חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרים ואטרקציות חובה בבוגוטה: המדריך המלא למטייל בבירת קולומביה!

אתרים ואטרקציות חובה בבוגוטה הוא מדריך שכתבנו עבור כל המטיילים שמגיעים לקולומביה ומתכוונים להגיע לעיר הבירה שלה, שנחשבת לעיר הגדולה והמאוכלסת ביותר במדינה – בוגוטה.

העיר היא מאוד גדולה ומציעה מספר אתרים שכדאי מאוד לבקר בהם. אנחנו תמיד ממליצים לבקר בעיר בירה של כל עיר – למרות שהרבה תיירים מגיעים לכאן בתור תחנת מעבר או במקרה היותר טוב נשארים יום אחד, יש דווקא לא מעט מה לעשות כאן, וזה מה שנפרט לכם במדריך הבא.

בוגוטה נחשבה בעבר לאחת מהערים המסוכנות ביותר בעולם ולעיר עם כמות הנרצחים הגדולה ביותר בעולם – תואר מפוקפק שהיום כבר לא רלוונטי אליה; בניגוד לפעם, העיר מאוד נקייה מפשע ומשחיתות שהיו בה פעם והיא מאוד מזמינה וידידותית למטייל.

אך עם זאת, חשוב לנו לציין שמאוד לא נעים עד גבול המסוכן להסתובב בעיר בלילה, במיוחד אם אתם לבד. אם אתם חייבים לצאת או רוצים לצאת למועדון כדי לטעום מחיי הלילה של העיר, רצוי וכדאי לעשות זאת בקבוצות.

ביטוח נסיעות

כיכר בוליבר Placa Bolivar

הכיכר הראשית והחשובה ביותר של בוגוטה. הכיכר נמצאת ברובע לה קאלנדריה La Candelaria, שהיה שייך פעם לאצולה המקומית. הרובע נחשב לרובע היפה ביותר בעיר ולמקום המומלץ ביותר ללון בו.

הרובע מציע כיכרות רחבות ידיים, סמטאות ציוריות מלאות בציורי גרפיטי, בניינים חשובים, שווקים (אם אתם ביום ראשון בבוגוטה – אל תפספסו את השוק המיוחד שמתקיים רק בימי ראשון) ומוזיאונים (שחלקם הגדול כמו מוזיאון הזהב נחשבים לאתרי חובה – ראו בהמשך המדריך).

אך מכל הכיכרות ברובע, כיכר בוליבר מושכת את תשומת הלב בזכות מגוון הבניינים החשובים שנמצאים בה, ההופכים אותה לכיכר החשובה בעיר.

בין הבניינים שתראו כאן הם בניין העירייה Edificio Lievano, בית הקונגרס הלאומי Capitolio Nacional, בית המשפט העליון Palacio de Justicia ועוד. ליד הכיכר תמצאו מוזיאונים רבים ואת הקתדרלה הראשית של בוגוטה ‪La Catedral Primada‬ – סימן ההיכר המפורסם של העיר.

הכיכר הומה בכל שעות היממה ותמיד מלאה באמני רחוב, הופעות ואפילו ביונים איתם אפשר להצטלם ואפילו להאכיל.

תצפית מהר מונסרטה Monserrate

הר מונסרטה מציע תצפית יפהפייה על העיר וכל האזור שמסביבה מגובה של 3127 מטר, והוא נחשב לאתר חובה מוביל בבוגוטה.

ניתן להגיע לתצפית ברכבת או ברכבל, אך שימו לב לא להסתובב בתחנת הרכבל או לעלות ברגל כי האזור פשוט מלא בכייסים ובשודדים שאורבים לתיירים.

כדאי להגיע לקראת שעת השקיעה כך שתרוויחו את מראה העיר באור יום ובאור לילה. יש עלייה גם באמצעות רכבת, אך שימו לב שהרכבת האחרונה חזור היא ב-17:45.

