חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אטרקציות ואתרי חובה בריו דה ז'ניירו שאסור לכם לפספס

אטרקציות ואתרי חובה בריו דה ז'ניירו הוא מדריך מיוחד שלנו בפייסטה על אחת הערים היפות, המיוחדות, המדהימות, עוצרות הנשימה והמתוירות בעולם – ריו דה ז'ניירו!

רק להגיד את שם העיר מעלה חיוך בפני כל אדם ומיד עולים לנו תמונות לראש של אנשים ברזילאים שמחים, קרנבלים, חופים מדהימים ועוד.

תושבי ריו המקוריים נקראים "קריוקאס" (מזכיר לנו קריוקי משום מה) והם מתגאים מאוד בעיר המדהימה שלהם – עיר מיוחדת שמשתלבת בטבעיות עם הטבע.

כאן תוכלו לראות המון בתים, בניינים, מבני תרבות ועוד לצד הרים, מישורים, פארקים וחופים מדהימים, מה שהופך את ריו לאחת הערים היפות בעולם.

מצד שני, אם "תחפרו" קצת לעומק תגלו גם צד אחר של ריו שבה לא הכי ורוד, שמח וקרנבל – הפאבלות הם מקום עוני שנמצא ממש במרכז העיר, כך שאי אפשר להתעלם ממנו. הקו הדק בין העוני לעושר הוא כל כך קרוב עד שאפשר למצוא פאבלות קרובות לאזורי עשירים.

אנחנו ממליצים לכם ליהנות ממקומות העושר, חיי הלילה ואתרי החובה המדהימים של ריו, אך גם לבקר במקומות נעימים קצת פחות כמו בפאבלות, כי ככה זה בחיים – כיף לראות את הטוב, אך חשוב לראות, להכיר ולהעריך גם את העוני, כדי להעריך את חיינו ואת המקום בו אנחנו נמצאים.

להלן אתרי חובה בריו שאף ביקור בעיר לא שלם בלעדיהם:

פסל ישו הגואל Cristo Redentor

פסל ישו הגואל שגובהו הוא רק 38 מטרים נמצא על ראש הר קורקובדו Corcovado, שהוא אתר חובה בפני עצמו בעיר.

מיקומו על הר קורקובדו הגבוה הפך אותו במהרה לסמל העיר ולאייקון תיירותי של ממש וניתן לראות אותו מכל מקום ברחבי העיר. ההר עצמו נמצא ביער טיז'וקה Tijuca National Park, פארק טבע עצום ממש בלב העיר הענקית ואתר חובה נוסף בעיר.

הפסל הוא אחד הפסלים המוכרים לא רק בברזיל אלא בעולם כולו. הוא הסמל של ברזיל והוא גם נחשב לאחד משבעת פלאי תבל החדשים – מה שמגדיל את כמות המבקרים העצומה שבאה לכאן (אם חשבתם להצטלם איתו לבד – טעות בידכם).

הבדיחה של הקריוקאס מספרת שישו מניף את ידיו מכיוון שאם יום יבוא והוא יראה שהברזילאים הולכים לעבודה במקום לרבוץ כל היום בחופים – הוא ימחא כפיים.

האמת היא שהסיבה להנפת הידיים היא אמנותית יותר והמטרה הייתה שהפסל יהווה סוג של צלב, כי כשנמצאים בעיר למטה ומסתכלים על הפסל הוא נראה כמו צלב ענק שנמצא על הר קורקובדו.

ברזיל: המדריך המלא לטיול בברזיל
אחד משבעת פלאי עולם. פסל ישו הגואל בריו

החופים של ריו דה ז'ניירו

אף ביקור בריו לא שווה בלי ביקור בחופים הבאים:

קופקבנה Copacabana

שכונה באזור הדרומי של ריו שידועה בעיקר בזכות החוף המדהים שלה שמוקף בבניינים, הרים וטבע עוצר נשימה, ונמצא ממש בלב העיר.

זהו החוף המפורסם ביותר בעיר ואתם חייבים ללכת בטיילת שלו, לשחק כדורגל עם המקומיים או סתם לרבוץ בחוף היפה.

