חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לונדון למתקדמים: אטרקציות ואתרים מיוחדים בלונדון שאסור לפספס

לונדון למתקדמים: אטרקציות ואתרים מיוחדים בלונדון הוא מדריך שכתבנו על אתרים ואטרקציות מיוחדים שלא תמיד ניתן למצוא במדריכי הטיולים של לונדון שבדרך כלל נותן רק מידע על אתרי חובה בלונדון.

אספנו לכם כמה המלצות וטיפים למקומות שווים במיוחד בלונדון שאסור לכם לפספס כשאתם מבקרים בבירת אנגליה המדהימה:

בן הקטן Little Ben

מבואסים שהביג בן בשיפוצים ואי אפשר לראות אותו? יש לנו פתרון בשבילכם – לכו לבקר את בן הקטן!

"בן הקטן" (באנגלית: Little Ben) הוא גרסא מיניאטורית של הביג בן המפורסם והוא מתנה מצרפת לבריטניה לאור הידידות בין המדינות.

הזמן המוצג בשעון הוא שעה אחת קדימה מזמן גריניץ', כך שהשעון מציג נכונה את הזמן בבריטניה בזמן שמופעל בה שעון קיץ, ומציג נכונה את הזמן בצרפת בשאר הזמן. משמעות הדבר שהשעון מדויק רק חצי מהשנה, בהתייחסו לכל מדינה.

המגדל נמצא בלונדון משנת 1981 ובמהרה הפך לאחד האייקונים הבולטים והמפורסמים של העיר, אך ב-2012 הוא לפתע "נעלם" בגלל השיפוצים בתחנת הרכבת "ויקטוריה" שלידו, ובעצם נשכח.

רק כשהסתיימו השיפוצים ב-2016 הוא סוף סוף הוחזר למקומו וזו ההזדמנות שלכם לבקר ולהצטלם עם "ביג בן" אחר, קטן, מיוחד ויפה לא פחות מאחיו הגדול והמפורסם !

מגדל ארסלורמיטאל אורביט ArcelorMittal Orbit

המגדל המרשים הזה שגובהו 114.5 מטר, תוכנן לאולימפיאדת 2012, ולאחריה החליטו לבנות סביבו מגלשה-מנהרה שהפכה מיד בסיום הבנייה למגלשה הכי גדולה, גבוהה וארוכה בעולם.

המגלשה בעצם מתפתלת סביב המגדל והיא פתוחה לציבור הרחב, כך שתוכלו לגלוש במורד המגשלה מראש המגדל לאורך 178 מטר תוך 40 שניות מסעירות ב-12 פיתולים שונים סביב המגדל!

חוויה קצרה, אך ללא ספק בלתי נשכחת ומלאת אדרנלין!

מעבר החצייה של הביטלס

מעבר החצייה של Abbey Road הוא אתר חובה בלונדון לכל מי שאוהב את הביטלס ולכל מי שמעריך מוזיקה טובה.

עטיפת האלבום המופתי המפורסם של הביטלס, הנקרא גם הוא "Abbey Road" היא אחת העטיפות המפורסמות ביותר בעולם.

האלבום נקרא על שם הרחוב בו שכנו אולפני ההקלטה של חברת EMI, שם הוקלט האלבום, והתמונה שעל העטיפה צולמה ברחוב זה, ליד האולפנים. בעקבות הצלחת האלבום הוחלף שם האולפן בשנת 1970 מ'אולפני EMI' ל'אולפני אבי רוד'.

המעבר חצייה הפך למעבר החצייה המפורסם ביותר בעולם, לאתר תיירות בלונדון ולאתר מורשת בריטי, ואנשים רבים מגיעים לצלם ולהצטלם הולכים במעבר, ממש כמו לנון, רינגו, מקרטני והאריסון.

אנחנו ממליצים לכם בחום להזמין סיור בעקבות ההיסטוריה של הרוק נ' רול בלונדון הכולל ביקור במעבר החצייה, באולפני אבי רוד ואפילו בביתו של ג'ימי הנדריקס בכפתור הבא:

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בלונדון כאן:

מקדש ההינדו הגדול ביותר מחוץ להודו

ידעתם שבלונדון נמצא מקדש ההינדו הגדול ביותר מחוץ להודו? מדובר במראה נדיר ביותר בריטניה – כאילו לקחו מקדש מהודו והנחיתו אותו עם הליקופטר בלונדון. שמו של המקדש הוא BAPS Shri Swaminarayan Mandir ובעברית קלה ״מקדש ניסדן״.

