חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי חובה ומקומות שאסור לפספס בקיטו בירת אקוודור

אתרי חובה ומקומות שאסור לפספס בקיטו הוא מדריך לכל המקומות, האתרים והאטרקציות הכי חשובים בקיטו, בירת אקוודור.

ריכזנו לכם במאמר אחד את כל האתרים שאתם חייבים לבקר ולראות, ובין היתר צירפנו לכם גם כמה מקומות שמאוד קרובים לקיטו, כמו מינדו ולגונה קילוטאה, וניתן להגיע אליהם בקלות מקיטו ואפילו לחזור באותו יום.

ביטוח נסיעות

המרכז ההיסטורי של קיטו Centro Histórico

העיר העתיקה של קיטו היא מקום נהדר להתחיל בו את הטיול בקיטו, בירת אקוודור. העיר העתיקה נחשבת לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ושיטוט בה הוא חובה לכל מי שמגיע לכאן.

העיר הייתה פעם עיר מרכזית מאוד באימפריית האינקה, ועד היום ניתן להבחין בבניינים ובמבנים שמשמרים את התקופה. מומלץ ללכת לאיבוד כאן בין הסמטאות היפהפיים, הכיכרות הרחבות והרחובות שנראים כאילו נלקחו מתוך גלויה.

טיול כאן הוא כמו חזרה אחורה בזמן ואנחנו ממליצים בחום להגיע גם בשעות הלילה כדי ליהנות מהמראה של אותם מקומות במרכז העיר העתיקה כאשר הם מוארים לרווחת המקומיים והמטיילים.

מכיוון שיש המון אתרים ומקומות לבקר במרכז ההיסטורי של קיטו, אנחנו ממליצים בחום בין היתר להגיע לכיכר העצמאות Plaza de la Independencia שנחשבת לכיכר הראשית והחשובה במרכז ההיסטורי, בו בין היתר תמצאו את ארמון הנשיאות בה נמצא נשיא אקוודור.

בכיכר יש מבנים רבים וחשובים ויוצאים ממנה המון רחובות ציורים ויפהפיים שאתם לא רוצים להחמיץ.  עוד מבנים יפהפיים בקיטו באזור של המרכז ההיסטורי הם הכנסיות San Fransisco ובזיליקת del Voto Nacional העצומות, המיוחדות והבלתי רגילות, רחוב La Ronda המפול והעתיק שלא תוכלו להפסיק לצלם בו ולהצטלם, המלון Hotel Patio Andaluz Quito שהוא אתר מורשת עולמית של אקוודור ועוד.

אתרי חובה ומקומות שאסור לפספס בקיטו
המרכז ההיסטורי של קיטו. אחד מהמקומות היפים ביבשת

גבעת הבתולה El Panecillo

גבעה תלולה זו שנמצאת קרוב לעיר העתיקה.

את הגבעה ניתן לראות מכל מקום במרכז העיר בעיקר בזכות הפסל של הבתולה (Virgen de Quito) המשקיף ממנו.

אנחנו ממליצים לכם בחום לקחת מונית ולעלות עד לפסל בראש הגבעה כדי לראות את כל העיר ואת האזור העתיק בפרט ממעוף הציפור!

אתרי חובה ומקומות שאסור לפספס בקיטו
גבעת הבתולה. צופה על כל העיר

העיר החדשה

כמו שיש לקיטו את העיר העתיקה, יש בה גם אזור מודרני וחדש אשר משמש בעיקר את חיי הלילה והבילויים בעיר. בין היתר, תמצאו בו המון מסעדות, מועדונים, בתי קפה, ואפילו את השוק ‪Mercado Artesanal La Mariscal‬ שהוא שוק מזכרות ומתנות לא רחוק מהכיכר הראשית Plaza Foch.

הכיכר עצמה לא יפה או מרשימה, אך היא מכפה את חוסר היופי בתוכן הרב ובדברים הרבים שאפשר לעשות – יש באזור גם המון סוכנויות של טיולים, מלונות ועוד.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בקיטו כאן:

רכבל Teleferiqo

אחת מהאטרקציות האהובות ביותר בקיטו. הרכבל הזה מציע נופים מדהימים ועוצרי נשימה בהם העיר כל פרושה לפניכם, ובין היתר ניתן גם לראות את הרי האנדים המפורסמים או את הר הגעש קופטפקסי (פירוט עליו בהמשך הכתבה).

