חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי חובה ברייקיאוויק בירת איסלנד שאסור לכם לפספס

אתרי חובה ברייקיאוויק בירת איסלנד הוא מדריך לכל מי שמגיע לרייקיאוויק, בירת איסלנד ומעוניין לראות את כל אתרי החובה בעיר המדהימה הזו, שנחשבת לעיר הבירה הכי צפונית בעולם.

רייקיאוויק היא עיר מקסימה, צבעונית, פשוטה ויפהפייה. הבתים הצבעוניים שלה, האווירה הקסומה שלה, המוזיאונים המעניינים שלה והתושבים מסבירי הפנים הופכים אותה לעיר שמומלץ להתעכב בה כמה ימים.

אם אתם מגיעים רק לרייקיאוויק, ואם אתם מתכננים טיול בכל איסלנד, אנחנו ממליצים לכם בחום להקדיש לעיר לפחות את היומיים.

רייקיאוויק לא מצטיינת בבניינים מפורסמים מלבד כניסיית הדלגרים, שהיא כנראה המבנה המפורסם היחיד בה, ואם תעלו עליה תזכו לראות את כל העיר מונחת לפניכם.

לכן אתם יכולים להרגיש בנוח ללכת כאן לאיבוד, למצוא מקומות דרך הרגליים ופשוט לנוח ולהירגע לפני שאתם יוצאים לחקור את כל איסלנד.

כי מילה שלנו, כשתסיימו את הטיול בכל האי ותחזרו לרייקיאוויק, אתם תתאהבו בעיר סופית, כי זה כמו לחזור מהירח לעיר גדולה (רוב תושבי האי חיים בה, שהם בקושי 330,000 איש) ולציוויליזציה.

כנסיית הדלגרים

כנסיית הדלגרים (Hallgrímskirkja) היא סימן ההיכר המפורסם ביותר של איסלנד ושל עיר הבירה רייקיאוויק. הגובה שלה הוא 74.5 מטר ובנו אותה במשך 41 שנה, מ-1945 ועד 1986.

בשל גובהה (הבניין השני בגודלו באיסלנד) ובגלל היופי שלה, היא נראית מכל מקום בעיר. מומלץ להיכנס לתוך הכנסייה ולעלות במעלית (בתשלום) לתצפית שהיא אחת המפורסמות במדינה, בה נשקף נוף פנורמי של כל העיר.

הפסל של הוויקינגי בחזית הכנסייה הוא של לא מאחר ממגלה הארצות האיסלנדי לייוו אייריקסון, האירופאי הראשון שדרך על אדמת אמריקה (כן, לפני קולומבוס!) והוא ניתן במתנה לאיסלנד מארה"ב לחגיגות יובל האלף לפרלמנט האיסלנדי שנחשב לעתיק בעולם וכמתנה סימבולית לאור היחסים הטובים והמעולים בין שתי המדינות.

רייקיאוויק: המדריך המלא לטיול ברייקיאוויק
הסמל הבלתי מעורער של העיר. כנסיית הדלגרים.

טיול לטבעת הזהב Golden Circle

לא משנה אם הגעתם רק לרייקאוויק או אתם מתכננים טיול בכל איסלנד – הטיול הראשון שתעשו הוא ללא ספק טיול לטבעת הזהב, הכולל בתוכו את שלושת אתרי הטבע החשובים ביותר באיסלנד:

הפארק הלאומי ת'ינגווליר Þingvellir שהוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ואחד הפארקים החשובים והיפים ביותר באיסלנד (כאן תוכלו ללכת בין הלוחות הטקטוניים ולראות כיצד התכנס הפרלמנט הראשון בעולם), את המפל המרשים והעצום Gullfoss Waterfalls ואת פארק הגייזרים בו תראו את הגייזר שנקרא גייזר ועל שמו המילה "גייזר" האיסלנדית הפכה למילה המתארת את התופעה ואת הגייזר סטרוקר המתפרץ מדי 7 עד 10 דקות!

לפרטים נוספים היכנסו למדריך שלנו על טיול לטבעת הזהב באיסלנד.

מפלים באיסלנד שאסור לכם לפספס
מפל גולפוס בפארק הלאומי ת'ינגווליר. אסור לפספס!

