חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בקופנהגן – המדריך המלא

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בקופנהגן הוא מדריך עם כל האתרים והאטרקציות בקופנהגן שאסור לכם לפספס אם אתם מגיעים לבירת דנמרק.

קופנהגן, אשר זכתה לכינויים "אמסטרדם של סקנדינביה" או "ונציה של הצפון" היא עיר מקסימה בפני עצמה ומזכירה גם את ונציה וגם את אמסטרדם בזכות התעלות, הבתים הצבעוניים, רוכבי האופניים והאווירה הנעימה.

קופנהגן היא עיר צבעונית, ירוקה ונהדרת לבילוי של כמה ימים, ותוך יומיים-שלושה תוכלו לראות את כל אתרי התיירות החשובים מכיוון שכל האתרים המרכזיים נמצאים במרחק הליכה זה מזה כך שמומלץ לגלות אותה באמצעות הרגליים.

כמו שאר ערי סקנדינביה, גם קופנהגן לא זולה, בלשון המעטה, אך מחירי הכניסה לאתרים הם במחירים סבירים למדי והרבה אטרקציות מכבדות כניסה חינמית לילדים.

אנחנו באתר פייסטה אספנו לכם את האטרקציות שאתם פשוט חייבים לבקר במהלך כל ביקור בקופנהגן הנפלאה, כמו ששר עליה דני קיי בסרטו "חיי הנס כריסטיאן אנדרסן".

בת הים הקטנה Den lille Havfrue

פסל הברונזה של בת הים הקטנה (The Little Mermaid) היא הרבה יותר מעוד אטרקציה תיירותית מפורסמת אלא הסלב הגדול ביותר של העיר שהפכה גם לסמלה.

נחשב בתור פסל הברונזה המפורסם, המתוייר והמצולם ביותר בעולם, הוא פסל די קטן בדמות בת ים קטנה אשר נעשה בהשראת סיפורו של הנס כריסטיאן אנדרסן על בת ים שמתאהבת בנסיך ומוותרת למעניו על רגליה.

הפסל נשען על אבן גדולה בחזית נמל העיר לאנגליני (Langelinie) וזו האטרקציה היחידה שלא נמצאת במרכז העיר ודורשת הליכה קצת יותר ארוכה אליה.

הפסל ניתן במתנה לעיר על ידי קארל יעקובסון, הבעלים המיתולוגים של מבשלת קרלסברג (שגם זו אטרקציה מפורסמת בעיר, ראו בהמשך המדריך שלנו) לאחר שצפה במחול "בת הים הקטנה" בעיר.

הפסל פוסל על ידי אדוארד אריקסון והוצב במקום בו הוא נמצא כיום כבר ב-1913! רק לתקופה קצרה של חצי שנה הפסל "טס" לסין לתצוגה בביתן התיירות של דנמרק בשנגחאי.

עד היום, בת הים הקטנה עם פנייה העצובות, יושבת על הסלע וצופה בגלים המתנפצים במזח, לנסיך האהוב שיגיע.

כמו הפסל "הילד המשתין" בבריסל, אף ביקור בקופנהגן לא שלם בלי תמונה עם בת הים הקטנה. המקומיים עצמם די שונאים אותה והיא נפלה קורבן להשחתה המון פעמים במהלך ההיסטוריה, כשניסיון ההשחתה האחרון קרה רק לפני שנה כשנשפך עליה צבע אדום במחאה על ציד לווייתנים באיי פארו של דנמרק.

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בקופנהגן
בת הים הקטנה. הסמל של העיר

גני טיבולי Tivoli

פארק השעשועים טיבולי (Tivoli) נוסד כבר בשנת 1843 ונחשב לאחד מפארקי השעשועים העתיקים והוותיקים בעולם – למעשה הוא הפארק העתיק השני בעולם, הראשון נמצא גם בדנמרק, לא רחוק ממרכז קופנהגן.

הפארק מתגאה בכך שוולט דיסני ביקר בו וכנראה שכאן הוא קיבל את ההשראה להקים את פארק דיסנילנד המפורסם.

