חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול יום לכת האמיש בפנסילבניה – חובה לכל מי שמטייל בפילדלפיה ובארה"ב

אם אתם עושים טיול לארה"ב אשר מתמקד בחוף המזרחי, אתם בטח הולכים לבקר בפנסילבניה ובעיר המקסימה פילדלפיה – אך אם אתם מגיעים לכאן, כדאי לנצל את ההזדמנות כדי לערוך טיול יום לכת האמיש בפנסילבניה.

המדריך הבא הוא בגדר חובה לכל מי שעושה טיול בעיר פילדלפיה, שלא שלם בלי קפיצה למחוז לנקסטר המקסים, שנמצא במרחק שעה-שעה וחצי נסיעה מהעיר.

לנקסטר היא עיר ומחוז בפנסילבניה, שנקראת גם בשמה השני "ארץ האמיש" בזכות העובדה שמדובר על אזור בו חיים ועובדים בני האמיש המיוחדים.

על האמיש בפנסילבניה

אם אתם נכנסתם למדריך שלנו, אנחנו מתארים לעצמנו שאתם יודעים על כת האמיש המיוחדת או שראיתם את הסרט "העד" על בני האמיש, תופעה מיוחדת ונדירה שחייבים לצפות בה כדי להאמין – ואם לא, והגעתם למדריך שלנו תוך כדי שיטוט במדריכים שלנו על פילדלפיה – מזל שנכנסתם, כי אנחנו הולכים לספר לכם הכל על מדינת האמיש והאמיש בעצמם.

בני האמיש, שנקראים גם פנסילבניה דאטש, הם קהילה נוצרית של איכרים שהיגרו לארה"ב לפני יותר מ-200 שנה ממדינות מרכז אירופה כמו גרמניה ושוויץ.

הם מפורסמים בתור אנשים פשוטים ששומרים על אורח חיים פשוט למדי, בעלי לבוש מסורתי, וכמובן בעובדה שהם לא משתמשים בטכנולוגיה מודרנית או בכל פלאי העולם המודרני בו אנחנו חיים – הכולל מכוניות, אייפונים, טלוויזיה, חשמל ועוד.

הם לא מאמינים בכלל בקדמה והם עובדים לרוב בעבודת ידיים – הגברים עובדים בדרך כלל בחקלאות בעוד הנשים מתפרנסות ממכירת מאכלים ובישולים שהן הכינו, עבודות יד ועוד.

טיול יום לכת האמיש בפנסילבניה

במקום מכוניות, הם משתמשים בכרכרות עם סוסים – מראה שכיח שתראו הרבה כאשר תטיילו במחוז לנקסטר המופלא.

עוד מראה בלתי נשכח הוא הלבוש שלהם – גברים נשואים הם עם זקן (אך ללא שפם) והנשים לא עונדות תכשיטים ותמיד עם מטפחת לראשן. הם לובשים בדר"כ מעילים ארוכים ושחורים, הגברים עם מגבעות שחורות והנשים לובשות שמלות ארוכות.

אל תצפו לרכוש חברים מכת האמיש – הם לא מתיידדים עם זרים (וגם אם תתיידדו איתם – איך תשמרו על קשר? אין להם וואטסאפ או פייסבוק), הם מדברים בשפה משלהם שהיא תערובת של אנגלית עם גרמנית (אל דאגה, הם גם יודעים אנגלית), אין להם כנסיות (הם מתאספים בבתי תפילה קטנים יחדיו) והם גם לא יצטלמו אתכם או יעשו איתכם סלפי (שוב, מתנגדים לקדמה) – אך ניתן לצלם אותם מרחוק (על תקן צלמי פפראצי).

האמיש מקדשים את המשפחה, שומרים ודוגלים על אורח חיים צנוע ולא מאמינים בשלטון של ארה"ב או במוסדות שלו – הם מאמינים אך ורק בשלטון אלוהי, לכן הם בחיים לא יתעניינו בפוליטיקה, לא יצביעו לבחירות ולא יתערבבו יותר מדי עם ה"אנגלים" – האנשים שהם לא מכת האמיש (כן, ממש כמו מוגלוגים בספרי הארי פוטר).

חסכו כסף וזמן – הזמינו מלון במחוז לנקסטר פנסילבניה כאן:

Booking.com

מה אתם הולכים לראות במהלך טיול למחוז לנקסטר בפנסילבניה

האטרקציה העיקרית במחוז לנקסטר, ובעיר עצמה, שתושביה מתגאים לספר שהייתה עיר הבירה של ארה"ב למשך יום אחד בלבד (כן כן, ב-27 לספטמבר 1777), היא כמובן צפייה בבני האמיש, באורח חייהם, בקניית מזכרות אותנטיות מהם ישירות, בסיור בין החוות שגורמות לחשוב שחזרתם אחורה בזמן, וכמובן הצפייה בתרבות אחרת שגורמת להעריך את השימוש בטכנולוגיה.

