חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי תיירות ואטרקציות חובה בברלין שאסור לכם לפספס!

אתרי תיירות ואטרקציות חובה בברלין הם רשימה של אטרקציות חשובות ומפורסמות בברלין, ששום ביקור בבירת גרמניה לא שלם בלעדיהם!

אחרי הכל, מי יאמין לכם שהייתם בברלין אם חזרתם בלי תמונה משער ברנדנבורג? מבלי שעברתם בצ'קפוינט צ'רלי שנתן לאלטון ג'ון השראה לשיר Nikita ? או מבלי שביקרתם באנדרטה החשובה לזכר יהודי אירופה, שדורשת ביקור לא רק ליהודים, אלא לכל מי שרואה בעצמו אדם?

לכן החלטנו בצוות אתר פייסטה כי חופשה היא סיבה למסיבה, לעשות בשבילכם את החיים קלים ולאגד עבורכם לא רק את אתרי התיירות בברלין החשובים ביותר, אלא גם אטרקציות שאתם חייבים לעשות כדי להרגיש את ברלין ולהיות כמו מקומיים.

סגרתם טיסות לברלין? מעולה, תקראו, תשמרו ותדפיסו – אתם לא יודעים כמה הדף הזה יעזור לכם!

שער ברנדנבורג (Brandenburger Tor)

ללונדון יש את הביג בן, לפריז יש את מגדל האייפל, ולברלין יש את שער ברנדנבורג.

השער, היחיד ממספר שערים בעיר ששרד, הפך לסמלה של העיר, ואפשר להגיד שהוא ראה המון: את הנאצים, את תקופת המלחמה הקרה וחלוקת גרמניה לצד מזרחי וצד מערבי (בשער ממש עבר הגבול. בתקופת המלחמה הקרה המקום לא היה נגיש לאזרחים ולתיירים ורק חיילים בודדים היו יכולים להגיע אליו) ועד לימינו אנו, בו הוא הפך לסמל של חירות ודמוקרטיה (האירוניה?) בעזרת אלת הניצחון שעומדת מעליו, ורוכבת על כרכרה המחוברת לסוסים.

השער מהווה את שער הכניסה לשדרת אונטר דן לידן המפורסמת. ליד השער תמצאו גם את מלון אדלון המפואר, שזכה לפרסום רבה בעולם "בעזרתו" של מייקל ג'קסון, שנופף למעריציו מחלון חדרו הגבוה והציג לראווה את בנו התינוק.

ברלין: המדריך המלא לטיול בברלין
צ'ק פוינט צ'ארלי. בין מזרח למערב

צ'קפוינט צ'ארלי (Checkpoint Charlie)

כידוע, ברלין חולקה בעזרת חומה לשניים: למזרח ברלין ומערב ברלין, לכן הוקמו לרחבי החומה מספר מעברי גבול, התפקדו מעברי גבול לכל דבר:

העוברים היו צריכים להציג דרכונים ואף נעשה בדיקה מקיפה ברכב שלהם (שחס וחלילה מישהו לא יגניב איזה אזרח… וקרו מקרים מעולם).

נקודת הביקורת הזו הייתה בעצם נקודת ביקורת השלישית והיא שימשה בעיקר אנשים דיפלומטים. להבדיל ממעברי גבול אחרים, מעבר גבול זה נשאר לצורך תיירות בלבד – ותוכלו למצוא שם תמיד 2 שחקנים המשחקים חיילים כדי למשוך תיירים שיצטלמו איתם (תמורת תשלום כמובן).

כמו כן עומד שלט ענק ובו שילוט אותנטי שמסביר לעובר שהוא הגיע למעבר גבול, עם תמונות של חייל סובייטי מצד אחד ומהצד השני חייל אמריקאי.

למי שמתעניין ורוצה לדעת עוד, יכול להיכנס, בתשלום, למוזיאון Haus am Checkpoint Charlie (מוזיאון בית צ'קפוינט צ'ארלי) ללמוד על ניסיונות הבריחה של אנשים במעבר.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בברלין כאן:

כיכר ז'נדארמנמארקט (Gendarmenmarkt)

נחשבת אחת הכיכרות היפות ביותר בברלין בפרט, ובגרמניה בכלל. והאמת? בצדק.

הכיכר היא כמו המקבילה לכיכר הבימה התל אביבית: תוכלו למצוא שם את בית הקונצרטים המפואר שלצידו עומדות שתי קתדרלות מרשימות, אחת גרמנית והשנייה צרפתית, הדומות מאוד אחת לשנייה.

