חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בפריז בירת צרפת

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בפריז בשום פנים ואופן, וחזרה לארץ שלכם מבלי תמונות מכל אחד ואחד מהיעדים ברשימה המיוחדת הזו שהכנו לכם – תיחשב כאילו בכלל לא הייתם בפריז!

טסים לפריז ומתכננים טיול מקיף? אל תפספסו את הרשימה הבאה שמאגדת בתוכה את כל המקומות שאסור לפספס בפריז כמו מקומות מיוחדים, אתרים מומלצים ומומלצים ואפילו אטרקציות שנחשבות פריז למתקדמים.

מגדל אייפל Eiffel Tower

סימן ההיכר המפורסם והידוע ביותר בפריז ובצרפת ואחד המונומנטים המפורסמים ביותר בעולם כולו.

מיד שאומרים את השם "פריז" מדמיינים את מגדל האייפל האדיר שנחשב בעת הקמתו בשנת 1889 הכי גבוה בעולם כולו, ושמר על השיא כמה שנים עד שעקף אותו לאחר כמה שנים אחד אחר, האמפייר סטייט בניו יורק.

המגדל, שתוכנן בכלל במקור עבור ברצלונה, תוכן ע"י גוסטב אייפל, ונקרא על שמו. הוחלט להציב אותו לפריז לכבוד יריד עולמי שהתקיים בו וגם לציון מאה שנה למהפכה הצרפתית. עלייה לקומה השלישית במגדל היא אטרקציה תיירותית פופולארית וזה יעניק לכם תצפית מרהיבה על פריז מראש האייפל.

שימו לב שהתורים תמיד ארוכים ומומלץ תמיד לקנות כרטיס מראש באתר האינטרנט הרשמי של מגדל האייפל. עוד דרך טובה לזכות לתצפית יפהפיה על פריז היא דווקא דרך מגדל מונפראנס שלא רק שיותר זול ומהווה תצפית יפה לא פחות, התצפית שבו כוללת את האייפל ותמיד יהיו לכם כרטיסים בהישג יד!

אך עדיין, לטעמנו אין כמו לעלות על מגדל אייפל המקורי ולראות את פריז מהאייקון הבלתי מעורער שלה.

לכבוד הלילה, האייפל מתגנדר עבור הזוגות הצעירים ואוהבי הרומנטיקה והוא מנצנץ באורות כל 5 דקות ראשונות של כל שעה עגולה וגם מאיר במשך כל הלילה. קצת מצחיק לחשוב שכשהמגדל נבנה הוא תוכנן להיות זמני והפריזאים כל כך שנאו אותו וטענו שהוא הורס את קו הרקיע של העיר.

פריז: המדריך המלא לטיול בפריז
מגדל אייפל. אחד המגדלים המפורסמים בעולם.

מוזיאון הלובר Louvre Museum

מוזיאון אמנות מרשים, ענק ועתיר עבודות אמנות יפהפיות החל מציורים, עתיקות, פסלים ותמונות, עתיקים ומודרנים כאחד. תמצאו פה עשרות יצירות אמנות מפורסמות בעולם כולו, אבל דווקא הציור הקטנטן "מונה ליזה" של דה וינצ'י, אשר נמצא לו בפינה מעבר לחלון זכוכית, גונב את ההצגה לכולם.

ביקור במקום לאוהבי האמנות הוא גן עדן של ממש, וכמה שלא תטיילו במוזיאון לא תספיקו לראות את הכל, לכן כדאי ללמוד את המקום לפני ולבדוק כשקונים את הכרטיסים מה המסלול המומלץ במוזיאון כדי שתראו לפחות את המיטב.

המלצה חמה של אתר פייסטה: המוזיאון עמוס תמיד והוא נחשב לאחד מאתרי החובה בפריז. אנחנו ממליצים לכם להיכנס למוזיאון דרך הרכבת התחתית. התור יותר קצר ולא הרבה יודעים עליו, כך שתוכלו להיכנס די מהר למוזיאון.

למדריך המלא והמקיף שלנו על הלובר.

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בפריז
הלובר. המוזיאון הכי מתוייר בפריז ובעולם.

