חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איי גלאפגוס: המדריך המלא לאיי גלאפגוס המדהימים

איי גלאפגוס: המדריך המלא לאיי גלאפגוס הוא מדריך מיוחד שלנו המוקדש לאחד המקומות הכי קסומים בעולם – המקום בו בני האדם אורחים, והחיות בעלות הבית.

איי גלאפגוס נמצאים במזרח האוקיינוס השקט, במרחק שעתיים טיסה בלבד מחופייה של אקוודור. האיים שייכים לאקוודור והם שמורת טבע מיוחדת במינה שיד האדם עוד לא נגעה והרסה אותו, עם מינים שונים ומגוונים של בעלי חיים שלא תמצאו בשום מקום אחר.

האיים זכו לפרסום עולמי בזכות צ'ארלס דארווין, בהם הוא ביצע את המחקר המפורסם שלו על החיות שתרמו לגיבוש תאוריית האבולוציה והברירה הטבעית, בהם בין היתר הגיע דארווין למסקנה שרק החזק שורד בטבע.

מכיוון שהחיות באיי גלאפגוס חיים בשלווה, ובגלל שאין תחרות רבה בין המינים ובזכות העובדה שהם כבר רגילים לתיירים ולא נרתעים מהם, הביקור כאן מאפשר לכם להתקרב ממש ליד החיות, לצלם (בלי פלאש!) ולהתלהב.

בנוסף, המקום הוא גן עדן עבור בעלי רישיון צלילה או חובבי שנורקלינג. כאן תוכלו לשחות ולצלול לצד כרישים, מיליוני דגים שונים, כלבי ים, מנטה ריי, צבי ים ועוד-

למידע נרחב על החיות באיים מומלץ להיכנס למדריך על עולם החי באיי גלאפגוס.

השילוב המיוחד של בעלי חיים מדהימים לצד נוף עוצר נשימה ופעילויות של שנורקלינג או צלילה המכניסים אתכם לעולם אחר מתחת למים הופכים את הטיול הזה לטיול מיוחד שלא תשכחו לעולם.

אתרי חובה ומקומות שאסור לפספס בגואיאקיל
סולה כחולת-רגל. מהציפורים האהובים באיים

מידע שחשוב לדעת לפני שמגיעים לאיי גלפאגוס:

כדי להגיע לאיי גלאפגוס, יש להגיע לעיר גואיאקיל שבאקוודור, העיר הגדולה ביותר במדינה, ממנה יוצאות הטיסות לאיים. כדאי להקדיש לעיר עצמה יום שלם אחד – ובדיוק בשביל זה הכנו לכם מדריך על אתרי חובה בגואיאקיל.

יש כמה חברות תעופה שמציעות טיסות לאיים, כמו Tame, Ian ו-Avianca. המחירים הם בסביבות ה-350 דולר הלוך ושוב. שימו לב כשאתם קונים את כרטיסי הטיסה, שמדובר בטיסה לתיירים ולא למקומיים, שיותר זולה. קרו מקרים שתיירים קנו בטעות טיסת מקומיים והיו צריכים לשלם את הפער בשדה תעופה.

חשוב לדעת שכל הטיסות לאיי גלאפגוס הם דרך גואיאקיל ולא דרך קיטו עיר הבירה, שהטיסות משם עוצרות בעצם בגואיאקיל. למדריך המלא על קיטו לחצו כאן.

המטבע באיי גלאפגוס, כמו באקוודור עצמה, הוא דולר אמריקאי. בגלל שהערך של המטבע האקוודורי ירד, החליטה המדינה לאמץ את הדולר האמריקאי. כדאי תמיד להיות עם כסף מזומן כי מקומות רבים במדינה לא מקבלים כרטיס אשראי. כספומטים לא קשה להשיג.

שימו לב שיש מיסים על כניסה לאיי גלאפגוס – בשדה תעופה של גואיאקיל, לפני הטיסה, תדרשו לשלם 20 דולר. כשתנחתו בשדה התעופה בגלאפגוס תתבקשו לשלם 100 דולר במזומן. ויש גם 5 דולר מס אם אתם מגיעים לאי איזבלה, שהוא אחד האיים החשובים באיי גלאפגוס.

אל תשכחו לשמור את כל הכרטיסי כניסה כדי שלא תצטרכו לשלם שוב ביציאה!