אנחנו ממליצים להגיע למקום רק אם הראות טובה באותה יום, אחרת לא תזכו להנות מהנוף המדהים.

מוזיאון הזהב Gold Museum

מוזיאון הזהב נחשב לאחד מהמוזיאונים החשובים ביותר בדרום אמריקה בכלל ובקולומביה בפרט, והוא אף נכלל באחד מהאתרים שחובה לבקר בהם בספר "1000 מקומות מופלאים לראות לפני שנמות".

המוזיאון מציג אוסף זהב שנחשב לגדול בעולם, ואשר רובו נמצא בחפירות. לצד התכשיטים העתיקים ואוספי הזהב מוצגת גם ההיסטוריה של עמים שונים שיישבו את אזור קולומביה בעבר לפני בואם של הספרדים.

הכניסה למוזיאון עולה 4,000 פזו קולומביאני ובימי ראשון הכניסה בחינם.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בבוגוטה כאן:

מוזיאון בוטרו Botero Museum

פרננדו בוטרו הוא צייר ופסל קולומביאני אשר נחשב לעתים רבות בתור הצייר הלאומי של קולומביה. פסלים וציורים רבים שלו הוצגו ומוצגים בכל רחבי העולם (גם במוזיאון ישראל!) אך האוסף הגדול ביותר שלו נמצא כאן בבוגוטה, במוזיאון שהוקם לכבודו.

בוטרו הוא צייר כשרוני מאוד בעל סגנון ציור מיוחד מאוד – יש לו טביעת יד מוצלחת וסגנון אמנותי שכל מי שרואה את אחד מציוריו או מפסליו יודע מיד שמדובר בו.

בוטרו ידוע בתור חיבתו לצייר ולפסל אנשים שמנמנים בלשון המעטה – לכן רוב ציוריו כוללים נשים שמנות, כמו גרסאת הפארודיה שלו למונה ליזה אשר גם היא, איך לא, שמנה במיוחד.

שעות פעילות: כל יום בין 9-19:00 למעט ראשון (10:00-17:00) ובשלישי סגור.

מגדל קולפטריה Colpatria

מלבד העובדה שמדובר בבניין הגבוה ביותר במדינה כולה, הוא מציע תצפית מצוינת על העיר בקומה ה-46 שלו.

מומלץ למי שלא ביקר בתצפית של הר מונסרטה או שמחפש תצפית קצת שונה.

בית סימון בוליבר Quinta de Bolívar

קווינטה דה בוליבאר הוא מוזיאון בבית קולוניאלי שהיה בעבר בית המגורים של סימון בוליבר.

בוליבר היה מצביא חשוב בדרום אמריקה שנחשב לאבי האומה במדינות רבות ביבשת – כמו באקוודור, בבוליביה (הנקראת על שמו), בפרו, בפנמה, בקולומביה כמובן ובונצואלה, בה נולד.

הוא השיג את העצמאות של 6 מדינות באמריקה הלטינית מה שזיכה אותו בשלל תארים וכינויים כמו "המשחרר".

בוליבר העביר את שנותיו האחרונות כאן בבוגוטה, בבית שהוסב למוזיאון מרשים המוקדש לחייו ופועלו.

מומלץ למי שאוהב היסטוריה, מוזיאונים אותנטיים ורוצה ללמוד מקרוב על בוליבר.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בבוגוטה כאן:

Booking.com (function(d, sc, u) { var s = d.createElement(sc), p = d.getElementsByTagName(sc)[0]; s.type = 'text/javascript'; s.async = true; s.src = u + '?v=' + (+new Date()); p.parentNode.insertBefore(s,p); })(document, 'script', '//aff.bstatic.com/static/affiliate_base/js/flexiproduct.js');

סיור גרפיטי חינם בקנדלריה

סיור פופולארי ואהוב ברובע קנדלריה המתמקד בציורי הגרפיטי המרהיבים והיפהפיים של השכונה. המדריך ייקח אתכם למקומות בהם נמצאים הציורים היפים והידועים ביותר בבוגוטה וייתן לכם הסברים מעניינים ומרתקים, מה מסמל כל ציור, מה ההיסטוריה שעומדת מאחורי הציורים ועוד.

