חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי חובה מומלצים ברובניימי בירת לפלנד שאסור לכם לפספס

אתרי חובה מומלצים ברובניימי בירת לפלנד הוא מדריך לכל האתרים והמקומות שאתם חייבים לבקר במהלך ביקורכם ברובניימי, בירת לפלנד הפינית.

רובניימי היא אחת הערים הגדולות בפינלנד והיא נמצאת רק כ-5 ק"מ דרומית לחוג הארקטי, והיא לעתים נחשבת לבירת חבל לפלנד כולה.

בגלל שרובניימי נמצאת כה צפונה, היא הפכה למגנט של תיירים שמגיעים לכאן בניסיון לצפות בתופעת הזוהר הצפוני אשר נצפית כאן ברוב חודשי החורף.

הזוהר הצפוני מביא איתו קור שהשיא שלו בעיקר בחודשי פברואר-מרץ, שהם גם החודשים הטובים לצפייה בזוהר הצפוני. בקיץ, תופעת "שמש חצות" מחליפה את תופעת הזוהר ובחודש אוגוסט השמש לא שוקעת כאן בכלל!

רוב אתריה של העיר רובניימי מודרנים וחדשים וזה בגלל שכל העיר בכלל והעיר העתיקה בפרט נהרסה לחלוטין במהלך מלחמת לפלנד שהתרחשה במלחמת העולם השנייה.

העיר נבנתה מחדש כמו עוף החול ע"י האדריכל המוכשר והמפורסם אלטו שלאות הערכה על כך שרובניימי היא בירת לפלנד, הוא בנה ועיצב אותה בצורת קרניים של אייל.

למידע נוסף על רוביימי, היכנסו למדריך המלא שלנו על בירת לפלנד.

הפייסטה בלפלנד ממשיכה גם לאחר יציאתכם מהאתר: אל תשכחו להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו!

כיכר לורדי Lordi's Square

הכיכר הראשית והמרכזית של רובניימי – כל האתרים המרכזיים בעיר נמצאים ממש קרוב אל הכיכר, בתוכה או סמוך אליה.

כאן תמצאו את מרכז התיירות הראשי של העיר, סוכנויות תיירות רבות המציעים מגוון טיולי ופעילויות חורף בלפלנד לצד חנויות, מסעדות, סופרמרקטים, מקומות להצטלם עם הילדים, שוק קטן וחמוד המוכר מזכרות וקניונים רבים כמו Sampokeskus Shopping Centre ומרכז הקניות Shopping Center Rinteenkulma-

מידע מלא על הקניונים וחנויות נוספות סביב הכיכר, תמצאו במדריך המלא שלנו על קניות ברובניימי.

הכיכר, שבעבר שמה היה "סמפו", שינתה את שמה על שם הלהקה הפינית "לורדי" (זוכרים את להקת המפלצות המוזרה ששרה "הארד רוק הללויה"?) שזכתה באירוויזיון ב-2006 והפכה נכון להיום לניצחון הראשון והיחיד של פינלנד בתחרות הזמר האהובה.

במרכז הכיכר תמצאו מין מגדל תקשורת המציין כל הזמן את מספר הטמפרטורות בעיר, וממש מתחתיו תמצאו את טביעות הרגליים והידיים של חברי הלהקה בבטון אשר נמצא למרגלות המגדל.

קניות ברובניימי: שופינג בבירת לפלנד
כיכר לורדי. הכיכר המרכזית ברובניימי

Lumberjack's Candle Bridge

"גשר הנר של הגג" נבנה רק בשנת 1989 ותוך זמן קצר הפך לאייקון מודרני ויפה של העיר רובניימי.
 
בנוסף לחשיבותו לתנועה ולמערכת הכבישים, הגשר נושא זיכרון מתקופת העץ הצף ומהווה מחווה לאבן העצים. בראש שני עמודים יש פתרון תאורה הדומה לנר של עץ העצים, בול עץ שנחתך לשניים עם אש בין לבין.
 
הגשר נמצא על נהר קמיג'וקי שסביר להניח שתגיעו בסביבות פברואר-מרץ תראו אותו קופא לחלוטין.
 
כדאי מאוד להגיע לגשר, להסתובב ליד חומת הקרח הקרובה אליו המזכירה את החומה ב"משחקי הכס" ולנסות להגיע לכאן גם בלילה, כשהוא הופך למוקד עלייה לרגל בזכות העובדה שאורות הזוהר הצפוני נראים ממנו לעתים קרובות.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות ברובניימי כאן:

סנטה קלאוס וילג' Santa Claus Village

הכפר של סנטה קלאוס הוא אתר התיירות המוביל ברובניימי ובלפלנד כולה, בו לכאורה גר ועובד סנטה קלאוס המפורסם שמביא מדי חורף את חג המולד ומחלק מתנות לכל ילד נוצרי.

הכפר נמצא 8 ק"מ מרובניימי ויושב ממש על החוג הארקטי, חוג הקוטב הצפוני (כאן תוכלו ממש לקפוץ מעליו ולהצטלם). מגיעים לכאן דרך אוטובוס מס' 8 ממרכז העיר רובניימי.

