חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריז למתקדמים: אטרקציות ואתרים מיוחדים למטיילים שכבר ראו הכל בפריז!

פריז למתקדמים: אטרקציות ואתרים מיוחדים הוא מאמר מיוחד עבור כל מי שכבר היה בפריז או כבר ראה את כל אתרי החובה בעיר ומרגיש שהוא רוצה קצת חידושים ולבקר במקומות אחרים.

בדיוק בשביל זה הרמנו עבורכם את הכפפה ואספנו לכם כמה מקומות קצת פחות ידועים, פחות מתויירים ופחות מפורסמים בבירת צרפת , פריז.

bon voyage!

פסל החירות בפריז

בלב פריז שוכן לו סוד קסום שלא הרבה מטיילים ותיירים יודעים עליו: "אי הברבורים" (ile aux cygnes), שלמרות שמו הוא בכלל אי מלאכותי ואין בו ברבור אחד. המקום נמצא קרוב למגדל האייפל באמצע נהר הסיין.

תמצאו כאן מסלול הליכה נחמד, מתקני כושר, נקודות תצפית מרשימות על הנהר ועל העיר אך הדובדבן שבקצפת הוא העתק מוקטן של פסל החירות המפורסם מניו יורק! כאן תוכלו לצלם את תמונת הפרופיל המושלמת שלכם על רקע האייפל ופסל החירות.

לא פלא שהמקום נחשב המועדף ביותר על ידי זוגות ועל ידי חתן וכלה שרוצים לעשות בוק תמונות בלתי נשכח בעיר הכי רומנטית בעולם.

איך מגיעים: הליכה של כמה דקות מתחנת המטרו Bir Hakeim
הידעתם? פסל החירות המפורסם שבניו יורק הוא למעשה מתנה של העם הצרפתי לארה"ב. מי שעזר בתכנון שלד הברזל והפלדה הנושא את הפסל הוא לא אחר מאשר גוסטב אייפל, שמאוחר יותר תכנן את מגדל האייפל!

פסל החירות בניו יורק
להיות בפריז, להרגיש ארצות הברית

הכפר סאן פול (Le Village Saint Paul)

פנינה אמיתית בלב פריז שהרבה תיירים מפספסים רק בגלל שהם לא מודעים אליו. בכפר הזה, שנמצא ממש מאחורי כניסיית סאן פול בין רח' רו דה ריבולי ההומה, הוא מקום נהדר "ללכת בו לאיבוד" ולמצוא ענתיקות.

בין הבתים הקטנים והסמטאות המרוצפות והמקסימות מתכנסים כאן המקומיים כדי לפתוח יותר מ-200 דוכנים שונים שפתוחים כל יום, גם ביום ראשון וכוללים כאן פריטים נדירים, היסטוריים ומציאות שוות במיוחד, ככה שאם אתם אספנים ואוהבים לקנות דברים מיוחדים, כדאי לכם מאוד להגיע לכאן כדי לספוג את האווירה המיוחדת ולהתמקח על פריט שתפס לכם את העין.

באזור תמצאו כמובן גם חנויות, בתי קפה ומסעדות ואפילו בית מלון. וכל זה מבלי להרחיק בכלל מהעיר ואתם בעצם בכפר קטן ואינטימי שמרגיש כאילו הזמן נעצר כאן מלכת!

תעלת סן-מרטן Canal Saint-Martin

תעלת מים בפריז בירת צרפת, שאורכה 4.5 ק"מ. היא נוצרה כבר ב-1825 כדי לקשר בין מספר תעלות ברחבי העיר ובשביל להוסיף מים נקיים למערכת המים העירונית.

בתחילת המאה ה-19 קיבלה התעלה מעמד יוקרתי בקרב המקומיים הצרפתים ואף היוותה גם השראה לציור "מראה של תעלת סן-מרטן בפריז" של האמן אלפרד סיסלי. מעבר לאספקת המים התעלה החלה להיות ציר מרכזי בעיר להעברה ולאספקת סחורות.