אורך הסיור הוא כ-3 שעות ומצופה על המבקר להשאיר טיפ. מומלץ למי שאוהב אמנות רחוב, גרפיטי וכמובן להצטלם.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

אתרים ואטרקציות חובה בבוגוטה
כיתוב לדוגמה

Jardin Botanico Jose Celestino Mutis הגן הבוטני

הגן הבוטני הגדול ביותר בקולומביה המשמש גם למטרות בילוי וגם למטרות מחקר. יש בו צמחייה טיפוסית למדינה והוא בבעלות המדינה.

הריאה הירוקה הזו בלב העיר העמוסה והרועשת דורשת ביקור שיגרום לכם לא לעזוב את המצלמה אפילו לדקה! יש כאן מפל מלאכותי, מעבדות לפרחים, פרחים מיער האמאזונס, אוסף סחלבים, שעון שמש ועוד.

הבית של בטי המכוערת

אם גם אתם גדלתם על הטלנובלה הקולומביאנית Yo soy betty la fea ("אני בטי המכוערת") שנחשבת לטלנובלה הכי מצליחה בעולם, אל תפספסו את הבית ששימש בתור הבית של בטי בסדרה!

הבית נשכר על ידי ההפקה והוא צולם גם מבחוץ וגם מבפנים, כך שהוא אותנטי ב-100 אחוז. כיום גרה בו משפחה קולומביאנית, אך זה לא מונע מאלפי תיירים להגיע אליו במיוחד כדי להצטלם ולצלם אותו, ואולי, לפגוש את בטי…

הנה הצצה לתוך הבית של בטי:

 


כתובת: 181 Cl. 43 bogota colombia

רוצים עוד מ"אני בטי המכוערת"? בטח תשמעו לדעת שהכנסייה שבה היא וארמנדו מנדוסה התחתנו בפרק 169 האחרון (כן, אנחנו מהמכורים… לא סתם קוראים לנו פייסטה) נמצאת גם היא ממש ליד הבית של בטי ושמה Santa Teresita Church.

כתובת הכנסייה: Cl. 43a #18a-31, Bogotá.

גם משרדי "אקומודה" (Ecomoda) נמצאים לא רחוק (תצטרכו מונית) בכתובת Cra. 62 #14-2 – אך קחו בחשבון שחזית הבניין מאוד השתנתה ממה שאתם זוכרים מהטלנובלה.

El Portico‬

מסעדה מקסימה הנמצאת מחוץ לבוגוטה, ששווה לבקר בה לא רק האוכל – אלא בשביל המתחם האדיר והמגוון שיבטיח לכם תמונות מדהימות!
 
אם גם אתם הייתם מכורים לטלנובלה הקולומביאנית המפורסמת "תשוקת הנצים" (Pasión De Gavilanes) תשמחו לגלות שלא מעט מקומות מהסדרה צולמו כאן-
 

בכנסייה שבמתחם (Capilla de Nuestra senora del Pilar) צולמו קטעי חתונה רבים מהסדרה (החתונה של אוסקר וחימנה, ארמנדו ורוסריו מונטס, חואן ונורמה, שריתה ואוסקר, גבריאלה ופרננדו… להמשיך?), אחוזת אליסנדו בה גרו גבריאלה, בנותיה נורמה, חימנה ושריתה היא למעשה San Isidro Claustro והבר "אלקלה" בו שרה כל ערב רוסריו מונטס נקרא La Estacion.

הפייסטה שלכם בקולומביה מתחילה כאן!

אהבתם את המדריך שלנו שלנו על אתרים ואטרקציות חובה בבוגוטה ?

לעוד כתבות על קולומביה היכנסו למדריך שלנו על קולומביה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!