מומלץ לעלות על הרכבל לקראת סוף הטיול שלכם בקיטו כדי להבטיח שהסתגלתם למחלת הגבהים, מכיוון שהרכבל לוקח אתכם לפסגת הר בשם Pichincha שהוא מאוד מאוד גבוה.

מרכז העולם

קיטו מפורסמת במיוחד בזכות העובדה שקו המשווה עובר בה. למעשה, שם המדינה מגיע מהמילה "קו המשווה" בספרדית. לכן, תושבי אקוודור הרימו את הכפפה והפכו את קו המשווה לאטרקציה תיירותית של ממש שהפכה לאתר חובה עבור כל המטיילים שמגיעים לקיטו.

יש 2 אטרקציות בקיטו שקשורות לקו המשווה, הם לא נמצאים במרכז העיר לכן צריך לקחת אוטובוס או מונית כדי להגיע אליהם, אך בגלל ששום ביקור בקיטו לא שווה בלי לבקר בהם, אנחנו ממליצים לכם בחום לנסוע לשם. ואל תשכחו לבוא עם הדרכון שלכם – כי אפשר לקבל חותמת בדרכון שהייתם בקו המשווה!

האתר הראשון נקרא מרכז העולם Ciudad Mitad del Mondo, בו נמצא המונומנט המפורסם והמרשים המסמל את זה שקו המשווה עובר ממש כאן בקיטו. זה המקום להצטלם בו, וזה גם אחד האתרים המזוהים ביותר עם העיר. הכניסה בתשלום.

אך למעשה, קו המשווה לא באמת עובר בדיוק באותו מתחם, והוא נבנה רק בשביל האטרקציה. אם אתם רוצים להיות במקום שבו באמת קו המשווה עובר, אתם צריכים להגיע למוזיאון הקטן Museo Inti-Ñan הנמצא ממש קרוב למרכז העולם.

כאן תוכלו באמת לדרוך על קו המשווה, ולערוך עליו כל מיני ניסויים והדגמות בהדרכת המדריכים של המקום. בנוסף יש בו מספר תערוכות מעניינות על קו המשווה ועל אזורים שונים באקוודור כמו על נהר האמאזונאס, הג'ונג'לים, הרי האנדים ועוד.

מוזיאונים בקיטו

אם אתם אוהבים אמנות או מוזיאונים, תשמחו לגלות שלא חסר פה מוזיאונים לבקר בהם או להעביר בהם את הזמן.

חוץ ממוזיאון מרכז העולם אותו כבר הזכרנו, אל תפספסו מוזיאונים כמו ‪National Museum of Ecuador‬, ‪Museo de la Ciudad‬, ‪Guayasamin Museum‬ או מוזיאון מקדש השמש (‪Museo Templo del Sol Pintor Ortega Maila‬) שנמצא מאוד קרוב למרכז העולם.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בקיטו כאן:

Booking.com (function(d, sc, u) { var s = d.createElement(sc), p = d.getElementsByTagName(sc)[0]; s.type = 'text/javascript'; s.async = true; s.src = u + '?v=' + (+new Date()); p.parentNode.insertBefore(s,p); })(document, 'script', '//aff.bstatic.com/static/affiliate_base/js/flexiproduct.js');

פארקים בקיטו

לא חסר פארקים יפים בלב העיר כדי לברוח קצת מההמולה הגדולה והרעש של העיר הגדולה. בין היתר תמצאו את הפארקים ‪Parque El Ejido‬, ‪Parque Itchimbia‬, ‪Parque La Carolina‬, ‪Parque Metropolitano‬ ועוד.

שוק יום שבת באוטובלו Otavalo

ביום שבת, שווה לצאת מקיטו לעיירה אוטאבלו שמפורסמת מאוד בכל רחבי דרום אמריקה בזכות השוק הענקי שבה, אשר מושך אליו המוני תיירים מכל היבשת ומכל העולם שמגיעים לקנות מזכרות ומתנות בדוכנים השונים והמגוונים שבו.