גני טיבולי נמצאים ממש במרכז העיר ליד כיכר העירייה. יש כאן מתקנים ישנים מאוד לצד מתקנים חדישים, מסעדות מעולות (המקומיים משלמים את דמי הכניסה רק בשביל להיכנס לסעוד!), הופעות חיות, תפאורה מושלמת לתמונות מדהימות, ומופע זיקוקי די נור מדי ערב.

הפארק לא פתוח כל השנה, לכן כדאי לבדוק באתר הרשמי אם הוא פתוח כשאתם מגיעים. הוא פתוח בדרך כלל רק בעונת הקיץ עד סוף ספטמבר ונפתח בלעדית באוקטובר עד דצמבר לכבוד ליל כל הקדושים ועד חג המולד.

שימו לב שיש לקנות כרטיס כניסה לפארק והמתקנים דורשים גם הם תשלום נפרד ולא כלולים בכרטיס הכניסה.

קופנהגן: המדריך המלא לטיול בקופנהגן
גני טיבולי. אתר שאסור לפספס בקופנהגן

שכונת כריסטיאניה

שכונת כריסטיאניה (Christiania), הנקראת גם "העיר החופשית כריסטיאניה" הוא אזור שהיה פעם בסיס צבאי אך לאחר שננטש אי שם בשנות ה-70 התמקמו במבנים הנטושים צעירים, "היפים" אם תרצו, והקימו בו קהילה שדורשת היום עצמאות מדנמרק.

עם השנים התווספו למקום מבנים ובתי מגורים והקהילה גדלה במיוחד. אם אתם אוהבים אמנות ורוצים לקחת חלק באווירה, כדאי להגיע לכאן וליהנות מהאדריכלות המיוחדות, מאמני הרחוב, מהחנויות והמסעדות עם האווירה הנעימה והצעירה, מהגלריות ומהופעות מוזיקה.

אם תרצו להרגיש שאתם באמסטרדם, ישנם דוכנים שמוכרים חשיש וגראס (רק יש איסור לא לצלם את זה. הכי בקטנה).

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בקופנהגן כאן:

ארמון רוזנברג (Rosenborg)

ארמון שנבנה במאה ה-17 ע"י כריסטיאן הרביעי והיה למקום המגורים האהוב עליו. הוא מזכיר מאוד את הסגנון ההולנדי והיום הוא משמש כמוזיאון לתולדות המלוכה הדנית.

אם אתם אוהבים משפחות מלוכה ורוצים לגלות יותר על משפחת המלוכה הדנית, שלא כמו בית המלוכה הבריטי הם פחות ידועים לקהל הישראלי, יכול להגיע לכאן וליהנות מחפצי האמנות, התכשיטים, ומחיי המלוכה.

כדאי להגיע לכאן בכל מקרה כדי ליהנות מהגנים היפהפיים שמקיפים את הטירה, אשר הכניסה אליהם כמובן חינם. כשאתם בגנים, חפשו את פסלו המפורסם של הנס כריסטיאן אנדרסן (אם לא מצאתם לא נורא, יש עוד פסל שלו מול גני טיבולי, ליד כיכר העירייה).

פתוח כל יום מ-9 עד 17, כניסה עולה 15 אירו למבוגר וחינם לילדים מתחת לגיל 17.

תצפית מהמגדל העגול Rundetaarn

המגדל העגול הוא סמל של העיר והוא נבנה במקור אי שם במאה ה-16 לתצפית אסטרונומיות. כיום המגדל מאפשר אתר תצפית פופולארי ואהוב במיוחד, וכדאי לעלות לכאן ביום שהראות בו יפה כדי ליהנות מנופי העיר היפים.

כמו כן המגדל היה אהוב על ידי יקיר העיר, הנס כריסטיאן אנדרסן (כן, שוב הוא) אשר היה מגיע לכאן המון כדי לקרוא בספרייה שבמקום. כאן כנראה, קיבל השראה רבה לסיפוריו.