קתדרלת נוטרדאם Cathédrale Notre-Dame de Paris

קתדרלה יפהפיה אשר שוכנת על אי קטן, איל דה לה סיטה, בתוך נהר הסיין שבפריז, ומהווה גם מקום מושב הארכיבישוף של פריז. לא סתם הקתדרלה היוותה השראה לאמנים ולסופרים רבים, מתוך צרפת ומחוץ לה, והיתה מוקד העניינים בספר "הגיבן מנוטרדאם" של ויקטור הוגו, שהפך את הקתדרלה הזו לעוד יותר מפורסמת ואהובה על ידי הצרפתים והתיירים כאחד.

שלא תטעו, היופי של הכניסייה לא מסתיים בחוץ – בתוכה יש אוספים של אמנות נוצרית, חלונות ויטראז' מרהיבים, וגם קבריהם של כמה מהארכיבישופים של פריז. אל תפספסו את גרם המדרגות שמוביל לתצפית יפהפייה ונהדרת על העיר.

הכניסה לקתדרלה היא בחינם, אך מומלץ לפקוח עיניים ולהיזהר מגנבים שמנצלים את זה שהמקום תיירותי וחינם וינסו לכייס אנשים.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בפריז כאן:

שדרת שאנז אליזה Champs-Élysées

הו, שאנז אליזה! מה אפשר לומר שעוד לא נאמר על השדרה הענקית הזו בלב פריז? הסמל של פריז, אחת משדרות הרחבות ידיים ביותר בעולם, לב ליבה של פריז והרשימה לא נגמרת…

אין זה פלא שמלא דברים היסטוריים התרחשו בשדרה הזו, וכשהנאצים כבשו את פריז הם מיהרו לעשות מפגן כוח בשדרה, אך גם פה התרחשה צעדת השחרור של העם הצרפתי מהכיבוש הנאצי בניצוחו של שארל דה גול (שעליו נקרא שדה התעופה).

השדרה מתחילה בעצם מכיכר הקונקורד, שבימי המהפכה הצרפתית היה נקרא "כיכר המהפיכה", ובו נערפו ראשים של המון אנשים, ביניהם המלכה מרי אנטואנט, ומסתיים, איך לא, בשער הניצחון הענק והמרהיב שמהווה אתר חובה בפריז בפני עצמו.

בשדרה תמצאו הכל – החל מחנויות מוזיקה, אופנה, מסעדות, בתי קפה ועוד, חלקם יוקרתיים וחלקם פחות, וכמובן תמצאו פה את האווירה הצרפתית מלאת השיק, כך שאפשר לעצום עיניים ולדמיין את צלילי האקורדיון של פריז, כמו בסרטים.

לא לשכוח לעבור ליד ארמון האליזה בו משתכן נשיא צרפת, שהרבה תיירים ומטיילים אשר עוברים בשדרה פשוט לא יוצאים שהוא קיים ונמצא ממש לידם. כמו כל מקום תיירותי והומה אדם, היזהרו מגנבים וכייסים.

דיסנילנד פריז Disneyland Paris

אל תפספסו את פארק השעשועים האהוב בעולם – גם אם אתם מבוגרים או עם ילדים קטנים, ביקור כאן הוא בגדר חובה – הרי כולנו גדלנו על הסרטים של דיסני, ואף אחד לא ישאר אדיש במהלך הביקור שלו בפארק האהוב.

הכנו לכם מדריך מושקע, מורחב וענקי על הפארק שיכין אתכם מ-א' עד ת' – איך מגיעים, איך קונים כרטיסים ומאיפה הכי זול, מלונות בדיסנילנד, מידע על המתקנים והפארקים, איך להצטלם עם הדמויות ועוד.

דיסנילנד פריז: המדריך המלא על כרטיסים ואטרקציות
גן עדן לילדים ולמבוגרים כאחד. דיסנילנד פריז

ביזיליקת סקרה קר (הלב הקדוש) Basilica of the Sacred Heart of Paris

שוכנת בראש גבעה גבוהה באזור מונמרטר, הידוע בתור אזור האמנים. כדאי לטפס עד אליה במדרגות המובילות אליה ולקבל נקודת תצפית יפהפיה על העיר, או לעלות באמצעות רכבל קטן (שימו לב! אם יש לכם כרטיס למטרו של פריז, תוכלו להשתמש ברכבל בחינם!).

ביזיליקת הלב הקדוש היא אחת האטרקציות התיירותיות והאהובות ביותר בפריז מה שהופך אותה לאייקון מפורסם של העיר לצד מגדל האייפל ושער הניצחון, והיא נחשבת הכניסייה השנייה הכי מתויירת בעיר אחרי קתדרלת נוטרדאם.

