חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אי הפסחא: המדריך לטיול באי המבודד ביותר בעולם שמשגע את החוקרים

אי הפסחא: המדריך לטיול באי המבודד ביותר בעולם הוא מדריך מקיף שהחלטנו להקדיש לאי הכי מרתק, מיוחד, מסתורי ומדהים בעולם – אי הפסחא.

אי הפסחא נמצא לו אי שם בדרום מזרח האוקיינוס השקט, ונחשב לאחד האיים המיושבים המבודדים והרחוקים ביותר בעולם – עד כמה מבודד ורחוק? הוא נמצא ליד האי פיטקרן המבודד, ליד טהיטי ובמרחק 3,658 מצ'ילה.

קצת מידע על אי הפסחא

האי זכה לפרסום ולהתעניינות עולמית בזכות פסלי האבן הגדולים שלו אשר נראים כמו ראשים של אנשים, ונקראים מואי. הם נחצבו על ידי תושבי האי המקורי לצורכי פולחן בין המאה ה-13 למאה ה-15.

התושבים הפולינזים שהתיישבו באי יצרו בו תרבות משגשגת, עד שהגיעו לכאן האירופאים הראשונים שהביאו איתם מחלות אשר הקטינו את אוכלוסיית האי במהירות.

האי זכה לשם אי הפסחא מכיוון שגילו אותו בזמן חג הפסחא, אך בעיניי המקומיים שמו הוא ראפה נוי Rapa Nui, ממש כמו שם השפה של המקומיים אשר נקראת גם היא ראפה נוי.

האי הוא לא עצמאי ונחשב לאי עם מעמד מיוחד של צ'ילה, שסיפחה אליה את האי ב-1888 ומאז דואגת לה ולתושבים.

למרות שהוא שייך לצ'ילה, האי הוא חלק מהמשולש הפולינזי ששלושת קודקודיו הם הוואי, ניו זילנד ואי הפסחא – וכל המדינות והאיים שבתוך המשולש הם בעצם פולינזיה.

כלומר, האי הזה הוא בעל תרבות פולינזית ומיוחדת, והוא לא נחשב לחלק מיבשת דרום אמריקה אלא מיבשת אוקיאניה.

בעיקרון, יש רק עיר אחת באי, והיא עיר הבירה האנגה רואה Hanga Roa. 

שאר שטחי האי הוא פארק לאומי אחד גדול שנקרא הפארק הלאומי רפה נוי Parque Nacional Rapa Nui, ושבו בעצם נמצאים כל האטרקציות של האי, שהעיקר שלהם הוא כמובן פסלי המואי המרשימים.

אי הפסחא: המדריך לטיול באי המבודד ביותר בעולם
פסלי המואי המפורסמים באי הפסחא

התעלומות והמסתורין סביב אי הפסחא

מאז שהאי התגלה, הוא עורר, ועדיין מעורר, סקרנות של חוקרים רבים מרחבי העולם בשל כמה תופעות שאין להם הסברים.

התעלומה הראשונה היא – מאיפה הגיעו התושבים המקוריים של האי? הרי האי רחוק מאוד מכל מקום מיושב אחר.

התעלומה השנייה היא – איך יצרו את פסלי המואי הענקיים? הרי ידוע שיצרו אותם במקום מסוים ולאחר מכן התושבים גררו אותם לבמות בהם הם הועמדו, ועוד הגדילו לעשות והציבו מעל הפסלים גושי אבן כבדים נוספים אשר מהווים את "השיער" של המואי!

איך מגיעים לאי הפסחא?

לאי המדהים הזה אין הרבה אפשרויות הגעה – יש באי שדה תעופה אחד קטן שממנו יוצאים טיסות לסנטיאגו דה צ'ילה בירת צ'ילה ולטהיטי בלבד.

כלומר, אתם יכולים להגיע לכאן רק מטהיטי או מסנטיאגו דה צ'ילה. מה שקורה הוא שהטיסה מסנטיאגו דה צ'ילה, שאורכת 6 שעות, עוצרת באי הפסחא ולאחר מכן ממשיכה בעצם לטהיטי בפולינזיה הצרפתית.

הטיסות הם עם חברת LATAM בלבד – זו החברת תעופה היחידה שמציעה טיסות לאי הפסחא, מה שאומר שהטיסות יקרות מאוד, בגלל המונופול של החברה על הטיסות לאי.

