חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אטרקציות ואתרי חובה בסופיה – המדריך המלא לבירת בולגריה

סופיה היא אחת מהיעדים הזולים ביותר לטיסות מישראל לכן זה היה מתבקש שיהיה באתר שלנו מדריך אטרקציות ואתרי חובה בסופיה שיסקר עבורכם את כל האתרים החשובים בעיר, מה לעשות, איפה לאכול, מה לקנות ועוד.

העלות הזולה של המלונות והקניות, המרחק טיסה הקצר (3 שעות בלבד מישראל!) הפכו אותה ליעד אהוב על ידי ישראלים שואהבים לטייל.

אומנם גם בודפשט וגם פראג זולות ומצטיינות במלא מקומות יפים לצילום כמו בתי הפרלמנט בבודפשט, השעון העתיק בפראג וכו', לסופיה אין אתר יפהפה שמושך אליו תשומת לב ומטיילים שאוהבים להצטלם – אך מה, היא מכפה על זה בתוכן שלה, במוקדי הקניות המעולים שבה ובאתרי הסקי והספא המעולים.

סופיה היא ללא ספק עיר שחייבים לבקר בה – היא עיר הבירה הגבוהה ביותר באירופה, היא עיר אירופאית עתיקה, ועיר שעדיין מתנערת מהשלטון הקומוניסטי המדכא שהיה בה.

העיר היא גם שער יציאה מעולה לטיולים במדינות השכנות, למי שאוהב לעשות סקי או לטייל בטבע ועוד. אך עדיין, הקדישו כמה ימים לטיול בעיר – אנחנו מבטיחים לכם שלא תצטערו!

במדריך הבא תמצאו סקירה מקיפה של כל האטרקציות ואתרי החובה בעיר. כמו כן, אנחנו ממליצים לכם ללכת לאיבוד ולהיכנס לרחובות צדדיים, לסמטאות עם גרפיטי, לרחובות עם כיכרות ופסלים, אנחנו מבטיחים לכם שתצאו מכאן עם המון חוויות ותמונות בלתי נשכחות.

לעוד מדריכים על העיר כמו מדריך למסעדות בסופיה, אטרקציות עם ילדים, מוזיאונים ועוד – היכנסו למדריך המלא שלנו על סופיה בו תמצאו את כל המדריכים מסודרים לפי נושאים.

מדרחוב Vitosha Boulevard

מדרחוב הקניות המרכזי בעיר, בו תמצאו סניפים של רשתות בינלאומיות מוכרות לצד חנויות יותר עממיות, מסעדות עם אוכל מקומי ומודרני ובתי קפה. המדרחוב נקרא כך על שם הר ויטושה Vitosha Mountain, שנמצא ממש מאחוריו ובסוף המדרחוב יש גן יפהפה שמומלץ לצלם בו תמונות יפהפיות מול הפסגה המושלגת של ההר, המזדקר באופק לגובה של 2,300 מטר.

רוצים עוד שופינג במחיר משתלם? מומלץ להגיע אל קניון Sofia Paradise ואל קניון Sofia Ring בו גם יש סניפים של רשתות מוכרות במחירים משתלמים ונוחים.

שווקים בסופיה

שוק הנשים Zhenski Pazar

השוק הפתוח המרכזי והעממי של סופיה, בו תמצאו דוכני אוכל הכוללים פירות, ירקות, גבינות ובשרים לצד בגדים זולים, מזכרות, חנויות מכולת קטנות ומסעדות כמו לפני 30 שנה.

השוק נקרא שוק הנשים לא כי הוא מיועד רק לנשים (הוא מיועד לכולם!) אלא בזכות הנשים הבולגריות שמגיעות לכאן מהכפרים שלהן כדי למכור ישירות לצרכנים דברים מהחוות שלהן.