הרבה תיירים מפספסים את התעלה המקסימה הזו וחבל – המקומיים שמכירים אותה נוהגים להתאסף על גדות התעלה בסופי שבוע באופן קבוע
כיום התעלה סגורה למסחר אך הרחובות מסביב הם אתר אותנטי מרהיב עם עשרות בתי קפה, מסעדות, ברים, חנויות וגלריות נטולי תיירים.

כדאי ומומלץ להגיע לכאן לספוג את האווירה האמיתית של פריז, לאבד בין הסמטאות הפריזאיות, לעשות שייט בתעלה, לצפות בסירות העוברים מתחת לגשרים ופשוט לדמיין שאתם פריזאים לכל דבר ועניין.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בפריז כאן:

להבת החירות (Flame of Liberty)

הפסל הזה הוא בעצם חיקוי בגודל אמיתי ללהבת החירות שאוחז פסל החירות בניו יורק. המונומנט ממוקם צפונית לגשר Pont de l'Alma, מעל המעבר התת קרקעי להולכי הרגל בכניסה המערבית שלו.

המונומנט הפך למונומנט הלא-רשמי לזכר דיאנה, הנסיכה מווילס, לאחר המוות שלה ב-1997 מכיוון שהיא נהרגה ממש במנהרה באותו רחוב של הפסל.
מאז "הלהבה" הפכה לאטרקציה תיירותית ואתר עלייה לרגל עבור תיירים ומעריציה של הנסיכה, כשלאחר המוות שלה הם תלו על המונומנט תמונות שלה והניחו זרי פרחים, עד כדי כך שעד היום נהוג לחשוב שהמונומנט הזה הוקם והוצב שם עבורה.

בית הקברות פר לאשיז Père Lachaise

אחד בתי הקברות המפורסמים ביותר בפריז בפרט ובעולם בכלל מכיוון שהוא מהווה את מקום המנוחה האחרון של אישים ידועים ומפורסמים רבים בעולם.

בכניסה לבית הקברות אפשר לרכוש תמורת תשלום סמלי מפה מפורטת של המקום כדי לנווט בין הקברים כך שלא תפספסו את הקברים של האישים הכי מפורסמים שקבורים פה-

או דרך טובה יותר היא להזמין סיור מודרך עם מדריך שייקח אתכם בין הקברים המפורסמים.

עם כל הכבוד ל"סלבריטאים" הרבים שקבורים בבית הקברות הזה כמו אוסקר ויילד ואדית פיאף, את ההצגה גונב דווקא ג'ים מוריסון, סולן להקת "הדלתות" (The Doors), שלצד הקבר שלו מתקיימים לעיתים קרובות אירועי מחווה מוזיקליים שונים.

שעות פתיחה: א' 18:00-08:30, ב'-ו' 18:00-8:00, שבת סגור
תחנת מטרו קרובה: Philippe Auguste

ארמון האליזה Palais de l'Élysée

הארמון נמצא ברחוב פובור סן אונורה בקרבת שדרת שאנז אליזה, והרבה תיירים, שמטיילים בשאנז-אליזה מדי יום, לא מודעים שאתר כזה היסטורי וותיק עומד ממש קרוב אליהם!
ארמון האליזה הוא המעון הרשמי ומשרדו של נשיא צרפת זה יותר מ-150 שנה ומשמש גם כמקום להתכנסויות ולדיונים של ממשלת צרפת.

הארמון נבנה ב-1722 מאז תקופת נפוליאון ורק מאמצע המאה ה-19 הוא משמש כמעונו הרשמי של נשיא צרפת. המבנה מרשים והוא מעוטר בדגלי צרפת ומאובטח כמובן היטב ע"י חיילים ושוטרים במדים רשמיים וייצוגיים. אומנם המקום סגור לקהל הרחב, אבל אם אתם בשאנז-אליזה במילא, כדאי לתת קפיצה ולהתרשם, ואפילו להצטלם למזכרת כשברקע השומרים והחיילים הצרפתיים.