פתוח כל יום מ-10 עד 18, בשלישי ורביעי עד 21:00. מחיר כ-3 אירו לבן אדם.

רחוב סטרויט Stoget

אם אתם אוהבים שופינג, זה ה-מקום שאליו אתם חייבים להגיע בקופנהגן. מדרחוב Stoget התוסס נחשב למדרחוב הקניות הארוך ביותר באירופה והוא מחבר בין 2 כיכרות ראשיות בעיר.

ההתחלה שלו נמצאת בכיכר בית העירייה, כיכר מרכזית וחשובה בעיר שאנחנו ממליצים בחום ללון בקרבתה. ברחוב תמצאו חנויות יוקרה כמו גוצ'י או פראדה לצד חנויות זולות יותר כמו H&M, זארה ואינספור חנויות מזכרות.

כמו כן אל תפספסו את חנויות הלגו הענקיות (ידעתם שהלגו הומצא כאן, בדנמרק?), חנויות הצעצועים היפות וכמובן חנויות הריהוט הדני האהובות.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בקופנהגן כאן:

Booking.com

מבשלת קרלסברג (Carlsberg)

לדבלין בירת אירלנד יש את מבשלת גינס, לאמסטרדם בהולנד יש את מבשלת הייניקן ולקופנהגן את מבשלת קרסלברג, מתאגידי הבירה הגדולים בעולם, שמקורו כאן בדנמרק.

כאן תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של הבירה, הליך הייצור, לקבל טעימות ועל תולדות המותג.

פתוח כל יום מ-10 עד 17, ובין מאי לספטמבר עד 20:00.

מחיר: 13 אירו למבוגר, חינם לילדים עד גיל 5.

שימו לב – המבשלת נמצאת לא בלב העיר, לכן הם מציעים שאטל בחינם ממרכז העיר למרכז המבקרים.

ניהאון Nyhaven

כשתגיעו לכאן, אתם תחשבו שנכנסתם לתוך גלויה – שורת הבתים הצבעונית הזו, שנבנו המאה ה-17 ונמצאים על גדות תעלת המים, ממש מזכירים את אמסטרדם והם הפכו במרוצת השנים למקום הבילוי האהוב ביותר בעיר המלא מסעדות, ברים ומועדונים.

משמעות השם ניהבן הוא "נמל חדש" בדנית, למרות שהוא לא ממש חדש, ובעבר שימש כרובע "החלונות האדומים" של העיר עבור המלחים והדייגים שחזרו מיום עבודה מעייף בים.

משנות ה-60 המקום עבר מהפך וכיום אין זכר למה שאירע פה פעם והכל התחלף באווירה צעירה ותוססת ומאז אין סרט, שהעלילה בו מתרחשת בקופנהגן, אשר לא כולל סצנה אחת לפחות בניהבן כמו הסרט "חיי הנס כריסטיאן אנדרסן" עם דני קיי, "הנערה הדנית" וסרט השואה "נס בחצות" עם מיה פארו המתאר את סיפור הצלת יהודי דנמרק בשואה.

כדאי לעצור במהלך הטיול לשבת כאן בבית קפה או מסעדה. שימו לב לבתים מספר 67 ו-20 בהם הנס כריסטיאן אנדרסן התגורר במהלך תקופות שונות בחייו.

כמו כן, בניין מספר 9 נחשב לעתיק ביותר כאן.

דנמרק: המדריך המלא לטיול בדנמרק
המקום הכי צבעוני בקופנהגן. ניהבן

ארמון אמאליאנבורג

ארמון אמאליאנבורג (Amalienborg Palace), הוא כמו ארמון בקינגהאם של לונדון, בו מתגוררת משפחת המלוכה הדנית. הוא חובה לכל מי שמעניין אותו ההיסטוריה המלכותית וחייה של משפחת המלוכה.

להבדיל מארמון בקינגהאם, אליו אפשר להיכנס רק לתקופה קצרה בקיץ, כאן תוכלו להיכנס למוזיאון מיוחד כדי לחוות את ההיסטוריה המלכותית ולהרגיש את המשפחה מקרוב, אשר נחשבת לבית המלוכה העתיק בעולם.