חוץ מהנשים הללו, יש כאן גם בתי קפה מודרניים, בתי יין, דוכני מזון כמו שווארמה, בוקס ועוד – והכל במחירים זולים על גבול המצחיקים – במיוחד עבורנו הישראלים!

כתובת: סביב רחוב Stefan Stambolov.

שעות פעילות: כל יום, 9:00-18:00.

‪Central Market Hall השוק המקורה‬

שוק האוכל המקורי, שנקרא גם Tsentralni Hali, הוא שוק יפהפה ומקורה שנמצא תחת מבנה עם פסלים גדולים ובו גם שעון יפהפה. הוא שופץ בשנות ה-90 על ידי חברה ישראלית והיום ניתן לקנות בו ממיטב האוכל של התוצרת המקומית, החל מגבינות, עוגות ועד נקניקים, בשר ועוד.

מלבד אוכל, יש כאן גם מסעדות (בקומת הקרקע) ואפילו חנויות בגדים ותכשיטים (בקומה השנייה).

כתובת: ‪pluven kompleksMaria Luiza 28‬.

שעות פעילות: 7:30-21:00 כל יום.

קדימה אוכל: מסעדות מומלצות בסופיה
השוק המקורה בסופיה. אתר חובה בעיר

שוק העתיקות העתיק

אל תפספסו את כיכר Alexander Nevski שמול קתדרלת אלכסנדר נייבסקי (מידע על הקתדרלה – בתחילת המדריך), בה מתקיים כל יום שוק פשפשים בו תוכלו לרכוש מזכרת אותנטית מהתקופה הקומוניסטית כמו גם ציורים, בגדים ועוד.

מקובל להתמקח כאן.

שעות פעילות: כל יום, 9:00-18:00.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בסופיה כאן:

קתדרלת אלכסנדר נבסקי

הקתדרלה הגדולה והמפורסמת ביותר בעיר, ואחת מסמלי ההיכר של סופיה. למרות שהיא נראית עתיקה, היא נבנתה רק בתחילת המאה ה-20 והיא נקראת על שם אלכסנדר נייבסקי, מנהיג רוסי מהמאה ה-13.

הקתדרלה ללא ספק מרשימה ביופיה, והיא אחת מהמבנים שחייבים לראות במהלך ביקור בעיר. היא יכולה להכיל בתוכה עד כ-5 אלף מתפללים בעמידה ויש בתוכה חלונות ויטראז' וציורי קיר יפהפים, וגם רצפת שיש מדהימה.

בולגריה: המדריך המלא לטיול בבולגריה
קתדרלת אלכסנדר נבסקי. מסמלי בירת בולגריה

כנסיית סנט ג'ורג'

כנסיית ג'ורג' הקדוש היא כנסייה בעלת מבנה מעוגל הבנוי מלבנים אדומות. הוא נמצא בחצר משרד ראש הממשלה של סופיה, ומומלץ על הדרך להגיע לשם כדי לחזות בטקס חילופי המשמרות שנערך במקום. מידע נוסף על הטקס במדריך אטרקציות עם ילדים בסופיה.

כנסיית סופיה הקדושה

כנסיה עתיקה וחשובה נוספת בעיר, שבניגוד למה שכולם חושבים, העניקה לעיר את שמה, והיא לא נקראת על שם העיר. הכנסייה בנויה בסגנון ביזנטי ומלבנים אדומות, ונמצאת במקום שבעבר היה תיאטרון רומי ובית קברות מהמאה השנייה לספירה.

הכנסייה ידעה שינויים רבים במהלך ההיסטוריה – היא נהרסה כמה פעמים, הפכה למסגד על ידי הטורקים, נהרסו בה ציורים ופסלים… אך היא תמיד שופצה מחדש.

בית הכנסת הגדול בסופיה

בית הכנסת הגדול של העיר, והיחידי שבו, נמצא מאחורי השוק המרכזי המקורה והוא אחד מבתי הכנסת הספרדיים הגדולים באירופה – סמל לגודלה ולעושרה של הקהילה היהודית בעיר עד מלחמת העולם השנייה.

