חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בצ'אנג מאי בירת צפון תאילנד

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בצ'אנג מאי הוא מדריך מקיף אשר כולל בתוכו את כל המקומות, האתרים והאטרקציות שחובה לעשות במהלך טיול בעיר המיוחדת.

צ'אנג מאי היא העיר השנייה בגודלה בתאילנד לאחר עיר הבירה בנגקוק והיא נחשבת גם לעיר הגדולה בצפון ולבירת צפון תאילנד.

כעיר חשובה, היא מושכת אליה מטיילים רבים שבאים כדי לראות את תאילנד האותנטית המסורתית והאמיתית בניגוד לבנגקוק הגדולה והרועשת או לשקט באיים.

אספנו לכם את כל המקומות שאתם חייבים לבקר בעיר, שבלעדיהם אף טיול לצפון המדינה לא שווה!

וואט פרא דוי סותפ Wat Phra Doi Suthep

המקדש המפורסם ביותר בצ'אנג מאי וגם אחד היפים – אם אתם מתכננים לבקר רק מקדש אחד בעיר, זה המקדש שעליכם לבקר!

המקדש נמצא על הר גבוה קרוב לצ'אנג מאי ומלמעלה נשקף נוף עוצר נשימה ויפה של כל העיר – ואם המקום מוכר לכם, זה כי הוא הופיע בפרק של "המירוץ למיליון" הישראלי.

הכניסה למקדש היא בתשלום (30 באט) והעלייה היא באמצעות מדרגות (הרבה מדרגות – 302 מדרגות ליתר דיוק. אך התאילנדים מאמינים שכל מי שעולה אותם – החטאים שלו זוכים לחמלה) אך יש גם אפשרות לקחת רכבל בתוספת נוספת וסמלית.

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בצ'אנג מאי
המקדש המפורסם בעיר. וואט פרא דוי סותפ.

מקדשים נוספים בצ'אנג מאי

יש המון, אבל המון מקדשים נוספים בעיר. המדריך שלנו לא יסתיים אם נתחיל לסקור את כולם, אך נציין את החשובים בהם:

וואט פרה סינג Wat Phra Singh הוא מקדש יפה וחשוב נוסף בעיר שכדאי להתרשם מיופיו. עוד מקדש, שהכניסה אליו היא גם בחינם, הוא וואט צ'יאנג מן Wat Chiang Man

בו יש פסלים רבים ומדהימים של בודהה מקריסטל ושיש.

בין המקדשים הנוספים בעיר ניתן למנות את מתחם וואט צ'די לואנג (Wat Chedi Luang), וואט צ'יאנג יואן (Wat Chiang Yuen), וואט גייט (Wat Gate), וואט האמונג (Wat Umong), וואט ג'ד יוד (Wat Jed Yod), וואט סואן דוק, Wiang Kum Kam, Wat Phra That Doi Kham, Wat Lok Moli, Wat Buppharam, Wat Pha Lat ו-Three Kings Monument.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בצ'אנג מאי כאן:

שוק הלילה Chiang Mai Night Market

אין ספק שהאטרקציה הגדולה והאהובה ביותר על ידי המטיילים במקום הוא דווקא השוק הענקי שנקרא בפשטות "שוק הלילה" אשר נמצא ממש במרכז העיר ומספק חווית קניות מרשימה, מהנה ומגוונת.

השוק נחשב לאחד הגדולים והאהובים בכל תאילנד. כאן ניתן למצוא פשוט הכל – מתיקים, בגדים, נעליים ועד משחקי מחשב, אמנות, עבודות יד, מזכרות ועוד.

השוק עצום והוא מהווה בילוי לילי נהדר בעיר ואכן אנחנו בטוחים שתמצאו את עצמכם מטיילים בין הדוכנים כל ערב כי ההיצע כאן הוא באמת ענק וכיף להסתובב כאן.
 
אם נדלקתם על משהו, כדאי להמשיך לסייר בשוק כי יכול להיות שתמצאו את אותו דבר במחיר טוב יותר – חשוב להתמקח כי התאילנדים מצפים לזה.
 
