חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אטרקציות ואתרי חובה בפילדלפיה שאסור לכם להחמיץ

פילדלפיה היא עיר הבירה של מדינת פנסילבניה, ואחת הערים המתויירות והאהובות ביותר בארה"ב – לכן זה היה מתבקש שנקדיש לעיר ההיסטורית והמקסימה הזו מדריך משלה באתר הכולל מאמר מסכם, כיפי וקליל על אטרקציות ואתרי חובה בפילדלפיה.

העיר משמשת מרכז תעשייתי, תיירותי ומסחרי חשוב בחוף המזרחי של ארה"ב ויש בה אטרקציות רבות וחשובות.

בעבר, העיר היתה הבירה הפדרלית של ארה"ב, וכל מוסדות הממשל היו כאן עד שהוחלט להקים עיר שתשמש בתור עיר הבירה של ארה"ב – וושינגטון די סי.

הרבה אירועים היסטוריים קרו כאן – כאן כתבו ג'פרסון ובנג'מין פרנקלין (שהוא אהוב העיר – אתם תראו כמה אנחנו צודקים כשתהיו שם…) את מגילת העצמאות, כאן נתפר הדגל הראשון של ארה"ב, וכאן נמצא פעמון החירות החשוב והמפורסם.

מומלץ להגיע לכאן מהעיר ניו יורק בדרך אל וושינגטון די סי. אספנו לכם במאמר הבא את כל האטרקציות החשובות שאתם חייבים לבקר במהלך ביקור בעיר!

פארק העצמאות ההיסטורי הלאומי Independence National Historical Park

פארק שמסביב לו בניינים חשובים בהם התקיימו כמה מהאירועים ההיסטוריים והחשובים ביותר של ארה"ב – כאן ממש היא נוסדה וכאן כדאי להתחיל את הטיול שלכם בעיר.

לחוויה טובה יותר, מומלץ להצטרף לסיור בפארק כדי לקבל הסברים על כל בניין ומקום היסטורי סביב הפארק. אנחנו ממליצים לכם בחום להתחיל במרכז המבקרים (פתוח כל יום, 8:30-19:00) בו תוכלו להצטייד בהסברים, מפות ואפילו במזכרות מחנות המתנות הגדולה שבו.

להלן כמה מהאתרים החשובים סביב הפארק:

פעמון החירות Liberty Bell

האטרקציה העיקרית והחשובה של העיר. מי לא מכיר את פעמון הדרור, או בשמו השני פעמון החירות? יצקו אותו באנגליה בשנת 1752 וצלצלו בו לראשונה ב-8 ביולי 1776, בעת שהקריאו לראשונה את מגילת העצמאות.

יש בפעמון סדק בולט לעין, שנקרא "הסדק המפורסם", והוא נגרם ב-8 ביולי 1835 בעת שצלצלו בו.

הפעמון הפך עם השנים לסמל של חירות ולסמל הבלתי מעורער של התנועה לביטול העבדות בארה"ב.

בעבר הפעמון נהג לנדוד ממדינה למדינה במסגרת תערוכות מתחלפות, אך כיום הוא ממוקם כאן בתוך ביתן מיוחד בעיר – סוף סוף נותנים לו את הכבוד הראוי, אך זה בעיקר נובע מהחשש שהוא יינזק. הביתן מכיל תערוכה מעניינת על הפעמון ותמונות של אישים מפורסמים, כמו מרטין לותר קינג, מצולמים איתו.

שעות הפעילות של הפעמון הם כל יום בין השעות 9:00-19:00. יש בידוק בטחוני בכניסה. הכניסה בחינם.

יום יבוא במהרה
פעמון החרות דרור יקרא
ושחורים ולבנים יתכנסו מסביבו
יום יבוא, יום יבוא, יום יבוא."

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בפילדלפיה כאן:

אולם העצמאות Independence Hall

בבניין זה הוכרזה ב-4 ביולי 1776 עצמאות ארה"ב ופה גם נכתבה החוקה בשנת 1787. האולם משתקף גם דרך הביתן של פעמון החירות כשעומדים מול הפעמון – כך שמומלץ להצטלם שם כאשר אתם תופסים את 2 האייקונים הגדולים של העיר בתמונה אחת.

פילדלפיה: המדריך המלא לטיול בפילדלפיה
אולם העצמאות. כאן הוכרזה עצמאות ארצות הברית!

