חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאונים וגלריות חובה בברלין – בירת המוזיאונים של אירופה!

מוזיאונים וגלריות חובה בברלין זו רשימה שהכנו לכם שמלקטת ומאגדת את כל המוזיאונים, הגלריות והתערוכות החשובות ביותר בברלין שכדאי לכם לבקר במהלך השהות שלכם בברלין, הנחשבת לבין הערים עם הכי הרבה מוזיאונים באירופה בפרט ובעולם בכלל.

תמצאו כאן מוזיאונים מרהיבים מחד גיסא כמו המוזיאון הישן, מוזיאון פרגמון ומוזיאון בודה וגם מוזיאונים הזויים, מיוחדים ובלתי רגילים מאידך גיסא כמו מוזיאון הנקניקייה, מוזיאון משחקי המחשב ועוד.

אי המוזיאונים

הוא אי שנמצא במרכז ברלין, על נהר השפרה. נבנו בו מספר מוזיאונים עצומים ונחשבים בעולם, שבזכות חשיבותם ועיצובם האי כולו יחד עם כל המוזיאונים הורכז לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בנוסף למוזיאונים תמצאו כאן גם את קתדרלת ברלין ופארק לוסטגארטן.

בין המוזיאונים שעל האי ניתן למנות את המוזיאון הישן, מוזיאון בודה, הגלריה הלאומית הישנה, המוזיאון החדש, גלריית ג'יימס סימון שנבנית בימים אלו ותיפתח בעתיד הקרוב ואת ה-מוזיאון מוזיאון פרגמון שנחשב למפורסם באי.

למדריך המלא שלנו על אי המוזיאונים לחצו כאן.

אי המוזיאונים (Museumsinsel) בברלין
מוזיאון בודה באי המוזיאונים

המוזיאון היהודי בברלין

כי אי אפשר להכין רשימת מוזיאונים בלי מוזיאון אחד משלנו. טעות גדולה של ישראלים הוא לא ללכת למוזיאון הזה כי בטענה כי "הם ראו כבר מלא מוזיאונים ליהדות ולשואה" אבל באמת שאסור לפספס חוויה במקום המדהים הזה, במיוחד שאתם בברלין.

המוזיאון מציג את ההיסטוריה של יהדות גרמניה מראשית ההתיישבות היהודית בברלין ועד ימינו אנו.

הוא ענק, רחב ומעוצב באופן מרהיב שגורם למבקר בו להרגיש כבדות אך גם לחשוב לעומק על מה שקרה ולא היה צריך לקרות. כמו כן יש פה יצירות אמנות כמו גן הגלות המזכיר את האנדרטה לשואה במרכז ברלין, הפסל המרשים "שלכת" של מנחם קדישמן ז"ל ועוד.

פסל שלכת של קדישמן במוזיאון היהודי בברלין

מוזיאון טופוגרפיה של הטרור Topographie des Terrors

הוא מוזיאון פתוח בחלקו והכניסה אליו חופשית. כדאי להיכנס כשאתם עוברים בכיכר פוטסדאם. המוזיאון בנוי בעצם מעל חורבות של המפקדה של הגסטפו ועד היום עוד אפשר לראות "שאריות" של המרתפים בהם עינו אנשים.

תמצאו כאן תערוכה שעוסקת במשטר הנאצי ובטרור שהשליטו כדי ליצור הפחדה וטרור לצעד תיעוד מצמרר על המעשים של הגסטפו והאס.אס, תמונות, ציטוטים וסרטונים.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בברלין כאן:

הבית בצ'ק פוינט צ'רלי

שוכן ממש ליד מעבר הגבול הפורסם בין מזרח ברלין למערב בתקופת המלחמה הקרה. במוזיאון תוכלו ללמוד על ההיסטוריה המעניינת על המעבר גבול המפורסם, לשמוע על ניסיונות הבריחה ועדויות של אנשים.

המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה Deutsches Technikmuseum Berlin

הוא מוזיאון חובה לכל חובבי הטכנולוגיה, וכידוע לכולנו ברלין וגרמניה בכלל ידועות בטכנולוגיה המפותחת והמדויקת שלהם. תמצאו כאן אוספים ומוצגים רבים שימחישו לכם את ההיסטוריה של הטכנולוגיה ובמיוחד על התחבורה.

מוזיאון הטבע Naturkundemuseum

הוא מוזיאון נהדר לבילוי משפחתי אבל לא רק. כמו כל מוזיאון טבע שמכבד את עצמו גם כאן תמצאו שלד ענק של דינוזאור (בראכיוזאורוס, ליתר דיוק) שנחשב הגדול בעולם, לצעד תערוכות שונות על מגוון נושאים מהטבע כמו אבולוציה, בעלי חיים, צמחים, אקולוגיה ועוד.

הגלריה הלאומית החדשה Neue Nationalgalerie

נקראת חדשה בגלל חלוקת ברלין: מכיוון שבמזרח יש את הגלריה הלאומית הישנה, בנו בשנת 1968 את הגלריה הלאומית החדשה, בו מוצגות עד היום תערוכות מתחלפות של אמנות מודרנית. 

מוזיאון גרמניה המזרחית (DDR)

הוא אחד המוזיאונים המדליקים והאהובים בברלין, ומושלם עבור אטרקציות בברלין עם ילדים. המוזיאון אף זכה ב-2008 במועמדות לתואר הנחשק "מוזיאון השנה של אירופה" (הפסיד בחודו של קולו למוזיאון האמנות Kumu בטאלין בירת אסטוניה אם שאלתם).

המוזיאון מוקדש כולו לחיי היום-יום בגרמניה המזרחית ומציג למבקריו איך באמת חיו בצד "המפוקפק" והקומוניסטי של ברלין וגרמניה. המבקרים בעצם לוקחים חלק פעיל בתצוגות וזוכים לשבת בסלון משפחתי ממוצע, לצפות בטלוויזיה, לנהוג במכונית טראבי וגם לצפות בחוף נודיסטים אולטימטיבי.

גרמניה: המדריך המלא לטיול בגרמניה
מכונית טראבי טיפוסית בברלין. נחשבת היום למכונית הגרועה ביותר בהיסטוריה

גמלדה-גלארי gemäldegalerie

אם חיפשתם תשובה או מתחרה למוזיאון הלובר בפריז או לרייקסמוזיאון באמסטרדם, זה המוזיאון שאתם חייבים לראות ולבקר בו!

במוזיאון שוכן אוסף עצום, חשוב וגדול בעולם של ציור אירופי ישן מהמאות ה-13 עד ה-18. אוסף היצירות של רמברנדט, הצייר ההולנדי, הוא השני בגודלו בעולם.

מוזיאון השעווה מאדאם טוסו

הוא מוזיאון מפורסם הידוע בבובות השעווה של סלבריטאים.

המוזיאון המקורי והגדול נמצא בלונדון ולו סניפים ברחבי העולם. למי שלא יצא לו לבקר במוזיאון מומלץ וכדאי לבקר בסניף הברלינאי.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בברלין כאן:

Booking.com (function(d, sc, u) { var s = d.createElement(sc), p = d.getElementsByTagName(sc)[0]; s.type = 'text/javascript'; s.async = true; s.src = u + '?v=' + (+new Date()); p.parentNode.insertBefore(s,p); })(document, 'script', '//aff.bstatic.com/static/affiliate_base/js/flexiproduct.js');

המוזיאון הגרמני להיסטוריה Deutsches Historisches Museum

שוכן במבנה יפה ועתיק קרוב לאי המוזיאונים, בשדרה הראשית של אונטר דן לידן בברלין כך שלפספס אותו קשה לנו להאמין שתצליחו.

