חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך לתקשורת, אינטרנט וחשמל בקובה: תתפלאו, יש אינטרנט בקובה!

המדריך לתקשורת, אינטרנט וחשמל בקובה הוא אוסף טיפים והמלצות לגבי כל מי שמתכנן טיול לקובה אך מאוד חושש מחוסר התקשורת במדינה, הפסקות החשמל, העובדה שאין בה WIFI ועוד.

המאמר הזה בא להרגיע אתכם ולבשר לכם בשורה חגיגית במיוחד: יש חשמל בקובה! יש אינטרנט בקובה! ויש דרכים ליצור קשר עם המשפחה והחברים!

כל מה שעליכם לעשות כדי להשיג את כל זה ולהתכונן בהתאם הוא לקרוא את המדריך הזה. המדריך שלנו הוא חובה לכל מי שמגיע לקובה ואנחנו ממליצים לשתף אותו עם חברים או מכרים שמגיעים לקובה.

חשמל בקובה – או: איזה מתאם להביא?

המדריך לתקשורת, אינטרנט וחשמל בקובהלכל אחד יש את החבר או הקרוב משפחה הזה שחזר מקובה ומיהר לספר לכם כמה הם לא מתקדמים מבחינת המון דברים, כמה הפסקות חשמל יש וכמה זו מדינה לא מתקדמת.

אז נכון, החשמל בקובה לא מושלם, אבל יש בקובה חשמל והוא עובד. קרוב מאוד להניח שאתם תתקלו בהפסקת חשמל אחת או שתיים במהלך הטיול שלכם, אך בשביל המקומיים זה דבר שבשגרה והם לא מתייחסים אליו כל כך – תוך כמה דקות הוא חוזר שוב.

אז לא, אתם לא צריכים להביא אתכם פנסים ואפשר לגמרי להסתפק בפנס שמספק המכשיר הנייד שלכם.

השקע בקובה הוא כמו האמריקאי – עם 2 פסים ומתח החשמל הוא 110V. כדאי להגיע לקובה כבר עם המתאם שיתאים למצלמה או לפלאפון.

אך גם אם לא באתם עם מתאם, לא קרה כלום – לרוב בעלי הקאסות יש מתאמים. ואם לא, ניתן לשאול אותם איפה אפשר לקנות במקום הכי קרוב לקאסה.

שירות לתיירים – או: ממי מבקשים פה עזרה או הכוונה?!

קובה היא ממש לא כמו מדינות מפותחות מבחינת תיירות כמו אנגליה, ארה"ב, פינלנד או צרפת. יש מרכזי תיירים או סוכנות תיירות שניתן לבקש מהם עזרה, אך לא היינו ממליצים להסתמך עליהם בכלל.

המרכזי תיירות האלו מאוד קטנים, לא נותנים מענה לכל השאלות וגם להבדיל ממקומות אחרים בעולם, שום דבר פה לא ניתן בחינם – אפילו על מפה שתבקשו מהם תצטרכו לשלם.

לכן, להבדיל מטיולים אחרים שעשיתם, כאן אסור לכם לסמוך על מרכזי התיירים או להגיד לעצמכם "נו, במקרה הכי גרוע אשאל".

בשביל להגיע לקובה צריך להתכונן טוב טוב ולקרוא על המדינה באינטרנט או בספרי טיולים ולדעת בדיוק לאן אתם הולכים ומה אתם רוצים לראות.

תקשורת בקובה – או: איך למען השם משיגים כאן אינטרנט?!

המדריך לתקשורת, אינטרנט וחשמל בקובהלהבדיל ממה שנהוג לחשוב, קובה מאוד מפתחת בשנים האחרונות בכל הקשור לאינטרנט. המודעות לאינטרנט גדלה מאוד, והממשלה כבר לא יכולה להסתיר מהמקומיים את נפלאות הטכנולוגיה ששינתה את כל העולם ואת הדרך בה אנחנו חיים.

אז נכון, לא תוכלו להתקשר ולנהל שיחות של ממש בטלפון כמו שנהגתם לעשות עד עכשיו בכל מקום נורמלי אחר בחו"ל (שגם ככה השיחות בקובה יקרות) אך עדיין ניתן להשיג פה אינטרנט.

הדרך הכי טובה לתקשר עם המשפחה הוא דרך הוואטסאפ – אך גם בוואטסאפ קשה עד בלתי אפשרי לנהל שיחת טלפון, לכן תצטרכו להסתפק אך ורק בהודעות קוליות או בהודעות כתובות כי תשתית האינטרנט עדיין חלשה – אפילו לשלוח תמונות וסרטונים ייקח לכם המון זמן.

בשביל להשיג WIFI כדי להתחבר לוואטסאפ, עליכם לצאת לכיכר הראשית או לפארק ראשי הקרוב לקאסה שלכם. בכל פארק או כיכר ראשית יש WIFI פתוח. אך כדי להתחבר אליו, תצטרכו שם משתמש וסיסמא.

כדי להשיג את זה, אתם לא צריכים לדאוג – פשוט תגיעו לכיכר או לפארק הקרוב לקאסה שלכם וכבר קובנים מקומיים יזהו שאתם תיירים ויגיעו אליכם עם כרטיסי אינטרנט.