הטיסה שכנראה תעלו עליה תהיה לאי בלטרה, אי קטן באיי גלאפגוס שבו נמצא שדה התעופה הראשי. הרוב ממשיכים משם לאי סנטה קרוז, האי החשוב ביותר מבחינת נחיתה רכה באיים.

לשם כך, חברות התעופה מציעות אוטובוסי שאטל חינם לנמל של האי. כשמגיעים לתעלה, יקחו לכם את המזוודה/מוצ'ילה ויעלו אותה על גב סירה, ותצטרכו לשלם דולר עבור שייט קצרצר. לאחר שתגיעו בשעה טובה ומוצלחת לסנטה קרוז, ניתן לקחת אוטובוס שלוקח לפורטו איורה, האזור המרכזי של האי בו כל המלונות, ההוסטלים, הסוכניות ואזור התיירים.

ניתן גם לקחת מונית אם אתם קבוצה של כמה אנשים, או אם קבעתם עם סוכנות מראש – סביר להניח שהם כבר ידאגו לנציג שיחכה לכם שם וייקח אתכם הישר אל הסוכנות.

לגבי אוכל באיים – בגלל שהכל מיובא מאקוודור, האוכל פה לא זול, בלשון המעטה. אך לא חסר כאן מסעדות ואיפה לאכול. רבים מהמטיילים שבאים עם אוכל שהם קנו בגואיאקיל כדי לחסוך עלויות, אך שימו לב שיש דברים שאסור להביא כמו פירות או ירקות.

הלינה גם יקרה, אך יש גם הוסטלים זולים אשר מעניקים תמורה מלאה למחיר.

ניתן להגיע לאיי גלאפגוס ופשוט לתכנן את הטיול לבד – למצוא הוסטל/מלון לבד, ואחר כך לחפש סוכנות טיולים ולעשות סקר שוק.

אך מהר מאוד תגלו שהמחירים הם די אותו דבר, ואפילו לתיירים מאקוודור עצמה אין הנחות. לכן, חשוב מאוד כבר לפני שאתם מגיעים לאיי גלאפגוס, למצוא סוכנות ולסגור דרכה הכל – יש סוכנויות שגם דואגות לכם במחיר גם ללינה ואפילו להסעות משדות התעופה.

הטיול הזה גם ככה עומד להיות יקר, ככה שסגירת הטיול דרך סוכנות היא בחירה חכמה ונכונה במיוחד שתחסוך לכם הרבה זמן וגם כסף.

יש 2 דרכים עיקריות לטייל בגלאפגוס: דרך קרוז או דרך סגירת טיולים יומיים. אנחנו ממליצים בחום לעשות זאת דרך טיולים יומיים, כדי לחוות את האיים כמו שצריך. לכל דרך יש חסרונות ויתרונות כמו כל דבר – בקרוז רואים הרבה בקצת זמן, בטיולים יומיים באמת חווים את האיים ברוגע ובכיף.

אטרקציות וטיולים שחובה לעשות באיי גלאפאגוס

טיול עצמאי בסנטה קרוז Santa Cruz

סנטה קרוז הוא אחד האיים הראשיים מבחינת התיירים והמבקרים באיי גלאפגוס. בעיירה הראשית של האי פוארטו איורה  Puerto Ayora יש לכם כל מה שאתם צריכים – מקומות לינה, סוכנויות טיולים, מסעדות, חיי לילה ועוד.

באי יש גם כמה מהאטרקציות החשובות ביותר בגלאפגוס, שחלקם אפילו בחינם. בין אטרקציות אלו ניתן למנות את שוק הדגים Fish Market בו תוכלו לראות דייגים שמוכרים את הסחורה הטרייה שלהם מהים ומסביבם חיות רעבות שמנסות לתפוס להם איזה דג או שניים – אך בניגוד אלינו, לא מדובר בחתולי רחוב אלא בחיות כמו שקנאים, ציפורים מיוחדות ואפילו כלבי ים.

עוד מקום חשוב מאוד בסנטה קרוז הוא מרכז דרווין למחקר Darwin research cente. פשוט השכירו אופניים או תלכו ברגל בכביש הראשי של הטיילת עד שתגיעו למקום החינמי שכולו מוקדש לצ'ארלס דרווין ומציג תערוכה מעניינת על עבודותיו ועל ממצאים מיוחדים מהגלאפגוס. בנוסף, זה ה-מקום לראות בו צבים.