אטרקציות ומקומות חובה מחוץ לריו דה ז'ניירו
קופקבנה. ה-חוף בריו דה ז'ניירו

איפנמה Ipanema

איפנמה היא שכונה בדרום ריו ומשמעות שמה הוא "מים עקרים". החוף בשכונה הוא החוף השני המתוייר והמפורסם ביותר בעיר לאחר קופקבנה, בעיקר בזכות השיר "הנערה מאיפנמה" שנחשב לאחד השירים המפורסמים בעולם.

לבלון Leblon

ידועה בתור שכונה אמידה במיוחד בריו ובזכות החוף המדהים שלה. אם אתם אוהבים לצפות בטלנובלות ברזילאיות, אתם בטוח מכירים את השם, בגלל שמצולמים בה טלנובלות רבות במדינה.

כאן רק העשירים במיוחד יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה או בית ואם אתם מחפשים חיי לילה מצוינים – זה המקום.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות בריו כאן:

הר הסוכר Pão de Açúcar

הר מרשים שנקרא כך מכיוון שהוא מזכיר חרוט סוכר מזוקק, נמצא ממש בלב ריו ומהווה אתר תיירות חשוב ביותר בעיר, במיוחד בזכות התצפית עוצרת הנשימה שנשקפת מפסגתו.

גם אם הייתם בתצפית מהר קורקובדו ומפסל ישו הגואל, אל תפספסו את התצפית מהר הסוכר, שלדעתנו האישית הרבה יותר מרשימה ומדהימה.

קל מאוד לעלות לפסגת ההר בזכות רכבל עם חלונות שקופים שלוקח אתכם עד לפסגה.

לא לשכוח מצלמות!!!

דרום אמריקה
הר הסוכר. אסור לפספס

סנטה תרזה Santa Marta

השכונה היפהפיה הזו שוכנת על גבעה מעל ריו ומספקת נופים עוצרי נשימה לצד גלריות אמנות, רחובות שכאילו נלקחו מתוך גלויה ובתים בסגנון קולוניאלי.

ביקור בשכונה הזו, שבעבר היתה שכונת עוני והיום היא מוקד משיכה של אמנים, היא כמו מסע אחורה בזמן ומומלץ לבקר אותה גם בערב, שם חיי הלילה תוססים במיוחד.

מומלץ להגיע לשכונה דרך רכבת עתיקה שעוברת בדרך בכמה תצפיות יפות – הנסיעה בה היא חוויה בפני עצמה.

אל תפספסו את הפסל של מייקל ג'קסון ‪Michael Jackson Statue‬ כשאתם מבקרים כאן – הפסל נעשה לאחר מותו של הזמר האהוב שנחשב למאוד פופולארי במדינה.

ממש כאן בפאבלה של סנטה תרזה צולם הקליפ המפורסם שלו "They Don't Care About Us" ולכן מיקמו את הפסל שלו כאן.

המקומיים מספרים שהוא הציע למאפרת הברזילאית שלו בסט של הקליפ קניית בית חדש מחוץ לפאבלות מה שיכול היה להבטיח לה חיים טובים יותר לה ולמשפחתה. אך היא בתגובה, ביקשה ממנו בצניעות "רק" כסף לשיפוץ הבית בפאבלה.

סיור בפאבלות. משהו שללא ספק חיים לחוות

פאבלות

אף ביקור בריו או ברזיל בכלל לא שווה ללא ביקור בפאבלות, שכונות העוני של ברזיל אשר נבנו כתוצאה מבנייה של חוקית מסביב לאו בתוך הערים הגדולות.

כאן תוכלו להיחשף לעוני הרב בברזיל ולהסתכל לו ממש בעיניים, לראות באילו תנאים הם חיים, לשמוע סיפורים על חיי היום יום כאן, על נקמות וסיפורי רצח שקרו כאן ולראות כיצד ילדים קטנים מחזיקים נשקים.

יש להיכנס לפאבלות רק במסגרת סיור מאורגן עם מדריך מנוסה שמכיר את תושבי הפאבלות, כי ברגע שאתם נכנסים לפאבלה, גם אם אתם לא יודעים או לא שמים לב, אתם במעקב.

בניגוד לשם הרע שיצא לפאבלות, הוא אטרקציה חובה בעיר ואין ממה לפחד, הסיור בפאבלות נעשה אך ורק בפאבלות בטוחות ולכל סיור יש אבטחה צמודה.

