חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בבודפשט – המדריך המלא!

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בבודפשט הם רשימת אתרים שכל מטייל אשר מגיע לבודפשט, בירת הונגריה, חייב לראות כדי באמת לחוות ולהכיר את בודפשט וליהנות מכל מה שהיא מציעה לתייר הישראלי.

בודפשט היא עיר מקסימה, יפהפייה ומציעה הרבה יותר מעוד עיר בירה אירופאית של תרבות ואמנות – בזכות המרחצאות הרבים המפוזרים בכל רחבי העיר בהשראת הטורקים ששלטו כאן בעבר ובזכות מגוון המסעדות הזולות של אוכל בבודפשט, תוכלו לעשות כאן טיול בסגנון בטן-גב ונופש יחד עם טיול תרבותי והיסטורי. לא פלא שהיא נקראית פריז של מזרח אירופה !

בניין הפרלמנט ההונגרי Országház

מקום מושבה של האספה הלאומית בהונגריה, והוא אחד מהבנים המפורסמים והבולטים ביותר בבודפשט, כך שביקור במקום וחזרה לארץ מבלי תמונה בפרלמנט היא לא באמת טיול בבודפשט!

הפרלמנט שוכן בפשט, ממש צמוד לנהר הדנובה. אם הפרלמנט מזכיר לכם את בתי הפרלמנט בלונדון, לא טעיתם! הם בהשראתם.

הסמל המפורסם של בתי הפרלמנט ההונגריים הוא הכיפה שבמרכז הפרלמנט, שהיא ממש כמו מגדל אליזבת (או הביג בן בשבילכם) בגובה 96 מטר!

אך בניגוד לבתי הפרלמנט הבריטיים, כאן תוכלו להיכנס פנימה ואף לזכות לסיור בין החדרים, לראות את האולם המרכזי, לצפות בכתר, החרב והשרביט של אישטוון הראשון מלך הונגריה ועוד. הסיור בתשלום, פעם בשבוע יש סיור גם בעברית!

בודפשט: המדריך המלא לטיול בבודפשט
בניין הפרלמנט ההונגרי. האייקון של העיר

נעליים על הדנובה

אנדרטה שקרובה מאוד לבניין הפרלמנט ההונגרי, לכן אל תחמיצו כשאתם באזור. באנדרטה הזו שקיימת בעיר משנת 2005 על גדות נהר הדנובה בעיר, מנציחה את היהודים שנרצחו על ידי גדודי צלב החץ ההונגרים.

הם נורו ליד הדנובה והושלכו לאחר מכן לנהר עצמו שהפך בעקבות כך לצבע אדום מרוב כמות הדם, וכל זה בזמן השואה.

האנדרטה הפכה לאטרקציה תיירותית במהרה, אך זוכה לביקורת שלילית ולתגובות על כך שקשה להגיע אליה (אין מעבר חצייה סמוך) הכיתוב במקום לא ברור (כמעט לא רואים את הכיתוב, אנשים לא מבינים שזו אנדרטה לשואה וגם הטקסט דל ומתייחס לקורבנות שנורו ונרצחו על ידי אנשי צלב החץ, אך לא מצויין מי הם אותם "קורבנות" והמילה יהודים לא מוזכרת. וגם השימוש במילה "נורו" ולא "נרצחו" בעייתית).

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בבודפשט
הכרה מצד אחד, והתנערות מצד שני. נעליים על הדנובה

בית הכנסת הגדול של בודפשט Dohány Street Synagogue

בית הכנסת הגדול ביותר באירופה ובית הכנסת השני הגדול בעולם לאחר בית הכנסת עמנו-אל בניו יורק. הוא פעיל יותר מ-150 שנה ואפילו טקס הבר מצווה של חוזה המדינה, הרצל, שנולד בבודפשט וגר בבית סמוך לבית הכנסת, התקיים כאן.

בית הכנסת הוא היום אטרקציה תיירותית לכל דבר ועניין בבודפשט ואלפי תיירים מגיעים לכאן כל יום, לא רק יהודים. בית הכנסת נמצא ברובע היהודי של העיר ותמצאו כאן מוזיאון לתולדות יהודי בודפשט, בית קברות ליהודים ואנדרטה מיוחדת לזכר יהודי הונגריה שנספו בשואה בשם "הערבה הבוכייה" (שמזכירה משהו את "הערבה המפליקה" בהארי פוטר).

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בבודפשט כאן:

שדרת אנדראשי Andrássy út

לפריז יש את שאנז אליזה, לברצלונה שדרת לה רמבלה ולבודפשט שדרת אנדראשי! זו השדרה המרכזית והעיקרית בבודפשט והיא ממוקמת בפשט.