כמו שמו הוא מאגד תערוכות, תצוגות וחפצים המספרים את סיפורה ההיסטורי של גרמניה. גרמניה עברה המון שינויים בהיסטוריה, מהתקופה הרומית ועד מלחה"ע הראשונה, מלחה"ע השנייה וחלוקת גרמניה. מוזיאון חובה לאוהבי ההיסטוריה.

המבורגר באנהוף  Hamburger Bahnhof

הוא מוזיאון לאמנות מודרנית הממוקם בבניין שבעצם פעם שימש כתחנת רכבת לכל דבר, ממש כמו מוזיאון ד'אורסיי בפריז שנמצא בתחנת רכבת לשעבר. רק שכאן המוזיאון פונה בעיקר לקהל שאוהב אמנות מודרנית ועכשווית.

מוזיאון המוזיקה Musikinstrumenten Museum

הוא אתר חובה לכל מוזיקאי שמנגן על כלי מוזיקלי או לכל מי שפשוט אוהב מוזיקה. יש כאן כלי נגינה מכל אירופה, מהמאה ה-16 ועד היום. התערוכה פה מתעדכנת ומתחלפת ומציגה כמעט אלף כלי נגינה. יש כאן כל כך הרבה כלים שפשוט אין מקום להציג את כולם… תמצאו כאן כלים מוזיקליים שאפילו לא ידעתם שקיימים וייתנו לכם חשק לרכוש כאלו ולהתחיל מיד לנגן!

מוזיאון השטאזי Shatazi Museum

מספר את סיפורה של שטאזי (המשרד לביטחון המדינה), המשטרה החשאית וגוף הריגול של גרמניה המזרחית אשר עקב אחר אנשים שנראו לו חשודים.

המוזיאון שוכן בדיוק במקום שבו היה בעבר המפקדה הראשית של שטאזי ועוקב אחר ההיסטוריה של הארגון ומציג לקהל הרחב מסמכים של המשטרה המפוקפקת וציוד שבהם נהגו להשתמש.

מוזיאון משחקי המחשב

הוא גן עדן עבור גיימרים, אבל לא רק! המוזיאון מכיל יותר מעשרות אלפי משחקי מחשב, מגזינים על משחקים, קונסולות משחקים ומחשבים ביתיים שונים כמו גם פוסטרים, חוברות, סרטוני וידאו, פרסומות ועוד כל מה שהתלווה לשיווק וקידום המשחקים.

זהו אחד המוזיאונים הגדולים באירופה ובעולם שמוקדשים כולם לתוכנה ובידור. תוכלו למצוא כאן מוצגים עוד שמשחקי הוידאו היו בחיתולים שלהם משחקיית וידאו מהאייטיז ועד קונסולות החדשות ביותר שעדיין בשימוש כמו אקסבוקס, פלייסטיישן, נינטדו ועוד.

גלריית איסט סייד East Side Gallery

נחשבת הגלריה הפתוחה הגדולה ביותר בעולם. זה אמנם לא מוזיאון, אבל זה גלריה לכל דבר ועניין. לאחר שהחומה נפלה הוזמנו לכאן אלפי אמנים כדי לצייר על קטע החומה הארוך ביותר ששרד מברלין. גם אם אתם לא חובבי מוזיאונים, סביר להניח שתעברו פה לתמונה או שתיים וספק אם לא תתרשמו מהציורים המרהיבים המצוירים עליה.

האנדרטה לזכר יהודי אירופה

המרשימה, הכבדה והגדולה היא אחת מכל רשימת אתרי החובה בברלין ולא בכדי, במיוחד שמדובר בנושא כאוב ורגיש לנו הישראלים והיהודים כאחד. זה אומנם לא מוזיאון אבל החלטנו לציין את האנדרטה הזו כאן מכיוון שיש בה מרכז מבקרים שהרבה תיירים שבאים למקום מפספסים. כדאי לבדוק ולהיכנס ולקבל הסברים על האנדרטה ועל היהודים שנרצחו בשואה.

