חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרים ואטרקציות חובה בקרטחנה דה אינדיאס, קולומביה – המדריך המלא

אתרים ואטרקציות חובה בקרטחנה דה אינדיאס, עיר הנמל הגדולה והמפורסמת בצפון קולומביה אשר מעניקה תחושה של חופשה קריבית אמיתית, היא אחת מהערים שחובה לבקר בהם במהלך טיול לקולומביה בפרט או טיול לדרום אמריקה בכלל.

העיר ידועה בעיקר בזכות המרכז ההיסטורי שלה שנחשב לאתר מורשת עולמי. רוב האטרקציות החשובות נמצאים בין חומות העיר העתיקה שכל ביקור בה יגרום לכם לא לעזוב את המצלמה שלכם אפילו לדקה.

אנחנו ממליצים להקדיש לעיר את היומיים-שלושה כדי לספוג את האווירה המיוחדת ואת המקומות היפים. לשם כך אספנו לכם את כל הדברים שאתם חייבים לעשות בקרטחנה ומקומות נוספים שניתן להגיע אליהם מהעיר.

ביטוח נסיעות

העיר העתיקה של קרטחנה Walled City of Cartagena

כל האטרקציות המרכזיות של קרטחנה, הכוללות סמטאות צבעוניות, בתים יפהפיים, חומות אבן ותותחים מהתקופה הקולוניאלית נמצאים כולם בין חומות העיר העתיקה של קרטחנה, שהפכה לאתר מורשת עולמית חשוב בקולומביה אשר מושכת אליה תיירים ומבקרים רבים.

השער הראשי לעיר העתיקה הוא מגדל השעון ‪Torre del Reloj‬, הסמל הבלתי מעורער של העיר. בתוך העיר העתיקה תמצאו מסעדות מעולות, פאבים וברים נהדרים, חנויות יפות, והמון בניינים יפים לצד אווירה קריבית מדהימה.

העיר העתיקה היא גן עדן לאוהבי הצילום. מדי פעם עוברים פה כרכרות עם סוסים שהפכו לאטרקציה תיירותית ידועה בעיר (וגם יקרה), כיכרות יפהפיות כמו כיכר בוליבר ‪Plaza Bolivar‬, מונומנטים ופסלים מרשימים כמו האישה השמנה ‪La Gorda Gertrudis‬ של בוטרו ועשרות בניינים חשובים החל מכנסיות ועד בנייני תאטרון.

אל תפספסו גם את הנשים הקולומביאנות המסתובבת ברחובות עם הלבוש הצבעוני והמסורתי. אל תצלמו אותן ללא אישורן, כי הן לא יתביישו לבקש ממכם כסף או להסתיר את פניהן. כדי לצלם אותם, מומלץ לקנות בכמה שקלים בודדים את הפירות הטריים שהן מוכרות, ככה תוכלו להרוויח גם תמונות וגם פירות טריים וטעימים בזמן שאתם מסתובבים לכם בעיר העתיקה.
קולומביה: המדריך המלא לטיול בקולומביה
אישה קולומביאנית בלבוש מסורתי לטובת התיירים. הן ישמחו שתצלמו אותם תמורת כסף

חוף הים של קרטחנה

אי אפשר להגיע לקרטחנה מבלי לבקר בחוף הים – זה כמו להגיע למקדונלד'ס ולקנות סלט. אומנם תתאכזבו לגלות שהחופים בקרטחנה לא מרשימים ביותר, והחופים שלנו בישראל יכולים לקחת אותם בהליכה, אך מה שכן מומלץ לצעוד בטיילת או בשביל מהעיר העתיקה לאורך החוף.

אם חשבתם לראות כאן חוף ים עם מים בצבע טורקיז – מצטערים לאכזב, בשביל זה תצטרכו להרחיק עד לפלאיה בלנקה (פירוט על החוף בהמשך המאמר).

מומלץ בלילות להצטרף לנסיעה על אוטובוס Chiva הצבעוני והמפורסם העובר ברחובות העיר ובנקודות חשובות. מה שהופך את הנסיעה הזו למתויירת במיוחד זו העובדה שתמיד מושמעת מוזיקה באוטובוס הזה כך שאפשר באמת להתרשם ממראות העיר וליהנות תוך כדי ממוזיקה לטינית מקומית.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בקרטחנה כאן:

מצודת סן פליפה San Felipe de Barajas Castle

האתר החשוב ביותר בקרטחנה לצד העיר העתיקה. המצודה אומנם לא נמצאת בתוך חומות העיר העתיקה אלא במרחק של 15 דקות הליכה ממנה (או כמה דקות עם מונית) וביקור בה הוא חובה לכל מי שאוהב ומתעניין בהיסטוריה.

המצודה העצומה הזו נבנתה כדי להגן על העיר מפני פלישות של שודדי ים. הכניסה למצודה עולה כסף ושם תוכלו לסייר לבד או להצטרף לסיור בתשלום נוסף.

מומלץ להצטייד בקרם הגנה ובכובע טוב מפני השמש החמה לפני שאתם מגיעים למצודה. ליד המצודה נמצאים כמה מהמונומנטים המפורסמים של העיר כמו הנעליים הישנות ‪Monumento a Los Zapatos Viejos‬ שנמצאות קרוב מאוד למצודה והפכו לסמל העיר, או המונומנט של קטלינה האינדיאנית ‪Monumento India Catalina‬ שנמצאת במרחק כמה דקות הליכה בלבד.