חשוב להזמין את הטיסות הרבה זמן מראש ולא באופן ספונטני, מה שיקל על המחיר וחשוב להיות גמישים לגבי התאריכים – רצוי להזמין טיסה בה תשהו לפחות 5 ימים באי, למרות שגם ב-3 ימים אפשר למצות את כל האי הקטנטן, אבל עד שהגעתם לגן העדן הזה, שווה להשקיע עוד יומיים.

יש גם הפלגות לאי, אך עצם העובדה שהם יכולים לקחת לכם שבועיים הופך אותם ללא אטרקטיביים.

כרטיס כניסה לפארק הלאומי ראפה נוי

אז בשעה טובה תפסתם טיסה, ואנחנו מניחים ששילמתם עליה לא מעט. אך לצערנו כאן לא הסתיימו התשלומים.

האי כולו מוגדר כפארק לאומי אשר נחשב אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ובעצם כל האטרקציות נמצאות בפארק הזה שנקרא בפשטות ראפה נוי.

כדי להיכנס לפארק, עליכם לקנות כרטיס כניסה לפארק, אשר עולה 80 דולר. מיד בצאתכם מהמטוס, בדרך להיכנס לשדה תעופה, ישנו ביתן קטן שמוכר את הכרטיסים, לכן חשוב לקנות את הכרטיס מיד עם ירידתכם מהמטוס.

אתם תקבלו כרטיס שתקף ל-10 ימים בלבד ועליכם לשמור עליו לאורך כל השהות מכיוון שעל כל כניסה לפארק יש מישהו שבודק את הכרטיס וחותם עליו.

ניתן לחזור לאותה אטרקציה בפארק כמה שתרצו במסגרת ה-10 ימים, חוץ מאתרים בודדים כמו ראנו קאו וראנו ראראקו.

לינה באי הפסחא

בגלל שעיקר הפרנסה של האי הוא תיירות, יש פה המון אפשרויות לינה, ממלונות וצימרים ועד הוסטלים ואתרי קמפינג.

חשוב מאוד להזמין מקום לינה מראש. כמו כן, מבחר מקומות הלינה הוא לא גדול במיוחד, אך יקר מאוד במונחים של צ'ילה, והרמה הכי גבוהה שתמצאו באי הוא מלון 3 כוכבים.

אתרי הקמפינג המציעים אוהל ושק"ש הם האופציה הכי זולה (9,000 פזו צ'יליאני ללילה) ומתאימה לצעירים ותרמילאים שרוצים לחסוך כמה שיותר (למרות שעצם העובדה שהם באו לפה היא בכלל לא חסכון).

גם ההוסטלים פה יקרים ומכניסים את המחירים של ההוסטלים באושוואיה, שנחשבת ליקרה ביותר מבחינת הוסטלים ביבשת, לזולים במיוחד. המחיר נע בסביבות ה-15 אלף פזו צ'יליאני ללילה.

אנחנו אישית ממליצים לכם לקחת לינה בהוסטל, מכיוון שיש בו את התנאים הכי טובים עם המחיר הכי שפוי ביחס למה שמקבלים – ישנם המון חדרים פרטיים בהוסטלים שיאפשרו לכם להרגיש שאתם בדירה שהזמנתם ב-Airbnb רק עם מקלחת ומטבח משותף, והתשלום כולל גם הסעה מהשדה תעופה וארוחת בוקר מפנקת.

להלן הצעות משתלמות למלון באי הפסחא כאן:

Booking.com

תחבורה באי הפסחא

סביר להניח שאם הזמנתם מקום מראש, יחכה לכם נציג בשדה תעופה שייקח אתכם ישירות למלון/להוסטל. הם יעניקו לכם קבלת פנים חמימה הנהוגה באי, בו הם יעניקו לכם שרשרת פרחים אמיתית לצוואר (ממש כמו הוואי. אתם בפולינזיה, כבר אמרנו?).

אם לא הזמנתם מקום לינה, כבר ביציאה מהשדה יחכו לכם מלא נציגים של מקומות לינה ויציעו לכם מקומות לישון בהם, כולל אתרי הקמפינג השונים.

