חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרטרה אוסטרל: המדריך המלא לאטרקציות בקרטרה אוסטרל שאסור להחמיץ

קרטרה אוסטרל: המדריך המלא לאטרקציות בקרטרה אוסטרל מתמקד באחד הכבישים היותר יפים שמציעה יבשת דרום אמריקה למטיילים.

קרטרה אוסטרל Carretera Austral הוא הכינוי של דרך/כביש מס' 7 בצ'ילה שאורכו 1,240 ק"מ מפוארטו מונט ועד ויה אוהיגינס.

הדרך נחשבת לאחת היפות בפטגוניה בפרט וביבשת בכלל בזכות העובדה שהיא עוברת דרך נוף בראשית של אגמים, פיורדים, קרחונים, תעלות מים, לגונות ועיירות קטנות ושקטות – אין פה ערים גדולות בכלל, ומה שנחשב פה "עיר גדולה" היא בעצם עיר קטנה למדי במונחים שלנו.

יש כמה דרכים לעשות את הקרטרה – יש כאלו שעושים זאת בטרמפים (בטוח מאוד לקחת טרמפים, אך בגלל שלפעמים נתקעים באמצע שום מקום, צריך מזל שמישהו יעצור לכם), יש כאלו שמשכירים רכב ויש כאלו שאף משכירים אופנוע.

רוב הדרך לא סלולה לכן רוב האנשים ממשיכים את הדרך במעבורות או עוקפים את הדרכים הלא סלולות דרך קפיצה לארגנטינה הצמודה ואז חוזרים חזרה לצ'ילה. עיקר האטרקציות הם בצ'ילה, ובהם נתמקד במדריך שלנו.

ביטוח נסיעות

צא'יטן Chaitén

עיירה קטנה שנהרסה ב-2009 כתוצאה של התפרצות הר געש ועדיין מתאוששת ממנה.

האנשים הספיקו להינצל מההתפרצות כך האפר סתם את הנהר וגרם להצפה ענקית שעד היום ניתן לראות את ההשלכות שלה בעיירה, אשר מכוסה באפר ועדיין מלקקת את פצעיה.

רוב התיירים מגיעים לכאן כדי להתרשם ממה שעשה הר הגעש, שנקרא גם הוא צא'יטן כמו שם העיירה, והרבה מהם גם מטפסים עליו כדי להגיע לפסגתו. חשוב להתעדכן לפני העלייה להר געש – המסלול עצמו לא נחשב לקשה במיוחד.

קרטרה אוסטרל: המדריך המלא לאטרקציות בקרטרה אוסטרל

רחצה במעיינות חמים

בין האטרקציות המובילות בקרטרה הוא רחצה במעיינות החמים שברחבי הדרך. לכן, אל תפספסו את המעיינות החמים בעיירה פויוהואפי Payuhuapi הציורית עם הפיורד המרשים או ב-LA JUNTA – אתם בכל מקרה תעברו במקומות האלו, אז למה לא להתפנק קצת בין הטרקים והטיולים הרבים?

הפארק הלאומי קאולט Parque Nacional Queulat

פארק יפה ואחד המפורסמים והידועים ביותר בכל הקרטרה, בזכות העובדה ששוכן בו הקרחון התלוי El Ventisquero Colgante, קרחון יפהפה שנקרא תלוי מכיוון שהוא נראה תלוי בין שני הרים ומתחתיו לגונה מיוחדת.

היער המכושף Bosque Encantado

אחד מהפארקים האהובים ביותר על ידי מטיילים בכלל ועל ידי ישראלים בכלל. תמיד רציתם לטייל ביער שנראה כאילו נלקח מהאגדות ולצלם תמונות שיגרמו למשפחה שלכם לחשוב שאתם באמת ביער מכושף? סימן שאתם חייבים להגיע לכאן.

שימו לב שהכניסה משולטת בשלט קטנטן ולא בולט לכן חשוב לפקוח עיניים כשאתם מתקרבים לפארק. המסלולים בו קלים ויכולים לקחת לכם חצי יום עד יום בלבד.

קויאיקה Coihaique

אין פה מי יודע מה לעשות, איך היא נחשבת לעיר הגדולה בקראטרה, ובעצם גם היחידה… לכן כדאי מאוד לעצור כאן בעיקר בשביל למשוך כסף, להצטייד באוכל, בציוד ולנוח.

בנוסף, ניתן לצאת מכאן לטיולים בשמורות קרובות ויפות שבכיף יכולים להוות טיול יומי כיפי ומעניין. בין השמורות ניתן למנות את שמורת קוייהקה Reserva Nacional Coyhaique ואתשמורת סימפסון Reserva Nacional Rio Simpson.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בצ'ילה כאן:

שמורת סרו קסטיו Reserva Nacional Cerro Castillo

שמורת הטבע הזו נקראת כך מכיוון שהיא מזכירה בצורה שלה טירה מרהיבה (וזה פירוש השם מספרדית, הר הטירה) ונחשבת לאחת השמורות המרהיבות במדינה ואתר חובה מובהק בקרטרה אוסטרל.