מרקאדו בסורטו Mercado Bazurto

ה-שוק של קרטחנה, הנמצא במרכז העיר עצמה, הרחק מאזור העיר העתיקה. כדאי להרחיק עד לכאן כדי לקנות קפה קולומביאני משובח, תיקים קולומביאנים, מזכרות, חולצות או אוכל באינספור הדוכנים הרבים של השוק במחירים זולים ושפויים הרבה יותר מהעיר העתיקה היקרה.

מוזיאונים בקרטחנה

אם אתם חובבי מוזיאונים, תשמחו לגלות שלא משעמם כאן גם מבחינת מוזיאונים. בנוסף לעשרות גלריות אמנות המפוזרות ברחבי העיר, מומלץ לא לפספס את סצנת המוזיאונים העשירה שמציעה קרטחנה.

אם אתם אוהבים שוקולד כדאי ללכת למוזיאון השוקולד המעולה ‪ChocoMuseo‬, אם אתם מתעניינים בשודדי ים, בצוללות ובסירות בקרו במוזיאון ‪Naval Museum of the Caribbean‬ ואם פספסתם את מוזיאון הזהב בבוגוטה  אל תפספסו את מוזיאון הזהב ‪Museo del Oro Zenu‬.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בקרטחנה כאן:

Booking.com (function(d, sc, u) { var s = d.createElement(sc), p = d.getElementsByTagName(sc)[0]; s.type = 'text/javascript'; s.async = true; s.src = u + '?v=' + (+new Date()); p.parentNode.insertBefore(s,p); })(document, 'script', '//aff.bstatic.com/static/affiliate_base/js/flexiproduct.js');

פלאייה בלנקה Playa Blanca

אז הגעתם לעיר נמל קריבית – אתם מצפים לראות חופים קריביים, לא? אך בשביל ליהנות מחופים כאלו, עליכם לצאת מקרטחנה ולהגיע לחצי האי בארו, הנמצא במרחק של שעה מהעיר העתיקה בקרטחנה.

בחוף תמצאו את כל מה שאתם מצפים מיעד קריבי – חול לבן, מים צלולים בצבע טורקיז, עצי דקל, והמון רוכלים שעוברים עם הסחורה בין האנשים ממש כמו בריו דה ז'ניירו.

מטיילים רבים מגיעים לכאן או באופן עצמאי (בשייט או במונית) או באופן מאורגן (קניית כרטיס לאוטובוס יומי מאסף דרך ההוסטלים או בתי מלון).

יש רבים שבוחרים להישאר כאן את הלילה ולחזור למחרת לקרטחנה, אך שימו לב שמדובר בסיפור יקר ולא משתלם, אך מצד שני החוף יישאר רק לכם לאחר שכל התיירים יחזרו בחזרה לעיר.

איסלאס דל רוסאריו Islas del Rosario

איי רוסאריו הם איים שנמצאים קרוב מאוד לקרטחנה וניתן להגיע אליהם באמצעות הזמנת שייט קצר או דרך טיול יום שכולל בתוכו גם עצירה בחוף פלאיה בלנקה.

האטרקציות המרכזיות באיי רוסאריו הם אקווריום ענקי בו אפשר לראות אינספור חיות תת ימיות, או שנורקלינג בים כדי ליהנות מהמראה היפה של השוניות הרבות והיפות שבהחלט שווים ביקור.

שימו לב שאין הרבה מודעות לאינטרנט ו-WIFI באיי רוסאריו ואם אתם כבר מגיעים לכאן קחו בחשבון שאתם עומדים קצת להתנתק מכל האינטרנט, הפייסבוק והוואטסאפ.

סוכנויות טיולים רבות בקרטחנה מציעות טיולים לאיי רוסאריו או שניתן להזמין שייט בעצמכם ולהישאר ללון שם כמה ימים.

וולקן טוטומו Ciénaga del Totumo

תמיד רציתם לבקר בהר געש? ובכן, את הר הגעש המיוחד הזה, אתם לא רוצים לפספס. בדרך כלל כשאנחנו חושבים על הרי געש, אנחנו חושבים על הר המוציא עשן ופולט לבה רותחת. נכון? רק שכאן, כיאה לקולומביה, הר הגעש קצת "התבלבל" ובמקום לפלוט לבה הוא מוציא בוץ!

למעשה מדובר בגבעה נמוכה שלקרוא לה הר זו בדיחה, אך סוכנויות הטיולים משווקים אותה כאחת מהאטרקציות המומלצות בתור טיול יום מקרטחנה.

כאן תוכלו לטבול את עצמכם באמבטיית בוץ שטוענים שיש לה תכונות מרפא תוך כדי שאתם נהנים מהנוף סביבכם. ניתן להגיע לכאן באופן עצמאי או דרך טיולי יום מאורגנים.

ברנקייה Barranquilla

ברנקייה נחשבת לבירת הקרנבל של קולומביה, ואם אתם בקרטחנה בזמן הקרנבל, בחודש פברואר, מומלץ לתת גיחה לעיר הזו. ברנקייה נמצאת כ-3 שעות נסיעה מקרטחנה ומציעה חופים באווירת האיים הקאריביים ואווירת קרנבל שלא תבייש את הקרנבלים בריו דה ז'ניירו ובברזיל בכלל.

הקרנבל בברנקייה נחשב לקרנבל השני החשוב בדרום אמריקה, ואם אתם מעריצים את הזמרת הקולומביאנית שאקירה, תשמחו לגלות שהיא נולדה כאן, ובעיר הזו החלה להתעניין במוסיקה ולהיות מוזמנת לאירועים שונים בעיר ובאזור כולו.

הפייסטה שלכם בקולומביה מתחילה כאן!

אהבתם את המדריך שלנו שלנו על אתרים ואטרקציות חובה בקרטחנה ?

לעוד כתבות על קולומביה היכנסו למדריך שלנו על קולומביה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!