מגדל סן ז'אק

רוב המטיילים והתיירים שמגיעים לאזור הוטל דה ויל (בניין העירייה) מפספסים את דלת הברזל ברח' ריבולי שמי שיכנס אליה ימצא גן נהדר ויפהפיה שבמרכזו עומד לו מגדל סן ז'אק המפואר והמיוחד המעוצב בסגנון גותי ונמצא במקום הזה משנת 1523!

המגדל היה חלק מכניסייה מפוארת שהיתה פעם במקום ונחרבה במאה ה-18, לכן להרבה מכם המגדל יזכיר את המגדלים שהם חלק מבניין הפרלמנט בלונדון בגלל הסגנון והעיצוב, למרות שסן ז'אק ותיק וישן יותר.

המגדל מתנשא רק ל-52 מטרים אך הוא מעוטר בהמון פרטים שצריך להקדיש להם זמן כדי להכיל את הכל.

מומלץ להיכנס לתוכו אך גם מבט מבחוץ ישאיר אתכם עם פה פעור לרווחה, כשממש לידכם נמצאת המולת התיירים ברחוב המקביל שבכלל לא מודעים למגדל המפורסם, החשוב והעתיק בפריז שנמצא ממש קרוב אליהם.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בפריז כאן:

Booking.com

מזרקת סטרווינסקי (Fuente Stravinsky)

המזרקה נמצאת בכיכר המוקדשת למלחין איגור סטרווינסקי, והכיכר נקראת גם על שמו.

מזרקת המים המשעשעת, החמודה והצבעונית הזו תשבה את ליבם של ילדיכם בזכות הצבעוניות, הדמויות בה והעובדה שהם "משחקים" אחד עם השני ויורקים מים לכל עבר.

אל תפספסו אם אתם באזור של מרכז פומפידו!

השעון ברובע השעון

רובע השעון (Quartier de l'Horloge) מלא בתים חדשים שנבנו בטעם רב במהלך ההתחדשות הכלכלית שעבר האזור.

אם תעברו במעבר המקורה Passage de l'Horolge תגלו כיכר קטנה שבצד ימין שלה על הקיר למעלה נמצא לו שעון מיוחד מסוגו שעל שמו נקרא הרובע כולו!

מדובר בשעון יוצא דופן שהוא כולו יצירת אמנות המשלבת פסל עם שעון. גובהו 4 מטרים והוא שוקל כ-1000 ק"ג!

השעון נקרא "מגן הזמן" ותוכלו למצוא בו דמויות של אדם עם חרב הנלחם בסרטן, דרקון וציפור, שהם למעשה סמלים לים, לאדמה ולשמיים.

בכל שעה שלמה ועגולה בין 9 בבוקר לעשר בלילה יוצא האדם להילחם בשלושת היצורים בבת אחת.

אם אתם באזור בזמן הזה, אל תפספסו קפיצה למקום כדי להתרשם מהעבודה הרבה שהושקעה בשעון הזה שאהוב מאוד על ידי המקומיים בפריז.

תחנת מטרו קרובה: Rambuteau.

חווית השוקולד של ז'אן פול אוואן (Jean Paul Hevin)

המקום נשמע על שם שוקולטר מפורסם ויצירתי בשם ז'אן פול אוואן שהקים את החנות הזו ומעליה בר שוקולוד מעוצב ומיוחד שהפכו במהרה את מקומו לאחד מהמקומות הטובים בצרפת לאכול בהם שוקולד.

כל אוהבי השוקולד באשר הם יוקסמו מן המקום הזה – כדאי מאוד לא לפסוח על הבר שבו במשך כל שעה עגולה מוגש שוקולד בטעם שונה לצד תוספות שונות ומגוונות שמגיעות מכל העולם.

כמו כל שוקולד משובח ואיכותי, גם כאן המחירים לא זולים בלשון המעטה אבל מי שרוצה חווית שוקולד טעימה ומיוחדת ייהנה כאן מאוד.