הכיכר היא מאוד אירופאית, יפה, נקייה ומזמינה. בדר"כ עומדים שם אמני רחוב שמנפחים בועות ענקיות שרק יוסיפו לכם לאווירה הקסומה של הכיכר ויתנו לכם את התמונה הטובה שלכם ביותר בברלין.

בתקופת חג המולד, הכיכר הופכת להיות מוקד עלייה לרגל בזכות שוק חג המולד המפואר, הגדול והמפורסם שנפתח בה.

הרייכסטאג (Reichstag)

בניין הרייכסטאג הוא המבנה שבו יושב הפרלמנט הגרמני, והוא נמצא קרוב לשער ברנדנבורג המפורסם. בניגוד לדימוי השלישי שהוא מחזיק אצלנו הישראלים רק משמיעת השם, הבניין עבר שיפוצים נרחבים במשך 5 שנים, במהלכם קיבל הבניין מראה משודרג ומושך, מה שהפך אותו לאחד מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר בברלין ולאחד מסמלי ברלין המאוחדת.

הכיפה העגולה והשקופה שבראש הבניין מעבירה מסר של שקיפות ודמוקרטיה, ואפשר בתור תיירים אף להגיע עד למעלה ולהשקיף על דיוני הפרלמנט בחינם (בעזרת הזמנה מראש דרך האינטרנט).

אתרי תיירות ואטרקציות חובה בברלין
הרייכסטאג בברלין. אטרקציה חובה בעיר

אנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו / אנדרטת השואה (Memorial to the Murdered Jews of Europe)

אי אפשר להזכיר את ברלין מבלי להזכיר את השואה. האנדרטה העצומה הזו, הכוללת יותר מאלפיים קוביות בטון בגדלים שונים יוצרת סיטואציה ותחושה די קשה למטייל בברלין.

אי אפשר להתעלם מהאנדרטה הזו ונדמה שהסיור בה גורם לתייר להרגיש שהוא הולך לאיבוד, וגורמת לו להרגיש לא בנוח. לא ברור מה המסר שניסה להעביר האדריכל (היהודי, כמובן), מכיוון שאין במקום שום שלט שיסביר או ייתן הסברים. קיים מתחת לאנדרטה מוזיאון קטנטן על השואה.

מה שבטוח הוא, שאי אפשר להתעלם מהאנדרטה הזו, והמיקום שלה, ממש ליד שער ברנדנבורג המפורסם, באזור שגרירויות רבות ומול המקום שבו שכן בעבר משרדי הקנצלר של היטלר, ואף ממש ליד המחבוא בו התחבא והתאבד (פיהררבונקר), ממחישים לנו שהשואה קרתה לאור יום, ושאסור לנו בשום פנים ואופן לשכוח.


אי המוזיאונים (Museumsinsel)

ממש כמו שמו, הוא אי שנמצא בנהר שפרה בברלין ובו מוזיאונים רבים וחשובים, מה שהפך אותו גם לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

בין המוזיאונים תוכלו למצוא את הגלריה הלאומית הישנה, המוזיאון הישן, מוזיאון בודה וכמובן את מוזיאון פרגמון שזכה לשבחים (לקריאה רחבה על מוזיאונים וגלריות בברלין).

שדרת אונטר דן לינדן (Unter den Linden)

כמו שכל מי שבא לפריז לא מפספס את שאנז אליזה, או את השדרה התשיעית בניו יורק, ככה אסור לפספס את שדרת אונטר דן לינדן בברלין, לא רק בגלל שהיא שדרה רחבה, מפורסמת וחשובה בברלין, אלא בגלל האטרקציות הרבות שנמצאות בה:

תוכלו למצוא בה את אנדרטת הספרים בכיכר בבל המפורסמת לשמצה בשריפת הספרים שעשו הנאצים לספרים של יהודים, את בית המשמר החדש (הכניסה חינם), את כיכר פריז היפה בה נמצא שער ברנדנבורג ועוד.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בברלין כאן:

Booking.com

גלריית איסט סייד על חומת ברלין East Side Gallery

זהו קטע החומה הכי ארוך ושלם שנשמר מתקופת המלחמה הקרה. זו נחשבת הגלריה הפתוחה הגדולה ביותר בעולם, ואין לנו ספק שתמונת הפרופיל הבאה שלכם נמצאת שם!

לאחר נפילת החומה, הוזמנו אמנים מרחבי העולם ליצור בו גרפיטי וציורים ועד היום צוירו יותר מ-100 ציורים שונים המהווים פרודיה על תקופת חלוקת גרמניה, ברלין, תקופת המלחמה הקרה ונושאים הומניים כלליים כמו חירות, חופש ושלום.

