חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אטרקציות ואתרי חובה בבריסל – המדריך המלא לבירת בלגיה

אטרקציות ואתרי חובה בבריסל הוא מדריך המוקדש לכל הישראלים שמגיעים לבריסל, בירת בלגיה ובירת האיחוד האירופאי.

בלגיה היא מדינה קטנה בין צרפת, הולנד וגרמניה, לכן מטיילים רבים נמשכים אוטומטית יותר לערי הבירה של המדינות השכנות כמו ברלין, פריז או אמסטרדם, ומפספסים את בריסל במחשבה שאין בה אטרקציות מיוחדות כמו לערי הבירה של המדינות הקרובות אליה.

אך זה שבריסל היא עיר צנועה, לא אומר שאין מה לעשות בה – ההפך הוא הנכון! אז נכון, אין פה אתרים מרהיבים שמחייבים סלפי כמו מגדל אייפל, ביג בן או הטיימס בקוור בניו יורק (הסמל כאן הוא פסל של ילדון עירום משתין…) אך מצד שני יש בה המון תוכן ועומק, אטרקציות ללא תורים ארוכים וצפופים, אוכל מעולה (בירה, צ'יפס ושוקולד – שנחשבים לטובים בעולם!) תרבות מיוחדת (קומיקס בכל פינה, בניינים בעיצוב ארט נובו ועוד).

למדריכים נוספים על בריסל היכנסו למדריך המלא שלנו על העיר.

לפניכם מדריך מפורט ובו כל אתרי החובה שאסור לכם להחמיץ במהלך ביקור בעיר הבירה של בלגיה:

ביטוח נסיעות

הכיכר הגדולה בבריסל Gran Place

הכיכר המרכזית של בריסל העתיקה, אשר נחשבת על ידי רבים בתור אחת הכיכרות היפות ביותר בעולם – מקום מושלם להתחיל בו את הטיול בבריסל:

ואם אתם רוצים לישון במקום הכי מרכזי בעיר, הזמנת מלון בבריסל ליד הכיכר תהיה הבחירה החכמה ביותר שתעשו.

הכיכר סגורה לתנועת כלי רכב כך שמאוד קל וכיף לטייל ברחבי הכיכר היפה ולהתרשם מהמבנים המרהיבים והמפוארים, יצירות מופת אדריכליות בסגנון גותי, שנבנו במאה ה-17.

בין המבנים הבולטים והיפים בכיכר בולט בית עיריית בריסל, שהצריח שלו אשר מתנשא לגובה 96 מטר גונב את ההצגה. בנוסף, יש בכיכר עוד המון מה לעשות ובכיף אפשר לבזבז פה יום שלם מבלי לצאת מהכיכר – אם זה מוזיאונים, אדריכלות מדהימה, בתי קפה, מסעדות, חנויות ועוד.

מומלץ גם להיכנס אל ‪Les Galeries Royales Saint-Hubert‬, גלריה מקורה ומפוארת עם עשרות חנויות ובתי קפה, בהם תמצאו גם חנויות של מותגי שוקולד בלגי ידועים.

כמובן שהמחירים הם בהתאם למיקומה המרכזי והתיירותי של הכיכר – יקר.

הילד המשתין Manneken Pis

כמו שאי אפשר לחזור הביתה מבריסל ללא המזכרת של הילד המשתין, ככה אי אפשר לבקר בעיר מבלי לחזות בפסל מאנקן פיס (הילד המשתין) שהפך לסמל הבלתי מעורער של בריסל ושל בלגיה בכלל.

אך אל תבנו ציפיות או תתכננו לראות משהו מרהיב – מדובר למעשה בפסלון קטן מאוד ובכלל לא מרשים, של ילד עירום המשתין לבריכה קטנה.

המזרקה הזו נמצאת בפינה חבויה בתוך סמטה צפופה במיוחד לא רחוק מהכיכר הגדולה. איך תמצאו איפה הוא? אם פתאום תראו גדוד עצום של תיירים מצלמים, תדעו שהגעתם למקום הנכון.

מדי פעם מלבישים את הפסל בתלבושות מיוחדות כדי לציין אירועים או חגים מסוימים – למשל ביום פטריק הקדוש הוא לבוש בלבוש אירי, ב-4 ביולי הוא לבוש בבגדי ארה"ב ועוד.