לפי המסורת, סנטה קלאוס גר בקוטב הצפוני – אך רק פינלנד השכילה להקים כפר שלם כדי למשוך תיירים מרחבי העולם שמגיעים לכאן כדי להיפגש ולשוחח עם סנטה בכבודו ובעצמו.

אתרי חובה מומלצים ברובניימי בירת לפלנד
תמונה עם סנטה קלאוס "בביתו" שבלפלנד.

האתר הזה הוא די מלכודת תיירים, אך עם כל הקיטש – הביקור כאן הוא חובה. אין דמי כניסה, אך מה שקורה בפועל הוא שכל אטרקציה בפנים עולה כסף.

בין האטרקציות תמצאו כאן את הלשכה של סנטה קלאוס בו סניף דואר (מומלץ לשלוח בה גלויה, כי היא מקבלת חותמת רשמית של לפלנד. ניתן גם לדאוג שזה יישלח רק בסמוך לחג המולד), אטרקציות תיירותיות כמו מזחלות כלבים, מזחלות איילים, רכיבה על אופנועי שלג, ביקור במלון קרח Snowman World Igloo Hotel ועוד.

עוד אטרקציה כאן היא לבקר את סנטה במשרדו ולשוחח איתו כמה דקות (אסור לכם לצלם, יש צלם מקצועי שרק הוא מורשה לצלם אתכם 2 תמונות סטילס וסרטון וידאו של הפגישה. לאחר הפגישה תגלו שהם מבקשים עבורם בסביבות ה-40 אירו –

לכן מומלץ לעשות זאת רק אם אתם מתכוונים מראש לקנות את התמונות והווידאו, אלא אם כן סתם בא לכם לשוחח כמה דקות עם סנטה בשביל החוויה כי זה לא עולה כסף).

שידור חי מהחוג הארקטי בכפר של סנטה קלאוס:

וככה נראה המפגש עם סנטה קלאוס:

גן החיות רנואה Ranua Wildlife Park

פארק מיוחד שמוקדש אך ורק לחיות ארקטיות ולחיות שגרות באזורים הקרים של לפלנד ושל צפון כדור הארץ.

כאן תמצאו איילים, שועלי שלג, ציפורים מיוחדות כמו ינשופים שונים, עורבים ועוד חיות ארקטיות שבחיים שלכם לא ראיתם.

גולת הכותרת כאן היא ללא ספק דובי הקוטב הלבנים הגדולים והמרשימים. גם אם אתם לא נמנים מאוהבי גני חיות, כדאי לכם לבקר כאן כדי לקבל את האווירה הארקטית של לפלנד.

ניתן לקחת אוטובוס מהתחנה המרכזית של רובניימי. אין מספר קו לאוטובוס, פשוט רשום על האוטובוס "RANUA". שעות החזרה לעיר מוגבלות לכן בדקו לפני את שעת החזרה לעיר – התחנה חזרה נמצאת ממש בצד השני של הכביש בו ירדתם בהלוך.
 
כשאתם קונים כרטיס כניסה לרנואה, אל תשכחו להגיד שאתם מישראל ותקבלו מפה מפורטת של גן החיות בעברית !
מוסקבה למשפחות עם ילדים
הדוב הלבן. גולת הכותרת של גן החיות רנואה

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון ברובניימי כאן:

Booking.com

המפלים הקפואים

שמורת הטבע Korouoma היא אחת היפות בלפלנד כולה ותופעת טבע מיוחדת מאוד שאסור לכם לפספס.
 
לא צריך כאן שום ניסיון או ציוד מיוחד, רק רצון ללכת בשלג ולהצטייד בביגוד חם בפני הקור, וכמובן לא לשכוח מצלמה, כי מה שמחכה לכם בסוף ההליכה שווה בהחלט!
 
בלב השמורה נמצאים מפלים מרהיבים שבמהלך החורף הם הופכים למפלי מים קפואים – מחזה בהחלט מרשים שלא תזכו לראות ביעדים אחרים בעולם.
 
בדרך למפלים הקפואים רואים מדי פעם איילים או שועל אדום. מומלץ להגיע למפלים עם סנדלי שלג, ככה אתם מרוויחים 2 חוויות במכה אחת. אם אתם בעניין, יש אף טיולי טיפוס על המפלים הקפואים.
 
הזמינו כרטיס מוזל לאטרקציה כאן דרך האתר GetYourGuide האמין:

מוזיאון ארקטיקום Arktikum

המוזיאון המדהים הזה הוא אחד החשובים לא רק בכל חבל לפלנד אלא גם בפינלנד עצמה. זה כמו לבקר בפריז מבלי לבקר במוזיאון הלובר – המוזיאון הזה הוא הרבה יותר מעוד מוזיאון.

