חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס ברומא: המדריך המלא

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס ברומא הוא מדריך שבא לעשות לכם סדר בכל האטרקציות והמקומות שאתם חייבים לבקר במהלך טיול לרומא, ואסור לכם לפספס בשום פנים ואופן.

בחרנו את מבחר המקומות חובה שעל כל תייר מתחיל ומתקדם לראות בעיר, ושאף ביקור לא שלם בלעדיהם.

ניסינו לתמצת כמה שיותר כל אטרקציה ומקום בצורה מעניינת, ברורה וקלה כך שתבינו על מה כל אתר, כך שיהיה לכם זמן ליהנות גם מהצד הקולינרי של רומא בעזרת מסעדות מומלצות ברומא.

מגיעים עם ילדים? אל תפספסו את המדריך רומא למשפחות.

קריית הוותיקן

היא המדינה הריבונית העצמאית הקטנה ביותר בעולם והיא נמצאת ממש כאן, בתוך רומא. כאן גר האפיפיור, העומד בראש דת הנצרות, מה שהופך את המדינה הזו, שהיא בעצם כיכר אחד גדול (כיכר פטרוס הקדוש), לאתר עלייה לרגל וכמרכז הנצרות הקתולית בעולם.

כך שביקור בוותיקן יעניק לכם ביקור ב-2 מדינות: גם באיטליה (רומא) וגם בוותיקן. כן כן, אל תזלזלו במדינה הקטנה הזו – יש לה דגל, בולים, שפה והמנון משלה. היא המדינה היחידה בעולם שלא נעזרת באף מדינה אחרת בתור תמיכה – את כל הכסף הוותיקן בעצם עושה בזכות התיירים אשר מגיעים בהמוניהם לתרום, להיכנס למוזיאוני הוותיקן, לקנות בולים ומזכרות ועוד.

כדאי מאוד לבקר במוזיאוני הוותיקן שם תוכלו לחזות בפלא האמנות הקפלה הסיסטינית, שהוא אתר חובה בפני עצמו. זוהי תקרה בבית התפילה של האפיפיור בו מיכאלנג'לו צייר ויצר ציורים מרהיבים ומדהימים לאורך כל התקרה בה הוא מתאר את בריאת האדם, סילוק אדם וחווה מגן עדן, את דוד, תיבת נח ועוד.

כדי להגיע לקפלה עליכם להיכנס למוזיאוני הוותיקן – מוזיאונים מרשימים ומלאי יצירות אמנות חשובות מכל העולם.

הכנתי לכם מדריך מקיף במוזיאון כולל כרטיסים מוזלים ומהירים למוזיאון שיסדרו לכם את הביקור שם, אז אל תחמיצו.

מוזיאון הוותיקן ברומא
הוותיקן. המדינה הריבונית הקטנה בעולם

כמו כן, אנו ממליצים להיכנס לביזיליקת פטרוס הקדוש, שהוא מבנה הדת הגדול ביותר בעולם.

קל מאוד ללכת בו לאיבוד, ויש בו המון יצירות אמנות, אך עדיין מומלץ לא לפספס את פסל הפייטה של מיכאלנג'לו, המראה את אמו של ישו מחזיקה את גופתו ללא החיים של ישו לאחר שנצלב. הפסל עוצר נשימה – שימו לב לקפלים הרבים בבגדים והתנוחה של ישו. הפסל כיום נמצא מאחורי זכוכית מכיוון שבעבר נכנס משוגע לביזיליקה ורץ הישר לפסל עם פטיש תוך כדי צעקות, והרס חצי מהפנים של ישו.

עוד פסל מפורסם שכדאי לכם לשים לב אליו הוא פסלו של פטרוס הקדוש, שנחשב לאחד מפסלי הברונזה המפורסמים ביותר בעולם. מאמינים רבים עוצרים כדי לגעת בכף רגלו למזל.

לסיום הביקור, קפצו לבקר את האפיפיור בארמון האפיפיור. אם יתמזל מזלכם, תוכלו לראות את חיילי המשמר השוויצרי בלבוש הצבעוני והמיוחד שלהם (בלשון המעטה) ואם יהיה לכם ממש מזל, תוכלו לראות את האפיפיור מנופף לכם לשלום מהמרפסת.

