חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בדבלין – המדריך המלא

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בדבלין הוא מדריך מקיף בו סיכמנו עבורכם את האטרקציות ואתרי החובה שאתם חייבים לראות ולבקר בזמן הביקור שלכם בדבלין, בירת אירלנד.

אף ביקור בדבלין לא שווה בלי האטרקציות שציינו כאן, אשר יגרמו לכם להרגיש את האווירה האירית, להכיר את התרבות ואת ההיסטוריה של המדינה המרתקת הזו בעיר הבירה האהובה דבלין.

בדיחה אירית ישנה אומרת שכל דלת בעיר צבועה בצבע אחר כדי שכשהאירים מסיימים לשתות וחוזרים בלילה לבתיהם, הם יוכלו לזהות את דלת ביתם.

ואכן, החנויות נסגרות די מוקדם לקראת הערב כשהאירים רצים מיד לבר או הפאב הקרוב לביתם כדי לבלות, לשתות וליהנות. גם אם אתם לא אוהבים חיי לילה ולא אוהבים לשתות, אתם חייבים לעצמכם לילה בטמפל בר, אזור חיי הלילה והפאבים של דבלין.

הפאב כאן הוא ממש כמו כניסייה – כאן מתכנסים האירים וחוגגים את החיים עם מוזיקה אירית משובחת ואיך לא, עם כוס "גינס" ביד, המותג שמזוהה עם המדינה יותר מכל.

מתי אתם חייבים, אבל חייבים להגיע לדבלין!

אם אתם רוצים באמת ליהנות ממש שיש לדבלין להציע, יש 2 תאריכים בשנה שאנחנו ממליצים לכם להגיע לדבלין:

יום פטריק הקדוש Saint Patrick's Day

הנערך כל שנה ב-17 במרץ לזכר הקדוש הנוצרי פטריק שנחשב לקדוש המגן של אירלנד והוא נחוג לא רק באירלנד אלא במדינות רבות נוספות כמו בארה"ב בקנדה, באוסטרליה ועוד. כאן תוכלו להצטרף לתהלוכות גדולות וחגיגיות שהופכים את דבלין לקרנבל עדלאידע אחד גדול.

בלומסדיי Bloomsday

יום שנחגג כל שנה ב-16 ביוני ומציין את חייו ופועלו של הסופר האירי האהוב ג'יימס ג'ויס. במהלך יום זה, אירים ותיירים רבים מגיעים לאתרים רבים בעיר שמוזכרים בספרו המפורסם "יוליסס" שנחשב דרך אגב לאחד הספרים הקשים ביותר בשפה האנגלית (נסו לקרוא ותיווכחו בעצמכם).

למרבה האירונה, כל העלילה בספר מתרחשת במשך יום אחד, ניחשתם נכון – ב-16 ביוני. שם היום החגיגי ("יומנו של בלום" בתרגום חופשי לעברית) נקרא ע"ש גיבור הספר, לאופולד בלום, שהוא יהודי דרך אגב.

אל תשכחו על הדרך לבקר את פסלו של ג'יימס ג'ויס הנמצא ברחוב או'קונל ליד החוד של דבלין!

ונעבור אל רשימת אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בדבלין:

טריניטי קולג' Trinity College

השם של האוניברסיטה של דבלין, מוסד חינוך אקדמי עתיק שהוקם ע"י אליזבת הראשונה כבר ב-1592, מקביל בחשיבותו לאוניברסיטת אוקספורד באנגליה.

להבדיל ממוסדות חינוך בערים אחרות, טריניטי קולג' נמצא ממש במרכז העיר, לא הרחק מרחוב או'קונל המפורסם.

כדאי מאוד להיכנס לכאן ולהתרשם מהמבנים החדשים לצד המבנים הישנים, מהחצרות, מהגנים וממרחבי הדשא. אך גולת הכותרת ומטרת הביקור כאן היא ללא ספק הספר של קלס The Book of Kells, ספר שנכתב ע"י נזירים קלטים בשנת 800 בשפה הלטינית ומלווה באיורים רבים ויפהפים של ארבע הבשורות מתוך הברית החדשה – והכל בכתב יד.