המוזיאון הוא יעד פופולרי לכל מי שמגיע ללפלנד והתערוכות שלו עוסקות בתרבות הלאפים ובאזור הארקטי אם זה בתושבים שלו, בתרבות, בחיות ובתנאים בו.

כאן תוכלו ללמוד כיצד רובניימי הייתה נראית לפני מלחמת העולם השנייה ואחריה (השוואה של 2 דגמים ענקיים אחד לצד השני – מדהים), תראו תלבושות של לאפים, בעלי חיים ארקטיים, מוצרים ומוצגים שונים, תערוכת "הזוהר הצפוני" שתדמה לכם את התופעה המיוחדת ותספק לכם מידע והיסטוריה עליה ועוד ועוד.

אנחנו ממליצים לכם בלילות, כאשר התחזיות מראות שיש סיכויים טובים לצפות בזוהר הצפוני, להגיע לגנים שמאחורי המוזיאון – הם בין המקומות הטובים ביותר בעיר לראות את הזוהר הצפוני בזכות המיקום הצפוני שלהם ובזכות העובדה שאין בהם תאורה שמפריעה לראות את הזוהר!

אם מעניין אתכם עוד מוזיאונים ברובניימי, ניתן לקנות את כרטיס Culture Pass הכולל במחיר אחד (20 אירו למבוגר) שלושה מוזיאונים בעיר: הארקטיקום, מוזיאון האמנות המודרנית Korundi ומוזיאון המדע המתאים בעיקר לילדים Science Centre Plike.

הזמינו כרטיס מוזל ומשולב למוזיאון עם מוזיאונים אחרים בעיר כאן דרך האתר GetYourGuide האמין:

"איפה את אלה קרי" - שיר ישראלי על לפלנד עם שירת סאמי שיכניס אתכם לאווירה:

מרדף אחר הזוהר הצפוני

לא באמת ביקרתם ברובניימי אם לא צפיתם, או לפחות ניסיתם, לתפוס את "הגברת החמקמקה"- הזוהר הצפוני.

כדי לעזור לכם למצוא אותו, כתבנו לכם מדריך מקיף על איפה הזוהר הצפוני ואיך לראות אותו.

כמו כן, מומלץ להזמין סיור מודרך בעיר שכל מטרתו היא לתפוס את הזוהר הצפוני ולצלם תמונות יפות שלו –

לחצו על הכפתור הבא והצטרפו לסיור הכי טוב בעיר שיגדיל את הסיכויים שלכם לתפוס את הזוהר:

טיול לטירת הקרח בעיר קאמי

טירת הקרח בלפלנד היא אחת האטרקציות המפורסמות ביותר בחבל לפלנד כולה-

היא נבנית כל שנה מחדש, והיא עשויה כולה קרח.

כל שנה, היא נבנית תחת נושא אחר, כך שאפשר לבקר בה כל שנה מחדש ולראות משהו אחר כל פעם.

טירת הקרח אומנם לא נמצאת במרכז רובניימי אלא בעיר Kemi, אך בעזרת הזמנת סיור מודרך שייקח אתכם לביקור בטירת השלג תוכלו להגיע לשם בקלות.

מכיוון שבתחבורה הציבורית מאוד קשה ואף יותר יקר להגיע מסיור מודרך, אנחנו ממליצים בחום להזמין את הסיור שגם כולל ארוחת צהריים במחיר.

אנגרי בירדס הוא משחק אהוב לטלפונים החכמים שהפך למותג על ולזיכיון בידור של ממש הכולל לא רק משחקים אלא צעצועים, סדרות ואפילו סרטים.

מקורו של המשחק האהוב הוא כאן בפינלנד, והוא נוצר ע"י חברת הפיתוח הפינית Rovio Entertainment.

לכן רובניימי, אשר כבר הבנתם שמתגאה בכל פיני שמביא לפינלנד תהילה (כמו להקת "לורדי") הקימה פארק ציבורי לילדים הנושא את שמם של אנגרי בירדס.

סביר להניח שלא תשחקו במתקנים כאן, אבל הוא מספק פינה חמודה ויפה בלב העיר. תוסיפו את האווירה של השלג על המתקנים ואת הציפורים והחזירים הנמצאים בכל מקום – קיבלתם את התפאורה המושלמת לתמונה המנצחת שתביא לכם הרבה לייקים בפייסבוק ובאינסטוש. אל תשכחו שהגעתם לפארק הזה דרך פייסטה!

פעילויות נוספות ברובניימי

אספנו לכם את כל הפעילויות כמו מזחלות איילים, מזחלות כלבים, שוברת קרח, אופנוע שלג ועוד במדריך פעילויות בלפלנד.

מגיעים עם הילדים? נהדר. אל תפספסו את המדריך שלנו על רובניימי עם הילדים.

מחפשים המלצה לבית מלון בעיר? לחצו כאן.

אל תפספסו!

הפייסטה שלכם ברובניימי לפלנד מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על אתרי חובה מומלצים ברובניימי בירת לפלנד ?

לעוד כתבות על העיר היכנסו למדריך על רובניימי.

ועל לפלנד.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!