אל תשכחו להקדיש זמן גם לרובע מונמרטר עצמו שמלא בחנויות קטנות, בתי קפה ואמני רחוב שיציעו לכם לצייר אתכם בקריקטורות או בציורי עפרון ופחם.

מרכז פומפידו Centre Pompidou

מרכז אמנות עכשווית ומודרנית והוא נקרא ע"ש פומפידו מרכז שהיה נשיא צרפת בשנות ה-70. מרכז פומפידו נחשב לאייקון מודרני של פריז המתחדשת, ומפורסם בעיקר בזכות צורתו הייחודית שמשלבת צינורות צבועים במגוון צבעים היוצאים מהמבנה כלפי חוצה, לקהל ברחוב.

הצורה החיצונית שלו גרמה לוויכוח ציבורי ענק בצרפת וגרמה להמון פריזאים לשנוא אותו ולטעון שהוא "מכער" והורס את העיר. אך מצד שני, יש כאלו שהתלהבו וטענו שהיצירה של האדריכלים היא מיוחדת ולא רגילה, ממש כמו האמנות המודרנית עצמה.

חוץ מהמראה שלו, הוא מאגד בתוכו, כמוזיאון הלאומי של העיר לאמנות מודרנית, כמה מהאוספים המעניינים ביותר של האמנות מודרנית. בכיכר שבה נמצא המרכז תוכלו למצוא מדי יום עשרות אמני רחוב כמו קוסמים, נגנים ומופעי רחוב שונים, כך שגם אם אתם לא מתכוונים להיכנס לבפנים אל תפספסו ביקור במקום.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בפריז כאן:

Booking.com

גני לוקסמבורג Jardin du Luxembourg

יש הרבה גנים ופארקים בפריז, אך מכולם החלטנו דווקא לבחור בגני לוקסמבורג כמקום חובה בעיר האורות האהובה. בגנים היפים, הנעימים והשקטים האלו בלב ליבה של פריז, תמצאו מזרקות, גן משחקים גדול שיעסיק את הילדים, קרוסלה, תיאטרון בובות, שדרות פרחים בשלל צבעים ואווירה צעירה ונעימה.

הכניסה לגנים הם בחינם, וסביר להניח שאת גולת הכותרת, ארמון לוקסמבורג שמשמש כיום כמקום מושבו של הסנאט הצרפתי, מיד יתגלה לעיניכם. הגנים מושכים אליהם אלפי תיירים מדי יום, אך מכיוון שהגנים כל כך גדולים וכל כך שקטים, תרגישו שאתם לבד בחיק הטבע.

האינווליד Les Invalides

אחד המונומנטים המפורסמים בפריז בעיקר בזכות קבר נפוליאון בכניסיית הדום שנמצאת בתוכו. אך נפוליאון שגונב את ההצגה הוא לא גולת הכותרת במתחם המרהיב הזה, שכל ביקור בפריז לא שווה בלעדיו: יש מונומנטים ומוזיאונים העוסקים בהיסטוריה הצבאית של צרפת כמו מוזיאון הצבא, בית מחסה לפצועים ונכי מלחמות, מוזיאון מסדר השחרור של צרפת ועד כניסיות מרהיבות והליכה לאורך טיילת ארוכה.

מומלץ לקנות כרטיס כניסה אחד ומלא לכל המקומות כדי לקבל מושג על ההיסטוריה הצרפתית הנוגעת בצבא, בכלי נשק, במצביאים הצרפתיים ובקרבות גדולים ששינו את העולם, מהמאה ה-17 ועד סוף מלחה"ע ה-2.

גשר אלכסנדר השלישי Pont Alexandre-III

יש הרבה גשרים בפריז, אך אף גשר לא יפה ומפורסם כמו גשר אלכסנדר השלישי. גשר הקשתות הזה שנמתח מעל נהר הסן מחבר את הרובע השביעי של פריז לרובע השמיני.

אנחנו מאמינים שאם תטיילו בפריז באופן יסודי ונכון ותראו את מיטב האטרקציות והמקומות החשובים, בטוח שתעברו ותלכו אפילו על הגשר הזה. לכן אל תפספסו אותו והקדישו לו תשומת לב: הוא מעוטר בעשרות פסלים של נימפות, סוסים מכונפים ועוד והכל בסגנון אר נובו. הוא הגשר המקושט ביותר בפריז ונחשב מונומנט היסטורי, עד כדי כך שהוא זכה להיכלל כאחד מאתרי המורשת העולמית של פריז.