חסכו כסף וזמן – קבלו הצעה משתלמת למלון בריו כאן:

Booking.com (function(d, sc, u) { var s = d.createElement(sc), p = d.getElementsByTagName(sc)[0]; s.type = 'text/javascript'; s.async = true; s.src = u + '?v=' + (+new Date()); p.parentNode.insertBefore(s,p); })(document, 'script', '//aff.bstatic.com/static/affiliate_base/js/flexiproduct.js');

דאון בשמי ריו

זו אחת מהאטרקציות האהובות בריו, אך נחשפה לקהל הישראל רק בזכות פארק של "המירוץ למיליון" שהתקיים בריו, בו למתמודדים הייתה משימה לעשות דאון.

כאן תוכלו ממש לקפוץ, עם מדריך צמוד, מאחד ההרים הגבוהים שמשקיפים על ריו ולקבל תצפית מדהימה על כל ריו כולל הפסל של ישו, החופים, הפארקים, הפאבלות ועוד.

מומלץ מאוד ומתאים גם לכאלו שלא אוהבים אקסטרים או סובלים מפחד גבהים. לאחר הנחיתה תקבלו סרטון וידאו של הדאייה שלכם וגם תמונות שתוכלו להשוויץ איתם באינסטוש ובפייסבוק.

מדרגות סלרון Escadaria Selaron

מדרגות יפהפיות המצופות בפסיפס צבעוני ומרהיב שהפכו לאחד מאתרי החובה של העיר, במיוחד בזכות הקליפ של הראפר סנופ דוג ופארל לשיר Beautiful בו נראים הזמרים האהובים יושבים על המדרגות.

כדאי מאוד להגיע לכאן מוקדם לפני שגדודי התיירים מגיעים לכאן לצלם.

פדרה דו טלגרפו (Pedra do Telégrafo)

הסלע המרשים הזה הפך בשנים האחרונות לאתרי התיירות האהובים ביותר בריו, במיוחד עבור כאלו שאוהבים תמונות ומחזיקים עמודי פרופיל בפייסבוק ובאינסטגרם.
 
מה שמיוחד בסלע הזה הוא האשליה האופטית שלו שהמצולם היושב עליו נראה כאילו הוא עומד על קצה צוק ובעצם "מזלזל" בחייו – שבמציאות האדמה מאוד קרובה לסלע.
 
הסלע נמצא במרחק שעה נסיעה מריו, וחשוב לקחת בחשבון שיש עלייה לא קלה וארוכה עד אליו – ועד שסוף סוף תגיעו יהיה תור של אנשים שמחכים להצטלם בו.

מרקנה Estádio Mário Filho

לא משנה אם אתם אוהבי כדורגל או לא, אתם חייבים להגיע לאצטדיון מרקנה, אצטדיון הכדורגל מהגדולים בעולם הנמצא ממש כאן בריו.

מומלץ לנסות לקנות כרטיסים למשחק כדורגל באצטדיון – יש כרטיסים ממש זולים למשחקים לא חמים או מבוקשים, העיקר להיות באצטדיון מבפנים ולחוות את מה שהולך בתוכו – גם מי שלא אוהב כדורגל לא יוכל שלא להיחשף!

ידוע שהכדורגל בברזיל הוא כמו דת, ואם הכדורגל הוא דת אין ספק שהמרקנה הוא "בית הכנסת" שלה. לא לפספס!!!

סמבודרומו Sambódromo do Rio de Janeiro

זהו מבנה הטריבונות בשדרת "מרקס דה ספוקאי" בריו בה עוברת תהלוכת הקרנבל המפורסם ביותר בעולם המתקיימת בריו כל שנה בחודש פברואר ומשודרת ברחבי כל המדינה ובעולם.

הקרנבל מושך אליו מיליוני תיירים שבאים להיות חלק מהחגיגה ויש כאלו שמגיעים לברזיל במיוחד בתקופת הקרנבל.

גם אם אתם באים לא בתקופת הקרנבל, שווה להגיע לכאן ולעבור בשדרה הריקה, שבתקופת הקרנבל היא אפשר לזוז בה. כמו כן, קיימת חנות קטנה בה אפשר תמורת תשלום סמלי להתלבש בתלבושות הקרנבל ולהצטלם למזכרת.