הספר נחשב לאוצר לאומי של אירלנד ולנכס חשוב, ואם אתם קוראים את שורות אלו וחושבים לעצמכם "כל הרעש סביב ספר?" רק שתראו אותו במציאות תבינו איזו יצירת אמנות מרהיבה זו. כמו כן, בסיום הביקור ולאחר שראיתם את הספר, תכנסו אל החדר הארוך בספרייה העתיקה של האוניברסיטה בה נשימתכם תיעתק. אם המקום נראה לכם מוכר, זה בגלל שהחדר היווה השראה ללא פחות מהספרייה בסרטי "הארי פוטר". מדהים!

דבלין: המדריך המלא לטיול בדבלין
הספרייה עוצרת הנשימה בטריניטי קולג' שתגרום לכם לחשוב שאתם בסרטי הארי פוטר

מולי מאלון Molly Malone

הוא פסל ברונזה מפורסם של העיר דבלין שהפך במהרה לסמל של העיר, ממש כמו פסל "בת הים הקטנה" בקופנהגן או פסל הילד המשתין בבריסל.

הפסל נקרא על שם שיר אירי בעל אותו שם, שהפך להמנון הלא רשמי של העיר, וסביר להניח שתשמעו אותו במלא מקומות בעיר. השיר מספר על מוכרת דגים יפהפייה בשם מולי מלון שהייתה נוהגת למכור צדפות ואוכל באמצעות עגלה ברחובות העיר, עד שלפתע מתה מקדחת.

האירים, כנהוג לחוש ההומור המפותח שלהם, נוהגים לספר שמולי באמת הייתה אישה אמיתית, והיא נהגה "למכור" גם בלילה. הבדיחה הזו כל כך מוכרת שגם בפסל תוכלו לשים לב לשמלה של הפסל שחושף את גודל החזה של הגברת.

מולי מאלון. האישה האירית והאגדה

רחוב או'קונל O'Connell Street

הרחוב הראשי של העיר ונחשב בתור אחד הרחובות הרחבים באירופה כולה. הוא נקרא על שם דניאל או'קונל, מנהיג לאומי אירי, שגם את פסלו תמצאו ממש בתחילת הרחוב, ליד גשר או'קונל O'Connell Bridge, שגם נקרא על שמו.

מלבד המון חנויות (ראוי לציין את חנות Penneys, שזו בעצם חנות PRIMARK האהובה על כולנו, הישראלים. ככה החנות נקראת באירלנד, שהיא בעצם חנות שאירלנד בעצמה הקימה והתפשטה במהירות לכל רחבי אירופה), בתי קפה ומסעדות.

באמצע הרחוב תמצאו את בית הדואר המרכזי General Post Office שהוא הרבה יותר מעוד בניין שמספק שירותי דואר אלא סמל של ממש בגלל מרידת חד הפסחא ב-1916 במהלכה הניפו האירים על גג הבניין את דגלה של אירלנד, כמרד לשלטון הבריטים, שבתגובה פגעו קשות בבניין.

ליד בית הדואר המרכזי, לא תוכלו לפספס את החוד של דבלין The Spire of Dublin, פסל שגובהו 120 מטר אשר נחשב לעתים בתור הפסל הגבוה ביותר בעולם. הוא נראה ממש כמו מחט תפירה והוא נחנך רק ב-2003 כדי לתת לרחוב מראה מודרני ובעצם להמציא סמל חדש לעיר לאחר שבאותו מקום שהחוד של דבלין עומד היום, עמד לו עמוד נלסון (ממש כמו זה שבכיכר טרפלגר בלונדון) אשר היה סמל בריטי מובהק, מה שגרם למחתרת האירית לפוצץ אותו בפיגוע.