יש כמה סניפים ברחבי העיר – לרשימה המלאה ולפרטים נוספים היכנסו לאתר >>
https://www.jeanpaulhevin.com/en/

המוזיאון של אדית פיאף

אדית פיאף הייתה זמרת שאנסון צרפתית נודעת, שזכתה לפופולריות רבה במולדתה וברחבי העולם. היא נפטרה בתחילת שנות ה-60 וקבורה בבית הקברות המפורסם פר לשז בפריז.

ספק אם תטיילו בפריז ולא תתקלו לפחות פעם אחת באיזו תמונה שלה, בשיר שלה שמושמע ברקע או בהשפעה האדירה שהיא השאירה על העיר ותושביה.

הרבה לא יודעים אך קיים בפריז מוזיאון שבעצם נמצא בדירה הפרטית של פיאף בו התגוררה לה בתחילת הקריירה שלה. הדירה הקטנה מכילה חפצים אישיים של הזמרת הנערצת לצד אוסף של כלי חרס ואפילו את השמלה השחורה המפורסמת שלה שזכתה לכינוי "הדרור הקטן".

במוזיאון יש גם חנות שמוכרת ספרים ואודיו שכולם מוקדשים לזמרת האהובה כך שתוכלו לקחת מכם מזכרת מהמקום המיוחד.

מחיר: הכניסה בחינם!
כתובת: 5 rue Crespin du Gast 75011 Paris
מטרו: Ménilmontant
שעות פתיחה: שני-רביעי 13-18. חמישי 10-12. סגור בשאר הימים. לפעמים המוזיאון נסגר לצמיתות בחודשים יוני וספטמבר – בדקו לפני שאתם מגיעים!

מוזיאון הביוב בפריז

פריז ידועה בעשרות מוזיאוני האמנות שלה שנחשבים היפים ביותר בעולם כולו. אך האם ידעתם שיש בפריז מוזיאון שמוקדש גם למערכת הביוב שלה?

אין ספק שהביקור במוזיאון המיוחד הזה הוא דרך נהדרת להכיר את פריז באמצעות רשת תעלות הביוב שלה שנחשבות למפורסמות והמוצלחות בעולם, שאף כיכבו ב"עלובי החיים" של ויקטור הוגו.

בביקורכם במוזיאון תגלו שתעלות הביוב מהוות כמו עיר תת קרקעית מתחת לאתרים היפים, המפורסמים והאהובים של העיר פריז. תמצאו שם תצוגה של מכונות ואת האמצעים לניקוי התעלות, תקבלו הסברים על המערכת ועל ההיסטוריה שלה ותגלו תעלות ביוב עתיקות ונטושות.

המוזיאון נחשב לאחד השנויים במחלוקת בפריז ובעולם ואין ספק שזה מוזיאון נהדר למי שכבר חשב שראה הכל ורוצה לשלב משהו קצת "אחר" במהלך הביקור שלו בפריז.

שביל העצים

במרחק קצר מכיכר הבסטיליה המפורסמת, נמצא לו שביל מיוחד בשם "שביל העצם" (בצרפתית Coulée verte René-Dumont או Promenade plantée) שהוקם באמצע שנות ה-80 והוא משתרע לאורך של 4.7 קילומטרים במקום שהיה בעבר מסילת רכבת.

אם אתם אוהבים הליכות, נופים ומראות יפים כדאי לכם לברוח קצת מההמולה של העיר וללכת לאורך השביל שייקח אתכם דרך בניינים יפים, רחובות מדהימים ופארקים נהדרים.

השביל הזה הוא אחד מהסודות המיוחדים ביותר של העיר והוא נשמר בקנאות על ידי המקומיים ואף שימש בתור לוקיישן צילומים לסרט המצליח "לפני השקיעה" מ-2004.

רחוב קרמייה (Rue Cremieux)

הרחוב נחשב לרחוב הכי צבעוני בפריז, וככזה הוא מושך אליו המון מבקרים, בעלי חשבונות אינסטגרם או בלוגרים שבאים כדי לצלם כאן תמונות ולהצטלם.