כאן תמצאו הכל, בדגש על הכל – לגונות, אגמים, נהרות, מפלים, יערות, קרחונים ועוד. מה שהופך את הטרק הזה לעוד יותר אהוב הוא שהוא ממש קל, למרות שהוא נחשב לארוך במיוחד ויכול לקחת כמה ימים, אבל גם מי שירצה לצאת לסיור יומי קצר ימצא כאן טרקים וסיורים קצרים יותר.

עם ההתקדמות בטרק הארוך, חשוב לדעת שיש ירידות לא קלות ואף מסוכנות ומגיע שלב שגם הסימונים נעלמים, לכן חשוב להצטייד במפה לפני היציאה לטרק ולעשות אותה עם עוד אנשים.

יוצאים לטרק מעיירה קטנה של כ-400 תושבים. כדאי להתרשם מתרבות הגאוצ'ו שנמצאת שם ואף להזמין סיור עם סוסים בטרק הר הטירה.

פוארטו ריו טרנקילו Puerto Rio Tranquilo

כפר קטן, אותנטי וייחודי אשר מהווה שער יציאה לכמה מהאטרקציות המובילות בקרטרה.

למשל, מכאן תוכלו לצאת למערות השיש Capilla De Marmol דרך שייט של שעה שיוצא מהעיירה כל יום – אחת מהאטרקציות האהובות על ידי מטיילים. כדאי להגיע עם מצלמות מוגנות ממים או עם מצלמות GoPro מכיוון שאתם מסתכנים בהרטבתם במהלך השייט – אך חובה לצלם כאן!

בנוסף, עוד אטרקציה חובה שיוצאים אליה דרך שביל מיוחד מפוארטו ריו טרנקילו היא קרחון אקספולרדורס Glaciar Exploradores. הקרחון עצמו לא מרשים במיוחד (לאלו מכם שכבר ראו קרחונים בטיול) אך ההליכה אליו מרשימה בהחלט. הכניסה לקרחון עולה כסף.

צ'ילה צ'יקו Chile Chico

עיירת הגבול צ'ילה צ'יקו ידועה בתור נקודת הכניסה לצ'ילה מארגנטינה בשביל להתחבר לקראטרה.

לוס אנטיגואס Los Antiguos

עיירת גבול נוספת הנמצאת קרוב לצ'ילה צ'יקו. יש כאן תחנת אוטובוסים שמקושרת ליעדים רבים בצ'ילה ובדרום ארגנטינה וקל להגיע מכאן לכל מקום שתרצו.

בנוסף, יש כאן חוף יפהפה של אגם מדהים ומקומות לינה רבים.

אגם חנרל קאררה Lago General Carrera

אגם חשוב, יפה, תיירותי ומרכזי ממש על גבול צ'ילה וארגנטינה, אשר נחשב לאחד מהאגמים הגדולים ב-2 המדינות ולאגם העמוק ביותר ביבשת.

האגם יושב על מספר יישובים קטנים, בין היתר בצד הצ'יליאני הוא נמצא ליד ריו טרנקילו וצ'ילה צ'יקו.

אם אתם בארגנטינה, דעו ששם הוא נקרא אגם בואנוס איירס ולא חנרל קאררה (בצ'ילה).

פוטאלפו Futaleufú

עיירה קטנה הנמצאת על יד נהר בעל אותו שם, וזה ה-מקום בקרטרה לעשות רפטינג, מהפעילויות האהובות בקרטרה.

אך עם זאת, חשוב לדעת שהנהר מאוד חזק לכן אם בחיים לא התנסתם ברפטינג, חשבו שנית. יש כאן עוד פעילויות כמו קיאקים, דייג, טיולי יום מסביב לעיירה, אגמים יפים ועוד.

צ'ילה

פוארטו מונט Puerto Montt

העיר לא ידועה בתור עיר מעניינת, יפה או כזו ששווה לעצור בה, אך עם זאת היא צומת תחבורה ראשי וכדאי לעצור כאן אם אתם בדרך למקום מסוים, מכיוון שכאן יוצאים למגוון מקומות שווים במיוחד בקרטרה.
 
בין המקומות השווים שניתן להגיע מפוארטו מונט ניתן למנות את הפארק הלאומי הורנופירן Parque Nacional Hornopiren אליו ניתן להגיע מהעיירה הורנופירן, פארק פומאלין Parque Pumalin הנחשב לאחד האהובים בצ'ילה בזכות העובדה שהוא משלב טרקים, מעיינות חמים, הרי געש ונופים של פארק עוצר נשימה, האי טנגלו Isla Tenglo היפה שניתן להגיע אליו עם שייט וכמובן הפארק הלאומי לגונה סן רפאל Parque Nacional Laguna San Rafael שכמו שמו הוא פארק קרחוני שנחשב לאחד אתרי החובה בפטגוניה בו תמצאו קרחונים צפים ועוצרי נשימה שיגרמו לכם לחשוב שאתם באנטארקטיקה או באיסלנד לצד בעלי חיים (כולל פינגווינים!) ועוד.

הפייסטה שלכם בצ'ילה מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על קרטרה אוסטרל: המדריך המלא לאטרקציות בקרטרה אוסטרל ?

לעוד כתבות על צ'ילה היכנסו למדריך שלנו על צ'ילה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!