מוזיאון הוותיקן ברומא

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות ברומא כאן:

 

המדרגות הספרדיות

המדרגות הספרדיות הן גרם מדרגות מפורסם ברומא הנמצאים בפיאצה די ספניה הכוללים 136 מדרגות. אם שאלתם את עצמכם למה הכינוי "ספרדיות", זה כי המטרה שלהם הייתה לקשר בין שגרירות ספרד לוותיקן עם הכנסייה.

זהו אזור נעים, תיירותי ומלא רחובות וחנויות ואזור נהדר לתיירים אשר מחפשים שופינג, חיי לילה וקרבה לאטרקציות.

זה המקום המועדף עלינו בתור לינה, ומסביב למדרגות תמצאו אטרקציות לא מעטות כמו מזרקת הספינה (אחת המזרקות המפורסמות בעיר), קפה גרקו שנחשב אחד מבתי הקפה הטובים ברומא והוא אחד הוותיקים בעיר (נוסד עוד לפני עצמאות איטליה!), רחובות הקניות ויה דל קורסו וויה קונדוטי ועוד.

ואת זה לא תקראו במדריכי טיולים לרומא באתרים ובמדריכים אחרים- ליד המדרגות הספרדיות נמצאת לה המפקדה של המסדר הריבוני הצבאי של מלטה, שנחשב על ידי רבות ממדינות העולם כבעל מעמד ריבוני עצמאי והוא אף בעל מעמד של משקיף באומות המאוחדות.

כן, הוותיקן היא לא המדינה היחידה ברומא. ניתן לזהות את המפקדה בעזרת הדגל הגדול עם הצלב הלבן בתוכו שמזכיר מאוד את דגל שוויץ.

המדרגות הספרדיות

מזרקת טרבי

היא מהמזרקות הגדולות, הבולטות והמרשימות ביותר ברומא ואתר חובה בפני עצמו. לפי האמונה המסורתית, השלכת מטבע ביד ימין כשגבכם למזרקה יבטיח את שובכם לרומא. המזרקה מזוהה מאוד עם העיר והופיעה בסרטים רבים, כולל בסרט המפורסם "לה דולצ'ה ויטה" בו גיבורת הסרט נכנסת לתוך המזרקה.

סביר להניח שלא תכנסו לתוך המזרקה (נכון?), אבל גם להתקרב אליה מאוד קשה בגלל מיליוני התיירים אשר מגיעים לכאן להצטלם ולהשליך מטבעות. כדאי להגיע כמה שיותר מוקדם בבוקר כדי לתפוס את המזרקה עם כמה שפחות תיירים כדי לקבל תמונות מרשימות וליהנות מהמראה המרשים של המזרקה הזו!

לעוד מזרקות מרשימות ברומא, היכנסו למדריך המזרקות ברומא שלנו.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון ברומא כאן:



Booking.com

פיאצה ונציה

כיכר ונציה, היא כיכר מרכזית ברומא אשר נקראת ככה לא על שם העיר ונציה אלא על שם ארמון ונציה הסמוך לה. הארמון היה מקום מושבו של בניטו מוסוליני, שהכיכר שימשה לו על הדרך כמוקד לאסיפות עם.

אך המראה הבולט בכיכר הוא ללא ספק אנדרטת ויטוריו אמנואלה השני, על שם המלך הראשון של איטליה המאוחדת. האנדרטה מרשימה והיא אתר חובה ומוכר בעיר, שזכה לכינוי "עוגת חתונה" על ידי המקומיים, כי הוא באמת מזכיר עוגת חתונה.

הכניסה לאנדרטה בחינם, אך יש נקודת תצפית בתשלום. אנחנו בפייסטה ממליצים בחום להסתפק מהתצפית החינמית בה ולא לעלות עד הסוף, כי זה באמת אותם מראות וחבל על הכסף.

מהכיכר, מומלץ להמשיך לגבעת הקפיטולין ומשם לרדת לפורום רומאנום, הפורום הרומאי.

גבעת קפיטולינה והמוזיאונים הקפיטולניים

היא אחת משבע הגבעות של רומא, ואחת היפות והמתויירות בהם. מה שמיוחד בכיכר שבגבעה הוא עצם העובדה שמיכאלנג'לו, שהיה לא רק צייר ופסל אלא גם אדריכל, עיצב אותה. בגבעה גם ממוקמים המוזיאונים הקפיטולניים, מהמוזיאונים החשובים ברומא ובעולם, והוא נחשב למוזיאון הראשון בעולם.

