חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי חובה שאסור לכם לפספס בפראג בירת צ'כיה

אתרי חובה שאסור לכם לפספס בפראג יש לא מעט ואנחנו פה כמו תמיד בשביל לעשות לכם סדר בבלאגן ולהגיש לכם בצורה קלה וברורה את כל האתרים והמקומות שאתם חייבים לראות במהלך הטיול שלכם בעיר.

פראג היא עיר הבירה של הרפובליקה הצ'כית, או בקיצור צ'כיה, והיא גם העיר הגדולה ביותר בה.

ביקור בפראג הוא ללא ספק חובה לכל מי שאוהב תרבות, טיולים, אתרים היסטוריים ומקומות יפים ורומנטיים, ולא פלא שפראג זכתה לכינויים כה רבים כמו "העיר בעלת מאות הצריחים המחודדים", "העיר הכי יפה בעולם", "העיר הזהובה", "אם כל הערים" ועוד.

כיכר סטרומצקה (העיר העתיקה) Staromestské námestí

ללא ספק הכיכר המרהיבה, המרכזית והחשובה ביותר מכיכרות פראג בפרט ובאירופה בכלל.

היא מכילה בתוכה כמה מהמבנים החשובים ומאתרי החובה האהובים ביותר בעיר כמו השעון האסטרונומי, כנסיית טין Kostel Matky Boží před Týnem היפהפיה שהפכה לאתר ידוע ומפורסם בעיר, כנסיית ניקולאי הקדוש אשר נחשב למבנה הבארוק הגדול והבולט בעיר ובית/היכל העירייה הישן אובצני דום Obecní dům.

אל תפספסו גם את האנדרטה של יאן הוס, שהפכה במהרה לאחד מהסמלים המפורסמים של הכיכר ושל כל צ'כיה.

הכיכר תמיד הומה ומלאת אנשים, במיוחד בשעות עגולות בהם השעון האסטרונומי מספק "הופעה" לכל התיירים בכיכר.

תכנון טיולים לחו"ל בהתאמה אישית
כיכר סטרומצקה. המון אטרקציות בפראג במקום אחד

השעון האסטרונומי בפראג Pražský orloj

השעון נמצא בכיכר סטורמסצקה, אך להבדיל מאטרקציות כמו כנסיית טין, כנסיית ניקולאס הקדוש ובית העירייה הישן החלטנו שמגיע לו פינה משלו במדריך אתרי החובה שלנו בפראג.

זהו שעון אסטרונומי מימי הביניים אשר הותקן בשנת 1410 ונחשב לשעון העתיק ביותר בעולם שעדיין קיים ופועל.

תיירים רבים מגיעים לשעון בכל שעה עגולה (מ-9 בבוקר ועד 21:00 בערב) כדי לצפות במופע מיוחד של השעון, במהלכו, לצלילי הפעמונים של המנגנון, יוצאים פסלים קטנים מסביב לשעון כשכל אחד מייצג משהו אחר בנצרות –

אחד את היהרות, השני את רדיפת הבצע, אחד שמייצג את המוות, מלאך, אסטרונום ועוד.

גם בובות של 12 השליחים יוצאים מהשעון ונעים במעגל כשאת סוף המופע מסיים קרקור תרנגול מזהב. 

שימו לב שהמון תיירים מגיעים לכאן בכל שעה עגולה כדי לצפות במופע – שכולו אורך כמה שניות בודדות בלבד, לכן אל תצפו ליותר מדי. 

כמו כן, מומלץ לשמור על החפצים שלכם קרוב מאוד אליכם.

פראג: המדריך המלא לטיול בפראג
השעון האסטרונומי בפראג. אטרקציה מובילה בעיר

מצודת פראג Pražský hrad

מצודת פראג היא טירה בעיר בה היו הלשכות והמשרדים של מלכי בוהמיה וקיסרי הקיסרות הרומית הקדושה וגם של נשיאי המדינה מאוחר יותר. כאן בין היתר גם נשמרים תכשיטי הכתר של מלכי בוהמיה.

המצודה נחשבת לאחת הטירות הגדולות ביותר בעולם ולטירה העתיקה ביותר בכל העולם – כך שאתם בטח מניחים לעצמכם שמדובר באתר חובה חשוב מאוד בעיר שחובה לבקר בו.

