חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אטרקציות ואתרי חובה באושואיה ארץ האש – ברוכים הבאים לסוף העולם!

אטרקציות ואתרי חובה באושואיה ארץ האש הוא מדריך מקיף שהכנו לכם על אוושוואיה, עיר הבירה של הפרובניציה טיירה דל פואגו אשר ממוקמת בארץ האש, חצי אי בדרומה של ארגנטינה.

העיר, היושבת על חופי תעלת ביגל המרשימה, מספקת נופים, טרקים, אתרים ומוזיאונים מרשימים ואף את שער הכניסה הראשי והעולמי ליבשת אנטארקטיקה.

אושואיה היא האחת הערים היפות בארגנטינה, והיחידה שנמצאת בצד המערבי של הרי האנדים והיחידה שנמצאת על חופי האוקיינוס השקט.

אושוויה היא העיר הכי דרומית בעולם והיא מוקד משיכה עצום של תיירים שמגיעים ליהנות מהנופים המרשימים שמזכירים מאוד את סקנדינביה, ליהנות מהאווירה המיוחדת, לצאת לטרקים קלים וקשים ולהרגיש בכלל איך זה להיות בסוף העולם.

ביטוח נסיעות

מרכז העיר אושואיה

מרכז העיר של אושואיה הוא קטן ורוב האתרים קרובים מאוד אחד לשני, לכן מומלץ לטייל בה ברגל ותוך כדי לגלות עוד מקומות חדשים.

בין המקומות שראויים לציון בעיר הוא רחוב סן מרטין San Martin הראשי, בו תמצאו את רוב המסעדות, בתי הקפה וסוכנויות הטיולים של העיר. כדאי מאוד ללון קרוב אליו או ברחוב עצמו כדי להיות קרובים להכל.

אל תפספסו את הנמל של העיר בו תמצאו את השלט המפורסם של Ushuaia fin del mundo, אחד השלטים שהפכו לסמל של העיר, המבשר למי שמגיע לכאן שהוא אשכרה הגיע לסוף העולם.

עוד מונומנט מפורסם של אושואיה הוא אנדרטת מלבינס Monumento Malvinas לזכר ההרוגים במלחמת פוקלנד בה נלחמה ארגנטינה נגד בריטניה בדרישה לקבל אליה את השליטה על איי פוקלנד שנמצאים לא רחוק מאושואיה.

ארגנטינה כמובן הפסידה, ועד היום ארגנטינאים רבים חולמים להחזיר את האיים לשליטתם, ואל תתפלאו שברוב המקומות בארגנטינה קוראים לאיים בשמם הספרדי, איי מלבינס.

אל תפספסו גם את לשכת התיירות הראשית של העיר אשר קרובה לנמל, שם יעניקו לכם חתימה בדרכון של "העיר הכי דרומית בעולם" בחינם.

מחפשים קניות? אל תפספסו את ‪Paseo del Fuego Shopping Center‬ שמלא חנויות ללא מכס (כמו אילת!) אך עדיין חשוב לזכות שהעיר היא יעד יקר למדי.

ואם אתם כבר שם, מומלץ לקפוץ לראות את Saint Christopher, ספינה נטושה שנמצאת ממש על יד הנמל.

מוזיאונים

באושואיה לא חסר מוזיאונים, אך יש 2 מוזיאונים עיקריים שנחשבים למוזיאונים הכי חשובים בעיר:

מוזיאון סוף העולם Museo del Fin del Mundo הוא מוזיאון מיוחד ומעניין בו תקבלו מידע על האזור הזה של ארץ האש בכלל ואושואיה בפרט, מה היה בו בעבר, על ההיסטוריה שלו ועוד.

Museu Marítimo Do Presídio De Ushuaia מוזיאון ימי מעורר התפעלות אשר נמצא במקום שהיה בעבר בית כלא. ניתן להיכנס לכל חדר בכלא הזה וללמוד על העבריינים והפושעים הרבים שהיו בכל חדר וחדר, הכוללים גם בובות של הפושעים.

מה שעוד יותר מיוחד במוזיאון הוא שניתן ממש להרגיש בתנאים של האסירים המסכנים ששהו בו – אם זה בעזרת החלונות בתאים שהם ללא תריסים ופתוחים לרווחה ומדגישים את הקור שסבלו ממנו האסירים ועד "חדר" השירותים.

בנוסף יש תערוכות על ההיסטוריה הימית של אושואיה, על אנטארקטיקה ועוד.

חסכו כסף וזמן – הזמינו כרטיסים לאטרקציות באושואיה כאן:

פארק ארץ האש Tierra Del Fuego

הפארק הלאומי טיירה דל פואגו (ארץ האש) אשר נחשב לפארק הלאומי הדרומי ביותר בעולם, הוא אחד הפארקים האהובים ביותר בארץ האש, ונמצא זמן נסיעה קצר ממרכז אושואיה.

כאן תוכלו לבחור מבין כמה מסלולים בפארק אשר מחולקים לפי דרגות קושי שונות, במהלכו תיהנו מהליכה נעימה ביער, מהמראות של האנדים ומהליכה ליד החוף המרהיב.