המקדש הוא המקדש ההינדי הראשון באירופה. מבקרים מכל העולם מגיעים לחוות שם את דת ההינדו, ללמוד את תרבותה ולחוש את תחושת השלווה שהמקדש משרה על המבקרים.

בנוסף, יש במקדש תערוכת קבע שעוסקת בתרבות ההינדית הבאה ללמד מבקרים על הדת והתרבות ההינדית.

המקדש נכנס פעמיים לספר השיאים של גינס כמקדש ההינדי הגדול יותר בעולם המערבי וכי נמצא בו המזבח הגדול ביותר עם 1247 פריטים צמחוניים.

גשר לונדון

אחת הטעויות הנפוצות ביותר של תיירים אשר מגיעים ללונדון היא שהם מתבלבלים בין "גשר לונדון" לבין "גשר מצודת לונדון" המרשים יותר שנמצא ליד מצודת לונדון.

לגשר לונדון האמיתי היסטוריה מרתקת וארוכת שנים והוא הגשר הראשון והיחיד בלונדון ששימש את העיר עד לבנייתו של גשר ווסטמינסטר בשנת 1750. בהתחלה היה גשר לונדון גשר עץ שהוקם על ידי הרומאים בשנת 46.

בשנת 1014 נשרף הגשר באופן יזום כאמצעי הגנה מפני פולשים דניים (שיר הילדים "גשר לונדון מתמוטט" מדבר על אירוע זה). במקומו נבנה גשר חלופי שנשרף אף הוא. במאה ה-12 נבנה הגשר מאבן על שרשרת שהוטלה למצולות התמזה.

בשנת 1831 נבנה הגשר מגרניט ועוטר בחמש קשתות, אך לא עמד בעומס ונבנה שוב בין השנים 1967 ל- 1972 וזהו הגשר כפי שאנו מכירים אותו היום.

נקודות תצפית מומלצות על לונדון
זה לא "גשר לונדון" אלא "גשר מצודת לונדון" - אז תפסיקו לקרוא לו כך!

ונציה הקטנה Little Venice

ונציה הקטנה היא תעלה ומסביב לה עשרות פאבים, בתי קפה, מסעדות ואלפי אטרקציות ופעילויות, משייט תעלות ועד מופע בובות.

מקום נהדר לבלות בו ולהתנתק קצת מ"שביל החומוס" של הישראלים בלונדון או ליהנות מאווירה איטלקית יפה ומיוחדת, שתשכיח ממכם את הרעש וההמולה של לונדון הגדולה ותגרום לכם לחשוב שאתם באיטליה.

תחנות טיוב קרובות במרחק הליכה קצר: Warwick Avenue, Edgware Road, Royal Oak או Maida Vale.

סמטת נילס יארד Neal's Yard

בקובנט גארדן בטוח כבר הייתם. אך האם ביקרתם בסמטת נילס יארד השוכנת ליד?

מדובר בסמטה צבעונית, קסומה ופוטוגנית שנמצאת ממש ב"חצר האחורית" של קובנט גארדן, והרבה תיירים מפספסים אותה מחוסר ידיעה ומפסידים בענק!

הסמטה אולי קטנה אבל עדיין יפה וקסומה ונחשבת סוד של לונדון שעדיין הרבה לא גילו, כך שאם אתם באים לקובנט גארדן אסור לכם לפספס ביקור בסמטה שחוץ מהיופי שלה מזמנת אטרקציות רבות בה, בעיקר סביב הטיפוח והבריאות כמו למשל חנות "נילס יארד רמדיס" שזו חנות קוסמטיקה טבעית ואורגנית, בתי קפה בהם מוגשות מנות בריאות ועוד מקומות שופינג רבים. אפילו אסף גרניט בחר למקם בה את המסעדה החדשה שלו "ברברי".

מכיוון שהסימטה הזו נסתרת, להלן הוראות איך להגיע אליה בקלות:
מגיעים לתחנת הרכבת התחתית Covent garden ויוצאים ממנה לרחוב Neal; חוצים את רחוב Shelton ובהצטלבות עם הרחוב הבא רחוב Shorts פונים שמאלה וישר ימינה לסימטת נילס יארד.

תכינו את המצלמה! לא כדאי להגיע בימי ראשון כי החנויות סגורות.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בלונדון כאן:

Booking.com

נסיעה באוטובוס הישן של לונדון

אחת הדרכים לטייל בלונדון היא לעלות על אוטובוס הקומתיים המפורסם של העיר, באחד המסלולים העוברים דרך האתרים המפורסמים – אז למה לא לעשות זאת על האוטובוס הישן והאייקוני של לונדון?!