אתרים נוספים

מסביב לפארק יש עוד המון אתרים היסטוריים חשובים כמו היכל הנגרים בו התכנס הקונגרס הקונטיננטלי הראשון, בית הנשיא בו היה בית המגורים של הנשיא וושינגטון (אך הוא נהרס), בנייני הבנק הראשון של ארה"ב, חצר פרנקלין בו היה בעבר ביתו של בנג'מין פרנקלין (אך גם הוא נהרס…), היכל הקונגרס, בית העירייה הישן שהיה מושבו של בית המשפט העליון, בית הקברות מקווה ישראל ועוד.

המדרגות של רוקי Rocky Steps

אם גם אתם גדלתם על סרטי "רוקי", אתם בטח זוכרים את הסצנה המרגשת בסוף הסרט הראשון, כאשר רוקי רץ על גרם מדרגות ומרים את ידיו אל על. ובכן, הסצנה צולמה ממש כאן – במדרגות המובילות למוזיאון האמנות של פילדלפיה המפורסם (מידע על המוזיאון לא תמצאו כאן, למרות שגם הוא אתר חובה בעיר, אלא במדריך מוזיאונים מומלצים בפילדלפיה).

אלפי אמריקאים ותיירים מכל העולם מגיעים לכאן כל יום לא כי הם שוחרי אמנות אלא בשביל לשחזר את הסצנה המפורסמת – מאוד משעשע לראות אנשים רצים עם הידיים למעלה כאשר הם מנגנים את המנגינה המפורסמת מהסרט.

מרוב שהם עסוקים בעצמם, הם לא שמים לב שממש בצד המדרגות נמצא פסל רוקי Rocky Statue המפורסם ובו דמותו של סילבסטר סטאלון האהוב. אל תשכחו להצטלם כאן!

בניין עיריית פילדלפיה Philadelphia City Hall

בניין עירייה הממוקם בכיכר פן שבעיר, ונחשב לאחד מסמלי העיר. הבניין נחשב לבניין העירייה הכי יפה לא רק בפילדלפיה אלא בכל ארה"ב. מומלץ להגיע לכאן ולהתרשם מהיופי עוצר הנשימה של הבניין.

מומלץ לבקר בקומת התצפית של הבניין להתרשמות נוספת ויפה על העיר ממעוף הציפור.

שוק רדינג טרמינל Reading Terminal Market

שוק צבעוני גדול ונחמד הנמצא בבניין גדול בין רח' 12-13 ורח' פילברט. ניתן לקנות פה בעיקר ירקות ופירות, דגים, ליהנות ממאפיות שונות, אטליזים ועוד.

מקום יפה ונחמד לעצור כאן במהלך הטיול, במיוחד אם אתם אוהבים לאכול ולנשנש משהו טעים על הדרך.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בפילדלפיה כאן:

Booking.com

גשר בנג'מין פרנקלין

גשר תלוי יפהפה שנפתח ביולי 1926 לכבוד חגיגות 150 שנה לחתימת הכרזת העצמאות של ארה"ב. מומלץ לבקר ב-Penn's Landing, נמל שמצא קרוב לגשר, המספק תצפית יפהפיה על הגשר העוצמתי והמפורסם שהפך לסמל העיר.

בנוסף, בנמל עוגנות כמה אניות מפורסמות כמו "אולימפיה" והצוללת "בקונה" הראויות לביקור וצילומי תמונות.

כאן התהלך "הבוס", ברוס ספרינגסטין בסצנת הסיום של הקליפ המפורסם "Streets of Philadelphia" שהפך לאחד השירים האהובים והמוכרים ביותר של הבוס בפרט ושל שנות ה-90 בכלל.

פארק האהבה Love Park

פארק מקסים ממש ליד בניין עיריית פילדלפיה הנקרא על שם הפסל "LOVE" שנמצא בו. הפסל מאוד מפורסם, אך האמת היא שלא מדובר בפסל המקורי שנעשה על ידי אמן הפופ-ארט רוברט אינדיאנה.

הפסל המקורי נמצא בכלל במוזיאון אינדיאנה לאמנות, והעתקים של הפסל מצויים בכל העולם – גם כאן בישראל. אך משום מה, ההעתק של הפסל הפך לסמל של פילדלפיה, ומומלץ לעבור כאן במהלך ביקור בעיר כי התמונות שיצאו לכם כאן ישתלמו לכם: יש גם אותיות תלת מימד גדולות של "I LOVE PHILLY" על רקע בית העירייה המפורסם והיפה.