המארה Le Marais

רובע שאנחנו בספק אם תמצאו בכל רשימה אולטימטיבית בנוגע למקומות חובה בפריז, ויש כאלו שאפילו ירימו גבה שהחלטנו לסיים את רשימת אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בפריז דווקא ברובע הזה, ולא ברובע הלטיני המתוייר.

הרובע, שפעם היה מפורסם בשל רובע היהודים, הפך מבלי שהפריזאים שמו לב לאחד הרובעים החמים, המעניינים והמלאי תוכן ביותר בפריז. תוכלו למצוא שם מסעדות שלא יביישו את המסעדות בשאנז אליזה, בתי קפה, גלריות אמנות, מוזיאונים בשלל נושאים וגם מכובדים כמו בית ויקטור הוגו, מוזיאון פיקאסו ועוד.

הרובע הוא גם מוקד עלייה לרגל עבור הקהילה ההומואים וידוע כמקום הכי טוב בעיר למי שרוצה חיי לילה טובים. כמו כן, גם העבר היהודי לא נשכח ותמצאו פה הרבה בתי כנסת, סמטאות עתיקות ויפהפיות שנראות כאילו נלקחו מתוך סרט וגם פלאפל שיזכיר לכם את הבית!

הפסאז'ים המקורים של פריז Passages couverts de Paris

הם מכלול של מעברים בין בתים בהם הוקמו גלריות מסחריות. יש הרבה פסאז'ים בפריז אך המפורסם והיפה ביותר שנבנה בעיר הוא גאלרי ויויאן שנבנה ב-1823 והפך במהרה לאחד מהפסאז'ים האייקונים ביותר של העיר.

כשאתם מגיעים לכאן, שימו לב למרצפות הפסיפס הצבעוניות ולתקרת הזכוכית היפה שמכניסה את אור השמש למקום שחודר למקום כולו ומאיר את כל הפסאז'.

תוכלו לצאת כאן לחווית שופינג נעימה ולאחר מכן לשבת על כוס תה או קפה. תמצאו כאן חנויות בגדים, אוכל, ספרים, מזכרות ועוד המון הפתעות!

אם אתם מגיעים לכאן אנחנו ממליצים לכם על הדרך לתת קפיצה לפאלה רויאל, ארמון ואתר היסטורי חשוב בפריז. הפסאז' נמצא ממש מאחוריו!

כתובת: 5 Rue de la Banque, 75002 Paris
שעות פתיחה: כל יום משעה 10 בבוקר עד 8 בערב.
תחנות מטרו קרובות: Bourse, Pyramides או Palais Royal Louvre.

גרנד ארש Grande Arche de la Defense

בניין משרדים הנמצא ברובע העסקים לה דפאנס שמצפון-מערב לפריז. הבניין נמצא בסופו של ה"אקס היסטוריק" (Axe Historique) – ציר החוצה את מערב פריז בקו ישר המתחיל בארמון הלובר.

לכל אורך הציר ובשני כיווניו קיים קו מבט ארוך אשר בסופו מופיעה נקודת ציון עירונית חשובה. הגרנד ארש נמצא בסופה של שדרת שארל דה גול, שהיא המשכה של שדרת שאנז אליזה מערבית לשער הניצחון. בנוסף, יוצר מיקומו של הבניין קו ישר יחד עם שתי נקודות ציון נוספות בעיר: מגדל אייפל ומגדל מונפרנאס.

הבניין קיים בפריז מסוף שנות ה-80 והפך במהרה לאייקון חדש ופופולארי של עיר האורות. השער הוא בעצם גרסה אלטרנטיבית ומודרנית של שער הניצחון המוכר והמפורסם והוא מסמל את פריז העסקית, המודרנית והמתחדשת.

מהמצפה שעל גג הקשת נשקף נוף עוצר נשימה של העיר, ובמיוחד של הציר שבין הלובר לשער הניצחון. לא לפספס אם אתם באזור!

הפייסטה שלכם בפריז מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בפריז?

לעוד כתבות על פריז היכנסו למדריך שלנו על פריז.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!