בעקבות הסט "העד" משנת 1985 בו שיחק האריסון פורד בלש שהסתנן לקהילת האמיש כדי להגן על ילד אמיש שהיה עד לרצח ובדרך התאהב בבחורה אמישית, הפך מחוז לנקסטר לאחד מיעדי תיירות הפנים האהובים והמצליחים ביותר בארה"ב, כשהוא מושך אליו מדי שנה יותר ממיליון אמריקאים, כשעוד לא דיברנו על תיירות החוץ.

יישובי בני האמיש פזורים ביותר מ-20 מדינות בארה"ב וגם בחבל אונטריו שבקנדה, אך המקום הכי מגוון, יפה, מרשים ומהנה לראות בו את בני האמיש הוא ללא ספק כאן במחוז לנקסטר, שזכה לכינוי "ארץ האמיש"!

טיול יום לכת האמיש בפנסילבניה

איך להגיע אל ארץ האמיש?

הדרך הכי טובה היא פשוט להשכיר רכב מפילדלפיה ולערוך כאן טיול יומי, ואז לחזור בערב לפילדלפיה – כמובן שאם אתם רוצים שהחוויה תהיה ממש שלמה, תוכלו גם לישון כאן בבתי הארחה.

אנחנו ממליצים לכם בחום לבקר בכפרים הציוריים עם השמות המצחיקים במחוז, כמו Bird in Hand (ציפור ביד), Blue Bell (פעמון כחול) וכמובן Paradise (גן עדן).

תרשו לעצמכם ללכת פשוט לאיבוד בין המקומות האלו, לעצור תוך כדי בשביל לצלם, לקנות אוכל ועבודות יד מהאמיש עצמם בדרך, לעצור בפתאומיות במכירת חצר של אחד התושבים ופשוט ליהנות מהנופים עוצרי הנשימה.

לגבי השכרת רכב, אנחנו ממליצים לכם בחום לעשות זאת דרך האתר הזה.

אם אתם לא רוצים להסתבך יותר מדי ומעדיפים סיורי יום מאורגנים מפילדלפיה או אפילו מניו יורק, או סיורים שכוללים כבר בתוכם ביקור במדינת האמיש ובעיר פילדלפיה, להלן כמה הצעות משתלמות לסיורים כאלו במחירים הכי שווים באינטרנט:

חסכו כסף וזמן - הזמינו כרטיסים לסיורים אצל האמיש כאן:

הרשי – אם אתם כבר בסביבה…

אם אתם כבר מבקרים בארץ האמיש, מומלץ לסיים עם טעם מתוק אצל הרשי בית החרושת הוותיק והמפורסם לשוקולד, המומלץ לביקור עם הילדים, וגם אם אתם לבד או מטיילים בזוג (הרי מי לא אוהב שוקולד).

זה לא רק בית חרושת אלא פארק שעשועים – יש פה את "עיר הרשי" ואת "הרשיפארק", שהפכו את המקום לבירת השוקולד העולמית.

יש פה מתקני שעשועים מכל הסוגים המתאימים לכולם, גנים נהדרים, גן חיות ואפילו בית מלון. אל תפספסו!

הפייסטה שלכם בפנסילבניה מתחילה כאן!

אהבתם את הפוסט שלנו על טיול יום לכת האמיש בפנסילבניה ?

לעוד מדריכים מועילים על פילדלפיה היכנסו למדריך שלנו על פילדלפיה.

תנו לנו לתכנן לכם את הטיול!

בואו לחסוך זמן וכסף: מלאו את הפרטים הבאים, שלחו לנו את הטופס, ומתכנן טיולים יחזור אליכם עם הצעה משתלמת:

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות על חו”ל וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק של האתר!

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה והמלצות ולהיחשף לעוד המון מדריכים, אטרקציות ויעדים בקבוצת הפייסבוק של האתר "חולים על חו"ל".

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

הירשמו כמנויים לערוץ היוטיוב שלי ותיהנו מעשרות סרטונים מקוריים ומיוחדים על יעדי התיירות האהובים בעולם.

ואל תשכחו לעקוב אחרי הפרופיל האישי שלי באינסטגרם.