ההמלצה שלנו – כדאי להגיע זמן קצר לפני הקרנבל כדי לראות בחינם את ההכנות בשדרה וכך גם לחסוך כסף וגם להימנע מהעומס הבלתי אנושי.

קרנבל נוטינג היל בלונדון - מעודכן לשנת 2019
בואו נרקוד עד אור הבוקר! פייסטה ללא הפסקה בריו

הגן הבוטני של ריו דה ז'ניירו Jardim Botânico do Rio de Janeiro

אם בא לכם לברוח קצת מהעיר הרועשת ולהרגיש קצת טבע, זה המקום שאתם חייבים להגיע אליו.
 
הגן המרהיב הזה נמצא בדרום ריו ויש בו יותר משש אלף מיני צמחים מברזיל ומחוץ לה, שדרה ארוכה של עצי דקלים, צמחי תבלין, חממות, פסלים, מזרקות ועוד.
 
לא לפספס!

Carioca Aqueduct

אמת מים הנמצאת במרכז העיר, בשכונת לאפה, והיא נבנתה כדי להביא מים מתוקים מנהר קריוקה לאוכלוסיית העיר. היא הפכה לאחת מהדוגמאות המרשימות של האדריכלות וההנדסה הקולוניאלית ושווה לעצור כאן לתמונה או שתיים.

קתדרלת ריו דה ז'ניירו Rio de Janeiro Cathedral

מקום מושב הארכיבישוף הרומי-קתולי של ריו דה ז'ניירו בברזיל.

היא מזכירה מאוד פירמידה וזה כי היא נבנתה בהשראת הפירמידות של בני המאיה. שווה מאוד להיכנס אליה ולהתרשם מהמראה המרשים שמתוכה ומחלונות הויטראז' היפים.

פארק פלמנגו Flamengo Park

פארק ציבורי גדול בריו עם נופים יפהפים, גינות משגעות ומראה עוצר נשימה בזכות מפרץ גואנברה המרשים.

במהלך אולימפיאדת 2016 שהתקיימה בריו אירח הפארק חלק מריצת המרתון, רכיבת אופני הכביש במסלול ארוך ועוד, ואף אירח את תחרויות אולימפיאדת הנכים שנערכה לאחר מכן.

מוזיאונים

גם שוחרי התרבות והמוזיאונים לא יצאו מאוכזבים מריו מכיוון שיש בה מוזיאונים מרשימים ומעניינים כמו למשל מוזיאון ניטרוי לאמנות עכשווית או המוזיאון האימפריאלי של ברזיל.

מוזיאון אחד שחשוב לציין הוא מוזיאון המחר Museum of Tomorrow, מוזיאון שצורתו המיוחדת הפכה אותו לסמל של העיר ומושכת אליה מבקרים מכל העולם בזכות עיצובו העתידני והתערוכות המרשימות שבו שעוסקות בעולם שאנחנו חיים.

אגם רודריגו דה פרייטס Rodrigo de Freitas Lagoon

האגם המרכזי הזה מחובר לאוקיינוס האטלנטי כך שהוא מאפשר למי הים להיכנס לאגם דרך תעלה מיוחדת.

האגם הוא אטרקציה תיירותית חשובה ומושך אליו מטיילים מכל העולם שבאים לכאן כדי לנוח, ליהנות מהנופים ומהמראות.

מי שעקב אחר אולימפיאדת ריו 2016, בטח זוכר שהתקיימו תחרויות באיזה אגם בו היה זיהום מים חמור עד כדי כך שמתחרים רבים חטפו שלשולים והקאות. ובכן, זה האגם. הרחיצה על אחריותכם 😉

צאו מחוץ לעיר

מגיעים רק לביקור בריו דה זנ'יירו? אל תפספסו את ההזדמנות לצאת קצת מהעיר כדי לבקר מקומות אחרים ושווים לא פחות הנמצאים ממש במרחק יריקה מריו!

היכנסו עכשיו למדריך שלנו על אטרקציות ואתרים קרובים לריו דה ז'ניירו.

למדריך שלנו על העיר הענקית סאו פאולו לחצו כאן.

הפייסטה שלכם בברזיל מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על אטרקציות ואתרי חובה בריו דה ז'ניירו  ?

לעוד כתבות על ברזיל היכנסו למדריך שלנו על ברזיל.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!