חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאונים וגלריות מומלצים באודסה שבאוקראינה

מוזיאונים וגלריות מומלצים באודסה הוא מדריך מקיף ובו המלצות לכמה מהמוזיאונים המומלצים ביותר בעיר הנמל אודסה, שמציעה לכם טיול נופש ייחודי לחופי הים השחור.
 
נדמה שאודסה מתאימה לכל אחד ויש לה מה להציע לכל סוגי המטיילים – בין אם זה חיי לילה סוערים, אטרקציות עבור ילדים, סצנת מסעדות ובתי קפה מעולה, תרבות ועוד.
 
במאמר זה אספנו לכם את המוזיאונים המומלצים והמובילים בעיר שנחשבים גם לאתרי חובה בזכות עצמם לצד אתרי תיירות אחרים.
 
לקריאה נוספת על אודסה, מומלץ לבקר במדריך המלא שלנו על העיר.
ביטוח נסיעות

אטרקציית חובה באודסה המספקת נקודת מבט אחרת על אודסה דרך רשת מנהרות מתחת לאדמה, שנחצבו במהלך המאה ה-19. המנהרות האלו כל כך עמוקות וגדולות, שעד היום לא ידוע באמת מה ההיקף שלהם.

מה שכן ידוע הוא שיש יותר מאלף פתחים של מנהרות שונות, והם נהגו לשמש מבריחים שונים בתקופות שונות בהיסטוריה, בעיקר במהלך מלחמת העולם השנייה.

היום המנהרות הם אתר תיירות פופולארי שמושך אליו אלפי מבקרים סקרנים שאוהבים היסטוריה ואתרים מיוחדים. אל תפספסו!

מוזיאונים וגלריות מומלצים באודסה

אחד המוזיאונים המובילים בעיר ואטרקציית חובה בפני עצמה. המוזיאון מעניק נקודת מבט לא רגילה על ההיסטוריה הייחודית של אודסה, כאשר הסיור לוקח אתכם בעצמם אל תוך מנהרות הקטקומבות.

ישנם סיורים מודרכים באורך 3 שעות וכדאי מאוד לתאם סיור מראש באתר האינטרנט של המוזיאון. כל משתתף מקבל קסדה ופנס. מומלץ עבור כל מי שמחפש אטרקציה לא שגרתית ומעוניין לבקר גם ככה בתוך הקטקומבות של אודסה.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות באודסה כאן:

מוזיאון הארכיאולוגיה באודסה Odessa Archeological Museum

מוזיאון בגדר חובה עבור כל מי שאוהב היסטוריה ומוצגים ארכיאולוגיים. המוזיאון ממוקם ממש במרכז העיר, ומומלץ להקדיש לו לפחות שעתיים לביקור ממצה בין כל המוצגים והיצירות שבו.

המוצגים הם בעיקר מהמזרח התיכון והים התיכון כמו ממצרים ועד יוון ורומא העתיקות, ומאזור הים השחור בפרט. המוזיאון הוא אחד המוזיאונים הענקיים בעיר, ואחד הגדולים והמפורסמים באוקראינה כולה.

מוזיאון היהדות באודסה ‪Jewish Museum of Odessa‬

המוזיאון המוקדש ליהודי אודסה, הוא בין המוזיאונים החדשים בעיר, והוא נפתח רק בשנת 2002, אך הוא במהרה הפך לאחד המוזיאונים החשובים בעיר, לאור העובדה שיש בה היסטוריה יהודית רבה וחשובה.

המוזיאון מספק מבט על חיי יהודי העיר לאורך ההיסטוריה וכמובן גם בתקופת מלחמת העולם השנייה, שעד פרוץ המלחמה, האוכלוסייה היהודית באודסה נחשבה לבין הגדולות בעולם.

עד כמה אודסה הייתה חשובה מבחינת היהדות? המון מנהיגים מהתנועה הציונית ואנשי רוח יהודים שונים התגוררו בעיר ויצרו בה, החל מאחד העם ועד חיים נחמן ביאליק.