כיום החוד נחשב לאייקון של העיר ולאחד מהמונומנטים המזוהים ביותר עם דבלין ואל תפספסו על הדרך את רחוב הנרי Henry Street שהוא מדרחוב קניות גדול הנמצא ממש על רגלי החוד הענקי.

עוד מידע על רחובות הקניות תוכלו למצוא במדריך שופינג בדבלין.

החוד של דבלין. הסמל החדש של העיר ושל רחוב או'קונל

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בדבלין כאן:

 

טמפל בר Temple Bar

אזור במרכז העיר דבלין, לא רחוק מרחוב או'קונל שמהווה את המרכז התרבותי של העיר ואת מוקד חיי הלילה של הדבלינאים מה שמושך אליו תיירים רבים שבאים להצטרף לאירים בחגיגות חיי הלילה התוססים כאן.

ביקור בפאב בטמפל בר הוא חוויה בפני עצמה מכיוון שכאן האירים משתוללים, צוחקים בקול רם, שותים ללא הפסקה והכל באווירה נעימה וצעירה לשמע קולות המוזיקה האירית האהובה.

הפאב שאסור לכם לפספס הוא הפאב שנקרא על שם הרובע כולו, The Temple Bar Pub, שהפך לסמל של האזור כולו בזכות צבעו האדום וההיסטוריה שלו.

תרשו לעצמכם להיות דבלינאים לערב אחד ואנחנו ממליצים בחום להגיע לכאן דרך גשר הפני Ha'penny Bridge, אשר נמצא מעל הנהר ליפי, והוא סמל ואייקון של דבלין בזכות עצמו ואחד הגשרים היפים והאהובים של העיר.

עוד המלצות לפאבים שווים מחכים לכם במדריך חיי הלילה בדבלין.

אירלנד: המדריך המלא לטיול באירלנד

גשר ברום Broom Bridge

 הוא לא גשר יפה במיוחד ואפילו לא במרכז העיר, אך חשיבותו ההיסטורית הפכה אותו למוקד עלייה לרגל של תיירים שלא מתעצלים להתרחק ממרכז העיר רק כדי לראות אותו.

הגשר מאוד קטן, קצר ועתיק, והוא זכה לתהילת עולם בזכות העובדה שהוא היה המקום שבו ויליאם רואן המילטון קיבל הבזק גאונות שגרם לו לכתוב את הנוסחה היסודית לכפל קוונטרניונים ב-16 באוקטובר 1843.

על הגשר כמובן תמצאו שלט זיכרון המתעד את האירוע' ואם אתם נמצאים בדבלין ב-16 באוקטובר תוכלו להשתתף בצעדה מיוחדת הצועדת לגשר ממרכז העיר.

ומי יודע, אולי כדאי להגיע לכאן בלי שום קשר ולצפות שרוח ההשראה תיפול עליכם. לנו זה לא עבד, אבל אולי לכם זה יעבוד?

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בדבלין כאן:

Booking.com

מבשלת גינס ומרכז המבקרים שלה Guinness Storehouse

מהאתרים המתוירים ביותר לא רק בדבלין אלא בכל אירלנד, ויש כאלו שטוענים שאף יותר מצוקי מוהר! כאן מייצרים את הבירה המפורסמת "גינס" שהיא לא רק סמל של אירלנד בעולם כולו אחת מהבירות האהובות ביותר בעולם.

כאן תוכלו להתרשם מתהליך ההכנה, מתהליך השיווק, ללמוד על ההיסטוריה של גינס (שהביאה לנו לעולם גם את "ספר השיאים של גינס" וכמובן בסוף הביקור להגיע לתצפית המרשימה על כל דבלין בה תוכלו ליהנות עם כוס גינס ביחד (שאתם מקבלים שובר חינם לקבלתו כשאתם משלמים על הכרטיס כניסה) או לבחור במקום משקה אחר כמו קוקה קולה או אפילו מים, אם אתם לא מחובבי הבירה.