מוזיאונים וגלריות חובה בברלין
אנדרטה מרשימה ומכבדת בלב העיר, לא הרחק מהבונקר בו התאבד היטלר

ארכיב הבאוהאוס Bauhaus-Archiv

הוא מוזיאון שמתאים מאוד למי שאוהב אדריכלות ורוצה ללמוד עוד על זרם הבאוהאוס, שידוע לנו בעיקר בזכות העיצוב והסגנון האדריכלי של "העיר הלבנה" בתל אביב. הסגנון המיוחד נולד כאן בגרמניה, וזו סיבה מספיק טובה לגרמנים לפתוח עוד מוזיאון המוקדש לנושא (צודקים, באמת חסרים מוזיאונים בברלין!)

אתר ההנצחה של חומת ברלין ‪Memorial of the Berlin Wall‬

להבדיל מגלריית איסט סייד, ממחיש באמת את חומת ברלין ואת החיים בימי גרמניה המחולקת של המלחמה הקרה. במקום הנטוש הזה שמשמש כקפסולת זמן יש עמדות שמירה, קטעים מהחומה שנשארו ואפילו בית קברות קטן המוקדש לקורבנות החומה שניסו לעבור אותה.

למי שאוהב היסטוריה ורוצה לחוות את העוצמה של החומה ואת גרמניה המחולקת – כדאי לבוא לכאן!

הסיפור של ברלין the story of berlin

מגולל את סיפורה המרתק של ברלין ואת התפתחותה, מהימים הראשונים שנבנתה, ימי הקברט העליזים שהיא היתה מוקד עליה לרגל עבור אמנים ובירת חיי הלילה של אירופה, הריסתה לחלוטין במלחמת העולם השנייה והקמתה ושגשוגה מחדש כעוף החול בתקופתנו.

מוזיאון הנקניקייה Deutsches Currywurst Museum

כי גם לנקניקייה, המאכל הלאומי של ברלין, מגיע מוזיאון! במוזיאון תוכלו לטעום ולגלות את הטעמים השונים של הנקניקייה, ללמוד על ההיסטוריה שלה, על האזכורים שלה בקולנוע ובתרבות, לראות כמה נקניקיות נמכרות במדינה בכל רגע נתון ועוד. אל תשכחו לאכול נקניקייה בלי שום קשר למוזיאון!

מוזיאן ההתנגדות הגרמנית לנאצים

הוא מוזיאון שמנסה להביא נקודת מבט קצת אחרת על הגרמנים ומוקדש כולו לגרמנים שהתנגדו לנאצים, לתנועות מתחרת שפעלו נגד השלטון הנאצי וגם את ניסיונות ההתנקשות בהיטלר שנכשלו.

מוזיאון בעלות הברית

הוא מוזיאון היסטורי נוסף שעיקר הנושא שלו הוא כל מה שסובב לבעלות הברית ושלטון הכיבוש שלהם במערב גרמניה וברלין.

מוזיאון קונסט-ורקה לאומנות בת זמננו

הוא מוסד חשוב לאמנות עכשווית. מה שמיוחד במוזיאון הזה הוא שאין לו אוסף קבוע, ככה שכל ביקור בה יביא למבקר הפתעה ודברים חדשים. המוזיאון פועל בשיתוף פעולה עם מוזיאוני אמנות רבים ונחשבים בעולם ככה שאתם יכולים אפילו לתפוס פה יצירות שתוכלו לראות רק בניו יורק או בלונדון.

מוזיאון קתה קולוויץ

מוקדש לציירת והפסלת הגרמניה שנתנה בעזרת יצירותיה ביטוי אישי לסבלם של מעמד הפועלים והאנשים הרגילים שחוו קשיי יום רבים בתקופת הרייך השני ובשתי מלחמות העולם. אם אתם מגיעים לפה, כדאי לבקר גם במוזיאון בית הספרות של ברלין שנמצא קרוב והכניסה אליו חינם.