השוק כל כך גדול ואהוב, שהוא נחשב בדרך קבע לאחד מהאטרקציות הכי חשובות שחובה לעשות במהלך טיול לדרום אמריקה. בנוסף, הוא נחשב לשוק הכי מפורסם ביבשת. אל תפספסו!

מינדו Mindo

עיירה קטנה שמוקפת ביערות גשם ומציעה בריחה נהדרת מהעיר הגדולה קיטו אל חיק הטבע היפה.

יש המון סוכנויות תיירים וטיולים אשר מציעות טיול יומי למינדו מקיטו, ובין האטרקציות המובילות כאן הם חוות פרפרים, אומגות, אבובים, צפייה על מפלים, ציפורים נדירות, מפעלי שוקולד ועוד.

לגונה קילוטאה Laguna Quilotoa

לגונה כחולה וענקית שנמצאת בתוך לוע הר געש כבוי. המון מטיילים עושים את דרכם מדי יום מקיטו כל הדרך ללגונה הזו כדי לראות אותה – וזה לא פלא, כי היא ממש קסומה, מיוחדת ויפהפייה.

ההליכה עד ללוע היא ברמה סבירה, אך העלייה בחזרה היא מעייפת, לכן המקומיים מציעים עזרה וניתן להשכיר חמור שייקח אתכם על גבו, ניתן להשכיר חמור לחצי מהדרך או לכל הדרך.

יש המון טיולים יומיים שיוצאים מקיטו אל הלגונה ועוצרים בדרך בכל מיני כפרים אותנטיים ויפים, אך ניתן גם להגיע באופן עצמאי. מה שבטוח, אתם לא תתחרטו!

הר הגעש Cotopaxi 

הר הגעש העצום הזה הוא הסמל של המדינה, והתושבים מעריצים אותו ממש כמו שתושבי יפן מעריצים ואוהבים את הר הגעש פוג'י.

אם אתם אוהבים טבע, הרי געש, טיפוס הרים או טרקים, אסור לכם לפספס את קוטופקסי. ההר עצמו נמצא ליד עיר אחרת באקוודור בשם לאטאקונגה, אך בגלל שאקוודור קטנה וקל להגיע לכל מקום במדינה בקלות מקיטו, הרבה מטיילים לרוב לוקחים סיור יומי מקיטו לעיר ומשם יוצאים בטיפוס על הר הגעש.

ניתן גם להגיע עצמאי, אך בכל מקרה חשוב מאוד לטייל עם מדריך ולהתלבש בהתאם להליכה על הר גבוה.

שמורת הטבע Cuyabeno

אם אתם רוצים לטעום קצת מהג'ונג'לים ומהטבע המרהיב של אקוודור, שמורת הטבע הזו היא בגדר חובה עבורכם. כאן תוכלו לקבל טעימה מחיי הג'ונג'לים של המדינה, להיכנס לאווירה של האמאזונאס, לראות בעלי חיים אקזוטיים, לדוג בנהר ועוד.

יש טיולים וחבילות מקיטו, אך לא מדובר בטיול יומי כמו קילוטאה, מינדו או קוטופקסי, אלא בטיול של כמה ימים לפחות. לרוב ישנים בתוך הג'ונג'ל, בלודג', ממש כמו בטיולים שמציעות פרו או ברזיל לנהר האמאזונאס.

יציאה לאיי גלאפאגוס

מטיילים רבים מגיעים לקיטו או לאקוודור בשביל להגיע לאיים המופלאים האלו שהם גן עדן לאוהבי החיות. אם גם אתם מתכננים להגיע לגלאפאגוס, הכנו לכם מדריך שלם על איי גלאפאגוס המדהימים בכתבה הבאה.

הפייסטה שלכם באקוודור מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על אתרי חובה ומקומות שאסור לפספס בגואיאקיל ?

לעוד כתבות על אקוודור היכנסו למדריך שלנו על אקוודור.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

Picture of מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!