אם אתם כבר כאן, מומלץ להיכנס למוזיאון הסמוך GardeRobe MannekenPis‬ בו מוצגים יותר מ-800 תלבושות שונות שהפסל "לבש" במהלך השנים. אם כמה שזו אטרקציה קיטשית – חובה להגיע, לראות, לעשות סלפי, ולהמשיך הלאה לאתר הבא.

לאור הצלחתו של הפסל עשו לו גרסה נשית בשם יאנקה פיס Jeanneke Pis (בכתובת Impasse de la Fidélité 10-12 בה רואים ילדה משתינה, וגם פסל של כלב משתין Het Zinneke (בכתובת Rue des Chartreux 35). הקיצר, כל בריסל משתינה.

בריסל: המדריך המלא לטיול בבריסל
הילד המשתין. אל תצפו - לא תתאכזבו.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בבריסל כאן:

האטומיום Atomium

מבנה ייחודי ומרשים שהפך גם הוא, לצד הילד המשתין, לאחד מסמלי העיר – הוא כמו מעין "מגדל אייפל" של בריסל: הוא הוקם בשנת 1958 לרגל תערוכת "אקספו" שנערכה בעיר, ולאור ההצלחה שלו נשאר בעיר עד היום.

הגובה שלו הוא 103 מטר והוא בעצם מעוצב כאטומיום שהוגדל פי 165 מיליארד.

היום הוא משמש בתור מוזיאון, מקום לתערוכות מתחלפות וגם יש בו תצפית מדהימה על העיר. למרגלותיו נמצא פארק מיני אירופה האהוב, שהוא כמו פארק מיני ישראל.

בפנים תמצאו דגמים מיניאטוריים של מבנים ואתרים מפורסמים מהאיחוד האירופאי – המסמלים את העובדה שהעיר היא בירת האיחוד. פרטים מלאים על מיני אירופה תמצאו במדריך אטרקציות עם ילדים בבריסל.

אטרקציות למשפחות עם ילדים בבריסל
האטומיום. "מגדל האייפל" של בריסל.

הארמון המלכותי Royal Palace of Brussels

הארמון של בית המלוכה הבלגי נמצא ממש במרכז העיר ונחשב לאתר מפורסם שכדאי להגיע אליו ולהתרשם ממנו, אך חשוב לדעת שאומנם זה הארמון הרשמי של בית המלוכה אך הוא לא משכן המגורים של מלך ומלכת בלגיה – כמו בהולנד, הם מתגוררים בארמון מחוץ לעיר הבירה.

קתדרלת סנט מישל וסנט גודולה St. Michael and St. Gudula Cathedral

אם אתם אוהבים להתרשם מקתדרלות מפוארים, זו הקתדרלה שאתם חייבים להגיע. מדובר בבניין גותי מרשים מהמאה ה-13 שנחשב לקתדרלה המפורסמת, החשובה והיפה ביותר בעיר.

מומלץ להיכנס פנימה ולהתרשם מחלונות הזכוכית הצבעוניים שבתוכה, וגם מהמראה שלה כלפי חוץ כמובן.

עוד קתדרלה ראויה לציון בעיר ומפורסמת לא פחות מקתדרלת סנט מישל וסנט גודולה, היא בזיליקת הלב הקדוש ‪National Basilica of the Sacred Heart‬.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בבריסל כאן:

Booking.com

עמוד הקונגרס Congress Column

אנדרטה מפורסמת הנמצאת בכיכר הקונגרס. האנדרטה מנציחה את הקמת בלגיה, ובראשה נמצא פסל של המלך לאופולד הראשון, כשמתחתיה נמצאים ארבעה פסלים נוספים המסמלים סוגים שונים של חירות ואתר זיכרון לחמשת החיילים האלמונים שנפלו במלחמת העולם הראשונה.

פארק סינקטנייר ‪Parc du Cinquantenaire‬

אם יש לכם זמן רק לפארק אחד בעיר – אתם חייבים לבקר בפארק סינקטנייר. מדובר על אחת הריאות הירוקות והיפות בעיר – מקום רחב, גדול ופתוח.

מקום מאוד יפה, ירוק, פתוח, עם מוזיאונים רבים ושער ניצחון יפה ומרשים שמזכיר קצת את שער ברנדנבורג בברלין או את שער הניצחון מול מוזיאון הלובר בפריז.