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות ברייקיאוויק כאן:

 

הלגונה הכחולה Bláa lónið

כנראה אתר התיירות המוביל ביותר באיסלנד. הלגונה הכחולה (Blue Lagoon) אמנם לא ממוקמת ברייקיאוויק עצמה אלא מחוץ לה בעיירה גרינדוויק (Grindavík), בסביבות ה-38 ק"מ מרייקיאוויק.

האגם העצום בו נמצאים המרחצאות משתרע על פני 5 דונם וטמפרטורות המים בו נעים בין 37 ל-42 מעלות צלזיוס. האגם נראה כמו חלום וזה גן עדן עבור משתמשי האינסטוש ולמי שאוהב להעלות תמונות יפות לפייסבוק – ה"עשן" שיוצא מהמים, המים הכחולים, האווירה, עצם העובדה שרואים רק את הראשים של האנשים הרוחצים בו והסלעים סביב הופכים אותו לאתר מדהים ויפהפה.

לא רק תיירים מגיעים לכאן אלא גם אנשים שחולים במחלות עור שונות כמו פסוריאזיס מכיוון שהמים כאן נחשבים ליעילים, ממש כמו ים המלח שלנו.

הלגונה הכחולה פתוחה תמיד, גם בחורף וגם בקיץ, והיא דרך מילוט אהוב מהחורף הקשוח של איסלנד. בנוסף תמצאו כאן סאונה, חמאם, מסעדות, בתי קפה, חנות למוצרי יופי בריאות ואפילו בית מלון קטן.

מוזיאונים ברייקיאוויק

אז נכון, לא תמצאו כאן מוזיאונים כמו בפריז, בניו יורק או בלונדון, אבל גם לרייקיאוויק הקטנה יש מה להציע לאוהבי האמנות.

אם אתם אוהבים אמנות, תשמחו לגלות שלא חסר כאן מוזיאוני אמנות כמו Reykjavik Art Museum והגלריה הלאומית של איסלנד,

מוזיאונים חשובים כמו המוזיאון הלאומי של איסלנד והמוזיאון הימי של רייקיאוויק,

מוזיאונים לילדים כמו מוזיאון Whales of Iceland המרשים ו-Saga Museum עם בובות השעווה ועד מוזיאונים הזויים שלא האמנתם שאשכרה הם קיימים כמו Icelandic Phallological Museum שבו תמצאו את איברי המין של כל היונקים בעולם, כולל לא פחות מתרומה של בן אדם, כך שאם אי פעם רציתם לראות איך פין של לוויתן או פיל אפריקאי נראים – הגעתם למקום הנכון….

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון ברייקיאוויק כאן:

Booking.com

שוק הפשפשים Kolaportið

אם אתם אוהבים שווקי פשפשים, אתם חייבים להגיע לכאן. זהו שוק מקורה קטן שבניגוד לחנויות הרבות ברחבי העיר, תמצאו כאן דברים זולים שנמכרים על ידי מקומיים, אמנים ועוד.

בין היתר תמצאו כאן ספרים, בגדים איסלנדיים, דברים לאספנים, עתיקות, מזון, עבודות יד, דברי אמנות ועוד.

פתוח בימי שבת וראשון מ-11 בבוקר עד 17:00.

כתובת: Tryggvagötu 19 , Old Harbour, Grófin, Reykjavík

כיכר אוסטרווטלור Austurvöllur

זוהי הכיכר המרכזית של העיר ומספר בניינים ואתרים חשובים נמצאים קרוב אליה כמו אגם טיורנין, בניין העירייה, קתדרלת רייקיאוויק, הפרלמנט Alþingishúsið, כנסיית פריקירקיאן, מוזיאונים ועוד.

אם אתם רוצים להתחיל לטייל בעיר או ללכת לאיבוד ולגלות מקומות, מומלץ להגיע לכאן. בין היתר תמצאו כאן את הרחובות הראשיים של העיר בהם אינספור חנויות, מסעדות, בתי קפה ועוד.

פרלן Perlan

או "הפנינה" בתרגום חופשי לעברית, הוא מהמבנים המפורסמים בעיר והוא נמצא בראש גבעה גבוהה אשר משקיפה על העיר.