במצודה עצמה יש כל כך הרבה מה לראות ולעשות שזה בכיף יכול למלא לכם יום שלם בפראג רק טיול בתוך האתרים שבמצודה, חלק מהם אפילו נחשבים אתרי חובה בזכות עצמם כמו קתדרלת ויטוס הקדוש Katedrála svatého Víta שמכילה את קברי מלכי בוהמיה ובה יושב הארכיבישוף של פראג, ארמונות רבים, חילופי משמרות בגני החצר (מומלץ לראות את החילופים בשעה 12:00), אורוות, גנים יפהפיים, סמטת הזהב Zlata Ulicka הציורית בה נמצא מוזיאון הצעצועים, בית 22 בו התגורר פרנץ קאפא ועוד.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בפראג כאן:

גשר קארל Karluv most

גשר היסטורי מפורסם וחשוב אשר חוצה את נהר הולטאבה ונקרא על שם קארל הרביעי שבנה את הגשר.

הגשר הזה הוא הרבה יותר מעוד סתם גשר אלא אטרקציה תיירותית חשובה שנחשבת לאתר החובה הכי מתוייר וחשוב בעיר!

הוא סגור לכלי רכב ולאורכו יש 30 העתקים של פסלים שהבולט ביותר הוא של ישו הצלוב ועליו כתובת בעברית.

כשתלכו לכם בגשר תוכלו להבחין באלפי אמנים, ציירים, מוזיקאים, רוכלים ועוד שמנסים למשוך את תשומת לב העוברים ושבים, וכמו כל מקום הומה אדם ותיירותי חשוב מאוד להיזהר ולשמור על עצמכם מפני כייסים!

כיכר ואצלב Václavské náměstí

אם כיכר סטרומצקה היא כיכר העיר העתיקה, אז כיכר ואצלב היא הכיכר שמהווה את המודרניות של פראג ואת כיכר העיר החדשה.

הכיכר הזו מאוד חשובה לעם הצ'כי והיא מהווה כמוקד להפגנות, חגיגות וציון אירועים של המדינה, ממש כמו החשיבות של כיכר רבין בתל אביב לישראל.

גם לתיירים היא חשובה לא פחות והמון בוחרים ללון קרוב אליה כדי להבטיח גישה קלה ונוחה לכל האטרקציות של העיר.

לא חסר אטרקציות או דברים לעשות בכיכר, שהיא לא ממש כיכר במלוא מובן המילה אלא שדרה ענקית בה חנויות, מוזיאונים חשובים, מסעדות ועוד.

ניתן להגיע מכאן בקלות לאתרים נוספים חשובים כמו כיכר העיר העתיקה, מצודת פראג, גשר קארל ועוד.

גבעת פטרין Petřínské sady

הגבעה היפה הזו היא הריאה הירוקה של העיר והיא מהווה מקום מושלם לברוח ממנו קצת מהעיר הגדולה והרועשת. מומלץ להגיע לגבעה מהרכבל ולבקר במגדל רוזהלדנה (Rozhledna) שנבנה כחיקוי למגדל אייפל בפריז – שימו לב שיש 299 מדרגות עד לראש המגדל.

בנוסף יש בפארק אזורי בילוי, שבילים לאופניים, שבילי הליכה, מבוך מראות ועוד. אל תפספסו!

מגדל אבק השריפה Prašná brána

המגדל, שנקרא מגדל אבק השריפה הוא אחד מהמבנים המזוהים ביותר בעיר והוא מתנשא לגובה של 65 מטרים הוא שימש במשנים שנים רבות כמחסן לאבק שריפה ומכאן שמו.

יש כאן תערוכה קבועה בשם מגדלי פראג ואם אתם בכושר תוכלו לטפס על יותר מ-180 מדרגות שיובילו אתכם לתצפית יפה על העיר העתיקה (בתשלום).

התאטרון הלאומי של פראג Narodni Divadlo

תאטרון מרשים ויפה שאסור לכם לפספס כאשר אתם מטיילים בעיר.

אם אתם אוהבים הצגות, כדאי לנסות לקנות כרטיסים לאחד המופעים בתוכו כדי להתרשם מהמבנה ומהיופי שבתוכו.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בפראג כאן:

Booking.com

הרובע היהודי Josefov

הרובע הזה לא חשוב רק ליהודים המטיילים בפראג, אלא לכל התיירים שמגיעים לפראג, העיר שבה החלק היהודי הוא חשוב מאוד לכן כדאי לצפות להמון תיירים ברובע זה, שנחשב לאחד החשובים והמתוירים בעיר.

הרובע המיוחד הזה ממוקם ליד כיכר העיר העתיקה וזה המקום היחיד שבו הורשו היהודים להתגורר בפראג. כשהנאצים שלטו בצ'כיה ובפראג, הם תכננו להקים כאן מוזיאון לזכר "העם המוכחד", שהוא העם היהודי, אותו הם תכננו להשמיד.