בנוסף יש כאן דוכנים של שייקים ואוכל כך שגם אם אתם לא בקטע של קניות, כדאי להגיע לכאן.
 
עוד שווקים אהובים בעיר הם שוק יום ראשון Sunday Night Market שנחשב על ידי רבים כשוק אפילו עוד יותר טוב משוק הלילה עם מבחר עצום וזול אך הוא מתקיים רק בימי ראשון מ-16:00 ועד 24:00.
 
אם חיפשתם שוק פחות מתוייר ויותר אותנטי מומלץ לבקר בשוק Warorot Market הנמצא על רחוב Chang Moi, שוק Muang Mai Market שבו תמצאו בעיקר אוכל, ושוק סוף השבוע Saturday Market ב-Wualai Walking Street אשר נפתח ב-16:00 ונסגר ב-22:30.
 
אל תפספסו גם את הקומפלקס Pantip Plaza בעל 2 קומות והוא גן עדן לתיירים שמחפשים לקנות כל ציוד או מכשיר אלקטרוני אחר – כולל מצלמות, טלפונים, מחשבים ניידים ועוד.

הגנים הבוטניים של המלכה סיריקיט Queen Sirikit Botanic Garden

יש הרבה פארקים וגנים יפים בעיר, אך ללא ספק הגנים האהובים ביותר הם הגנים הבוטניים של המלכה סיריקיט.

מדובר בעצם על חוות סחלבים ופרפרים עם מסעדה, מרכז מבקרים ואפילו חנות בו גם ניתן לרכוש סחלבים ואף פרפרים מיובשים (!) לקישוט הבית.

זה המקום המושלם בעיר (למרות שהוא קצת מחוץ לה) בו ניתן לחוות את הסחלבים של תאילנד עם תצוגה גדולה על דרכי הגידול של צמחים בתאילנד כולל צמחים טורפים.
 
הכניסה בתשלום 100 באט למבוגר ו-50 לילד. פתוח כל יום בין השעות 8:30 עד 17:00.
 
עוד פארקים שכדי לשלב בביקור בעיר הוא Royal Park Rajapruek שהיה בעבר תערוכה בינלאומית עבור המלך והוא נבנה במטרה להנציח את יום הולדתו ה-60 ועל הצטרפותו לכס המלוכה וכן לחגוג את יום הולדתו ה -80 שהתקיים ב-2007.
 

אל תפספסו גם את Buak Hard Public Park, פארק ציבורי הממוקם בפינה הדרומית-מערבית של העיר העתיקה. הוא פתוח כל יום בין 5 בבוקר ל-9 בערב והוא פופולארי בקרב מקומיים ותיירים בזכות העצים והפרחים הרבים שבו, והוא משמש לוקיישן עבור פסטיבלים רבים בצפון כמו פסטיבל הפרחים.

ואם בא לכם לראות מפל יפה, אתם חייבים ללכת ל-Huay Kaew Waterfall !

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בצ'אנג מאי כאן:

Booking.com

פארק הפילים Elephant Nature Park

כשחושבים על צפון תאילנד, ועל תאילנד בכלל, מדמיינים פילים – בעיקר פילים חמודים שרוכבים עליהם, פילים מציירים או כל פילים אחרים שמפגינים כישרון אחר שפילים רגילים לא אמורים להפגין.
 
לצערנו, בתאילנד הפילים משמשים כמלכודת תיירים והם עוברים התעללות ותהליכי אילוף קשים במיוחד, ותיירים רבים, מחוסר ידע או מחוסר תשומת לב, לא שמים לב שהם לוקחים חלק בתעשייה הנוראית הזו בכל "האטרקציות" האלו שכוללות מופעים ורכיבה.
 
לכן אם ממש חשוב לכם לשלב אטרקציה של פילים בטיול, אנחנו ממליצים לכם בחום לעשות דווקא משהו שונה  ולבקר בחוות שהם כמו מקלטים ומקום שיקומי לפילים רבים שחולצו מאותם אטרקציות נוראיות.
 