קובנים אלו מוכרים את הכרטיסים באופן פרטי. שימו לב שמדובר בכרטיס של Etecsa, חברת הטלפונים הקובנית. מחיר לכרטיס הוא בדרך כלל 2 דולר לחצי שעה או 4 דולר לשעה שלמה.

לאחר שתקנו את הכרטיס ותקבלו שם משתמש וסיסמא, תוכלו להתחבר ל-WIFI ולהישאר בתחומי הכיכר או הפארק בלבד, כי רק שם יש WIFI.

מיד לאחר שתתחברו ייפתח לכם שעון עצר שמגדיר את הזמן שנותר לכם לגלוש באינטרנט. שימו לב – אם סיימתם לגלוש ונשאר לכם עוד זמן, אתם יכולים לצאת מהמשתמש ולהתנתק מהאינטרנט, ככה הדקות שנשארו לכם בכרטיס ועוד לא נוצלו יישארו לכם.

או שיש לכם עוד אפשרות – לפני הטיול לקובה, אתם יכולים להגיד לכל החברים ובני המשפחה שאתם טסים לקובה ואתם מתכוונים להתנתק קצת מהאינטרנט. ככה תוכלו באמת לחוות את המדינה מבלי הפרעות מיותרות של האינטרנט ושל הרשתות החברתיות, כמו קובנים אמיתיים.

אפליקציות בקובה – או: אפליקציות שכדאי להוריד לפני הטיול

יש מספר אפליקציות שעובדות נהדר בקובה ותוכלו להשתמש בהם גם ללא חיבור לאינטרנט. אך כדי ליהנות מכל הטוב הזה, עליכם פשוט להוריד את האפליקציות האלו לפני שאתם מגיעים לקובה.

כי כשתגיעו לקובה, תגלו שהורדת אפליקציות יכולה להיות סיפור של ממש בגלל האינטרנט האיטי…

להלן כמה שמות של אפליקציות שימושיות שמטיילים רבים בקובה עושים בהם שימוש:

MAPS.ME: נחשבת לאפליקציה הכי שימושית ושווה בקובה. היא האלטרנטיבה ל-Google Maps שעובד רק על אינטרנט: תוכלו להוריד כאן מפה של קובה לפני הכניסה למדינה, ולנווט במדינה ללא צורך בחיבור לאינטרנט, לשים סיכות במקומות מסוימים ועוד.

Pocket: אפליקציה נהדרת שבעזרתה ניתן לשמור דפים מהאינטרנט ולצפות בהם אח"כ גם כשאתם לא מחוברים ל-WIFI. למשל, אם תרצו לשמור את המדריכים הנהדרים שלנו על קובה – פשוט שמרו את הדפים של האתר שלנו באפליקציה.

WhatsApp: סביר להניח שגם ככה כבר יש לכם את האפליקציה האהובה הזו, אך עדיין חשוב לנו לציין אותה כי זו הדרך הכי טובה ליצור קשר עם חברים ומשפחה.

גוגל תרגום GOOGLE TRANSLATE: מכיוון שבקובה דוברים ספרדית, האפליקציה הזו עוזרת במצבים בו אתם נתקלים בקשיי תקשורת עם המקומיים. חשוב להוריד את מילון הספרדית באפליקציה לפני שאתם נכנסים למדינה כדי שיעבוד לכם במצב אופליין.

אפליקציות מוסיקה שונות כמו ITUBE או iPhone Music: מאפשרת להוריד סרטונים ושירים מיוטיוב, לשמור אותם לנגן אותם גם כאשר אתם לא מחוברים לאינטרנט.

Google Photos: אפליקציה של גוגל שמגבה את התמונות והסרטונים שלכם בפלאפון באופן אוטומטי מיד כאשר אתם מתחברים לאינטרנט.

אפליקציות חדשות שונות: כדי להתעדכן מה חדש בארץ וגם כדי לקבל עדכונים וחדשות על קובה אם חס וחלילה אתם מטיילים בעונת ההוריקנים.

אפליקציית חשבון בנק: מטייל חכם תמיד מתעדכן ובודק כמה כסף יש לו כדי להיות עם היד על הדופק ולהתנהל נכון בטיול שלו. ממליצים לכם בנוסף לקרוא את המדריך שלנו על כסף בקובה.

אפליקציית טיסות: תמיד טוב שיש אם תרצו לקחת טיסה מעיר מסוימת לקובה לעיר אחרת במדינה או אפילו לטוס למדינות אחרות כמו מקסיקו או ארה"ב.

הפייסטה שלכם בקובה מתחילה כאן!

אהבתם את המדריך לתקשורת, אינטרנט וחשמל בקובה ?

לעוד כתבות על קובה היכנסו למדריך שלנו על קובה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

2 תגובות

  1. מאד אהבתי את המדריכון שלכם. קצר וקולע ןמהפעם שהייתי בקובה לפני שלוש שנים מדויק בהחלט. תודה. הלייק בפייס בדרך

    1. וואו! איזו תגובה שמחממת את הלב! תודה רבה אליהו, ממש ריגשת אותנו עם התגובה הזו. מצפים לראות אותך בפייסבוק שלנו!
      בברכה,
      צוות אתר פייסטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!