במוזיאון תמצאו את פסל הזאבה הקפיטולינית לצד עוד פסלים רבים מרשימים ומפורסמים לא פחות.

הפסל מציג את הזאבה המניקה את התאומים רומולוס ורמוס, המייסדים של העיר. יש לציין שהתאומים נוספו מאוחר יותר.

למי שלא רוצה להיכנס רק בשביל לצפות בזאבה, שהפכה לסמל של העיר ואף לאולימפיאדה שהתקיימה בעיר, ישנו העתק של הפסל בכיכר.

הקולוסיאום

הקולוסיאום הוא ללא ספק ה-אתר של רומא. לפריז יש את מגדל אייפל, ללונדון את הביג בן – ולרומא את הקולוסיאום.

הקולוסיאום הוא למעשה אמפיתאטרון עתיק ועצום, הגדול שנבנה אי פעם, והוא אחד מהיצירות הגדולות ביותר של האימפריה הרומית.

בנייתו החלה בשנת 70 לספירה, מה שהופך אותו לבן כמעט 2,000 שנה! היו מתכנסים כאן עשרות אלפי צופים כדי לצפות בקרבות גלדיאטורים, מסעות ציד והוצאות להורג – כשאתם שם, נסו לעצום עיניים ולשמוע את השאגות והצרחות שהיו פה פעם.

למרות שהוא ישן מאוד וחלקים גדולים ממנו לא נשמרו כראוי, הוא עדיין סמל וזה לא פלא שהוא הפך לאחד משבעת פלאי תבל החדשים. וכמה שזה קיטשי, אסור לכם לפספס את המראה מבפנים, לא רק מבחוץ. אל תפספסו!!!!

מלונות מומלצים ברומא
הקולוסיאום. אחד משבעת פלאי עולם.

הפורום הרומאי 

הפורום הרומאי היה מרכז רומא העתיקה והאימפריה הרומית. כאן היה מושב האצולה הרומאית והיו מתכנסים האנשים לאסיפות עם, לבתי משפט, לקנות מצרכים בשווקים ובחנויות של אז ועוד.

בתור מקום מרכזי הוצבו בו מונומנטים ואתרים חשובים, כמו למשל שער טיטוס המפורסם שמתאר את הניצחון על היהודים במרד הגדול, מקדשים חשובים, ויה סקרה (הדרך הקדושה) בה היו תהלוכות ניצחון ועוד.

למעשה, המילה פורום בה אנו משתמשים היום נוצרה בזכותו של הפורום הרומאי!

כנסיית סן פייטרו בכבלים

היא עוד כנסייה ברומא, שסביר להניח שאף אחד לא היה שומע עליה או נכנס אליה ללא פסל משה שפיסל מיכאלנג'לו אשר מוצב בה. המראה החיצוני שלה לא מעיד דבר, אך התורים וגדודי האנשים שמגיעים לכאן מעידים מיד שמשהו קורה כאן.

פסל משה הוא יצירת אמנות מדהימה ואחד הפסלים המפורסמים בעולם בפרט ועבודת פיסול נהדרת של מיכאלנג'לו בכלל, שנוצרה זמן קצר לאחר שסיים ליצור את פסל דוד המוצב בפירנצה.

שימו לב לקרניים של הפסל – מאמינים שמיכאלנג'לו טעה בקריאת פסוק על משה ובו מתואר שיש לו קרניים ולכן יצר לו קרניים מעל הראש. בשני הצדדים של משה עומדות להן 2 האמהות, לאה ורחל.

פסל משה בכנסיית סן פייטרו.

הביזיליקה של סנטה מריה מאג'ורה

כנסייה מרשימה ויפהפיה, גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים. למרות שהיא לא בתוך הוותיקן, היא נחשבת לחלק ממדינת הוותיקן, ממש כמו שגרירות בעולם. היא הכנסייה הראשונה והגדולה שקרויה ע"ש מריה הבתולה ומומלץ מאוד לא להסתפק במבט מבחוץ ולהיכנס פנימה.

פיאצה דל פופולו

כיכר מרכזית בעיר רומא אשר סביב לה אטרקציות רבות. מכאן למשל, תוכלו להגיע דרך טיפוס במדרגות קצרות לתצפית נפלאה בגן פינצ'ו אשר יציע לכם נוף יפהפה על הכיכר.

משם תוכלו להמשיך לסייר בוילה בורגזה הענקית שבתוכו תמצאו את גלריה בורגזה המרשימה עם ציורי אמנות קלאסית ופסלים מרשימים ומפורסמים.