לגבי תנועה באי – האי עצמו מאוד קטן ואתם הולכים לישון בעיר היחידה באי, האנגה רואה, לכן אפשר ללכת ברגל ולהגיע ממקום למקום בקלות.

יש גם מוניות ואפשר לקחת טרמפים. המקום מאוד בטוח, אין פה פשע בכלל כי כולם מכירים את כולם באי, כך שלגנוב אי אפשר (כבר תוך יום יומיים אתם גם תכירו את כל תושבי האי).

יש סוכניות טיולים ברחוב הראשי שיציעו לכם השכרת אופניים ל-8 שעות או ליום שלם, אפשר לשכור טוסטוס, אופנוע שטח, טרקטורון וגם ג'יפ (הכי מומלץ) איתו אפשר לטייל בכל רחבי האי ולגלות את האי בקצב ובזמן שלכם.

אם לא בא לכם רכב ולא בא לכם לשלם על דלק, אפשר להצטרף לטיולים מאורגנים שיוצאים מהאי. שימו לב לא להצטרף לטיול פרטי שעולה המון כסף, אלא לטיולים קבוצתיים שעולים הרבה פחות.

אינטרנט באי הפסחא

האינטרנט באי גרוע למדי, מכיוון שמדובר באי מבודד באמצע האוקיינוס השקט, התקשורת שלו גרועה לכן חשוב להתכונן לגלישה איטית במיוחד ולהסתפק רק בהודעות כתובות בוואטסאפ.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות וסיורים באי הפסחא כאן:

אטרקציות ואתרי חובה באי הפסחא שאסור לפספס

אז מה חשוב לראות באי הפסחא המדהים? כמו שכבר הבנתם, אי הפסחא הוא אי קטן, שכל שטחו בו נמצאים כל האטרקציות שלו, נקרא בפשטות הפארק הלאומי רפה נוי  Parque Nacional Rapa Nui ומוקד המשיכה העיקרי בו הוא פסלי המואי המרהיבים.

מיד נפרט לכם את כל האטרקציות החשובות בפארק ובעיר הבירה האנגה רואה:

לראות את הזריחה

בין האטרקציות האהובות והמרהיבות ביותר באי הוא לצפות בזריחה המדהימה באי באתרים בהם יש את הכי הרבה פסלי מואי כך שהשמש לאט לאט מתגלה ושופכת אור על הפסלים הגדולים והמרשימים.

ה-אתר לצפות בו בזריחה הוא אהו טונגאריקי Ahu Tongariki שנמצא בצד המזרחי של האי, במקום שבו השמש זורחת כמובן במזרח.

גם בלי שום קשר לזריחה, זהו אתר תיירות חשוב ביותר באי ויש בו את הכמות הגדולה ביותר של פסלי מואי – 15 פסלים, לא פחות ולא יותר.

אך אם אתם יכולים להגיע אליו מוקדם כדי לצפות בזריחה – הרווחתם ובענק, לכן אנחנו ממליצים לכם לבדוק בהתאם לחודש בו אתם נמצאים באי, באיזו שעה השמש זורחת.

אי הפסחא
ה-מקום לצפות בזריחה. אהו טונגאריקי Ahu Tongariki

לראות את השקיעה

גם השקיעה היא מחזה מרהיב ויפה, ואת השקיעה באי מומלץ לראות מהאתר אהו טאהי Ahu Tahai שנמצא ממש קרוב לעיר הבירה והעיר היחידה באי האנגה רואה.

באתר הזה, שהוא אתר תיירות חשוב באי גם ככה, תמצאו 5 פסלים מיוחדים עם עוד כמה פסלים בודדים הנמצאים בסביבת מקום.

לא לשכוח מצלמות!

הר הגעש ראנו ראראקו Rano Raraku

הר הגעש המיוחד הזה הוא גם המקום ששימש מחצבה בה הכינו את פסלי המואי.

המקום המדהים הזה הוא אחד מהתמונות המוכרות של האי וללכת בשבילים שלו זה כמו ללכת בתוך גלויה – כאן תמצאו כמעט 400 פסלי מואי המפוזרים לאורך המקום שחלק מגופם נמצא בתוך האדמה.

אי הפסחא
כמו לבקר בתוך גלויה. אי הפסחא

חוף אנאקנה Anakena

חוף הרחצה האהוב והיפה ביותר באי הפסחא הנמצא בצד הצפון מזרחי שלה, ובעצם מהווה הנקודה הכי רחוקה מהאנגה רואה.