המשיכו לעקוב אחרי המדריכים, הטיפים וההמלצות שלנו על חו”ל ועשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק שלנו !

בואו לשתף חוויות מטיולים, לשאול שאלות, לקבל השראה ולהיחשף לעוד המון מדריכים ויעדים בקבוצת הפייסבוק שלנו.

לעוד מדריכי תיירות ליעדים המובילים בעולם היכנסו לדף הבית של פייסטה טיולים בחו"ל.

מתן כהן
מתן כהן

אני מטייל ישראלי שחי ונושם טיולים בחו"ל, ומאחורי רזומה של מעל 30 מדינות בהם ביקרתי, והיד עוד נטויה. כשאני לא מטייל בעולם, אני כותב על זה באתר פייסטה, מעלה טיפים והמלצות לקבוצת הפייסבוק "חולים על חו"ל" או מצלם ועורך סרטונים מושקעים לערוץ היוטיוב של האתר. כי כל טיול בחו"ל עבורי הוא פייסטה אחת גדולה - מהתכנון ועד בחירת האטרקציות, המלון, המסעדות והאתרים הסודיים שאף אחד לא יודע עליהם.

אז מה היה לנו במדריך הזה?
רוצים שנתכנן לכם את הטיול?
אהבתם? שתפו את המדריך בלחיצת כפתור:
פייסבוק
וואטסאפ
אימייל
טלגרם
הדפסה
מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
מה דעתכם על הפוסט?

3 תגובות

  1. נהנתי לקרוא הכתבה.
    טסים לפילדלפיה למשפחה.
    נשמח ליום טיול בכת האיימש.
    כנראה לקראת סוף אוגוסט.
    ניתן לאסוף אותנו מהכתובת בה נהיה?
    חנה

    1. היי חנה,
      יש סיור פרטי לארץ האמיש מפילדלפיה שתוכלי להזמין בקישור הבא:
      https://www.getyourguide.com/lancaster-county-pennsylvania-l164352/from-philadelphia-lancaster-county-amish-community-tour-t420525/?partner_id=QLZFV2D&utm_medium=online_publisher&placement=%22other%22&cmp=fiestacomment
      ובקישור הבא תוכלי לקבל את כל האופציות שעומדות לרשותך לסיורים יומיים ומאורגנים לארץ האמיש:
      https://www.getyourguide.com/s/?q=amish&searchSource=7&partner_id=QLZFV2D&utm_medium=online_publisher&placement=%22other%22&cmp=fiestacomment
      טיול מהנה!
      מתן

  2. היי מתן אנחנו זוג ונמצאים כעת בניו יורק, מתכננים מחר או מחרתיים לנסוע לקהילת אמישי בלנקסטר לטיול יומי. נשמח לעשות זאת יחד איתך.
    תודה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חכו, יש עוד!
מדריכים אחרונים שעלו באתר:
מלונות מומלצים בסיאם ריפ
מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה

מלונות מומלצים בסיאם ריפ קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר סיאם ריפ, הממוקמת בצפון מערב קמבודיה, היא עיר המושכת מיליוני תיירים מדי שנה בשל קרבתה

מלונות מומלצים בפנום פן
מלונות מומלצים בפנום פן קמבודיה

מלונות מומלצים בפנום פן בירת קמבודיה: המלצות לבתי המלון הטובים בעיר פנום פן, עיר הבירה של קמבודיה, היא מטרופולין שוקק חיים המציע למבקרים שילוב של

מלונות בהאנוי
מלונות מומלצים בהאנוי וייטנאם

מלונות מומלצים בהאנוי בירת וייטנאם – המלונות הטובים בעיר מתכננים חופשה בהאנוי בירת וייטנאם ותוהים אילו מלונות מומלצים העיר מציעה למבקריה? הגעתם למקום הנכון! במדריך

בואו להמשיך את הפייסטה!

הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו ישירות למייל מבצעים, טיפים ומדריכים מושקעים על היעדים המובילים בעולם – לפני כולם!

רוצים לדעת איפה אני מטייל עכשיו?!
וייטנאם
עקבו אחרי באינסטגרם וקבלו ממני מידע שימושי, המלצות, טיפים וסיפורים מעניינים על האטרקציות האהובות מרחבי העולם שיוסיפו המון פייסטה לפיד שלכם באינסטגרם!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות נוספות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות!
הפייסטה ממשיכה בפייסבוק!
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו "חולים על חו"ל" לקבלת טיפים, השראה, מידע והמלצות לטיולים בעולם + עוד המון הפתעות-
רק לחברי הקבוצה!