לכן, הם אספו מכל רחבי אירופה חפצים הקשורים ליהדות וליהודים, כולל מוצרי יודאיקה, והציבו אותם כאן – מה שהופך את הרובע הזה לעשיר מאוד מבחינת כל מה שקשור לתרבות ואמנות יהודית.

כל הרובע הוא כמו מוזיאון אחד פתוח וגדול, והוא נקרא בשם "המוזיאון היהודי בפראג" כאשר צריכים בעצם לרכוש כרטיס ל"מוזיאון" בשביל להיכנס לכל האתרים ברובע הזה.

בכל זאת, מומלץ מאוד לקנות את הכרטיס כדי לא לפספס את כל מה שהרובע מציע לכם.

בין האתרים והאטרקציות שמחכים לכם ברובע נמנים בין אתרי החובה החשובים ביותר בפראג כמו המוזיאון היהודי בפראג שמהווה גם שער הכניסה הראשי לרובע,

בית הקברות היהודי Starý židovský hřbitov שנחשב לעתיק ביותר באירופה עם עשרות אלפי מצבות המוצבות באופן מבולגן (ראוי לציין את מצבת המהר"ל שהמונים מגיעים כדי להניח פתקים עם משאלות),

בית העירייה היהודית Zidovska radnice שבו שעון עם אותיות עבריות, בתי כנסת רבים כמו בית הכנסת הספרדי וכמובן בית הכנסת האלטנוישול "הישן-חדש" Starovoná synagoga שנחשב לבית הכנסת העתיק בעולם שעדיין פעיל וכמבנה כה עתיק המון אגדות נקשרו אליו כמו אגדה שאומרת שהבית כנסת יעבור לבירת ישראל ירושלים כשהמשיח יגיע אך האגדה המפורסמת ביותר היא ללא ספק העובדה שעצמותיו של הגולם מפראג נמצאות בעליית הגג של בית הכנסת.

פראג
בית הקברות היהודי בפראג

הבית הרוקד Dancing House

אם אתם אוהבים ארכיטקטורה ומבנים מיוחדים, אתם חייבים להגיע לכאן. זהו מבנה מיוחד שמזכיר בעיצובו זוג רקדנים. הוא מייצג את פראג המודרנית והוא אטרקציה די "חדשה" בעיר – רק משנת 1996. הבניין הוא בית למשרדים של חברות רבות ובקומה העליונה שלו תמצאו מסעדה צרפתית עם תצפית יפה.

אנחנו ממליצים לכם ללכת רק אם יש לכם זמן ולא ללכת אליו במיוחד, או לשלב אותו במהלך המסלול.

צ'כיה: המדריך המלא לטיול בצ'כיה
אין מה לעשות איתו, הוא רק רוצה לרקוד. הבית הרוקד בפראג

הקיר של לנון Lennon Wall

אז נכון, לנון היה בריטי, ואת שנות חייו האחרונות הוא בכלל העביר בארה"ב, כבר שאין באמת קשר בינו לבין הרפובליקה הצ'כית.

אבל זה לא מנע מהצ'כים להפוך קיר פשוט לקיר גראפיטי יפהפה שנמצא לא רחוק מגשר קארל המפורסם ולקרוא לו על שם לנון.

הקיר מוקדש לג'ון לנון ולביטלס והוא נוצר לאחר מותו של המוזיקאי האגדי ב-1981, שנרצח על ידי מעריץ מטורלל בפתח ביתו שבניו יורק.

הקיר היווה גם מחאה מול השלטון הקומוניסטי ששלט אז בצ'כיה שהייתה בזמנו צ'כוסלובקיה, ועד היום הוא מושך אלפי תיירים שמגיעים לכאן כדי לצלם ולהצטלם.

פראג
הקשר בין פראג ללנון הוא מקרי בהחלט. קיר לנון

פרנץ קפקא Franz Kafka

אי אפשר לטייל בפראג בלי להתעלם מהצל הגדול שהשאיר על העיר פרנק קפקא, סופר יהודי יליד פראג. במהלך הטיול שלכם בעיר תוכלו לראות עשרות מסעדות, בתי קפה ואפילו חנויות על שמו.

במרכז המטיילים אפילו יוכלו לתת לכם מפה של "טיול בעקבותיו של פרנק קפקא" הכוללים מקומות חשובים מחייו או מהסיפורים שלו.