בכיכר עצמה תמצאו את כנסיית סנטה מריה דל פופולו שנחשבת לאתר חובה בעיר ואת רחוב ויה דל קורסו שמקשר את הכיכר לכיכר ונציה.

הפנתיאון

מבנה ששימש בתור מקדש רומי שבו סגדו לכל האלים בתקופת רומא העתיקה.

סיימו לבנות את המבנה המרשים הזה בשנת 128 (!!!) והוא אחד המבנים הרומים שנשמרו באופן המושלם ביותר! כשאתם שם, הסתכלו עליו טוב ואמרו לעצמם שככה בדיוק ראו אותו הרומאים בזמן ההוא.

ניתן להיכנס לתוך הפנתיאון בחינם, אך התורים מאוד ארוכים וכדאי להגיע כמה שיותר מוקדם.

פה האמת

פסל מפורסם שמאמינים שהיה חלק ממזרקה או אפילו מכסה ביוב בעיר.

בימי הביניים האמינו שהפסל יכול לגלות את האמת, ממש כמו הפוליגרף של היום.

אם אדם שקרן היה מכניס את ידו לפי האמת, הפסל היה נושך את ידו של השקרן (לפי האגדה, כנראה מישהו התחבא מאחורי הפסל עם עקרב).

אך את עיקר הפרסום וההצלחה שלו חייב הפסל לסרט "חופשה ברומא" משנת 1953 עם גרגורי פק ואודרי הפבורן בו פק עבד על הפבורן התמימה, שלה זה היה הסרט הראשון, שהפסל נושך לו את היד-

זה לא היה חלק מהתסריט כך שהתגובה המפוחדת של הפבורן היא אותנטית ואמיתית.

מאז, אלפי תיירים מגיעים לכאן כדי להכניס את היד לפה של פי האמת ולהצטלם כאילו הם מקסימום הופברן ופק.

ואם אתם זוכרים, אי שם בשנות ה-90 הקניונים בארץ היו מוצפים במכונות של "פי האמת" בהשראת הפסל המקורי, אשר תמורת תשלום צנוע היה מוציא לכם פתק בו רשום לכם מה יקרה לכם בעתיד.

לנו באופן אישי יצא פתק שנזכה בלוטו, אך לצערנו אראלה עדיין לא התקשרה אלינו…

הסצנה המפורסמת של פה האמת מתוך הסרט "חופשה ברומא":

פיאצה נבונה

כיכר שוקקת חיים ותיירים אשר מגיעים לכאן כדי לצפות ב-3 מהמזרקות היפות והמפורסמות ברומא: מזרקת ארבע הנהרות, מזרקת נפטון ומזרקת המורי.

נצלו את ההזדמנות ואכלו באחת מהמסעדות הקרובות אשר מציעות נוף על הכיכר, אנחנו מבטיחים לכם שלא תצטערו!

רובע טרסטברה 

הוא רובע חיי הלילה, האמנים והבילויים של העיר, לכן זה לא פלא שציינו המון מסעדות מהרובע במדריכי האוכל שלנו.

אם אתם מחפשים אטרקציות, לא חסר לרובע מה להציע ותמצאו כאן את הכנסייה החשובה סנטה מריה אין טראסטוורה, את המזרקה המרשימה Fontana dell'Acqua Paola ואת פארק ג'אניקולו ממנו מצפה לכם תצפית מרשימה על העיר, ויש שיגידו הכי יפה.

השוק בפיאצה קמפו די פיורי

שוק אוכל איטלקי בו תוכלו לקנות פסטות, ירקות, פירות ומצרכים לאוכל איטלקי במחירים מוזלים ושווים במיוחד.

במאה ה-16 הכיכר התמימה הזו היתה מקום להוצאות להורג ובין היתר הועלה על המוקד הפילוסוף והמדען ג'ורדנו ברונו על המוקד בידי האינקוויזיציה, כשכל חטאו היה שהוא טען שהיקום הוא אינסופי. למעשה, הוא היה המדען הראשון בעולם שהקריב את חייו למדע.

השוק פעיל כל יום משעה 7:00 ועד 14:00 ובערב הכיכר הופכת לאחד ממקומות הבילוי וחיי הלילה הטובים בעיר.

הפייסטה שלכם ברומא מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס ברומא ?

לעוד כתבות על רומא היכנסו למדריך שלנו על רומא.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!