למרות שלאחר המלחמה האוכלוסייה היהודית ירדה באחוז ניכר, ההשפעה העצומה שלהם עדיין ניכרת בעיר, וזאת ניתן להבין במוזיאון הקטן אך המקסים הזה, שלמרות גודלו הקטן יש בו מעל שבע אלף מוצגים, החל מכלי נגינה יהודיים, יצירות אמנות של יהודים, מסמכים חשובים ועוד.

ישנו סיור של 40 דקות במוזיאון עם מדריך אשר מסביר לכם על המוצגים ועל חיי היהודים בעיר. מומלץ בחום כדי להבין את המקום ואת ההיסטוריה טוב יותר!

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון באודסה כאן:

 


Booking.com

 

מוזיאון הספרות באודסה Odessa Literature Museum

מוזיאון מומלץ לאוהבי הספרות. המוזיאון עצמו שוכן בתוך ארמון ישן ששיטוט בתוכו הוא כמו מסע אחורה בזמן. יש כאן מעל 20 אולמות ובהם פריטים היסטוריים ועד חפצים אישיים השייכים לאישים מפורסמים וחשובים שתרמו לעיר אודסה.
 
בין היתר, יש כאן חפצים של אלכסנדר פושקין, שנחשב לגדולי המשוררים מרוסיה. אם אתם אוהבים אותו – תשמחו לגלות שיש עוד מוזיאון נוסף בעיר המוקדש כולו למשורר.
 
אין ספק שעם כל הכבוד לתערוכות והמוצגים, המוזיאון עצמו שווה ביקור גם בזכות יופיו. אל תפספסו גם את גן הפסלים היפה מחוץ למוזיאון בו יש פסלים של אישים חשובים שעבדו, פעלו ויצרו באודסה.

Museum of heroic defense of Odessa

מוזיאון פתוח גדול ומרשים שהוא בגדר חובה עבור אוהבי ההיסטוריה או עבור אנשים שאוהבים לצלם ולהצטלם. מדובר למעשה בפארק פתוח שהכניסה אליו חינמית, והוא כמו מוזיאון מלחמה פתוח –

יש כאן צוללות, ספינה, טנקים, מטוסים, רכבות ומה לא. המקום לא נמצא במרכז העיר אך ניתן להגיע אליו בקלות בתחבורה הציבורית עם קו האוטובוס 183.

יש כאן גם אזור משחקים לילדים כמו מתנפחים וטנקים קטנים, ואפשר לערוך כאן פיקניק בחוץ אם מזג האוויר מאפשר.

‪Shustov Cognac Winery Museum‬

מוזיאון המוקדש לקוניאק, המשקה החריף המפורסם.

באודסה קיימת המבשלה הגדולה ביותר של קוניאק מחוץ לצרפת. במבשלה יש מרכז מבקרים בו ניתן לבחור סיור מתוך רשימת סיורים, ממחירים זולים ועד יקרים, בהתאם לשיקולכם.

הסיורים משלבים המון היסטוריה, הסבר על תהליך הייצור וכמובן טעימות. ההסברים מעניינים, חינוכיים וממש לא ארוכים או מעייפים.

מוזיאון האמנות באודסה ‪Odessa Art Museum‬

מוזיאון חובה למי שאוהב אמנות. המוזיאון מציג אמנות מקומית מאודסה ומאוקראינה לצד אמנות מרוסיה.

להבדיל ממוזיאוני אמנות גדולים וחשובים כמו הלובר בפריז או הרייקסמוזיאום באמסטרדם, כאן תגלו מהר מאוד שלא מדובר על ציורים מוכרים בסגנון האהוב שבו הייתם נוהגים לראות ממוזיאונים במערב.

כאן הדגש הוא על אמנות של אמנים מברית המועצות לשעבר, מרוסיה ומאוקראינה, ואם תכננתם לראות יצירות שונות – תתאכזבו. אך מצד שני, כדאי לבוא בראש פתוח ולהיחשף ליצירות האלו, שהם ללא ספק שונות מכל מה שראיתם ומוכר לכם.

הפייסטה שלכם באודסה מתחילה כאן!

אהבתם את הפוסט שלנו על מוזיאונים וגלריות מומלצים באודסה ?

לעוד כתבות על אודסה היכנסו למדריך שלנו על אודסה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!