הוא נבנה בין 1905 ל-1907 בהשראת בית הכנסת הגדול של וינה (שנהרס), והוא עדיין פעיל עד היום ומשרת את הקהילה היהודית שגרה כאן.

מומלץ להיכנס לכאן ולהתרשם מיופיו הפנימי של בית הכנסת. בקומה השנייה יש מוזיאון קטן.

גן המלך בוריס Borisova Gradina

אחד הפארקים המפורסמים ביותר בעיר. פינת חמד ירוקה ויפה, בה ניתן לברוח קצת מההמולה של העיר. הגן נקרא ע"ש המלך בוריס השלישי, ויש בו מונומנט יפה מהתקופה הסובייטית המסמל אחווה.

כמו כן יש פה מסעדות, בתי קפה, גינה יפה ואגם, ומאוד נעים לנוח כאן מיום גדוש באטרקציות ומקומות בעיר.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בסופיה כאן:

Booking.com

פארק קמבנייט Park Kambanite

בפארק היפה הזה נמצאת אנדרטה מיוחדת שהוקמה ב-1979 כדי להנציח את "שנת הילד" שהתקיימה באותה שנה, תחת הסיסמא: איחוד, יצירתיות ויופי.

לכן, רוב מדינות העולם מיוצגות במונומנט המיוחד הזה על ידי פעמון ובו שם המדינה.

כל פעמון עשוי מנחושת לרוב, ולכל פעמון צורה וגודל שונה מאחד לשני, כשכל אחד מהם משמיע צליל ייחודי רק לו.

מומלץ להגיע לפארק הזה בשביל להתרשם מהאנדרטה המיוחדת הזו – וכמובן שגם לישראל יש כאן פעמון!

המרכז המסחרי TZUM

מרכז קניות ענקי בשדרת Marija Luiza 2 עם חנויות וסניפים של מותגי יוקרה, מסעדות, חנויות עממיות, חנויות מתנות, תכשיטים, בגדים ועוד – ממש במרכז העיר. גם אם אתם פחות בקטע של קניות, כדאי להיכנס כדי להתרשם מהעיצוב האדריכלי המיוחד של המקום, שהפך מבניין קומוניסטי מכוער לבניין מרהיב בעל עיצוב יוקרתי ומדהים.

טיולי טבע מחוץ לסופיה

Golden Bridges

אוהבים טבע? חצי שעה נסיעה בלבד ממרכז סופיה, תוכלו להגיע לאזור של טבע עוצר נשימה עם נוף מדהים המציע מספר רב של מסלולי הליכה ורכיבה לפי דרגות קושי שונות, מהקל לקשה.

מאוד קל לטייל כאן בזכות ההסברים באנגלית, ובסיום הטיול תוכלו לקנח במסעדה שבמקום המציעה מרקים חמים.

‪Boyana Waterfall‬

אחד אתרי הטבע היפים והאהובים ביותר הנמצאים מחוץ לסופיה. שימו לב שיש כאן שני מסלולים – מסלול אחד תלול ומסלול אחד קל יותר המתאים גם לילדים. המסלול התלול מיועד בעיקר למטיבי לכת.

היציאה למסלול היא אחרי כנסיית בויאנה Boyana Church‬, שם אפשר להחנות את האוטו ולהתחיל (או שאתם יכולים לקחת מונית ממרכז העיר לשם). אתם עולים קצת ואז המסלול מתפצל לשני המסלולים שציינו מקודם.

במהלך המסלול רואים מפל גדול ויפה והמסלול מומלץ למי שאוהב טבע, הליכות, טרקים קלים וכמובן לצלם!

שימו לב שבימים קרים יש הרבה קרח במסלולים ואפילו שלג בפסגות שליד המפלים. המזג אוויר הופך את הטיפוס למאתגר ולארוך יותר, ויש גם להתלבש בהתאם.