בשדרה תמצאו עשרות בתי קפה, מסעדות, מבנים מיוחדים ומוזיאונים כמו מוזיאון הטרור, בית האופרה הלאומי של בודפשט המיוחד שיש אליו גם סיורים בתשלום כדי לראות אותו מבפנים ועד חווית קניות בבודפשט.

בסוף השדרה תגיעו לכיכר ענקית ויפהפיה בשם כיכר הגיבורים בה יש אנדרטה עצומה ומרשימה בשם אנדרטת המילניום.

הכיכר מהווה את שער הכניסה לפארק העירוני בבודפשט, בהם נמצאים בין היתר גם המרחצאות המפורסמות ביותר בעיר – מרחצאות סצ'ניי.

השדרה היא אתר מורשמת עולמית של אונסק"ו, ובהתאם לכינוי העיר "פריז של מזרח אירופה" היא מהווה תחרות לשאנז אליזה שאנדרטת המילניום בכיכר הגיבורים בסוף השדרה היא בעצם המתחרה של שער הניצחון בכיכר שארל דה גול.

חיי לילה ובילויים בבודפשט
אנדרטת המילניום בכיכר גיבורים

האי מרגיט Margit-sziget

אי שנמצא בין בודה ופשט וככזה הוא מהווה מפלט נקי ושקט מהעיר הגדולה. האי הירוק הזה נקרא על שם הנסיכה מורגין, שהיתה בתו של המלך בלה הרביעי. האגדה אומרת שהמלך נשבע להקדיש את בתו מורגין לנזירות אם ינצח את הפולשים המונגולים. כשהוא ניצח, עמד בשבועה והנסיכה הקטנה נכנס למנזר שנבנה באי בו הייתה עד מותה.

תמצאו כאן מרחבים ירוקים, מקום מושלם לפיקניק בימים יפים, בריכות דגים ומסלולים מונגשים לרכיבה על אופניים. אטרקציה מס' אחת אלו המזרקות המזמרות שההופעה המרשימה שלהן מתקיימת כל יום בשעה 21:00, והן לא מביישות את מופע המזרקות בלאס וגאס או בלימה בירת פרו. לא להחמיץ, במיוחד עם ילדים!

הגשרים על הדנובה

אטרקציה בפני עצמה ובטוח תעברו בהם שתרצו לעבור מבודה לפשט וההיפך, אך חובה להתמקד גם ביופי שלהן באור יום וגם כשהשמש שוקעת והעיר קמה לתחייה בלילה – הגשרים מוארים וזה מחזה נפלא, במיוחד אם עושים שייט ורואים את הגשרים מהדנובה.

היכנסו לסיקור המלא על הגשרים בבודפשט.

ביזיליקת אישטוון הקדוש בבודפשט St. Stephen's Basilica

סימן היכר מפורסם של העיר. זו קתדרלה קתולית בסגנון נאו-קלאסי. היא על שם אישטוון הקדוש שהיה המלך הנוצרי ההונגריה הראשון.

השטח שלה עצום ויכול לאכלס יותר משמונה אלף מתפללים.

כדאי לקפוץ לכאן כדי להתרשם מהיופי המרשים של הביזיליקה וגם כדי ליהנות מהרחבה שלפנייה כי היא מהווה כיכר עירונית עם עשרות בתי קפה, הופעות של אמני רחוב.

הונגריה: המדריך המלא לטיול בהונגריה
ביזיליקת אישטוון הקדוש בבודפשט

ארמון גרשהאם Gresham Palace

מבנה אר-נובו מרשים, מפואר ויפהפה במרכז העיר בכיכר סצ'ני.

היום הוא הפך למלון פאר בשם "ארבע העונות". סביר להניח שהוא לא יהיה המלון בו תלונו בעיר, אך עדיין שווה להקדיש לו תשומת לב כשאתם מטיילים בעיר ואף להיכנס בתוכו כדי להתרשם ממה שקורה בפנים.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בבודפשט כאן:

Booking.com

מרחצאות בבודפשט

לא באמת הייתם בבודפשט אם לא טבלתם לפחות פעם אחת באחת המרחצאות הפזורות ברחבי העיר.

כדי להקל עליכם ולעשות לכם את החיים קלים, איגדנו עבורכם מתוך מאות המרחצאות המומלצים בעיר את המרחצאות המומלצות ביותר. היכנסו עכשיו לסקירה המלאה על מרחצאות בבודפשט.

פארקים וגנים בבודפשט
מרחצאות סצ'ני. המרחצאות האהובות בבודפשט

השוק המרכזי של בודפשט

שוק מקורה שנמצא ממש בסוף מדרחוב ואצי אוצה המפורסם שדורש ביקור גם הוא, הוא גן עדן עבור חובבי האוכל והקניות.