אין ספק שהרחוב הפוטוגני הזה שווה ביקור, במיוחד לאלו מכם שאוהבים לצלם (ולהצטלם) במקומות מיוחדים ויפים.

התמונות כאן לא רק שיביאו לכם המון לייקים ותגובות, אלא גם יגרמו לאנשים לחשוב שצילמתם את התמונה הזו ברחובות הוואנה הצבעוניות!

בית הכנסת דה לה ויקטואר (Synagogue de la Victoire)

בית הכנסת הגדול ביותר בפריז, מזכיר מאוד קתדרלה, והוא נבנה בסגנון נאו-רומנסקי ויכול להכיל בתוכו כ-2,500 איש.

בתקופת מלחה"ע ה-2, בית הכנסת ניצל בזכות המשטרה שהצהירה בפני הנאצים שהמקום הוא רכוש עיריית פריז והוא משמש כמחסן לאספקת מזון לצבא – כך שהוא נותר שלם ברובו למעט נזקים קלים בלבד.

הרבה יהודים מפורסמים ביקרו בו, והבית כנסת אף לפעמים מכונה "בית הכנסת רוטשילד" בזכות משפחת הבנקאים המפורסמת שנהגה להתפלל בו במשך דורות רבים. בין היתר, גם חוזה המדינה הרצל ביקר כאן ואלפרד דרייפוס (המוכר לכולנו מ"פרשת דרייפוס" המזעזעת) התחתן כאן.

בית הכנסת משמש כמקום חשוב לא רק לעם היהודי אלא גם למדינה כולה – לפני ראש השנה נערך כאן תמיד טקס, שמועבר גם בטלוויזיה, לזכר חללי המגורשים בתקופת מלחה"ע ה-2, וביום הכיפורים משלחת שרים מהממשלה הצרפתית מגיעה לכאן לתפילת נעילה.

תחנת מטרו קרובה: Dame-de-Lorette.

כיכר סן-מישל (Place Saint-Michel)

כיכר עירונית בין הרובע השישי לבין הרובע החמישי של פריז והיא מפורסמת בעיקר בזכות המזרקה היפה והמיוחדת שבה, "מזרקת סן מישל".

המזרקה הוקמה ב-1885 ותוכננה במקור בתור מזרקה לכבוד נפוליאון בונפרטה, אך במקום לשים פסל של נפוליאון, הוחלט לבסוף לשים פסל של המלאך מיכאל שלצידו שני דרקונים אשר מפיהם נשפכים המים של המזרקה.

המזרקה למעשה מתארת את המלאך מיכאל כובש את השטן, והיא מעוררת מחשבות על הקרב בין טוב לרע.

איפה: Place Saint-Michel
תחנת מטרו קרובה: Saint Michele

שער סן דני (Porte Saint-Denis)

שער ניצחון שנמצא ממש על המסלול העתיק של חומת שארל החמישי שנהרסה ע"י לואי ה-14, בין רחוב סן-דני לבין השדרות הגדולות בון-נובל וסן-דני וניתן להגיע אליו בקלות דרך תחנת המטרו Strasbourg – Saint-Denis.

שער סן דני הוקם בשנת 1672 מה שהופך אותו להרבה יותר "מבוגר" משער הניצחון המפורסם בפריז שבנייתו הסתיימה רק בשנת 1836, ואם הוא נראה לכם מוכר, זה בגלל שהשער נבנה בהשראת שער טיטוס שברומא.

הפייסטה שלכם בפריז מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על פריז למתקדמים: אטרקציות ואתרים מיוחדים ?

לעוד כתבות על פריז היכנסו למדריך שלנו על פריז.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

3 תגובות

  1. תודה רבה מתן! אחלה פוסט ורשמתי לי את המקומות שהכי מתאימים לי לביקור הקרוב (בחג המולד) בפריז. שנה טובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!