פיניקס פארק Phoenix Park 

אחד הפארקים הגדולים ביותר באירופה ובין הגדולים ביותר בעולם – כזה שיכול להכיל בתוכו גם את הייד פארק בלונדון וגם את סנטרל פארק בניו יורק!!!

בתוכו תמצאו מגוון אטרקציות כמו מונומנטים שונים (ראוי לציון בעיקר את אנדרטת ולינגטון המנציחה את ארתור ולסלי, שלמרבה האירוניה הסתיר את שורשיו האיריים), גן החיות של דבלין, משכן נשיא אירלנד, משכן שגריר ארה"ב, גנים רחבים עם חיות אשר מסתובבות חופי מארנבים ועד סנאים ואפילו יחמורים, מועדוני קריקט ופולו ואפילו בית חולים.

מדרחוב גרפטון Grafton Street

אחד מרחובות הקניות העיקריים והראשיים של דבלין ותמיד נעים לשוטט בין חנויותיו ובין המסעדות והפאבים הרבים שבו. האווירה כאן תמיד נעימה, צעירה ומבדרת בזכות אמני רחוב ומוזיקאים רבים שהופכים את חווית השיטוט פה לנעימה במיוחד.

כאן תמצאו את חנות דיסני, את חנות הספרים Hodges Figgis, את הפסל של המוזיקאי פיל לינוט, הפסל של מולי מאלון ועוד. אנחנו ממליצים לכם בחום גם לתת גיחה ל-George's Street Arcade שהוא מעין קניון/שוק פתוח עם מזכרות, עבודות אמנות ודברים יפים.

טירת דבלין Dublin Castle

הטירה הייתה מושב השלטון של בריטניה והממלכה המאוחדת ומילאה תפקידים רבים לאורך ההיסטוריה החל ממגורים מלכותיים של בני המלוכה הבריטים, מגורים למשנה המלך, בסיס צבאי ועוד. כיום זהו אתר תיירות מרשים של דבלין בו נערך טקס המינוי של נשיא אירלנד.

הטירה הייתה בעבר סמל בריטי מובהק ולכן הייתה מוקד עיקרי במאמצי המרד של המחתרת האירית בבריטים ועד הקמתה של מדינת אירלנד.

היום הטירה פתוחה לציבור ןתמצאו כאן מרכז אמנות, הספרייה המרשימה Chester Beatty Library, הופעות ועוד.

פסלו של אוסקר ויילד

ויילד היה סופר, משורר, עיתונאי, מבקר אופנה ומחזאי אירי הפך במרוצת השנים גם לאתר חובה ממש כמו פסל ג'יימס ג'ויס ופסל מולי מאלון.

בפסל נראה ויילד "זרוק" על גבי סלע גדול ובניגוד לפסלים אחרים, הוא נראה שיכור למדי. הפסל צבעוני ממש כמו אישיותיו הצבעונית של ויילד, ותוכלו למצוא אותו בכיכר Merrion. ממש מולו תמצאו את ביתו עם הדלת הירוקה, הבית בו הוא נולד וגדל.

מוזיאונים בדבלין

אל תפספסו את מדריך המוזיאונים בדבלין שאסור להחמיץ.

דבלין עם ילדים

מגיעים עם הילדים? נהדר! הכנו לכם מדריך נפרד על אטרקציות משפחתיות עם ילדים בדבלין.

מסעדות

מה חשבתם, שנשאיר אתכם רעבים? חס וחלילה.

במדריך מסעדות מומלצות בדבלין תוכלו לגלות את המסעדות הכי שוות בבירת אירלנד – בהתחייבות!

הפייסטה שלכם בדבלין מתחילה כאן!

אהבתם את המדריך שלנו על אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בדבלין ?

לעוד מדריכים מועילים היכנסו למדריך שלנו על דבלין.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!