אנחנו ממליצים לכם לא לפספס 2 פסלים מיוחדים ויפים של הסופר האהוב – אחד הוא פסל פרנק קפקא שנמצא ליד בית הכנסת הספרדי Spanelska Synagoga ואת הפסל השני המרהיב המציג את ראשו של קפקא ונמצא מחוץ ל-Quadrio shopping centre.

מוזיאונים שאסור לכם לפספס בפראג
פסל של קפקא בעיר

מגדל זיזקוב Žižkov

זהו מגדל טלוויזיה שגובהו 216 מטר והוא אחד מהמבנים המיוחדים ביותר בעיר – שימו לב לפסלי התינוקות השחורים שמטפסים עליו ורק מוסיפים עוד חן ומיוחדות לבניין המיוחד גם ככה.

ניתן להגיע לכאו ולעלות לקומת תצפית בה גם יש בית קפה ומסעדה – התצפית בהחלט יפה ואם אתם אוהבים תצפיות – זה המקום שאתם צריכים להגיע אליו בפראג.

הכניסה כמובן בתשלום.

האי קאפה Kampa Island

אי מלאכותי קטן ליד גשר קארל שמזכיר מאוד את ונציה או את אמסטרדם בזכות תעלות המים הצרות והבתים היפים סביב.

תמצאו כאן בין היתר פארק, חנויות, בתי קפה, שבילי הליכה, מתקני שעשועים לילדים, מוזיאונים ועוד. בין האטרקציות התיירותיות המיוחדות כאן משום מה, הוא דווקא גלגל עץ שפעם שימש לטחינת קמח.

וישהראד Vyšehrad

טירה שנבנתה במאה ה-10 על גבעה ובה תמצאו את כנסיית פאולוס ופטרוס הקדושים, מהכנסיות החשובות של העיר. בתחומי הטירה נמצא גם בית הקברות וישהראד בה קבורים המון צ'כים חשובים.

מנזר סטרהוב Strahovsky klaster

המנזר היפה הזה הוקם אי בשם במאה ה-12 ע"י הבישוף של פראג, והוא בין המנזרים היחידים שנשארו שמורים עד היום בגלל שהיתה הנחיה בעבר להרוס את כל המנזרים בעיר, ובשביל להציל את המנזר מגורל מר הוא הוסב לספרייה ציבורית.

במנזר יש כמה היכלים בהם מוצגים אוספים מרשימים של ספרים, פוחלצים, חפצים, תמונות ועוד. אם אתם כאן, אל תפספסו את בזיליקת מריה הבתולה, בה מוצרט בכבודו ובעצמו ניגן ב-1787.

מקדש לורטה Pražská Loreta

ארמון בסגנון הבארוק מהמאה ה-17 המעותר בפסלים יפים ובחצר יפה בה המון קשתות שרק מוסיפים ליופי של הארמון. בחצר תוכלו למצוא גם העתק של הבית של מריה הבתולה מנצרת.

הכניסה בתשלום ושימו לב שצילום במקדש מצריך אישורים מיוחדים.

מוזיאונים בפראג

בפראג לא חסר מוזיאונים ואם אתם מחובבי המוזיאונים, מומלץ לשלב ביקור במוזיאון במהלך המסלול שלכם בעיר.

לפירוט מלא על המוזיאונים בעיר היכנסו למדריך שלנו על מוזיאונים מומלצים בפראג.

קניות בפראג

פראג היא אחת הערים האהובות על ידי ישראלים בפרט ועל ידי תיירים בכלל לערוך בהם קניות – מיקומה במזרח אירופה הופך אותה ליעד קניות מעולה.

למדריך מפורט שלנו על הקניונים, השווקים ושדרות הקניות בעיר היכנסו למאמר שלנו על קניות בפראג.

פראג עם ילדים

מגיעים עם ילדים? מעולה! לא חסר אטרקציות שיעניינו גם אותם, וגם אתכם.

למדריך שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים לחצו כאן.

מסעדות בפראג

פעם, תיירים בכלל לא היו מתכננים מסעדות ביעדי הטיול שלהם, וזה היה משהו שהם היו עושים באופן ספונטני במהלך הטיול.

היום מסעדות הם אתרי חובה בפראג בזכות עצמם ולא חסר מסעדות מעולות בפראג – לכן הכנו לכם מדריך מפורט על מסעדות מומלצות בפראג הכוללות מסעדות צמחוניות, מסעדות בשר, מסעדות איטלקיות, מסעדות אסייתיות וכמובן מסעדות צ'כיות ומסורתיות.

הפייסטה שלכם בפראג מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על אתרי חובה שאסור לכם לפספס בפראג ?

לעוד כתבות על פראג היכנסו למדריך שלנו על פראג.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!