בנוסף יש בפארק נופים של הרים, מפלים וגם בעלי חיים לא חסרים כאן, לכן אל תתפלאו אם תתקלו בזאבים, שועלים, ארנבים, ציפורים, קונדור האנדים ועוד.

ניתן להגיע לכאן ברכב ע"י השכרת רכב או השכרת נהג. מומלץ להזמין נהג דרך חברה אמינה, כדי שתוכלו להיות בטוחים שאותו נהג יחכה לכם מחוץ לפארק בשעה שקבעתם איתו. הכניסה לפארק בתשלום.

פארק ארץ האש. אסור לפספס!

טרקים

עם כל הכבוד לעיר אושואיה, אחת הסיבות להגיע לכאן היא הטרקים הרבים אשר יוצאים מהעיר הנפלאה הזו. להלן כמה מהטרקים החשובים והאהובים ביותר:

לגונה אזמראלדה Laguna Esmeralda

טרק קליל שבעצם הוא טיול יום היוצא מאושואיה. אם אתם מתכננים כמה טרקים, כדאי להתחיל בטרק הזה מכיוון שהוא קליל מאוד ומהווה טיול נחמד בתור התחלה.

המסלול ללגונה כמובן מסומן באופן מפורט וקליל ונמשך בסביבות ה-4 שעות הלוך וחזור. המסלול עובר דרך יערות מרהיבים ונחלים כשברקע ההרים המדהימים של ארץ האש.

גם לכאן לא מגיעים בתחבורה הציבורית ויש לקחת מונית או לשכור נהג אמין, ולקבוע איתו שעת חזרה.

הלגונה הקפואה Laguna De Los Tempanos

נחשב לטרק הקשוח ביותר מבין הטרקים של לגונה אזמרלדה והטרקים בפארק הלאומי טיירה דל פואגו, אך המסלול שלו הוא אחד היפים ומה שמחכה לכם בסוף עוצר נשימה!

הטרק יכול לקחת בין 6 שעות הלוך וחזור, ולעתים אפילו יותר (תלוי בהספק שלכם ובמזג אוויר).

כשתסיימו את המסלול תגיעו ללגונה מרהיבה בצבע טורקיז שמקיפים אותה הרים מושלגים ובתקופת החורף גם קרחונים.

גם לכאן מגיעים מאושואיה דרך מוניות, טרמפים או נהגים פרטיים. יש לקחת נהג אמין בלבד ולקבוע איתו שעת איסוף משוערת.

טרק הכבשים Paso de la Obeja

בדרך כלל הטרקים שציינו עד כה הם הכי חשובים ופופולאריים, אך מי שרוצה להיות מיוחד או שנשאר עוד באושואיה יוכל לצאת לטרק מיוחד בשם טרק הכבשים, טרק קל ואהוב אך יותר ארוך מהקודמים, ויכול לקחת בין יומיים לשלושה ימים.

המסלול שלו המסומן היטב עובר בין יערות, הרים, לגונות, נקודות תצפית יפות ועוד.

כדאי להצטייד במפה מפורטת לפני היציאה כי לפעמים הסימונים יכולים להיפגע בגלל המזג אוויר. הכניסה לטרק בחינם.

ישנו טרק נוסף בשם טרק סובב ולדיסיו שהוא טרק הכבשים בגרסא הארוכה יותר שלוקחת 6 ימים. הטרק לא קל והוא לא למתחילים.

תעלת ביגל Canal Beagle

מצר ים בארכיפלג טיירה דל פואגו שמפריד בעצם בין האי הגדול לבין איים נוספים בחלקו המזרחי.

המעבר, המשמש מעבר בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט, משמש גם גבול בין ארגנטינה לבין צ'ילה לכן אם תיקחו הפלגה בתעלה תוכלו ליהנות מנופים של 2 המדינות.

אטרקציות ואתרי חובה באושוואיה ארץ האש
המגדלור המפורסם Les Eclaireurs Lighthouse שנמצא על אי קטן בלב תעלת ביגל

הפלגה לפינגוונים

הפינגווינים הם חיות אהובות אשר נמצאות רק בדרום כדור הארץ (להבדיל מקומות בודדים כמו איי גלאפאגוס) וזו ההזדמנות שלכם לראות אותם ואף ללכת לצידם!

מדי יום יוצאות הפלגות רבות מאושואיה למושבות של פינגווינים ואריות יום. ישנם מספר הפלגות – יש הפלגה עם אטרקציות נוספות כמו הגעה למגדלור Les Eclaireurs Lighthouse שהפך לסמל של אושואיה, אך זו הפלגה ללא ירידה ורואים את הפינגווינים רק מרחוק.

לעומת זאת, יש עוד הפלגה שמגיעה לאי ‪Isla Martillo‬ שהוא מושבת פינגווינים מרהיבה, אליה כן יורדים לאי ואפשר ללכת לצידם – אך ההפלגה הזו יותר יקרה מההפלגה הרגילה שבה לא יורדים.

