חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנדרטאות בוושינגטון די סי שאסור לפספס במהלך ביקור בעיר

מכיוון שיש המון אנדרטאות בוושינגטון, החלטנו להפריד אותם מהמדריך על אתרי חובה בוושינגטון די.סי ולהכין לכם מדריך מלא וממוקד רק על אנדרטאות בוושינגטון די סי שאסור לפספס.

אנחנו מקווים שאתם לא קוראים את שורות אלו וחושבים לעצמכם "מה, הפייסטה האלו נורמלים? רשימת אנדרטאות?! בטח ממש כיף איתם במסיבות" אך לא כך הדבר –

בעיר יש המון אנדרטאות שנחשבים למונומנטים לאומיים וחשובים לעם האמריקאי, שאף ביקור בעיר לא שווה בלי ביקור בהם –

אחרי הכל, לא תוכלו לחזור לארץ מבלי שביקרתם באנדרטת וושינגטון ובאנדרטת לינקולן המפורסמות או באנדרטאות המרגשות למלחמת וייטנאם וקוריאה.

בגלל שיש המון אנדרטאות בעיר, וכשאנחנו כותבים המון אנחנו מתכוונים ל-ה-מ-ו-ן, כמעט כמו מספר המלונות בעיר, הכנו לכם מדריך ובו פירוט על האנדרטאות החשובות ביותר בעיר שאסור להחמיץ.

אל תשכחו לאחר סיום הכתבה, להיכנס למדריך שלנו על וושינגטון ולקרוא גם מדריכים נוספים כמו על אתרי החובה בעיר, המוזיאונים, חיי הלילה ועוד שיכינו אתכם לטיול ב-100 אחוז!

אנדרטת וושינגטון Washington Monument

אובליסק עצום בגובה 190 מטר לזכרו של ג'ורג' וושינגטון, הנשיא הראשון של ארה"ב. היא נמצאת בשדרת המול במרכז העיר וניתן לראות אותה כמעט מכל מקום בעיר, מה שהפך אותה לסמל של וושינגטון די.סי.

בעת בניית האנדרטה, היא הייתה המבנה הגבוה בעולם, ולאות כבוד עשו בוושינגטון חוק-עזר עירוני שאסר על בניית בתים יותר גבוהים מהאנדרטה, כדי לא להאפיל על גובהה חס וחלילה.

אנדרטאות בוושינגטון די סי שאסור לפספס
אנדרטת וושינגטון. אי אפשר לפספס אותה

מצבת זיכרון לתומס ג'פרסון Jefferson Memorial

אנדרטה בפארק הפוטומק שהוקמה לזכרו של נשיא ארה"ב ה-3, תומאס ג'פרסון – אחד הנשיאים האהובים ביותר בתולדות ארה"ב. האנדרטה היא מבנה הבנוי ככיפה העומדת על עמוסים בסגנון נאו קלאסי, כשבתוכו נמצא פסל ענקי של ג'פרסון כשברקע ציטוטים שלו על קירות המבנה.

היא אומנם רחוקה קצת משאר האנדרטאות בעיר, אך שווה להגיע לכאן, במיוחד בתקופת פריחת הדובדבן בעיר, כי האנדרטה מוקפת בהמון עצי דובדבנים, מתנה מהעם היפני.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בוושינגטון כאן:

אנדרטת לינקולן Lincoln Memorial

אנדרטה מרשימה המוקדשת לזכרו של נשיא ארה"ב אברהם לינקולן, אחד מהנשיאים האהובים ביותר בארה"ב, שבין היתר גם ביטל את העבדות.

האנדרטה שלו נמצאת בתוך מצבת זיכרון מדהימה ויפהפייה שמזכירה מבנים ברומא או באתונה. היא נמצאת במול, מוקפת כיכר גדולה ומקסימה.

כאשר תכנסו לתוך המבנה תגלו את אחד הפסלים המפורסמים בארה"ב ובעולם – אברהם לינקולן, יושב בתוך כיסא שיש לבן וגדול,מוקף ב-36 עמודים המייצגים את מספר מדינות ארה"ב בזמן נשיאותו.

אנדרטאות בוושינגטון די סי שאסור לפספס
אנדרטת לינקולן. מאתרי החובה בעיר

אנדרטת מלחמת וייטנאם Vietnam Veterans Memorial

לא הרחק ממצבת לינקולן, בתוך שדרת המול, נמצאת מצבת זיכרון מיוחדת לחללי מלחמת וייטנאם. רק שמגיעים קרוב ניתן להבחין בה, כי להבדיל מהאנדרטאות הגדולות והמרשימות בעיר, מדובר כאן על קיר שחור ארוך ולא גבוה בו נמצאים שמות של כל החללים שנפלו במלחמה לפי סדר כרונולוגי, כך שהקיר לאט לאט נהיה יותר ארוך וגדול, מה שממחיש את מספר הנופלים שרק גדל עם התקדמותכם באנדרטה.