כאן תוכלו להאכיל אותם, לטפל בהם ואפילו לרחוץ אותם בתוך המים, לאמיצים שביניכם.
 
יש המון חוות כאלו בתאילנד ואנחנו ממליצים דווקא על Elephant Nature Park המוכר והאהוב. אם אתם מתכוונים לעשות פעילות עם פילים – אנא בזבזו את כספכם באטרקציות כאלו עם מטרה טובה, ולא לאטרקציות שמעודדות את תעשיית ההתעללות.
אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בצ'אנג מאי
הפילים בצ'אנג מאי. במקום סיור רכיבה מתעלל - התנדבו לטפל בהם ותזכו לחוויה הרבה יותר כיפית ומהנה!

גן החיות של צ'אנג מאי Chiang Mai Zoo

אנחנו מניחים שכבר ביקרתם בגני חיות במהלך חייכם ובמהלך טיולים אחרים בעולם, אך דווקא גן החיות של צ'אנג מאי הוא מאוד נחמד ומהווה אטרקציה נעימה ונחמדה ובילוי יום מהנה.

כאן גולת הכותרת היא ללא ספק הפנדות והקואלות, אותם לא ניתן לראות בכל גן חיות. הגן עצמו ענקי וכולל גם ציפורים, פינגווינים, גן פרחים, אקווריום, קופים, כלבי ים ועוד ועוד.

פתוח כל יום מ-8:00 עד 17:00. שימו לב למופעי החיות במפה שתקבלו בכניסתם עם פירוט השעות. יש גם פעילויות האכלה .
 
מחיר: 150 באט למבוגר, 70 באט לילד. שימו לב שיש מתחמים שעולים כתשלום נוסף ונפרד כמו מתחם הפנדות, האקווריום ועוד – כדאי לברר מראש לאן אתם רוצים להיכנס כדי לא לצאת עם חור בכיס.
 
אטרקציות נוספות הכוללות חיות הם ספארי לילה צ'אנג מאי Chiang Mai Night Safari בו תוכלו לבקר בגן חיות בזמן הלילה (ותאמינו לנו, הם בשיא הערנות שלהם!).
 
ועוד אטרקציה אהובה על ידי תיירים שאוהבים להצטלם עם טיגריסים היא ממלכת הטיגריסים Tiger Kingdom שהוא המקום בו כולם מצטלמים כשהם מלטפים גורי טיגריסים וטיגריסים גדולים – אך כמו שציינו מקודם, מדובר בהתעללות מכיוון שהתאילנדים מסממים אותם כדי שהם ישתפו פעולה – לכן קחו זאת בחשבון ואנחנו באופן אישי לא ממליצים על האטרקציה הזו – אל תיקחו חלק בהתעללות הזו.

שמורת הטבע דוי אינתאנון Doi I nthanon National Park

שמורת הטבע המרשימה הזו נמצאת דרומית-מערבית לעיר וניתן להגיע אליה עצמאית בנסיעה עם מונית או בטיולי יום מאורגנים אשר יוצאים מצ'אנג מאי.

השמורה מפורסמת בזכות ההר הגבוה הנמצא בה שנחשב להר הגבוה בתאילנד. בנוסף יש כאן כל מה שפארק יכול להציע – פגודות כמיטב המסורת, מפלים גבוהים, מערות, ג'ונג'לים עם בעלי חיים, כפרים שבטיים, צמחים מיוחדים ועוד.

טיול למשולש הזהב ולמפגש הגבולות של תאילנד

טיול לצפון תאילנד או טיול משולש הזהב הוא אחד הטיולים האהובים והמבוקשים ביותר בעיר וספק אם תהיו בצ'אנג מאי מבלי לקחת את הטיול הזה, שסובב סביב נהר המקונג, באזור הגבולות של תאילנד עם המדינות לאוס ומיאנמר (בורמה לשעבר).

במהלך הטיול מבקרים במקומות רבים בצפון ונחשפים לנופים המרהיבים שלו. בין היתר יוצאים לשוק מקומי בלאוס בו תוכלו לקנות מזכרות, רוחצים במרחצאות, פוגשים את הנשים בשבט ארוכות הצוואר ועוד.
 