אם השם של קולווויץ מצלצל לכם מוכר, כנראה שראיתם את הפסל שלה "אם עם בנה המת" המפורסם שנמצא בבית המשמר החדש בברלין.

מוזיאון הצילום בברלין

הוא כמו בית מקדש עבור צלמים חובבנים ומקצועיים כאחד שמגיעים אליו מכל העולם כדי לצפות בתערוכות מתחלפות וקבועות של צילומים מרהיבים שאספה ספריית האמנות של ברלין. ישנם תערוכות של צלמים מפורסמים וגם כאלו שפחות, מה שבטוח כל התמונות נפלאות ושוות ביקור.

מרכז אנה פרנק בברלין

שוכן לו בפינה נסתרת באזור האקשה הופה היהודי. חפשו את ציור הגרפיטי של אנה פרנק בין הסמטאות ואז תגיעו בקלות למרכז. הוא מוקדש ליומן של אנה פרנק אשר ניהלה יומן במהלך מלחמת העולם השנייה כאשר התחבאה במסתור שבעליית הגג בביתה שבאמסטרדם לצד משפחתה. יש כאן תערוכה נהדרת עם צילומים וקטעים מהיומן.

מוזיאון קנדי

מוקדש לנשיא ארה"ב ג'ון פ' קנדי ולמשפחתו. תמצאו כאן צילומים ומוצגים נדירים על המשפחה ועל פועלה. הקשר של קנדי עם ברלין ידוע ומפורסם בעולם כולו בזכות נאום שנאם קנדי בברלין בו אמר בגרמנית "אני ברלינאי" ומאז זכה לכבוד מלכים בברלין כאשר הכיכר שבה נאם שונתה לשמו ונבנה מוזיאון המוקדש כולו לו ולמשפחתו ומציע לתייר ולגרמני הצצה קטנה לחייו של נשיא ארה"ב לשעבר שנרצח.

מוזיאון הגאווה

מוקדש כמו שמו לחיי ההומוסקסאולים בגרמניה כיום ובעבר ובין היתר על ההיסטוריה שלהם והרדיפות שעברו בברלין ובגרמניה, שבניגוד להיום בו העיר היא בירת הקהילה, העיר והמדינה ידעו תקופות אפלות וקשות של רדיפה. יש פה גם בר-בית קפה שאהוב על חברי הקהילה.

מוזיאון לתקשורת ודואר Museum für Kommunikation

כמו כל עיר שמכבדת את עצמה, גם פה תמצאו מוזיאון שמוקדש להתפתחות התקשורת והדואר במדינה וכל מה שקשור לכך.

מוזיאון להיסטוריה של הרפואה

הוא אוסף עצום עם פריטים, מוצגים ותערוכות על עולם הרפואה בראי השנים, בעיקר מתמקד על ההיסטוריה וההתקדמות של הרפואה. כל מבקר שיבקר פה יגיד תודה שהוא חי היום ולא בזמנים שבהם לא היו תרופות להרבה מחלות. אך גם תגיעו למסקנה שיש עוד הרבה עבודה כדי להמשיך להתקדם.

מוזיאון הקולנוע והטלוויזיה של ברלין

בעל תערוכה קבועה המוקדשת, כמו שמו, לקולנוע ולטלוויזיה של ברלין. מומלץ לחובבי הקולנוע בפרט ולחובבי התרבות הקולנועית והטלוויזיונית של גרמניה.

הפייסטה שלכם בברלין מתחילה כאן!

אהבתם את המדריך שלנו על מוזיאונים וגלריות חובה בברלין ?

לעוד מדריכים, טיפין והמלצות על ברלין היכנסו למדריך שלנו על ברלין.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!