חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך המלא לביקור בעיר קרלובי וארי הציורית והיפה מפראג

המדריך המלא לביקור בעיר קרלובי וארי הוא מדריך שכתבנו עבור כל מי שמגיע לבירת צ'כיה פראג ומעוניין לצאת קצת מהעיר ולחוות תרבות של עיר אחרת.
 
קרלובי וארי (Karlovy Vary) הידועה גם בשם הגרמני קרלסבאד Karlsbad היא עיר מרפא ונופש ידועה בצ'כיה ונמצאת כ-130 ק"מ ממערב לפראג.
 
העיר מפורסמת בזכות המעיינות החמים הרבים שלה שלהם מיוחסים כוחות מרפא.

קראלובי וארי היא העיר השנייה הכי חשובה בצ'כיה לאחר פראג וביחד עם פראג הן הערים הכי מצולמות ומזוהות עם המדינה.

המדריך המלא לביקור בעיר קרלובי וארי
ממראות העיר. אחת הערים היפות והרומנטיות באירופה

לשיא גדולתה הגיעה העיר במאה ה-19 והיא אליה משכה תיירים מכל אירופה בפרט ומהעולם בכלל כולל מלכים, הוגי דעות, מפורסמים ועוד, ואפילו אירחה שני קונגרסים ציוניים.

לפי המסורת המקומית, מעיין המים הראשון באזור התגלה במקרה ע"י המלך קארל אי שם במאה ה-14 במהלך מסע ציד שערך באזור. לאחר מלחמת העולם הראשונה העיר החלה ליפול מגדולתה, גם מלחמת העולם השנייה לא תרמה להתקדמות העיר וגם לא השלטון הקומוניסטי.

רק בשנים האחרונות לאחר פירוק צ'כוסלובקיה התחילה העיר לעבור שיקום נרחב ונדמה ששוב היא קיבלה את מקומה הטבעי והמכובד כעיר מרהיבה, יפהפייה ומרשימה שכל אחד חייב לבקר בה במהלך טיול לפראג.

איך מגיעים לקרלובי וארי?

יש כמה דרכים להגיע לקרלובי וארי – אחת מהם היא להשכיר רכב, או היותר נוח ופשוט הוא לקחת סיור מאורגן מפראג לקרלובי וארי בקישור הבא כך שאתם לא צריכים לדאוג בכלל ולמעשה דואגים לקחת אתכם, להחזיר אתכם ולהראות לכם את העיר.

אך אם תחליטו לחסוך כסף ולעשות את הטיול בכוחות עצמכם עם התחבורה הציבורית, תגלו שזה לא כזה מסובך, ונסביר לכם בדיוק איך לעשות זאת:

לוקחים מטרו לתחנת האוטובוסים Florence ומחפשים את דלפק של חברת הנסיעות Student Agency. מומלץ לקנות כבר מראש כרטיס הלוך וחזור. בכרטיס יש כבר מקומות מסומנים לישיבה באוטובוס, ומומלץ מאוד לקנות את הכרטיס יום לפני הטיול או באתר האינטרנט של החברה.

שימו לב שהנהגים לא מתעסקים עם כסף וחובה להציג כרטיס. ביום הטיול עצמו מגיעים שוב לאותה תחנה ומגיעים למקום שממנו יוצא האוטובוס. מומלץ מאוד להגיע בזמן ולא לאחר – לא תוכלו לעלות על האוטובוס אחריו עם אותו כרטיס.

באוטובוסים מחכה לכם שירות VIP שלא יבייש שירות של מטוס – תא שירותים באוטובוס, שתייה חמה, אינטרנט, מגזינים, אוזניות עם מוזיקה ואפילו סרט – הכל בחינם !

הנסיעה כולה היא בסביבות השעתיים-שעתיים וחצי, ומומלץ להסתכל בחלון וליהנות מהדרך היפה.

תחנת האוטובוס בפראג לקרלובי וארי ממוקמת בתחנה המרכזית פלורנס בפלטפורמה 2. תחנת האוטובוס בקרלובי וארי לפראג ממוקמת בצד השני של הכביש מהתחנה האחרונה שבה ירדתם באוטובוס, בעמוד שבו נמצאת הספרה 1.

אנחנו ממליצים לכם לרדת בתחנה האחרונה של האוטובוס ולא בתחנה הלפני אחרונה, ככה תדעו איפה נמצאת התחנה חזור לפראג.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לסיור מפראג לקרלובי וארי כאן:

מלונות ספא בקרלובי וארי

ואם בשבילכם קרלובי וארי זה לא רק יעד תיירותי לראות מחוץ לפראג אלא עיר בה אתם ממש רוצים לישון, לנוח ולנפוש-

מעולה! כי קרלובי וארי מספקת חווית ספא, נופש ובריאות שמושכת אליה מבקרים מכל אירופה והעולם רק בשביל מתחמי הספא והבריאות שלה.

לכן הכנו לכם מדריך מלא על מלונות ספא מומלצים בעיר שיעזרו לכם לקבל את הפייסטה המושלמת בעיר – אל תפספסו!

מה יש לעשות בקרלובי וארי?

להלן הטיפים שלנו לטיול מוצלח בעיר:

לכו לאיבוד בעיר

בשעה טובה הנסיעה הסתיימה והגעתם לקרלובי וארי. כשאתם יורדים בתחנת האוטובוסים המרכזית בעיר, אנחנו ממליצים לכם בחום לחפש את עמדת המידע בו תוכלו לבקש מפה של העיר עם המלצה וטיפים מאיפה להתחיל, איפה לבקר, מה אסור לפספס ועוד.