טיולים רבים כוללים גם אטרקציות עם בעלי חיים כמו רכיבה על פילים או ביקור בחוות נחשים – ניתן לבקש טיול אחר שלא כולל את אטרקציות אלו.
אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בצ'אנג מאי

Tha Phae Gate

שער Tha Pae הוא אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר בעיר והוא חלק מחומת העיר המתפוררת שפעם שימשה כמבצר ל"עיר העתיקה".
 
אזור השער הוא מוקד התיירות בצ'יאנג מאי, המתגאה בתי מלון, ברים, מסעדות, בתי קפה, מכוני עיסוי וחנויות מאשר בכל מקום אחר בעיר.
 
בתור מקום מרכזי בעיר, אם תחליטו להישאר לישון ליד השער תבטיחו קרבה לכל המקומות הכי מפורסמים וחשובים בעיר.

קורסי בישול

אם אתם אוהבים לבשל וגם אם אתם לא בשלנים גדולים, אחת מהאטרקציות האהובות ב'צאנג מאי, ובתאילנד כולה, הוא לקחת קורס בישול המותאם לכל הרמות והגילים.

כאן תוכלו ללמוד להכין מאכלים מקומיים בקלילות ובכיף ולחזור הביתה מהטיול שלכם בתאילנד עם מאכלים שיגרמו למשפחה שלכם להתמוגג!

חוויה עם מקומיים

אחד המיזמים החדשים והמיוחדים בתאילנד הוא מיזם Take Me Tour המיועד לתיירים שמחפשים לראות יותר את האותנטיות של תאילנד ולא את תאילנד הממוסחרת.

מה שכיף במיזם המיוחד והמדליק הזה, הוא שזה Win Win Situation – התיירים זוכים לחוויות ופעילויות אותנטיות ובמפגש עם המקומיים, והמקומיים מצידם זוכים לעבודה.

בקרו באתר המיזם וחפשו לכם פעילויות שמוצאת חן בעיניכם – וזה תקף לכל תאילנד לא רק לצ'אנג מאי. תהנו!

פעילויות ספורט

מי שאוהב ספורט אתגרי או כל פעילות ספורט אחר ימצא שצ'אנג מאי היא גן עדן עבורו. כאן יש פשוט הכל – ממסלולי הליכה ורכיבה על אופניים ועד אומגה בג'ונג'לים, טיולי טרקטרונים, ראפטינג ועד באנג'י.

ביקור בכפר אמנים

סיור מפעלים או ביקור בכפרי אמנים הם מהפעילויות האהובות בצ'אנג מאי. כאן תוכלו לראות את תהליך עבודת היד של המקומיים מול עיניכם במפעלים שונים החל ממפעלים ליצירות אמנות ועד מפעלים ליצירת מוצרי עור.

לאחר מכן תוכלו לרכוש לעצמכם מזכרת ייחודית מכיוון שתזכרו איך היא נוצרה ממש מול עיניכם. בין הדברים האהובים שאנשים קונים פה הם מטריה או חולצה עליהם המקומיים מציירים.

המלצה שלנו היא להגיע מראש עם חולצה או כל דבר אחר עליו תרצו שהם יציירו, כי לרכוש שם זה יעלה לכם יותר.

מוזיאונים בצ'אנג מאי

כעיר גדולה וחשובה בצפון תאילנד בפרט ובכל תאילנד בכלל, מוזיאונים רבים ומיוחדים נמצאים כאן אשר מתאימים לכל מטייל.

בין המוזיאונים האהובים בעיר הוא מוזיאון תלת המימד Art in Paradise בו תוכלו להשתלב בטבעיות בתוך ציורי תלת מימד מרשימים, מוזיאון שבטי ההרים, המוזיאון הלאומי ועוד.

הפייסטה שלכם בתאילנד מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בצ'אנג מאי ?

לעוד כתבות על תאילנד היכנסו למדריך שלנו על תאילנד.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!