סקי בבולגריה

בולגריה ידועה בתור יעד אהוב לאוהבי הסקי – במרחק של שעה נסיעה מהעיר סופיה, תוכלו להגיע לעיירת הסקי והנופש בורוביץ' Borovets שהיא אתר הסקי השני בגודלו במדינה. לא רוצים לעשות סקי? לא חסר מה לעשות כאן – יש כאן מלונות מפנקים, חמאם טורקי, מסעדות מעולות ועוד.

האתר מתאים לגלישת סקי עבור כל הרמות – מילדים ועד מקצוענים, כך שניתן גם להתחיל ללמוד כאן איך לגלוש. רק שימו לב – מאוד קר כאן בחורף, לכן יש להתלבש בהתאם!

כנסיות נוספות בסופיה שראויות לציון

כנסיית בויאנה Boyana Church

כנסייה מפורסמת ברובע בויאנה שמעוטרת בפרסקאות עשירים ויפהפים, סמל לאמנות מזרח אירופית מימי הביניים שהשתמרה באופן מדהים. היא נחשבת אתר מורשת עולמית וכדאי לבקר בתוכה.

אופציה פופולרית היא פשוט לצאת לסיור קבוצתי הכולל ביקור בכנסיית בויאנה ובמנזר רילה, הנחשבים לשני אתרי אונסק"ו חשובים בבולגריה.

הכנסייה הרוסית סנט ניקולאס

כנסייה בסגנון רוסי שנחשבת לאחד מהמבנים המרשימים בסופיה – תגרום לכם לחשוב שאתם במוסקבה, והיא ללא ספק אחת מהכנסיות היפות בעיר ולוקיישן נהדר לתמונות מדהימות. אל תפספסו!

כנסיית סווטה נדליה

כנסייה שמפורסמת לרעה בגלל פיגוע הטרור הגדולה בהיסטוריה של בולגריה שהתרחשה בה ב-16 באפריל 1925, כאשר תא מחתרתי של המפלגה הקומוניסטית הניחה פצצה רבת עוצמה בכנסייה כדי לחסל את מלך בולגריה, בוריס השלישי ובכירים נוספים בממשלת בולגריה.

160 בני אדם נהרגו ו-320 איש נפצעו במהלך הפיגוע, שהביא איתו גם עלייה באנטישמיות בגלל העובדה שאחד מהאנשים שביצע את הפיגוע היה יהודי.

כנסיית סווטה פטקה סמרדז'ייסקה

כנסייה שבוניה על שרידים של מבנה רומאי. יש אנשים אשר מאמינים שוסיל לבסקי, מהפכן בולגרי שהתנגד לכיבוש העות'מאני, קבור כאן. לבסקי נחשב לגיבור לאומי של בולגריה ולסמל של המאבק לעצמאותה – במיוחד בגלל סופו הטראגי, בה הוא הוצג להורג על ידי העות'מאנים.

כנסיית סבטי סדמוצ'יסלניטסי Sveti Sedmochislenitsi Church

כנסייה בולגרית אורתודוכסית בסופיה שנבנתה בין השנים 1901-1902 באמצעות הסבת מסגד עות'מאני נטוש, ונחנכה ככנסייה בשנת 1903. נחשבת לאחת הכנסיות היפות בעיר.

מסגד בניה באשי Banya Bashi Mosque

אם חיפשתם שריד לתקופה העות'מאנית בעיר, כדאי לכם להגיע לכאן. זה מסגד עות'מאני פעיל מהמאה ה-14 שפירוש שמו הוא "הרבה מרחצאות", שמסגיר גם את העובדה שהוא נמצא מעל מעיינות חמים שהיו בעבר חמאם טורקי.