כדאי להצטייד עם אוכל מראש מכיוון שהמחירים כאן ממש יקרים. החוף נראה כמו חוף פולינזי יפהפה אשר מוקף בעצי קוקוס רבים.

בנוסף, יש ליד החוף עוד במה מרשימה של כמה פסלי מואי משוחזרים בשם Ahu Nau Nau שאסור לכם לפספס.

הר הגעש ראנו קאו Rano Kau

הר הגעש הזה נמצא ממש בקרבת האנגה רואה והוא אתר מרכזי מאוד באי, בו אפשר ללכת בין בתים עתיקים, לעלות על נקודת התצפית המרשימה שצופה לתוך הלוע של ההר ועל נקודות תצפית נוספות הכוללות גם תצפית יפה ומרשימה על האנגה רואה.

צלילה וגלישת גלים באי

אם אתם בעלי רישיון צלילה, כדאי מאוד לצלול ולגלות את העולם שמתחת לאי המדהים הזה. יש כאן המון מועדונים באי אשר נמצאים בנמל הצפוני של העיר ומציעים השכרת ציוד, השכרת גלשנים, טיולים ושיעורים.

הצלילה כוללת השכרת ציוד ובין הצלילות העיקריות פה הוא לצלול אל פסל מואי משוחזר אשר נמצא מתחת למים – הכי קרוב שתוכלו להתקרב לפסל מואי במהלך הטיול שלכם.

הראות כאן מדהימה אך אל תצפו לראות המון דגים. מה שכן יש פה, חוץ מפסל מואי, הוא הרבה אלמוגים ומדי פעם אפילו צבים (אותם ניתן לראות גם מבלי שום קשר לצלילה כאשר הם מגיעים לחוף).

ניתן לתפוס בחופי אי הפסחא גם גלים לא רעים בכלל ולהשכיר גלשנים או גלשני סאפ, ואפילו לקחת שיעור גלישה שמתאים מאוד למתחילים ולכאלו שלעולם לא גלשו.

מערות

באי יש כמה מערות יפות שנותנות הצצה על הים מהצוק בו הן נמצאות, ויש אף מערות שכוללות חריטות ואפילו עצמות אדם.

המערה הנגישה, המומלצת והקלה ביותר היא ללא ספק Ana O Keke אך יש בה עוד מערות כמו Ana Kakenga או Ana Te Pahu שנמצאת במורד הר הגעש מאונגה טרוואקה Ma′unga Terevaka.

מופעי ריקוד מסורתיים

מהאטרקציות האהובות בהאנגה רואה על ידי תיירים שרוצים להיחשף לתרבות של תושבי האי. מדובר בעצם בכמה מסעדות שמציעות כל ערב מופע ריקוד מסורתי של בני אי הפסחא, הממחישים בריקוד את עליית התרבות שלהם וגם את נפילתם.

מחיר כניסה לא כולל אוכל, רק מופע, אבל זה מופע שבהחלט נחמד לראות. לפני תחילת המופע יעברו מקומיים בקהל ויאפרו את הפנים שלכם כאחרון בני אי הפסחא, ובסיום המופע תוכלו להצטלם עם הרקדנים אשר לבושים בתלבושות מסורתיות.

שוק עבודות יד

אם אתם אוהבים מזכרות ורוצים לחזור עם פסל מואי קטן הביתה, זה המקום שאתם חייבים להגיע אליו.

בשוק המקורה הנפלא הזה תמצאו בעיקר תכשיטים, עבודות יד, עבודות אמנות, פסלי מואי ועוד. השוק פתוח כל יום משני עד ראשון מהשעה 9:00 עד 13:00 ובערב מ-17:00 ועד 20:00.

לסיכום

טיול באי הפסחא הוא לא זול וכדאי להתכונן אליו בהתאם. אך מה שבטוח הוא, שהטיול כאן שווה כל שקל מכיוון שזה המקום הכי מקסים, יפה ומיוחד בעולם ואחד מהיעדים שלעולם לא תשכחו!

הפייסטה שלכם בצ’ילה מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על אי הפסחא: המדריך לטיול באי המבודד ביותר בעולם ?

לעוד כתבות על צ’ילה היכנסו למדריך שלנו על צ’ילה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!