האוטובוס הדו-קומתי, "רוּטמאסטֶר" הגיע ללונדון ב-1956 ונותר בשימוש עד 2005. בשל החקיקה הממשלתית המחייבת יצירת נגישות מלאה לכיסאות גלגלים בתחבורה הציבורית, הוחלפו האוטובוסים האהובים באוטובוס חדשים, מתקדמים ונגישים, אותם אנחנו מכירים כיום.

אך לא הרבה תיירים בלונדון יודעים שעדיין יש אוטובוס ישן פעיל של לונדון, ואפשר אפילו לעלות עליו!!! העיר מתחזקת שני קווי "מורשת", מספר 9 ומספר 15, על האוטובוסים הישנים שהפכו לאייקון בלתי נשכח של העיר ומציעים לכם טיול שווה בין האתרים החשובים באווירה של פעם.

המסלול מתחיל ממצודת לונדון ומסיים בכיכר טרפלגר, כשבדרך תעברו מול עשרות אטרקציות פופולאריות כמו מצודת לונדון, קתדרלת סנט פול, אנדרטת השריפה הגדולה ועוד. לא לפספס כשאתם בלונדון!

מה עושים בלונדון ביום של חג המולד
יצא משימוש ב-2005. האוטובוס האייקוני והישן של לונדון

להצטלם בדאונינג 10

רחוב דאונינג מספר 10 (10 Downing Street) היא כתובת מעונו הרשמי ומשרדו של ראש ממשלת בריטניה. בבית זה ממש מארח ראש הממשלה את מנהיגי העולם ואישים מכובדים נוספים אחרים.

רחוב דאונינג נמצא סמוך לרחוב וייטהול המפורסם, שיוצא מכיכר טרפלגר ומגיע עד לכיכר הפרלמנט בו נמצא הביג בן. ברחוב זה יש מלא אטרקציות תיירותיות ואין ספק שתעברו ברחוב הזה במהלך הטיול שלכם בלונדון.

קל להבחין ברחוב דאונינג 10: מיד תראו ברחוב מלא שוטרים ושער סגור, המונעים מאנשים להגיע לבית ראש הממשלה מטעמי ביטחון.

אם אתם לא מוכנים לוותר על תמונה עם הדלת המפורסמת ביותר בבריטניה, אנחנו מזמינים אתכם להגיע לחזית של רחוב Adam Street 10 שזהה בדיוק לחזית של דאונינג 10. שם תוכלו להצטלם בחופשיות ואף לעבוד על בני משפחה וחברים שיש לכם פגישה עם תרזה מיי…

אם אתם מתכננים ביקור במוזיאון השעווה מאדאם טוסו, אל דאגה – מחכה לכם שם רקע של הדלת המפורסמת בחלק של הפוליטיקאים!

עץ הרמזורים Traffic Light Tree

הפסל "עץ הרמזורים" הוא פסל מיוחד במינו בלונדון בפרט ובעולם כולו בכלל (מכירים את פסל הרמזורים באילת? העתיקו אותו מזה שבלונדון).

הפסל הוא בגובה 8 מטר ובעל יותר מ-75 רמזורים, והוא עוצב בצורה של עץ אך במקום ענפים יוצאים ממנו רמזורים אשר מהבהבים ומשנים צבעים באופן קבוע במשך 24 שעות ביממה.

הפסל נמצא במקום שבו היה עץ עתיק שמת בגלל זיהום אוויר. המסר של הפסל הוא בעצם אזהרה שאם זיהום האוויר ימשיך, במקום עצים רגילים הדבר היחיד שנראה הוא בעצם עצי רמזורים.

אם אתם נוהגים עם רכב – היזהרו לא להתבלבל מהרמזורים!

אם אתם מגיעים רק בשביל הפסל, אל תפספסו את שוק הדגים של בילינגסגייט Billingsgate Fish Market הנמצא ממש ליד הפסל. זהו שוק הדגים הפנים יבשתי הגדול ביותר בבריטניה והוא יעניק לכם חוויה אותנטית ואף יגרום לכם לחשוב שאתם לרגע מקומיים.

תחנת טיוב קרובה: Blackwall

רכבת הדואר החשמלית של לונדון

רכבת הדואר החשמלית של לונדון שנעה ללא נהג נחשבת לפלא הנדסי, היא נבנתה לפני 100 שנה כרכבת סודית שנעה מתחת לאדמה ותפקידה היה לקשר בין סניפי הדואר ברחבי לונדון.

