היחידה בכל יבשת דרום אמריקה, המציעה טיסות ישירות לסורינאם, עוד מדינה קטנה ביבשת, ופחות מוכרת ומתויירת, שגם בה יש פארק מקסים באזור יער האמזונס.

טפה Tefé

עיר ברזילאית נוספת במדינת אמאזונאס ששוכנת על הנהר המקורי, ומציעה אווירה פחות מסחרית ותיירותית ממנאוס הגדולה.

טבצ'ינגה Tabatinga

עיר במדינת אמאזונס שבברזיל הנמצאת במפגש שלושת הגבולות בין ברזיל, פרו וקולומביה. אם תרצו להמשיך לקולומביה אחרי ברזיל, ניתן להגיע לכאן ולהמשיך לעיר לטיסיה, שגם נמצאת על נהר האמזונס.

אובידוס Óbidos

עיר במדינת פארה שבברזיל, השוכנת גם היא על נהר האמזונאס. לא מתויירת מי יודע מה.

פרינטינס Parintins

עיר במזרח מדינת אמזונאס בברזיל, השוכנת על אי שנמצא בתוך נהר האמזונאס. היא גם מפורסמת בזכות פסטיבל פולקלור בשם "בוי" הנערך כל שנה בחודש יוני.

איטקואטירה Itacoatiara

עיר מרכזית במדינת האמזונאס שבצפון ברזיל, הנחשבת לעיר השלישית המאוכלסת ביותר על גדות האמזונאס שבמדינה הברזילאית.

אלמירים Almeirim

עיר במדינת פארה שנחשבת לאחד מהמקומות החשובים ביותר בעלי גישה מהמים לנהר האמזונס עבור ספינות קרוז ותענוגות של מטיילים שמגיעים לנהר באמצעות שייט תיירותי.

סיורים מומלצים באמזונס של ברזיל:
 

פרו

איקיטוס Iquitos

עיר בצפון פרו היושבת בלבו של יער האמזונס ועל גדות נהר האמזונס. היא אחת הערים האהובות ביותר לצאת אליהם לטיול בלתי נשכח באמזונס. היא גם נחשבת לעיר הגדולה בעולם שמנותקת מכבישים, כך שהדרך היחידה להגיע אליה היא רק דרך טיסה, בדרך כלל מלימה בירת פרו.

מומלץ להקדיש גם זמן לעיר עצמה בה יש לא מעט אטרקציות כמו השוק הענקי בנמל, האווירה המיוחדת שמזכירה את מדינות אסיה בזכות הטוקטוקים הרבים שמשמשים בתור מוניות, וכיכר פלאזה דה ארמס הראשית, בה נמצא בניין מיוחד שמאמינים שעיצב לא פחות מאשר אייפל, שאחראי על מגדל אייפל בפריז !

באופן אישי, זו העיר ממנה אני יצאתי לטיול באמאזונס, והיה לי כל כך כיף בזכות המדריך שלי לאנדר, איתו אני בקשר עד היום.

את החוויות שלי איתו תוכלו לצפות בסרטון היוטיוב שלי על האמזונאס כאן.

להלן פרטי יצירת הקשר איתו להזמנת סיורים באמזונאס ובעיר איקיטוס:

וואטסאפ: +51900977792

אימייל: [email protected]

פוארטו מלדונדו Puerto Maldonado

אם אתם נמצאים בקוסקו המדהימה שבפרו, ורוצים להגיע בקלות לאמזונס, כדאי לכם לשקול ביקור בעיירה הזו שנמצאת במרחק חצי שעת טיסה מקוסקו.

העיירה היא שער יציאה לאחד מהפארקים המדהימים באמזונס – הפארק הלאומי מאנו Manú National Park, בו הסיכויים שלכם לראות חיות מדהימות גדל, וכשאנחנו מדברים על חיות מדהימות אנחנו אכן מתכוונים ליגואר, פומה, דוב נמלים, לוטרות ענק ועוד.

הטיולים כאן הם יותר קשוחים מהסיורים העדינים והתיירותיים במקומות אחרים, ויש סיורים עם דרגות קושי גבוהות הכוללים הליכה רבה וטרקים. אך שימו לב שהפארק לא נמצא על נהר האמזונס הראשי אך הוא מספק חווית טיול שלא תשכחו לעולם.

פוקאלפה Pucallpa

עיר שניתן להגיע אליה מלימה והיא נחשבת לאחת הערים הפחות תיירותיות בג'ונג'ל – מה שהופך אותה למקום נהדר עבור אלו מכם שלא אוהבים עדר של תיירים. החוויה כאן היא אותנטית וניתן לפגוש אפילו שבטים מקומיים, והטיול כאן גם ידידותי למשפחות.

סיורים מומלצים באמזונס של פרו:

קולומביה

לטיסיה Leticia

עיר נמל, בירת מחוז אמזונאס בקולומביה. היא נחשבת לעיר הדרומית בקולומביה וניתן להגיע אליה גם דרך שייט מברזיל או מפרו. היא יושבת על גדות הנהר המקורי וגם כאן יש סיורים ואטרקציות רבים.