עוד מקום חשוב באי הוא Las Grietas, בו אפשר לעשות שנורקלינג בין שני סלעים ענקיים.

בעבר היה צריך לקחת מונית-סירה (boat taxi) בסביבות ה-1 דולר כדי להגיע למקום ולצעוד ברגל בסביבות ה-15 דקות עד למקום, אך היום הכניסה בתשלום (10 דולר לאדם) וחשוב להתלוות עם מדריך.

מקום חינמי נוסף ומומלץ מאוד הוא Tortuga Bay – חוף הצבים. למרות שלא תראו פה צבים, מה שכן יש פה זה איגואנות ימיות, ובשפע! אי אפשר לקחת מונית עד לחוף עצמו – אפשר עד לכניסה בלבד, ומשם יש הליכה ארוכה של 40 דקות עד שאתם מגיעים לחוף. אך זה לגמרי שווה את המאמץ! בכניסה חשוב לרשום את עצמכם בכניסה, לכל צרה שלא תהיה, ולבצע יציאה כאשר אתם עוזבים, כי החוף נסגר בחמש בצהריים –

ככה הם למעשה יודעים שכל התיירים שנכנסו, עזבו ויצאו בשלום, ואפשר לסגור.

בנוסף, מומלץ לבקר במזח בשעות הלילה. אורות המזח מושכים אליהם המון כרישים וזו חוויה לראות את זה. בנוסף, גם במהלך היום כדאי להגיע לכאן ולחזות בכלבי הים תופסים להם סייסטה על ספסלי הרחוב.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות באיים כאן:

היילנד Highland

סיור פופולארי במיוחד באיי גלאפגוס הוא סיור היילנד – סיור במערות לבה Twin craters and the Lava Tunnels שיצר הר געש כולל ביקור בפארק El Chato שהוא פארק צבי יבשה שנמצא גם הוא בסנטה קרוז.

שימו לב שניתן לבקרר את פארק אל צ'לטו באופן עצמאי כאשר אתם בסנטה קרוז, ואין צורך לקחת את הסיור הזה במיוחד. בפארק יש צבי יבשה ענקיים וזקנים במיוחד, שחלקם חיים מעל 100 שנה!

הסיור נחשב לאחד הזולים באיי גלאפגוס – בסביבות ה-30 דולר.

צלילות באי סימור Seymoure

סיור פופולארי נוסף לאוהבי הצלילות ולבעלי רישיון צלילה – מדובר על סיור עם 2 צלילות מרכזיות באי סימור. במהלך הצלילות תוכלו לראות ולשחות לצד כרישי פתיש, דגים מכל מיני סוגים, צבי ים ועוד. הסיור כולל גם ארוחת צהריים.

עלות הסיור 150 דולר.

האי איזבלה Isabela

האי הגדול ביותר באיי גלאפגוס הוא האי איזבלה, ואף ביקור באיי גלאפאגוס לא שווה ללא ביקור באי המיוחד הזה, שצורתו מזכירה סוסון ים.

ניתן להגיע עצמאית לאי דרך מעבורת מסנטה קרוז בעלות של 30 דולר, ולסגור את האטרקציות שם – או לחילופין לקנות סיור מאורגן שבו דואגים לכם כבר לכל האטרקציות והלינה. שימו לב שלא מדובר בטיול יום אלא בטיול של יומיים לפחות (יום שלם וחצי).

שימו לב שהכניסה לאי כמו שציינו היא 5 דולר. מהנמל יש לקחת מונית נוספת להוסטל או למלון שסגרתם. חשוב לנו לציין שהשייט לאי איזבלה הוא קופצני ולא נעים בכלל, לכן אם אתם רגישים כדאי להצטייד מראש בכדורים נגד בחילות.

בין האטרקציות הרבות באי איזבלה ניתן למנות את אתר Los Tuneles, אולי האטרקציה החשובה והגדולה ביותר באי, בו אפשר לעשות שנורקלינג באזור שנוצר מלבה ולהיכנס בין היתר למערת כרישים, לשחות עם צבים, לראות סוסוני ים, דגים ועוד. בנוסף הסיור כולל נחמדה בה ניתן לראות כל מיני בריכות טבעיות בסביבה יפה המוקפת בקקטוסים, באיגואנות ימיות ובציפורי בוביז כחולות רגליים שנחשבות לסמל של האי.