הרכבת נשאה מדי יום יותר מארבעה מיליון מכתבים ודברי דואר. היא יצאה לפנסיה בשנת 2003, אך לאחרונה עשתה קאמבק בתור אטרקציה תיירותית, כך שהיום במקום להסיע מכתבים היא מסיעה נוסעים בתעלות אפלות ומובילה אותם לאחר 15 דקות מרתקות אל מוזיאון הדואר החדש שנפתח בלונדון.

אטרקציה נהדרת, מיוחדת ובלתי רגילה -מומלץ למי שרוצה לחדש ומרגיש שכבר עשה הכל בלונדון ולמשפחות שמגיעות עם ילדים!

הרכבת פועלת כל יום משעה 10 בבוקר עד חמש בערב. הרכבת האחרונה יוצאת בשעה 16:30.

הפסל שהופך לגשר

תשכחו מגשר המילניום או גשר ווסטמיניסטר המשעממים – זה הגשר שאתם צריכים להגיע אליו בלונדון!

גשר פדינגטון שידוע גם בתור "הגשר המתגלגל" או "הגשר האקרובטי" הוא גשר מיוחד במינו שידוע בשל יכולתו להתגלגל ולהתקפל לצורת מתומן בזמן שעוברות בנהר סירות.

אנשים רבים שעוברים לידו לא מייחסים חשיבות לפסל המוזר בצורת מתומן, וביום אחר כשהם עוברים באותו מקום הם מתפלאים לגלות שהפסל נעלם וממש לידו ניצב לפתע גשר חצייה.

התופעה הפכה אותו לגשר מפורסם ולמגנט של תיירים שאוהבים תופעות טכנולוגיות מיוחדות.

אי אפשר לדעת מתי הגשר יתגלגל לפסל, זה קורה כשסירה עוברת בתעלה. בדרך כלל זה קורה בימי שישי בצהריים.
תחנת מטרו קרובה: Edgware Road

כנסיית טמפל (Temple Church)

כנסייה חשובה בלונדון מהמאה ה-12 שהעניקה לאזור כולו בו היא נמצאת את שמה. היא הייתה המפקדה של מסדר הטמפלרים, והיא נחנכה בטקס מפואר בשנת 1185 בנוכחות, לא פחות ולא יותר – המלך הנרי השני.

היא תוככנה כך שהיא תהיה דומה לכנסיית הקבר בירושלים, אך מאז שמסדר הטמפלרים נפל אי שם במאה ה-14, הכנסייה משמשת היום בתור לשכת עורכי דין.

אבל מה שעוד יותר מעניין כאן הוא שהכנסייה העניקה השראה לויליאם שייקספיר שכלל אותה במחזה המפורסם שלו "הנרי השישי, חלק ראשון". בנוסף, אם קראתם את הספר או צפיתם בסרט "צופן דה וינצ'י" של דן בראון, הכנסייה תהיה זכורה לכם בתור המקום שבו הגיע גיבור הסיפור (שמגולם בסרט ע"י טום הנקס) לפתור את חידת הגביע הקדוש.

מנהרת גרפיטי

אם אתם אוהבים לצלם או לראות גרפיטי, וכבר ערכתם לעצמכם סיור בשכונת שורדיץ', יש מקום בעיר שאסור לכם בשום פנים ואופן לפספס וזו מנהרת הגרפיטי המדהימה שנמצאת ב-Leake Street.

הציורים כאן עצומים ומרהיבים וקשה מאוד להישאר אדישים אליהם. הם באישור העירייה שהקצתה את כל המנהרה לאמני הגרפיטי שמרגישים כאן חופשי ליצור ולעבוד אפילו במהלך היום כך שיש סיכוי גדול שתוכלו לבקר כאן "ולתפוס" אותם במהלך עבודתם – מחזה מרהיב בפני עצמו!

ממליצים לכם להתאפק ולא לחפש תמונות של המנהרה בגוגל כדי שתהיה לכם עוד יותר הפתעה (זו הסיבה שלא שמנו לכם תמונה).

תחנת טיוב קרובה: Waterloo

הפייסטה שלכם בלונדון מתחילה כאן!

אהבתם את המדריך שלנו על לונדון למתקדמים: אטרקציות ואתרים מיוחדים בלונדון ?

לעוד מדריכים מועילים היכנסו למדריך שלנו על לונדון.

מידע על אויסטר, טראוול קארד ועוד – במדריך הבא.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!