חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלצות על מוזיאונים וגלריות בדבלין – המדריך המלא

המלצות על מוזיאונים וגלריות בדבלין הוא מאמר עם כל המוזיאונים, הגלריות והספריות שכדאי לכם לבקר במהלך הטיול לאירלנד.

דבלין היא העיר עם הכי הרבה מוזיאונים, גלריות וספריות במדינה ובמהלך ביקור במדינה אנחנו ממליצים לכם לבחור לפחות אחד או כמה מהמוזיאונים הבאים ברשימה שהכנו לכם כדי להעמיק את הטיול וללמוד עוד על התרבות האירית, ההיסטוריה ועוד.

שימו לב שאטרקציות אשר משמשות גם הם כמוזיאונים כמו מבשלת גינס, הספר של קולס בטריניטי קולז' וטירת דבלין לא נמצאים כאן מכיוון שמבחינתנו הם אתרים צפויים מדי שאין לנו ספק שגם ככה תבקרו בהם, לכן תמצאו עליהם מידע נרחב במאמר שכתבנו על אתרי חובה בדבלין.

מגיעים עם ילדים? אל תפספסו את המדריך שלנו על אטרקציות עם ילדים בדבלין.

‪Kilmainham Gaol‬

המוזיאון הזה היה בעבר כלא שבו נכלאו לוחמי החופש האירים במאבקם לעצמאות נגד הבריטים. מי שמתעניין בהיסטוריה האירית ורוצה לדעת היכן נכלאו הלוחמים של המחתרת האירית, כיצד הם הציגו עצמאות ואיך הם נלחמו בממלכה המאוחדת –

יתעניין מאוד במוזיאון הזה שהוא אחד המבוקרים בעיר ועונה על השאלה המעניינת: למה האירים והבריטים שונאים כל כך זה את זה?

‪EPIC The Irish Emigration Museum‬

מצחיק לחשוב שהשפה האירית היא השפה השלישית המדוברת במדינה לאחר אנגלית במקום הראשון ופולנית (!!!) במקום השני, בעקבות הגירה גדולה של פולנים לאי.

המוזיאון מוקדש כולו לנושא ההגירה באירלנד, להיסטוריה שלה, למהגרים שהגיעו ואת ההיסטוריה שלהם.

בתור ישראלים ספק אם תתעניינו במוזיאון הזה, אך הנתונים מדברים בעד עצמם והמוזיאון הזה הוא אהוב במיוחד. כדאי לשים לב למבנה המיוחד והיפה של המוזיאון שהפך לסמל מוכר בדבלין.

אירלנד: המדריך המלא לטיול באירלנד
הטמפל בר בדבלין. מומלץ להגיע לכאן לאחר ביקור מוצלח במוזיאון

‪Irish Whiskey Museum‬

אי אפשר להגיד אירלנד מבלי לחשוב על גינס או על וויסקי. מבשלת גינס נחשבת לאתר התיירות המתוייר ביותר בעיר ובמדינה, אך בגלל שהוא לוקח את הפוקוס הרבה לא יודעים שקיים גם מוזיאון שכולו מוקדש לוויסקי בו גם אפשר ללמוד על תהליך הייצור, השיווק, ההיסטוריה של הוויסקי וחשיבותו לעם האירי – וכולל כמובן טעימות.

‪The Little Museum of Dublin‬

המוזיאון הזה ממוקם ממש בצפון St. Stephen's Green, אחד הריאות הירוקות והגדולות בעיר דבלין.

המוזיאון מציג את ההיסטוריה של העיר באמצעות חפצים שונים של תושבי העיר שנתרמו כולם למוזיאון הזה.

דרך החפצים ניתן ללמוד על התרבות, ההיסטוריה וההווי של דבלין.

כמו שמו, המוזיאון הוא קטן ומספיק להיות כאן שעה, אבל זו שעה כיפית ומהנה במיוחד למי שמתעניין בהיסטוריה ואוהב מוזיאונים מהסוג הזה.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בדבלין כאן:

‪The Irish Potato Famine Exhibition‬

ספק אם תטיילו באירלנד או בדבלין בפרט מבלי להיתקל או לשמוע לפחות פעם אחת על רעב תפוחי האדמה הגדול באירלנד שהתרחש בין השנים 1846 עד 1849, ולמרות שזה היה ממזמן, עד היום השאיר טראומה עצומה בתושבי העיר והמדינה.

הגורמים לרעב הגדול היו שונים ומגוונים – אם בגלל מדיניות הכלכלה של בריטניה ששלטה באירלנד באותו זמן, שיטות חקלאיות לא מוצלחות במיוחד והרס של יבול תפוחי אדמה שהיה מקור המחיה הראשי במדינה.

למרות שהרעב התקיים כמה שנים בלבד, התוצאות שלו נמשכו למשך שנים ארוכות בגלל שהמדינה איבדה כמעט מיליון אנשים שמתו מרעב וכתוצאה מכך מלא אירים היגרו למדינות אחרות כמו ארה"ב, קנדה או אנגליה (ובגלל הרעב הזה, יש המון אירים במדינות זרות או אנשים עם שורשים אירים).

בלב העיר תמצאו את האנדרטה ‪The Famine Sculptures‬ המייצגת אנשים רעבים ורזים הולכים יחדיו כשהם נראים גוססים, ואם תרצו להרחיב את הידע שלכם על הרעב הגדול כדאי מאוד להגיע למוזיאון הזה כדי לצפות בסרטים, לשמוע הסברים ולראות תערוכה על האירוע הנוראי.

National Museum of Ireland

זו בעצם רשת של כמה מוזיאונים לאומיים ברחבי דבלין שכל אחד מהם עוסק בנושא אחר והכניסה לתערוכות שלהם בחינם לגמרי.