גם אם לא מעניין אתכם להיכנס פנימה, ביקור בכיכר הארמון היפה הוא בגדר חובה עבור כל תייר וכדאי מאוד להגיע לכאן בשעות שינוי החלפת המשמרות המלכותי, בו להבדיל מהחלפת משמרות ברחבי העולם תוכלו להיות קרובים לחיילים כמה שאפשר כשרק שוטר דואג לוודא שאתם לא מתקרבים ממש עד אליהם.

החלפת המשמרות מתקיימת מדי יום בכיכר בשעה 12:00. כשאתם בכיכר, חוץ מהארמון תוכלו לראות כמה מהבנים המפורסמים של העיר כמו בית האופרה, הקתדרלה הרוסית, פסל המלך פרדריק V משנת 1771 המוצב בלב הכיכר ועוד.

תצפית מכנסייה

אל תפספסו את כנסיית המושיע (Church of Our Saviour) המפורסמת בזכות הצריח הגבוה שלו.

מומלץ להגיע לכאן במיוחד בשביל התצפית המיוחדת שנמצאת למעלה – שימו לב שמדובר על טיפוס לא קל בלשון המעטה:

מדובר על לא פחות מ-400 מדרגות אבל אנחנו מבטיחים לכם שהטיפוס לגמרי שווה את זה.

רק קחו בחשבון שיכול להיות קר למעלה, ולפעמים המדרגות מחליקות, לכן יש להיזהר, ולא להגיע בימים חורפיים.

פתוח כל יום 10:00-19:30,בימי ראשון מ-10:30.

כניסה למבוגר 40 קרונות ולילד 10 קרונות.

ביקור בשכונה היפסטרית

אל תפספסו את שכונת Nørrebro שהפכה לשכונה היפסטרית ומגניבה בה תמצאו בתי קפה שווים, חנויות יד שנייה, מעדניות, חנויות עם ריהוט דני (שהוא מאוד מפורסם) ואפילו שוק פשפשים.

שליש מתושבי השכונה הם מהגרים מה שהופך את השכונה לכור היתוך מדהים של שפות ותרבויות. לא לפספס!

ביקור במוזיאוני העיר

לא חסר מוזיאונים בעיר, לכן כתבנו לכם 2 מדריכים שיעזרו לכם לבחור את המוזיאון שאתם חייבים לבקר בו במהלך הטיול לקופנהגן:

לרשימת המוזיאונים המומלצת בעיר היכנסו למדריך המוזיאונים בקופנהגן.

מחפשים מוזיאונים שיתאימו לילדים? אל תפספסו את המוזיאונים ברשימת האטרקציות לילדים בקופנהגן.

קפיצה קטנה לשוודיה השכנה

אם צפיתם בסדרת המתח המצוינת "הגשר", אתם בטח תשמחו לדעת שהגשר המקורי, המפורסם והמדהים מהסדרה הוא ממש כאן בקופנהגן, והוא למעשה מחבר אותה לעיר מאלמו (או מאלמה) שבשוודיה:

כך שתוך 10 דקות נסיעה תוכלו להגיע לשוודיה ולטייל בעיר מאלמו, העיר השלישית בגודלה במדינה, שאף נערך בה אחד מהאירוויזיונים האחרונים שהתקיימו בשוודיה.

יש במאלמו לא מעט מה לעשות – בין אם זה אטרקציות תיירותיות, מסעדות מעולות, מוזיאונים ועוד, אך שימו לב שיש בה קהילה מוסלמית גדולה העוינת לישראל וליהודים –

לכן אם החלטתם לבקר בה, מומלץ לעשות זאת דרך סיור יומי מאורגן מקופנהגן לעיר ובחזרה.

הפייסטה שלכם בקופנהגן מתחילה כאן!

אהבתם את המדריך שלנו על אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בקופנהגן ?

לעוד מדריכים מועילים היכנסו למדריך שלנו על קופנהגן.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!