אטרקציות ואתרי חובה בפילדלפיה
אנחנו אוהבים אותך, פילי!

Elfreth's Alley

סמטה קטנה, עתיקה וצבעונית שנשארה בדיוק כפי שנראתה בסוף המאה ה-17. ניתן לראות כאן בעיקר בתים קטנים ורחוב מרוצף עם דגלים עתיקים ויפים שיחזירו אתכם אחורה בזמן.

מה שעוד יותר מפתיע בסמטה הקטנה והפוטוגנית הזו, היא שאנשים עדיין גרים כאן – לכן חשוב לזכור להיות שקטים ולכבד את פרטיות התושבים.

ביקור אצל האמיש

נצלו את זה שפילדלפיה קרובה אל "מדינת האמיש" וצאו לטיול יום מרתק בעקבות האנשים שחיים ללא חשמל, משתמשים בכרכרות סוסים ומסרבים להתקדם.

בית הכנסת מקווה ישראל

בית הכנסת של הקהילה העתיקה ביותר בעיר. יש בפנים סיורים על בית הכנסת העתיק והחשוב ביותר בפילדלפיה לצד תערוכה על כל מיני חפצי יודאיקה, מתנות חשובות שקיבלו בני הקהילה ועוד.

הצוות שלנו הגיע לאחר שעות הפעילות, וברגע שהשומר גילה שאנחנו יהודים מישראל – הוא הכניס אותנו למקום למרות שלא היו סיורים באותה שעה. מומלץ לתת גיחה אם אתם באזור!

סוסייטי היל Society Hill

אזור עתיק ומשוחזר עם המון חנויות, מסעדות, גלריות לאמנות, מועדונים, פאבים ועוד, לצד מוסדות ובניינים היסטוריים מימי הקמת ארה"ב.

בעבר זו היתה שכונת היוקרה של העיר בה גרו רוב עשירי העיר, לכן תמצאו פה בעיקר בתים יפים. נחמד לבקר כאן וליהנות מהאווירה הנעימה של המקום!

פירמונט פארק

פארק עצום שנחשב לפארק הגדול ביותר בתוך עיר. מה יש לעשות כאן? יותר נכון לשאול מה אין – רכיבה על אופניים, רכיבה על כרכרות, שבילי הליכה, ריצה, מוזיאונים ואפילו קונצרטים בתקופת הקיץ.

תמיד קורה כאן משהו מעניין ושווה לעצור כאן במהלך ביקור בעיר!

כיכר ריטנהאוס Rittenhouse Square

פארק ציבורי הנמצא בשכונה בעלת אותו שם, ריטנהאוס, במרכז העיר פילדלפיה. הפארק נחשב לאחד מחשמת הפארקים המקוריים בשטח הפתוח שתכננו בעיר בסוף המאה ה-17.

הפארק, שנקרא משום מה כיכר, נחשב לאחד מהמרחבים הציבוריים העירוניים הטובים והיפים ביותר בארצות הברית.

שווה לעצור כאן במהלך ביקור בעיר.

One Liberty Observation Deck

נקרא גם Philly From The Top, זו נקודת תצפית הנמצאת בקומה ה-57 של גורד השחקים המפורסם ליברטי פלייס (Liberty place).

אם אתם מחפשים נקודת תצפית מרשימה ויפה על העיר מלמעלה – זה המקום. אל תפספסו!

אטרקציות ואתרי חובה בפילדלפיה

אטרקציות עם ילדים בפילדלפיה

למדריך המלא שהכנו לכם על אטרקציות עם ילדים לחצו כאן.

מוזיאונים בפילדלפיה

למדריך המלא על כל המוזיאונים המומלצים בפילדלפיה, לחצו פה.

מלונות בפילדלפיה

עוד לא הזמנתם מלון? מעולה. בקרו עכשיו במדריך מלונות מומלצים בפילדלפיה.

הפייסטה שלכם בפילדלפיה מתחילה כאן!

אהבתם את הפוסט שלנו על אטרקציות ואתרי חובה בפילדלפיה ?

לעוד מדריכים מועילים על פילדלפיה היכנסו למדריך שלנו על פילדלפיה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!