יש מוזיאון שמוקדש לארכיאולוגיה (ועל דעת רבים ולפי דעתנו הוא המומלץ ביותר), מוזיאון לאמנות דקורטיבית והיסטוריה ומוזיאון טבע.

כדאי מאוד לבחור באחד המוזיאונים לפי בחירתכם וטעמכם האישי ולקפוץ לבקר במהלך טיול בעיר.

‪The Irish Rock 'N' Roll Museum Experience‬

אירלנד העניקה לעולם מוזיקה משובחת: חלק נכבד מהזמרים והלהקות הטובים בעולם נולדו וגדלו באירלנד אם זה U2, שינייד אוקונור, ואן מוריסון, אניה, הקרנבריז, הקורס ועוד, מה שהופך את המדינה למעצמת מוזיקה בכלל ובמוזיקת הרוק בפרט – וזה שעוד לא ציינו את העובדה שאירלנד היא מעצמת אירוויזיון והמדינה בעלת הזכיות הרבות ביותר (7 זכיות נכון להיום, ש-3 מהם הם בזכות ג'וני לוגן האגדי שניצח עם 2 שירים וכתב עוד שיר לזמרת אירית אחרת).

לכן אף אחד לא הרים גבה כאשר נפתח בדבלין, ממש ברובע הטמפל בר, מוזיאון שכולו מוקדש למוזיקאים ולמוזיקה האירית.

גם אם אתם לא מתכוונים להיכנס, כדאי לכם להגיע ולצפות בחזית המוזיאון המציג תמונות מתחלפות של כל הזמרים והמוזיקאים האיריים על גבי קיר שלם שכולו מחווה לזמרים ולמוזיקאים שגדלו באירלנד ופרצו בענק.

‪National Gallery of Ireland‬

הגלריה הלאומית של אירלנד מכילה ציורים יפהפיים שכל אוהבי האמנות הקלאסית יאהבו. חשוב לציין שאירלנד היא לא כמו לונדון ופריז מבחינת אמנות לכן אל תצפו להגיע למוזיאון הלובר שנחשב בתור אחד המוזיאונים המומלצים בפריז.

המוזיאון הוא קטן, אינטימי ונעים. חנות המתנות כאן היא גם מומלצת מכיוון שתמצאו כאן מתנות שאין ברחובות הנרי או או'קונל. להפסיד לא תפסידו, מכיוון שהכניסה למוזיאון היא בחינם!

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בדבלין כאן:

Booking.com

‪Dublinia: Experience Viking and Medieval Dublin‬

אחד המוזיאונים המומלצים לאלו מכם שמגיעים עם ילדים, למרות שגם בלעדיהם תיהנו מאוד מהמוזיאון דובליניה, שמציג וממחיש את ההתיישבות הוויקינגית בדבלין (כן, הם לא היו רק באיסלנד, בדנמרק, בפינלנד וברוב מדינות צפון אירופה).

התצוגה מראה בסדר כרונולוגי פריטים מקוריים של הוויקינגים שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות לצד תמונות והסברים מעניינים למדי.

הילדים גם יכולים לקחת חלק פעיל ולהתנסות בדברים שונים כמו חבישת קסדה של אביר ויש קומה שמוקדשת כולה לימי הביניים.

‪Irish Jewish Museum‬

גם אירלנד הקדישה מוזיאון ליהודי אירלנד, אשר למעשה מתמקד בעיקר בחיי הקהילה היהודית בדבלין. ממש כמו הקהילה עצמה, גם המוזיאון עצמו קטן וזעיר כך שאל תצפו למוזיאון ענקי כמו המוזיאון היהודי בברלין או במקומות אחרים שבהם הייתם.

יש כאן המון תצלומים, חפצים, מסמכים ועוד שמתארים את היהודים בדבלין ואת הקהילה שלאט לאט נעלמת לה. ידעתם למשל שחיים הרצוג, נשיא ישראל, נולד באי אירלנד?

‪National Leprechaun Museum‬

אחד המוזיאונים האהובים עלינו בעיר אשר כולו מוקדש ליצורים הקסומים של אירלנד – שדונים קטנים דמויי אדם אשר נהוגים להיות לבושים בירוק, הצבע של אירלנד.

במוזיאון, המומלץ לביקור עם ילדים, תוכלו ללמוד על הלפרקונים ואף לקחת חלק פעיל במוזיאון בזכות מיצגים ענקיים רבים בהם תוכלו לטפס עליהם ולהצטלם למזכרת כך שתצאו בתמונה גמדים לעומת התפאורה שנראית ענקית כמו למשל לשבת על כיסא ענקי וכמובן להצטלם עם לפרקון!

‪The National Wax Museum Plus‬

מדובר במוזיאון שעווה ממש כמו רשת מוזיאוני השעווה של מאדאם טוסו. אם כבר הייתם במאדאם טוסו או במוזיאון שעווה, אתם יכולים לוותר. אם עדיין לא יצא לכם ואתם מחפשים מוזיאון נחמדים לכם ולילדים, תוכלו להיכנס לכאן ולפגוש מפורסמים, פוליטיקאים, אנשי רוח, מדענים ועוד, שכמובן שבמוזיאון הזה תראו הרבה בובות שעווה של אירים רבים.

ספריות חשובות

למאמר המלא על הספריות שאתם חייבים לבקר בדבלין לחצו כאן.

הפייסטה שלכם בדבלין מתחילה כאן!

אהבתם את המדריך שלנו על המלצות על מוזיאונים וגלריות בדבלין ?

לעוד מדריכים מועילים היכנסו למדריך שלנו על דבלין.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

Picture of מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!