בנוסף, תוכלו גם לצפות על פלמינגו ב-Laguna Salinas, לראות צבי יבשה (אם לא הספיק לכם…) ב-National Park Tortoise Reserve, לראות מנטה ריי, אריות ים, דגים, פינגווינים, צבי ים ועוד ב-Laguna Concha Perla ועוד.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון באיים כאן:

Booking.com (function(d, sc, u) { var s = d.createElement(sc), p = d.getElementsByTagName(sc)[0]; s.type = 'text/javascript'; s.async = true; s.src = u + '?v=' + (+new Date()); p.parentNode.insertBefore(s,p); })(document, 'script', '//aff.bstatic.com/static/affiliate_base/js/flexiproduct.js');

שנורקלים באי פינזון Pinzon ודפנה Daphne

סיור יומי מפורסם נוסף הוא לאיים פינזון ודפנה הכוללים עצירה ב-3 אתרים בהם ניתן לעשות שנורקלינג. אלו איים קטנים וקרובים מאוד לסנטה קרוז, ותוכלו בין היתר לראות כאן צבים, כרישים, כלבי ים, סרטנים, דגים שונים, ואם תהיו ברי מזל תוכלו גם לראות להקת דולפינים.

הסיור עורך יום שלם וכולל גם ארוחת צהריים ועולה בסביבות ה-120 דולר. הראות כאן צלולה ומדהימה, ואנחנו ממליצים על הסיור הזה ללא שום סדק של ספק!

יום צלילות בגורדון Gordon

מומלץ לבעלי רישיון צלילה. מדובר במקום עוצר נשימה ומדהים עם שלושה סלעים גדולים וביניהם ניתן למצוא בין היתר כרישים, צבי ים, כלבי ים ועוד, בין הדגים היפים כמובן. אל תשכחו לקחת קרם הגנה!

עלות הסיור 150 דולר.

שנורקלים באי בארטולום Bartolome

נחשב לאחד הסיורים-טיולים הכי יקרים באיי גלאפגוס, אבל כמו שאתם בטח מבינים – על דברים מדהימים ואיכותיים יש לשלם כאן בהתאם…

כאן תראו את הנוף עוצר הנשימה של גלאפגוס, ואת המקום בו רואים את התמונה האייקונית של האיים שאף טיול בגלאפגוס לא שווה בלעדיה – ראו תמונה כאן:

אקוודור
מהנופים היפים באיי גלאפגוס. האי בארטולום

הסיור כמובן כולל ארוחת צהריים ועוד שנרקול (אם לא הספיק לכם 2) בספינה מפוארת ומדהימה. בגדר חובה לכל מי שאוהב נופים, טבע ושנורקלינג!

עלות בסביבות ה-180-200 דולר.

סן קריסטובל San Cristóbal

האי סן קריסטובל הוא גן עדן לאוהבי החיות – בין היתר חיים פה אריות ים, צבי יבשה, איגואנות ימיות, שחפים ועוד. כמו כן, האי מפורסם לאור העובדה שבירת איי גלאפגוס נמצאת בו – פוארטו בקריסו מורנו.

רבים מגיעים לאי בשביל לסמן V שהם היו בבירת גלאפגוס, אך למעשה אין כאן משהו מיוחד שאין במקומות אחרים, לכן מיקמנו אותה בתחתית הרשימה. ניתן להגיע לכאן עצמאית ולא צריך להזמין סיור בשביל סן כריסטובל. בנוסף, כמו שיש טיסות לאי בלטרה מגואיאקיל, יש טיסות שנוחתות דווקא כאן בסן קריסטובל.

בין האטרקציות שיש כאן הוא אגם מים שנחשב לאגם המים הגדול ביותר באיים בשם Laguna El Junco ובו בית גדול עצום של עופות, מושבת אריות ים ופסל של האחד והיחיד, איך לא – צ'ארלס דרווין.

ויקטוריה: אטרקציות בבירת איי סיישל
אתם הולכים לראות הרבה צבים כאלו...

הפייסטה שלכם באקוודור מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על איי גלאפגוס: המדריך המלא לאיי גלאפגוס ?

לעוד כתבות על אקוודור היכנסו למדריך שלנו על אקוודור.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

2 תגובות

    1. תודה על העדכון אורית!
      אעדכן. כשאני טיילתי שם זה היה חינמי… טוב, הם יכולים להרשות לעצמם לדרוש כסף 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!