האנדרטה ממחישה את זוועות המלחמה והמראות שלה גם על ידי פסל נוסף של 3 לוחמים בגודל טבעי בכניסה למתחם ופסל נוסף המוקדש לנשים הלוחמות במלחמה ששימשו בתור חובשות ואחיות.

אנדרטת מלחמת העולם השנייה National World War II Memorial

אנדרטה שנחשבת ל"חדשה" יחסית בעיר – היא קיימת בעיר רק משנת 2004, אך מיקומה המרכזי, בתוך המול, מול בריכת ההשתקפות וקרוב לאנדרטת וושינגטון, הפכו אותה לאחת מהאנדרטאות המבוקרות והתיירותיות ביותר בעיר.

האנדרטה היא לזכר החיילים האמריקאים שנפלו במלחמת העולם השנייה. הרבה אנשים שעוברים כאן לא שמים לב שאפילו מדובר באנדרטה, ואכן המראה שלה די שנוי במחלוקת – מדובר על מזרקה ענקית ויפה שמסביבה עמודים הנושאים את שמות המדינות החברות בארה"ב בזמן המלחמה.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בוושיגנטון כאן:

Booking.com

אנדרטת מרטין לותר קינג Martin Luther King, Jr. Memorial

אחת מהאנדרטאות החדשות בארה"ב, שנחנכה לא מזמן – רק בשנת 2011. היא הוקמה לזכרו של המנהיג והכומר מרטין לותר קינג, שזכה לפרסום בזכות היותו לוחם למען זכויות האדם של שחורים בארה"ב.

מדובר על האנדרטה הראשונה שהוקמה באזור המול לאפריקאי אמריקאי, ולאנדרטה הרביעית לאישיות שלא הייתה נשיא ארה"ב.

בכניסה לאנדרטה עוברים דרך הר שמחולק לשניים ויש בה עוד סלע ממנה יוצאת דמותו של מרטין לותר קינג. ההשראה לעיצוב באה מתוך משפט שאמר קינג בנאומו המפורסם והמרגש "יש לי חלום": "בזכות אמונה זו נוכל לחצוב מתוך הר הייאוש אבן של תקווה".

לא לפספס!

אנדרטת מלחמת קוריאה Korean War Veterans Memorial

אנדרטה המוקדשת ללוחמי מלחמת קוריאה, והיא נמצאת ממש קרוב לאנדרטת מלחמת וייטנאם.

באנדרטה ניתן לראות פסלים של לוחמים בגודל אמיתי, קיר הנצחה ובו תמונות מהמלחמה, קיר האו"ם עם שמות 22 המדינות שנלחמו במלחמה ובריכה.

אנדרטת פרנקלין דלאנו רוזוולט Franklin Delano Roosevelt Memorial

אנדרטה לזכר נשיא ארה"ב פרנקלין דלאנו רוזוולט אשר מתעדת את תקופת הנשיאות בכך שלמעשה מדובר בגן הנצחה בו "חדרים" שונים כשבכל חדר יש פסלים שונים ומגוונים – למשל, במקום אחד יש פסל שלו ושל אשתו אלינור רוזוולט, במקום שני יש פסלים המייצגים את תקופת השפל הכלכלי הגדול, במקום נוסף יש מפל מלאכותי ועוד.

אותנו דווקא ריגש הפסל של הנשיא לצד הכלב שלו, פאלא, שהיה הכלב האהוב של הנשיא שהתגורר בבית הלבן והתלווה לנשיא בכל נסיעותיו הרשמיות, מה שהפך אותו לחלק מהפמלייה של הנשיא ולמזוהה עם המשפחה.

כאשר נפטר הנשיא ב-1945, הכלב עבר להתגורר עם אלינור רוזוולט, אך תמיד חיכה בנאמנות לרגע שבו האדון שלו יגיע וייקח אותו לזרועותיו, עד כדי כך שגברת רוזוולט אמרה לתקשורת שהיא מרגישה שהיא פשוט "שומרת" עליו כי הוא כל יום חיכה לאדון האמיתי שלו שיבוא וייקח אותו.

הכלב נפטר כמה שנים לאחר מכן, ב-1952, ועצם העובדה שעשו פסל של הכלב המתוק באנדרטה הזו, מראה את הקשר המיוחד בין הכלב לנשיא ועד כמה הוא היה אהוב על ידי האומה.

אנדרטת צי ארצות הברית United States Navy Memorial

אנדרטה לזיכרון לוחמי צי ארה"ב, חיל הנחתים של ארה"ב, משמר החופים וצי הסוחר. היא נמצאת סמוך למוזיאון ההנצחה של הצי, ובלב האנדרטה יש מזרקה ענקית המייצגת את הים.

הפייסטה שלכם בוושינגטון די סי מתחילה כאן!

אהבתם את הפוסט שלנו על אטרקציות ואתרי חובה בוושינגטון די סי ?

לעוד מדריכים מועילים על בוסטון היכנסו למדריך שלנו על וושינגטון די סי.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!