תמצאו כאן מאכלים הונגריים בזול, מבחר מזכרות של הונגריה ודוכנים שלמים שמוקדשים רק לפפריקה. מסביב לשוק יש עוד מסעדות והאווירה כאן שוקקת חיים, בתי קפה ותרבות. יש הרבה שווקים בבודפשט אך את השוק המרכזי אסור לפספס!

גבעת גלרט Gellert Hill

גבעה גבוהה שמתנשאת לגובה 140 מטרים מעל העיר, כך שהיא בולטת מכל מקום בעיר, וקל להבחין בה בזכות האנדרטה הניצבת בראש הגבעה הנקראית אנדרטת השחרור, שמזכירה מאוד את הפסל של "ישו הגואל" בריו דה ז'ניירו בברזיל או פסל החירות בניו יורק.

אנדרטת השחרור Statue of Liberty

(או: פסל החירות) בראש גבעת גלרט מסמלת את שחרורה של בודפשט מהנאצים ע"י הצבא הסובייטי. האנדרטה היא בדמות אישה שבגדיה מתנופפים ברוח והיא מניפה בשתי ידיה ענף דקל, היא סמל של העיר והיא נגישה לכולם כך שאפשר לטפס עד אליה ולזכות לתצפית מדהימה על בודפשט (שימו לב, הטיפוס עד לשם ברגל לא קל ומיועד לאנשים שבכושר. מומלץ לקחת אוטובוס קרוב לאנדרטה או מונית עד לאנדרטה עצמה).

כשאתם שם, אל תפספסו את פסל הבישוף גלרט המניף צלב גדול מעל הגבעה, שעל שמו נקראת הגבעה, את הסיטדלה (Citadella) המצודה הקודרת והנמוכה, ואת כניסיית המערה המרשימה. אם עייפתם מההליכה במקום, כדאי לנוח ולרחוץ במרחצאות גלרט האהובים.

אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בבודפשט
פסל החירות בגבעת גלרט

גבעת הטירה בבודפשט Budai várnegyed

גבעה שנחשבת אתר מורשת עולמית ואתר חובה לכל מבקר בעיר בפרט ובהונגריה בכלל (השארנו את הטוב לסוף!). לגבעה היתה חשיבות אסטרטגית גבוהה לאורך ההיסטוריה והשנים ותוכלו למצוא בה מספר אטרקציות חובה הנמצאות קרוב אחת לשניה:

ארמון המלוכה (ארמון בודה)

ההיסטורי שהיה משכנם של מלכי הונגריה. בארמון תמצאו גם את הגלריה הלאומית של הונגריה האהובה ביותר על חובבי אמנות מהמאה הקודמת, מוזיאון לתולדות בודפשט וספריות לאומיות.

באסטיון הדייגים Halászbástya

(או: מבצר הדייגים) הוא מבצר ענק ומרשים שמהווה תצפית מרשימה ויפהפיה על חלקים נרחבים בבודפשט בכלל ועל הדנובה, האי מרגיט וגבעת גלרט בפרט. היא נקראית כך בזכות הדייגים שהיו אחראים על הגנת המצודה בימי הביניים. מקום מושלם לאוהבי התמונות ואווירה היסטורית של ימי הביניים.

הזמנת מלונות בבודפשט
מצודת הדייגים בבודפשט. אחד מהמקומות היפים בעיר

כניסיית מתיאש Mátyás-templom

כניסייה קתולית מרשימה ומפורסמת הנקראית על שם המלך מתיאש הראשון שהיה מלך הונגריה. הוא אף התחתן כאן ונערכו כאן טקסי הכתרה של מלכים הונגריים. הכניסייה פתוחה לביקורים ויש כאן אפילו מוזיאון קטן בו נשמרו העתקים של הכתר ההונגרי, תכשיטים וחפצים שונים מתקופת המלכים ההונגריים.

באזור הגבעה תמצאו סמטאות ורחובות שנראים כאילו ימי הביניים לא פסחו עליהם ומהווים אתר צילום פופולארי עבור קליפים וסרטים, לכן אנחנו ממליצים לכם פשוט ללכת לאיבוד ולהישאב לאווירה המיוחדת וההיסטורית של הגבעה. אתם לא תצטערו!

הפייסטה שלכם בבודפשט מתחילה כאן!

אהבתם את המדריך אתרי חובה ואטרקציות שאסור לפספס בבודפשט ?

לעוד כתבות על בודפשט היכנסו למדריך שלנו על בודפשט.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!