הציור הכי מפורסם בחומה הוא ללא ספק "אלי, עזור לי לשרוד את האהבה הקטלנית הזו" בו ניתן לראות את מנהיג גרמניה המזרחית ונשיא בריה"מ לשעבר מתנשקים.

הציור הפותח של החומה הוא, איך אפשר שלא, דגל גרמניה ועליו מתנוסס מגן דוד, שהפך לתמונת פרופיל מפורסמת של רבים מהישראלים אשר ביקרו בברלין.

כיכר אלכסנדרפלאץ Alexanderplatz

ליבה הפועם של ברלין. הכיכר, אשר הייתה שייכת למזרח ברלין בעבר, היא כיכר קסומה ומלאת אקשן ואטרקציות, כך שסביר להניח שאתם כל יום בברלין שלכם תעברו או תשהו בה כמה פעמים לפחות.

תוכלו למצוא בה את מגדל הטלוויזיה של ברלין, שהפך לאחד מסמלי העיר והוא מאפשר גם תצפית של 360 מעלות על העיר (בתשלום).

מכיוון שברלין היא עיר שטוחה, המגדל מספק תצפית מרהיבה על ברלין. המגדל בעבר היה הסמל גם של גרמניה המזרחית והוא נבנה כסמל לקומוניסטים, אך לרוע מזלם כאשר השמש מאירה על המגדל, בראש המגדל נוצרת צורה של צלב, שזכה להיקרא "הנקמה של האפיפיור".

בכיכר תמצאו בתי כלבו רבים כמו גלרייה קוקנהוף (בה תוכלו לעשות החזרי מס למי שלא רוצה לחכות לשדה תעופה), חנות PRIMARK הידועה, מסעדות מזון מפורסמות כמו KFC וברגר קינג, חנות הספורט דקטלון וגם את שעון העולם, המציג את השעה בכל מדינה על פני כדור הארץ.

המוזיאון היהודי בברלין Jewish Museum Berlin

אז נכון, יש מלא מוזיאונים בברלין שמגיע להם גם להיות פה, אבל לנו, בתור ישראלים ויהודים, כדאי לשלב ביקור במוזיאון היהודי בברלין.

אז נכון, כנראה שהייתם בהמון מוזיאוני יהדות באירופה ובארץ, אבל אין תחליף לביקור במוזיאון הזה הנמצא על אדמת גרמניה.

במוזיאון תוכלו לעקוב את ההיסטוריה של יהודי גרמניה, מימי הביניים ועד ימינו אנו, כולל כמובן תקופת מלחמת העולם השנייה.

במוזיאון תמצאו סיפורים, תמונות, חפצים ועוד, שבשילוב המוצגים והמולטימדיה יסחפו אתכם למסע מרתק ומעניין לימי העבר, שלא תשאיר אף תייר אדיש. כמו כן, ישנו מכשיר הדרכה בשפה העברית.

חצרות האקשה Hackeschen Höfe

הם חצרות שמהוות מוקד תיירותי פופולארי בברלין ותמצאו כאן בתי קפה, מסעדות, גלריות, מוזיאונים וחנויות. מומלץ להסתובב בין החצרות ולחפש את הסמטה בה נמצאים כמה מוזיאונים מומלצים העוסקים בשואה כמו בית המלאכה לעיוורים של אוטו ויידט, מרכז אנה פרנק ועוד.

כשאתם פה, אל תפספסו את בית הכנסת החדש המרשים והיפה, שניצל בליל הבדולח ברגע האחרון כאשר הנאצים ניסו להעלות אותו באש, אך לא שרד את ההפצצות של בעלות הברית. רק בסוף שנות ה-80 בנו אותו מחדש והיום הוא משמש מרכז תרבות יהודי ותערוכה שמתעדת את תולדות בית הכנסת, שהפך לאייקון של העיר.

מוזיאונים נוספים בברלין

לכל רשימת המוזיאונים לחצו פה. למידע על המוזיאונים באי המוזיאונים, לחצו כאן.

קניות בברלין

אי אפשר להגיע לברלין מבלי לעשות קניות. אל תפספסו את המדריך שלנו על שווקים בברלין ואת מדריך קניות בברלין השלם המכיל קניונים ורחובות שופינג בברלין.

הפייסטה שלכם בברלין מתחילה כאן!

אהבתם את המדריך שלנו על אתרי תיירות ואטרקציות חובה בברלין ?

לעוד מאמרים, מדריכים וטיפים על ברלין היכנסו למדריך שלנו על ברלין.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!