אין שם איזה משהו מיוחד רק פארק שנעים להסתובב בו או לעשות בו פיקניק. יש תחנת מטרו קרובה לשם כך שקל גם להגיע לכאן.

כתובת: ‪Avenue de la Renaissance

סאבלון Sablon

אזור שלם של מסעדות, בתי קפה, בוטיקי אופנה יוקרתיים וחנויות – מזכיר מאוד את שינקין בתל אביב, גם בגלל האווירה. מומלץ להגיע לכאן גם אם אתם לא מתכננים לקנות, ומומלץ עוד יותר בימי ראשון, בהם מתקיים לפעמים יריד עתיקות של בובות, ספרים, ציורים ועוד.

רובע איקסל Ixelle

רובע יוקרתי ויפהפה עם שדרה רחבה, מסעדות אופנתיות, מוזיאונים מעולים, פארקים מרשימים עם אגמים ויערות ועוד.

מומלץ להגיע אל הכיכר המרכזית ברובע, Place Flagey, בה תמצאו מגוון רחב של בתי קפה, פאבים ומסעדות. מומלץ להזמין את הצ'יפס הטעים בקונוס ב-Frit Flagey או לשבת בבית הקפה Café Belga המפורסם.

ארט נובו ברחבי העיר

זרם בעיצוב המודרני (פירושו "האמנות החדשה") שהתפתח במאה ה-19 ומשלב בתוכו מוטיבים מהצומח. בבריסל ניתן למצוא מלא בניינים המעוצבים בסגנון הארט נובו, כשהבולט ביותר מביניהם הוא בית טאסל Hotel Tassel שתכנן ועיצב האדריכל והמעצב הבלגי ויקטור הורטה שנחשב לאחד מאבות הזרם.

הסגנון אומנם היה פופולרי 20 שנה בלבד, בין 1890 ל-1910, אך הוא הותיר בעיר את חתימתו על גבי מבנים, פריטי ריהוט, ועוד.

עוד בתים בסגנון שאסור לפספס שנבנו על ידי ויקטור הורטה הם בית סולווה Hotel Solvay שעיצב גם את כל הפריטים בבית כמו הריהוט, התאורה, פעמון הדלת ועוד, וגם בית ון אטוולדה Hotel van Eetvelde שנבנה עבור המזכיר הכללי של מדינת קונגו החופשית.

רוצים עוד מויקטור הורטה? אל תפספסו את מוזיאון הורטה – פרטים עליו תמצאו במדריך מוזיאונים מומלצים בבריסל.

עוד אתר מורשת עולמית בבלגיה הראויה לציון, הפעם לא של הורטה, הוא בית סטוקלט Palais Stoclet, אחוזה פרטית שנבנתה על ידי האדריכל ההוסטרי יוזף הופמן, שנחשבת לאחת מיצירות המופת שלו ולאחת האחוזות הפרטיות המפוארות ביותר במאה ה-20.

מומלץ להזמין סיור בן 3 שעות בין אתרי הארט נובו בעיר:

סיור יומי לערים ברוז' וגנט Ghent and Bruges Day-Tour

הזמינו סיור מרתק ומרהיב בן 10 שעות וחצי לערים גנט וברוז', הנחשבים לבין היעדים המובילים בבלגיה.

במהלך הסיור תוכלו לקבל הדרכה מעניינת וביקור בכל האתרים החשובים בערים, עם הסעות הלוך חזור ממרכז העיר בריסל – מה יותר נוח מזה?

הר האמנויות Mont des Arts‬

מוזיאונים בבריסל

למדריך המלא על מוזיאונים בבריסל לחצו כאן.

אטרקציות עם ילדים בבריסל

למדריך המלא על אטרקציות למשפחות עם ילדים בבריסל לחצו פה.

הפייסטה שלכם בבריסל מתחילה כאן!

אהבתם את הפוסט שלנו על אטרקציות ואתרי חובה בבריסל ?

לעוד מדריכים מועילים היכנסו למדריך שלנו על בריסל.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

תגובה אחת

  1. חייב לציין שהילד המשתין הוא פשוט אכזבה. זה סתם פסל קטן בגודל בקבוק של קוקה קולה. אני כמובן מבין למה שמתם אותו במדריך והכנות שלכם ראויה לשבח, כי באמת אין מה לטרוח ולהגיע אליו, רק אם אתם בסביבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!