העיצוב שלו מרשים ובהחלט שווה לקפוץ לכאן לביקור. ישנם כמה קומות, ותמיד קורה כאן משהו – אם זה תערוכות, קונצרטים, שווקים ועוד.

האטרקציה העיקרית כאן שבגללה שווה להגיע לכאן הוא המצפה הפנורמי הכולל גם טלקסופים, או בישיבה במסעדה תוך כדי צפייה בנוף היפה של העיר.

The Sun Voyager

אחד הפסלים היפים, המרשימים והאהובים ביותר בעיר, הנמצא ליד הים. הרבה חושבים שמדובר בספינה של ויקינגים אך המטרה של האמן שיצר אותה, יון גונאר ארנרסון, הייתה להדגיש חופש, תקווה וחלום, כמו נסיעה אל עבר השמש.

לא רחוק מהפסל תמצאו את אולם הקונצרטים הרפה Harpa Reykjavik Concert Hall , מבנה מיוחד מזכוכית, המשמש כבית האופרה של העיר – לכאן מגיעים בדרך כלל אמנים בינלאומיים להופיע באיסלנד.

מגדל Imagine Peace

עמוד השלום הוא אנדרטה מיוחדת לזכרו של ג'ון לנון והיא לא נמצאת ברייקיאוויק עצמה אלא באי קטן וקרוב בשם וידיי.

האנדרטה מקרינה אור כחול ועצום המוקרן כלפי השמיים ונראה בכל רחבי העיר במשך שעות הלילה. האנדרטה נמצאת על במה מיוחדת ועוצמתית בה חרותות המילים "Imagine Peace" ב-24 שפות שונות, כולל בעברית, כמחווה לשירו המפורסם של לנון.

בנוסף תמצאו הקדשה מיוחדת על האנדרטה בו יוקו אונו מקדישה את האנדרטה לאהבת חייה, לנון, שנרצח על ידי מעריץ מטורף בניו יורק ב-1980.

אונו בחרה להקים את האנדרטה כאן באיסלנד לא רק בגלל יופייה אלא בגלל איכות הסביבה שחשובה לה מאוד. לחנוכת האנדרטה הגיעו אישים מפורסמים רבים כולל רינגו סטאר ושון לנון, בנם של לנון ואונו.

האור באנדרטה לא דולק בכל השנה – רק מה-9 באוקטובר (תאריך יום ההולדת של לנון) ועד ה-8 בדצמבר, היום בו נרצח. בנוסף הוא מואר ב-21-28 בדצמבר וב-21-28, לציון הקיץ והחורף, וב-31 בדצמבר, לכבוד השנה החדשה, וגם ב-18 בפברואר, יום ההולדת של אונו.

סוכנויות טיולים רבות בעיר מציאות טיולי יום לאי כדי לצפות באנדרטה מקרוב – אנחנו מציעים לוותר כי באמת חבל על הכסף.

אם אתם בעיר בזמן התאריכים שציינו, כדאי להגיע עם האוטו לנמל ולראות את האורות הכחולים הבוקעים מהאנדרטה שנראים בבירור מרייקיאוויק.

צייד אחר הזוהר הצפוני

אתם באיסלנד, שלא תנסו לראות את הזוהר הצפוני?

סוכנויות טיולים רבות בעיר מציעים טיולים בעקבות הזוהר הצפוני – רובם מתחייבים שאם לא תראו את הזוהר הצפוני בטיול, תקבלו טיול נוסף בחינם בעקבות הזוהר.

אם יש לכם אוטו, אנחנו ממליצים לכם לנסות לראות לבד ופשוט לצאת קצת מהעיר כדי שהתאורה לא תפריע לכם. לפעמים הזוהר כל כך חזק שהוא נראה גם בעיר עצמה.

אנחנו ממליצים לכם בחום לקרוא את מדריך הצפייה בזוהר הצפוני שלנו שיעזור לכם לראות אותו!

אטרקציות עם ילדים

מגיעים עם הילדים? נהדר! אל תפספסו את המדריך שלנו על רייקיאוויק עם ילדים.

הפייסטה שלכם באיסלנד מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על אתרי חובה ברייקיאוויק בירת איסלנד  ?

לעוד כתבות על איסלנד היכנסו למדריך שלנו על איסלנד.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!