בוליביה

רורנבקה Rurrenabaque

העיר המרכזית בבוליביה המציעה טיולים ליער האמזונס העצום. קל להגיע לכאן דרך לה פאז, בירת בוליביה, וגם המחירים הזולים כאן גורמים לה להיות יעד אטרקטיבי עבור המטיילים שרוצים לחוות את הג'ונג'ל.

כאן לא מדובר על הנהר הראשי אלא על נהר הטואיצ'י, שבטח מוכר לכם מספרו המפורסם של הישראלי יוסי גינסברג, "בחזרה מטואיצ'י", בו הוא הלך לאיבוד בג'ונג'ל הגדול ושרד 3 שבועות שלמים ללא עזרה, עד שמצאו אותו (עוד סיבה למה חפרנו לכם שאתם צריך סיורים עם מדריכים שמכירים את המקום ולא לטייל עצמאית…).

האזור כאן מאוד פראי ורואים המון חיות, ואם גם אתם גדלתם על הספר האהוב, לפחות עצם העובדה שאתם בנהר המפורסם תפצה אתכם על זה שאתם לא בנהר המקורי.

אקוודור

קוקה Coca

עיירה מרכזית וקטנה ממנה יוצאים לסיורים ביער האמזונס, שנחשב כאן לבתולי ופראי עם המון חיות וצמחייה מדהימה.

טנה Tena

עיר הבירה של מחוז נאפו, ועיר שיושבת על יער האמזונס. היא נחשבת ל"עיר הקינמון" של אקוודור, והיא נבנתה על ידי מיסיונרים הרפתקניים.  יש כאן המון שירותי תיירות  מתקדמים המציעים טיולים ליער אמאזונס, כולל שדה תעופה ותחנת אוטובוס מרכזית ההופכים אותה לנגישה.

פויו Puyo

עיר הבירה של פסטז'ה, מחוז באקוודור. היא נמצאת על נהר פויו, שמוביל אל נהר האמזונס.

העיר נמצאת בין באניוס לבין הערים האמאזוניות טנה ומאקאס, ויש בה שירותי תיירות מתקדמים מאוד המציעים טיולים ליער האמזונס. העיר מפורסמת גם בזכות הקרנבל השנתי המתקיים בה כל שנה.

באניוס Banos

באניוס (כן, כן… לא טעיתם. "שירותים" בספרדית) היא עיר קטנה, יפה ותיירותית המושכת אליה עשרות תיירים בזכות מיקומה המעולה ליד הר געש Tungurahua הפעיל, חיי לילה מעולים, מלונות זולים, אווירה כיפית ועצם העובדה שהיא שער יציאה אהוב לג'ונג'לים באקוודור.

אל תפספסו את שמורות הטבע קויאבנו ויאסוני בה תראו מגוון עצום של בעלי חיים, מפרפרים וצפרדעים ועד תנינים וקופים.

פפלקטה Papallacta

עיירה קטנה במחוז נאפו שבאקוודור. אם אתם מתכננים להגיע לכאן מקיטו, מומלץ להשכיר רכב – הדרך יפהפיה וכוללת עצירה במלא עיירות קטנות בעלי נוף עוצר נשימה.

מאקאס Macas

עיר הממוקמת מזרחית להרי האנדים המפורסמים. העיר מקדמת תיירות והיא שער יציאה אותנטי ויפה ליער האמונס.

סיורים מומלצים בג'ונגלים של אקוודור:
 

גויאנה

יער איווקראמה Iwokrama Forest Reserve

נחשב לאחד מארבעת היערות הטרופיים הבתוליים האחרונים בעולם, בו ניתן בין היתר לחזות במינים גבוהים של בעלי חיים שנמצאים בסכנת הכחדה.

גם סוגי הדגים, הציפורים והעטלפים הרבים שיש כאן נחשבים לעושר הגבוה ביותר לאזור כזה בעולם. אין ספק שביקור כאן הוא אותנטי, מדהים ומיוחד, כזה שעוד לא התגלה לתיירים אחרים – וטוב שכך.

הבעיה היא, שגויאנה נחשבת למדינה עם אחוזי פשע גבוהים, ענף התיירות בה מאוד לא מפותח (לא נתפלא אם רובכם נתקלים בשם המדינה לראשונה) וגם קשה מאוד להשיג ויזת כניסה אליה – גם בתור ישראלים וגם בתור אזרחי שאר המדינות.

סורינאם

יערות הגשם של סורינאם Surinamese Rainforest

אזור יערות גשם ענקי שנחשב לחלק מאזור יער האמזונס הענקי. האזור מלא ביערות גשם טרופיים מדהימים ומרהיבים. ראוי לציון אגם ברוקופונדו Lake Brokopondo, שנחשב לאחד מהאגמים הגדולים בעולם.

הערים והעיירות בסורינאם אשר מהם ניתן להגיע ליערות הגשר הם Apoera, Brokopondo ו-Kwamalasamutu.