מה שיפה וכיף בקרלובי וארי, שזו לא עיר של אתרי חובה או סימון צ'ק אין. אין צורך למהר, או לרוץ אחרי מקומות שחובה לראות – אתם פשוט הולכים לכם בנחת, רואים בניינים יפים, נהנים מהאווירה של העיר היפה שנמצאת בעמק (מכאן השם שלה – וארי כמו Valley). פשוט לכו ברגל בעקבות הנהר טפלה אשר עובר בעיר ותרשו לו לקחת אתכם לטיול ופשוט תנו לעצמכם ללכת לאיבוד.

קנו ביסקוויט בלגי

לא באמת הייתם בקרלובי וארי אם לא טעמתם את הוופל המיוחד והטעים Lázeňské Oplatky שנמכר ברחובות העיר. מדובר על וופל גדול, דק ועגול שנמכר ממש בזול וישאיר לכם טעם של עוד.

אין כיף יותר גדול מללכת ברחובות עיר יפהפיה ומקסימה, כזו שנראית כמו נלקחה מתוך גלויה, ותוך כדי לאכול וופל גדול וטעים במגוון טעמים לבחירתכם, כמו קוקוס, שוקולד, וניל, טירמיסו עוד.

שתו מים מהמרחצאות

ה-אטרקציה של המקום היא בעצם לשתות מים מהמרחצאות של העיר. ברחבי העיר מפוזרים כל מיני מזרקות וברזים שליד כל ברז מופיע שלט עם מספר הטמפרטורה של המים.

ההמלצה שלנו היא לקנות את אחת מכוסות החרסינה שתמצאו ברחבי העיר – היא גם משמשת מזכרת נהדרת מהעיר וגם היא מושלמת עבור הברזים בעיר כי היא מכילה קש שבעזרתה אפשר לשתות את המים החמים מבלי שהמים יגעו לכם בשיניים.

בין המרחצאות המומלצים נמליץ על מרחצאות Svoboda, מרחצאות Skalni (עם 53 מעלות צלזיוס), Libuse (עם 62 מעלות), Knize Vaclav (65 מעלות) ו-Rusalka (עם 60 מעלות), מרחצאות Zamek (עם 49.8 מעלות) וכמובן הגייזר המפורסם, שלא כמו הגייזרים באיסלנד, מדובר בזרם מים שמתפרץ אל תקרת הבניין ומציע מים במגוון מידות חום – החל מ-30 ועד 72 מעלות צלזיוס.

המים חמים, לא טעימים במיוחד בלשון המעטה אבל היי – ברומא תהיו רומאים! וגם יש להם כוחות רפואיים. מה, לא תטעמו? 😉

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בקרלובי וארי כאן:

Booking.com

התרשמו מהיופי של העיר

אין וויכוח לגבי זה – קרלובי וארי היא אחת הערים היפות בצ'כיה בפרט ובעולם בכלל. כשאתם הולכים לכם בהנאה ברחבי העיר, אל תשכחו להביט סביב ולהתרשם מהיופי המרשים והמקסים שלה, שנראה כאילו נלקח מתוך גלויה.

האתר הראשון שסביר להניח שתראו בעיר הוא משרד הדואר האלגנטי והמרשים, בית פאסטר בו לואי פאסטר שהה פעם אחת, כיכר השוק Trziste שהיה פעם הלב של העיר, כנסיית מריה מגדלנה הקדושה המעוררת השראה, מלון Grand Hotel Pupp שבו כל המי והמי היו נוהגים ללון בו (ואפילו צולם בו קטע מהסרט "קזינו רויאל" מסדרת סרטי ג'יימס בונד!) ולסיום קנחו בכנסיה הרוסית המרשימה Saint Peter and Paul Cathedral ואם אתם בקטע של מוזיאונים בקרו במוזיאון קרלובי וארי.

ראו את העיר מלמעלה

מומלץ לראות את העיר היפה גם מלמעלה – אל תפספסו את התצפית שמחכה לכם מגבעת דיאנה. ישנו פונלקולר שלוקח אתכם הישר אל הפסגה שלה:

הפוניקולר נמצא ממש מאחורי מלון גרנד הוטל פופ, והוא ייקח אתכם למגדל התצפית שבראש גבעת דיאנה ממנה תוכלו להשקיף על כל העיר והעמק בו היא נמצאת.

שימו לב שהפוניקולר מוריד בעוד נקודת תצפית מרשימה בשם "קפיצת הצבי". בשביל להגיע לתצפית הזו עליכם לרדת בתחנה הראשונה. אם תרצו להמשיך למגדל דיאנה, עליכם לרדת בתחנה השנייה.

מחירי הנסיעה זולים מאוד ומסתכמים בסביבות ה-12 שקל להלוך חזור למגדל דיאנה – ולקפיצת הצבי רק 8 ש"ח הלוך חזור לאדם!

המלצה למסעדה

אנחנו מניחים שתגיעו רעבים לקרלובי וארי אחרי הנסיעה הארוכה של שעתיים ורבע, לכן אנחנו ממליצים לכם מיד להתחיל את הטיול בארוחת בוקר טובה ומושקעת במסעדה/בית הקפה Bagel Lounge ברחוב Masaryka הראשי, ממש בתחילתו.

זו תהיה נקודת פתיחה מעולה לטיול שלכם כאן, ואנחנו בטוחים שעוד תחזרו לשם רגע לפני שאתם חוזרים לכיוון האוטובוס שייקח אתכם לפראג.

פראג

הפייסטה שלכם בצ'כיה מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על המדריך המלא לביקור בעיר קרלובי וארי ?

לעוד כתבות על המדינה היכנסו למדריך שלנו על צ'כיה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!