אם אתם לא מתכננים להגיע למקומות נוספים בדרום אמריקה שמציעים הליכה עם פינגווינים, שווה להשקיע. אם כן – אפשר לוותר.

פינגווין באושואיה. אטרקציה אהובה על ידי תיירים

קרחון מרטיאל Martial Glacier

קרחון מרטיאל הוא קרחון יפה שנמצא באזור המשמש נקודת תצפית מרשימה על העיר אושואיה, מומלץ להגיע לכאן וללכת עד אליו במסלול הליכה קליל ונחמד.

הפלגה לפוארטו וויליאמס Puerto Williams

אושואיה מתגאה בתואר "העיר הכי דרומית בעולם", אך לא הרבה יודעים שיש לאושואיה מתחרה על התואר והוא הכפר פוארטו וויליאמס בצ'ילה, שנמצא דרומית לתעלת ביגל.

אומנם עדיין התואר שייך לאושואיה כי פוארטו וויליאמס שהוקמה ב-1953 היא יותר כפר מאשר עיר וגרים בה רק כ-2,000 תושבים בלבד, שרובם הם בכלל אנשי צבא בגלל הבסיס הצבאי הנמצא פה.

אך עדיין, זה המקום הכי דרומי בעולם בו מתגוררים אנשים. המקום עצמו לא מתוייר ולא נועד בכלל לתיירות, אך תרמילאים מגיעים אליו בעיקר בשבשביל הטרק הקשוח שנקרא השיניים של נבארינו שמספק את אחד הנופים המדהימים ביבשת.

הטרק הוא מאוד קשוח ולוקח מספר ימים, והוא לאנשים בכושר בלבד. ניתן להגיע לכאן מאושואיה בשייט שעולה בסביבות ה-100 דולר לכיוון.

שייט לאנטארקטיקה

אושואיה היא אחת הערים, אם לא ה-מקום להגיע ממנה ליבשת המרוחקת, המסתורית והקפואה אנטארקטיקה – העיר נחשבת לשער הכניסה הראשי והחשוב ביותר בעולם ליבשת המרתקת.

מהנמל של העיר יוצאים כל הזמן קרוזים של תיירים אשר רוצים להגיע ליבשת השביעית המיוחדת בעולם שלא שייכת לאף מדינה ולא גרים בה בכלל בני אדם, למעט אנשים בודדים שלנים בה לצורך מחקר בלבד.

מיותר לציין שזו אטרקציה מאוד יקרה, ואף האטרקציה הכי יקרה ביבשת כולה, ואלו שכן בוחרים לצאת אליה חסכו אליה הרבה כסף ונערכו לטיול מספיק זמן מראש.

אם בכל זאת אתם רוצים לצאת לקרוז כזה, אתם צריכים לדעת שהמחירים לכזה טיול, שאורכו שבועיים וכוללים ביקור באיים נוספים כמו איי פוקלנד ואיי ג'ורג'יה הדרומית ואיי סנדוויץ' הדרומיים, יכולים להגיע כמעט ל-100,000 שקל, אם לא יותר!

אם אתם ספונטניים ורוצים בכל זאת לצאת למסע הזה, יש מספר סוכניות טיולים ברחוב הראשי של אושואיה שמציעות דילים של הדקה ה-90 לאנטארקטיקה במחירים זולים יחסית:

זה יכול לעלות לכם בסביבות ה-17,500 שקל ועד 40,000 שקל, שהמחירים "הזולים" האלו הם לטיולים קצרים יותר של עד שבוע שכוללים הגעה של כמה ימים לאנטארקטיקה ומשם מחכה לכם מטוס שייקח אתכם חזרה.

לא באמת ממצה ומתאים רק למי שרוצה לסמן V, אבל היי, למי עוד כבר יוצא להגיע לאנטארקטיקה ?

כדי להתכונן לטיול ביבשת כמו שצריך, אנחנו ממליצים לכם להיכנס למדריך המקיף שלנו על אנטארקטיקה כאן.

אנטארקטיקה: המדריך המלא לטיול באנטארקטיקה
אנטארקטיקה. חלום של כל מטייל...

הקדשה לסיום

המדריך שלנו על אטרקציות ואתרי חובה באושואיה ארץ האש מוקדש באהבה רבה לויולטה, בעלת ההוסטל ‪Violeta de la Montagna‬ אשר אירחה אותנו ועוד אלפי ישראלים נוספים בחום ובאהבה במהלך הביקור שלנו בעיר. ויולטה, אשר אהבה את ישראל ונהגה להגיע אליה מדי שנה, נפטרה באוגוסט 2018, בגיל 82, ממחלת הסרטן.

לפרטים נוספים על ההוסטל וליצירת קשר לחצו כאן.

אטרקציות ואתרי חובה באושוואיה ארץ האש
לזכרה. ויולטה

הפייסטה שלכם בארגנטינה מתחילה כאן!

אהבתם את המאמר שלנו על אטרקציות ואתרי חובה באושואיה ארץ האש ?

לעוד כתבות על ארגנטינה היכנסו למדריך שלנו על ארגנטינה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!