מבני תרבות בסופיה שראויים לציון

ארמון התרבות הלאומי ‪National Palace of Culture Congress Centre‬

מבנה ענקי המשמש לקונצרטים, ישיבות, תערוכות ועוד. הוא נמצא בפארק גדול, נעים, נקי ויפה עם מזרקות ודשא, ומלא תיירים ומקומיים פוקדים אותו, מה שמוסיף לאווירה הנעימה.

התיאטרון הלאומי איוואן ואזוב Ivan Vazov National Theatre

התיאטרון הלאומי של בולגריה, והתיאטרון הוותיק ביותר במדינה ואחד מסמלי העיר ומציוני הדרך החשובים שלה. הוא נמצא במרכז העיר כך שמאוד קל להגיע אליו ולהתרשם מיופיו של הבניין ההיסטורי.

האופרה והבלט הלאומיים בסופיה National Opera and Ballet of Bulgaria

מוסד תרבות לאומי לאופרה ובלט. אחד המבנים היפים בעיר, שנבנה ברובו תחת המשטר הקומוניסטי. הוא נפתח ב-1953 והוא הבית של להקת האופרה הלאומית הבולגרית.

ארמון וארנה Vrana Palace

ארמון מלוכה לשעבר בפאתי סופיה. היום זה משכנו הרשמי של סימאון השני, צאר ממלכת בולגריה שהיה המלך והצאר האחרון של בולגריה בין השנים 1943-1946.

גשרים יפים בסופיה

גשר האריות Lions' Bridge

גשר קטן ויפה מעל נהר הולאדיאסקה. קל מאוד לפספס אותו מרוב שהוא קטן – הוא נקרא גשר האריות בזכות ארבעת אריות הברונזה הנמצאות בארבע הפינות של הגשר. קטן, אך מרשים!

גשר הנשרים Eagles Bridge

עוד גשר קטן על הולאדאיסקה, שנבנה על ידי אותו אדריכל שתכנן את גשר האחריות, כך שהבנתם את הרעיון – במקום 4 אריות יש כאן 4 פסלי ברונזה של נשרים. כדאי להגיע בשביל תמונות.

ספא ובתי מרחצאות בסופיה

סופיה גולף ריזורט St.Sofia Golf Club

מרכז ספא וגולף שנמצא 20 דקות ממרכז העיר בו יש בריכה מחוממת, חדרי עיסוי בו אפשר לרכוש טיפולים מקצועיים במחירים שווים, סאונות ועוד.

בית המרחץ של סופיה

סופיה עשירה בנביעות מים מינליים חמים, הנחשבים לטהורים ונקיים וראויים לשתייה. כאן תוכלו לראות תיירים ואפילו תושבים המגיעים לכאן במיוחד כדי לשתות מים ואפילו למלא בקבוקים כדי לקחת הביתה. מומלץ לנהוג כאחרון התיירים ולטעום את המים הטובים.

איפה: בהצטלבות הרחובות Exarth Joseph ו-Iskar.

בית המרחצאות העירוני Tsentralna Banya

מבנה יפה ועשיר בפסיפסים, הקיים בו גם מוזיאון – המוזיאון ההיסטורי העירוני. הוא נמצא ברחוב Triaditsa 2. רוצים מידע על מוזיאונים בעיר? לחצו כאן!

אוכל בולגרי ומסעדות בסופיה

אל תפספסו את המדריך המושקע שלנו לאוכל רחוב ומסעדות מעולות בסופיה.

מלונות מומלצים בסופיה

אספנו לכם מספר המלצות על מלונות מעולים בסופיה כאן.

מוזיאונים בסופיה

כל המוזיאונים והגלריות בעיר מחכים לכם בקישור הזה.

סופיה עם ילדים

באים עם הילדים? מעולה, אל תפספסו את המדריך המלא שלנו למשפחות עם ילדים.

הפייסטה שלכם בסופיה מתחילה כאן!

אהבתם את הפוסט שלנו על אטרקציות ואתרי חובה בסופיה ?

לעוד מדריכים מועילים היכנסו למדריך שלנו על סופיה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

Picture of מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!