קצת על המדינה: סורינאם היא מדינה בצפון היבשת, והיא נחשבת לאחת המדינות הקטנות ביותר שבה – אפילו יותר קטנה מאקוודור. היא לא מפורסמת וסביר להניח שלא שמעתם עליה – בטיול שלנו לדרום אמריקה שאלנו עשרות מדריכים בכל המדינות על סורינאם, והמעט שהצלחנו לחלוב מהדרום אמריקאים הוא שמדובר על מדינה קרובה לברזיל, כך שאתם יכולים לדמיין לעצמכם איזה יעד בתולי, מרהיב ואותנטי מחכה לכם.

הדרך היחידה להגיע לסורינאם מהיבשת היא רק דרך טיסה מהעיר בלם בברזיל. יש טיסות ישירות גם ממיאמי ומאמסטרדם, בזכות העובדה שפעם המדינה הייתה שייכת להולנד, והיא המדינה היחידה ביבשת בה השפה הרשמית היא הולנדית, ולא ספרדית או פורטוגזית.

יש יחסים בין ישראל לסורינאם, וישראלים לא צריכים ויזה כדי להיכנס אליה. סורינאם נחשבת ליעד הבטוח והטוב ביותר מכל אזור מדינות הגיאנות בצפון היבשת.

גיאנה הצרפתית

הפארק האמזוני של גיאנה Guiana Amazonian Park

נחשב לפארק הלאומי הגדול ביותר בצרפת (מה צרפת תקועה כאן אתם שואלים? גיאנה הצרפתית היא לא מדינה עצמאית אלא מחוז מעבר לים של צרפת, לכן הפארק נחשב של צרפת וגם הכסף כאן הוא אירו).

כמו כן, הפארק נחשב לגדול ביותר באיחוד האירופי ולאחד מהפארקים הלאומיים העצומים ביותר בעולם. הוא לא נגיש דרך היבשה והים אלא רק דרך מטוס, מה שהופך אותו לאחד הפארקים המוגנים ביותר באמאזונס.

לא צריך ויזה כדי להיכנס לגיאנה הצרפתית (כמו שישראלים לא צריכים ויזה לצרפת) אך לעומת שאר המדינות האחרות ביבשת המלאות באטרקציות ובאתרים מיוחדים, אין כל כך הרבה מה לעשות כאן, ענף התיירות עדיין בחיתוליו וגם המחירים כאן יקרים.

ונצואלה

מכיוון שאין יחסים בין ונצואלה לישראל נכון לכתיבת המדריך, וגם אם יש לכם דרכון זר והייתם רוצים לבקר כאן, לא היינו ממליצים לכם בעקבות המצב הגרוע של המדינה, שיוביל אותה בקרוב למצב של פשיטת רגל ככל הנראה, לא ציינו את המקומות במדינה הנמצאים על יער האמזונס.

כולנו תקווה שיום יבוא והמצב במדינה ישתפר וישראלים יוכלו להיכנס, ואז נעדכן את המדריך הזה בשמחה.

מילה אחרונה של צוות אתר פייסטה

לסיום, אנחנו מזכירים לכם שיער האמזונס הוא ג'ונגל פראי, לכן עליכם להגיע מוכנים – מומלץ להגיע עם ביגוד ארוך כדי למנוע כמה שיותר עקיצות יתושים וחרקים, ולרכוש נוגד יתושים ביבשת לפני היציאה למסע (כמובן כמה שלא תתמרחו, הם ימצאו נקודה מסוימת בגוף שלא התמרחתם טוב – ושם הם יעקצו).

היתושים בג'ונג'ל הם לא היתושים שאתם רגילים להם בישראל, לכן קחו זאת בחשבון. אבל מצד שני, זה חלק מ"החוויה" באמזונס, ונהוג לומר שלא היית באמת באמזונס אם לא נעקצת.

אך עם זאת, חשוב להתייעץ עם מרפאת מטיילים לפני היציאה לטיול ולהתחסן בהתאם להמלצות הרופאים. כמו כן, מומלץ לרכוש כדורים נגד מלריה – המחלה נפוצה מאוד באגן האמזונס! לרוב היא קיימת עמוק בתוך הג'ונג'ל, אליו כנראה לא תגיעו, אך עדיין יש לקחת זאת בחשבון.

אנחנו ממליצים גם לעשות חיסון נגד כלבת – זה חיסון שגם ככה חשוב עבור כל המטיילים ביבשת, וזה שימושי אם חס וחלילה ינשך אתכם קוף או מי יודע מה. אל תשכחו שאתם תהיו בג'ונג'ל ותצטרכו מיד ללכת לבית חולים במקרה של נשיכה – לכן החיסון הזה חיוני מאוד כי זה מעכב את התפתחות המחלה.

הפייסטה שלכם בדרום אמריקה מתחילה כאן!

אהבתם את המדריך שלנו על נהר ויער האמזונס: המדריך המלא למטיילים ?

לעוד מדריכים מועילים על אטרקציות רבות ביבשת היכנסו למדריך שלנו על דרום אמריקה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!